Hop til indhold
LilleSkutt

Bordelmutter på Citygirls anklaget for rufferi

Recommended Posts

Er der noget i beskyldningerne eller er dette bare optakten til en ny bølge af hetz mod de danske klinikker?

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/12/formodet-bordelmutter-tjente-millioner-helsingoer/

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/13/bordelmutter-begik-rufferi-paa-stengade-fem-aar/

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/14/bordelmutter-naegter-sig-skyldig-i-rufferi/

Jeg er kommet (hihi) på Citygirls 1-2 gange årligt i de sidste mange år og har altid fået det indryk at det er et seriøst sted med styr på tingene og tilfredse glædespiger. Men som kunde ved man jo faktisk ikke noget om hvad der sker bag kulisserne... Det er meget vigtigt for mig at den pige jeg møder ikke er i kløerne på bagmænd eller en grådig bordelmutter.

Hvilket ry har egentlig Citygirls i branchen? Det ville især være rart med noget input fra piger der har været der. Synes I at Citygirls er et sted man stadig kan besøge med god samvittighed efter at have læst disse artikler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
LilleSkutt skrev, for 12 minutter siden:

Er der noget i beskyldningerne eller er dette bare optakten til en ny bølge af hetz mod de danske klinikker?

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/12/formodet-bordelmutter-tjente-millioner-helsingoer/

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/13/bordelmutter-begik-rufferi-paa-stengade-fem-aar/

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/14/bordelmutter-naegter-sig-skyldig-i-rufferi/

Jeg er kommet (hihi) på Citygirls 1-2 gange årligt i de sidste mange år og har altid fået det indryk at det er et seriøst sted med styr på tingene og tilfredse glædespiger. Men som kunde ved man jo faktisk ikke noget om hvad der sker bag kulisserne... Det er meget vigtigt for mig at den pige jeg møder ikke er i kløerne på bagmænd eller en grådig bordelmutter.

Hvilket ry har egentlig Citygirls i branchen? Det ville især være rart med noget input fra piger der har været der. Synes I at Citygirls er et sted man stadig kan besøge med god samvittighed efter at have læst disse artikler?

Igen kommer der ting frem, som alt for mange i utallige tråde om feks rockerklub affiliationer, rockerdamer som mutre, beskyttelsespenge, gigantiske huslejer og fortjenester til alle andre end pigerne og urimelige trusler og tilsvininger og latterlig boss attitude på bordellerne har nægtet kendskab til eller måske vendt det blinde øje til.

Citygirls er selvfølgelig ingen undtagelse og her er piger med “gæld” (dvs ikke kunder nok til husleje mm) blevet “overført” til rockerne pga få hundrede kroner af den nu sigtede alfonsine!

Jo færre steder af den slags og jo flere piger i privat/diskret jo bedre!

Det kan kun gå for langsomt - heldigvis virker tiden mod de anakronistiske klinikker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, 1 time siden:

@McQueen Hvor læser du det med at evt gæld er blevet overført til Rockere? 

Jeg synes heller ikke jeg kan finde det @McQueen

- men i øvrigt enig i resten du skriver ;)

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

Var det ikke Cassiopeia som forsøgte sig i Helsingør for nogle år siden?

Mener de lukkede relativ hurtigt pga. Smadret vinduer og anden primitiv chikane som desværre virkede:huh:

Enzo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er ikke realistisk at Alle danske piger skal arbejde i private lejligheder. Hvilket iøvrigt også er ulovligt. Jeg har aldrig hørt at Citygirls skulle være i lommen på rockere. Det er heller ikke nævnt nogle steder- hvilket det ville være hvis det var tilfældet. Politiet ville elske hvis de kunne have det med i et anklageskrift. 

Rockere har INTET at gøre i denne her branche - det kan der ikke herske nogen tvivl om..... Men det er simpelthen for useriøst at skrive noget som er helt udokumenteret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 28 minutter siden:

Det er ikke realistisk at Alle danske piger skal arbejde i private lejligheder. Hvilket iøvrigt også er ulovligt. Jeg har aldrig hørt at Citygirls skulle være i lommen på rockere. Det er heller ikke nævnt nogle steder- hvilket det ville være hvis det var tilfældet. Politiet ville elske hvis de kunne have det med i et anklageskrift. 

Rockere har INTET at gøre i denne her branche - det kan der ikke herske nogen tvivl om..... Men det er simpelthen for useriøst at skrive noget som er helt udokumenteret. 

du har fuldstændig ret trine......

Rockere er bare nogle glade drenge som kan lide motorcykler......

er på INGEN måde involveret i noget som helst kriminelt ..... og da slet ikke Narkotika og Prostitution eller andre brancher hvor der er kontanter som skifter hænder :) 

Redigeret af thomas 123

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
thomas 123 skrev, for 11 minutter siden:

du har fuldstændig ret trine......

Rockere er bare nogle glade drenge som kan lide motorcykler......

er på INGEN måde involveret i noget som helst kriminelt ..... og da slet ikke Narkotika og Prostitution eller andre brancher hvor der er kontanter som skifter hænder :) 

Skrev jeg det ? 

Eller er det bare hvad du fik ud af det jeg skrev ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den Forkerte Farve
Trinetease skrev, for 36 minutter siden:

Ahhh strækker du den ikke lige lidt meget nu. Det statement vil være det samme som at sige der ikke fandtes nogen kriminelle udlændinge i Danmark. 

Vil gerne medgive at man skal lade være med at generalisere og det ikke gælder alle. Håber iøvrigt du måske refeklektere over netop dette skriv, pæn hentydning om det fandme ikke er fair med generalisering ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

@Den Forkerte Farve Jeg har desværre været tvunget til at vidne i en del af de sager der var under Task force tiden. På trods af bunkevis af aflytninger og alt muligt andet - var de eneste der blev dømt mutrene.

Jeg siger ikke at Rockerne ikke har afpresset bordellerne....jeg siger bare at det langt fra er så udbredt som i åbenbart tror.

Jeg kender branchen indefra....i læser jeres ‘nyheder’ om branchen i EB... Jeg ville mene at min viden er større end jeres.

I sagen om Citygirls står der altså INTET om rockerne...og alligevel er det, det i lægger vægt på. 

Den virkelige varme kartoffel i den sag er sq da, at damen åbenbart har tjent virkeligt mange penge, på en branche som der intet opsyn er med. 

Hvis man lavede en reel indsats for at lave en ordentlig lovgivning som kunne sikre pigerne, så ville denne her slags rufferi være så meget nemmere at ‘opdage’....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den Forkerte Farve
Trinetease skrev, for 7 minutter siden:

@Den Forkerte Farve Jeg har desværre været tvunget til at vidne i en del af de sager der var under Task force tiden. På trods af bunkevis af aflytninger og alt muligt andet - var de eneste der blev dømt mutrene.

Jeg siger ikke at Rockerne ikke har afpresset bordellerne....jeg siger bare at det langt fra er så udbredt som i åbenbart tror.

Synes ikke jeg skrev at det var udbredt, gik faktisk i din retning og sagde generalisering er en grim ting. Dog er der problemer, det skal vi heller ikke lukke vores øjne for.

Jeg kender branchen indefra....i læser jeres ‘nyheder’ om branchen i EB... Jeg ville mene at min viden er større end jeres.

Helt sikkert, synes heller ikke jeg påstår andet. Kan ikke lade være med at drille dig lidt. Mon ikke du kan tåle det ;-) Du kloger dig også på andre emner som du reelt ikke ved mere om end hvad medier kan levere til dig. Jeg har indgående kendskab til kulturen og religionen i Mellemøsten og aldrig har jeg læst så meget ævl og bævl, ting revet ud af kontekst og ren og skær propoganda. Du har også bidraget hertil. Jeg er født og opvokset i det, må sige jeg nok ved en del bedre. Lyder det statement bekendt. :-)

Er der problemer, kan du bande på, og det gælder begge miljøer  om man vil.  Nå ikke flere stikpiller, det er ikke det tråden omhandler ;-)

I sagen om Citygirls står der altså INTET om rockerne...og alligevel er det, det i lægger vægt på. 

Reagerede nu mere på du skrev at rockere overhoved intet har med afpresning og prostituions miljøet at gøre. Det var det statement jeg udfordrede. 

Den virkelige varme kartoffel i den sag er sq da, at damen åbenbart har tjent virkeligt mange penge, på en branche som der intet opsyn er med. 

Enig

Hvis man lavede en reel indsats for at lave en ordentlig lovgivning som kunne sikre pigerne, så ville denne her slags rufferi være så meget nemmere at ‘opdage’....

Enig, har dog mine tvivl, mere forbud er nok det vi skal forvente. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

@Den Forkerte Farve Jeg mener og mente..... At rockere og bander vitterligt intet har at gøre i branchen....altså ment på den måde at de ingen berettigelse har i prostitutions miljøet.

Du læser det jeg skriver som fanden læser biblen.

Iøvrigt mener jeg ikke at mit syn på indvandre/flygtninge osv har noget som helst at gøre i en debat om Citygirls. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 minutter siden:

Hvor meget må en mutter egentlig tjene på virksomheden før det tiltrækker myndighedernes opmærksomhed? Min antagelse har altid været at alle de etablerede bodeller kører virksomheden på lignende måde. Dvs at ingen bordelmutter kun gør det af altruistisk grunde og at det kun er størrelsen på husleje etc der udgør en væsentlig forskel mellem de forskellige bordellers modus operandi. Men jeg kan jo selvfølgeligt være helt forkert på den. Tænker bare at hvis man virker i en lovmæssig gråzone er det nok meget vanskeligt at vide hvornår man træder over grænsen mellem rigtigt og forkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den Forkerte Farve
Trinetease skrev, for 2 minutter siden:

@Den Forkerte Farve Jeg mener og mente..... At rockere og bander vitterligt intet har at gøre i branchen....altså ment på den måde at de ingen berettigelse har i prostitutions miljøet.

Fint så er det på plads.

Du læser det jeg skriver som fanden læser biblen.

LOL, mon dog! Jeg er ikke den eneste der reagerede, men omvendt du forklare din reelle mening, så behøver jeg ikke at udfordre mere. Du har forklaret hensigt fint. 

Iøvrigt mener jeg ikke at mit syn på indvandre/flygtninge osv har noget som helst at gøre i en debat om Citygirls. 

Bragte det ind for at synliggøre hvor problematisk det er at generalisere og bare fare ud med bål og brand.

Du siger med det samme at vi andre bare skal klappe kaje fordi du ved bedre end alle andre. 

Jeg er ikke ude på at ændre dit syn udfordre det eller andet, kunne bare ikke lade være med at udstille dobbeltmoralen her. Du er i mine sko (anklageren) i andre emner som du reelt heller ikke ved en skid om, du har det bare fra medier og har haft nogen uheldige oplevelser. Alle, nej vel. Pointen er den samme. Heraf drager jeg dit synspunkt herind. 

Du kan have de holdninger du har lyst til egentlig ikke det jeg udfordrer. Er faktisk fløjtende ligeglad, det er din sag. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er sådan, at enhvert bordel er ulovligt. Man kan - som lovgivningen er - simpelthen ikke drive et bordel lovligt i Danmark.

De fleste af os tror nok at dem, der bliver dømt for rufferi, er de grove typer, men i de sager, som jeg har fulgt i de seneste 20 år, og hvoraf jeg har været på tilhørerrækkerne i to sager, har dette ikke været tilfældet.

Personligt undrer jeg mig da også over at politiet ikke i større omfang har fokus på de steder, hvor der mere åbenlyst kunne være problemer, herunder fører større kontrol med de mange udenlandske glædespiger.  

Jeg tør ikke svare på, hvad der er den konkrete årsag til at politiet og anklagemyndigheden har valgt at kaste sig over de få sager, der kommer for retten, men i mine øjne virker det helt tilfældigt. 

Om rockere og andre kriminelle grupperinger er indblandet i bordeldrift i større omfang, ved jeg heller ikke. Det eneste jeg selv har erfaret på dette område, er at en mand (uden "uniform") på motorcykel hentede omsætningen, eller i hvert fald noget af den, på et bordel, som jeg havde besøgt en sen nattetime, og at jeg ved at et af de bordeller, som jeg af og til besøger, (formelt) ejes af en dame, der er kæreste med en rockerlignende type.  

Min konklusion er, at ejeren af ethvert bordel kan risikere at blive dømt og uanset hvordan og hvor rimeligt man har forsøgt at indrette sig.

Umiddelbart tror jeg at det er fortjenesten, der gås efter. Så hvis ejeren reelt ikke tjener noget ved at have stedet, er risikoen nok mindre. Men enhver, der tjener penge ved at drive bordel, lever med risikoen. 

PS. 

Det fremgår at det er en tidligere ejer af Citygirls, der er sigtet for rufferi. Man kan jo ikke lade være med at tænke over, hvad der var rufferi sidste år - og som ikke er det i dag.

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 4 timer siden:

Jeg har mine forbindelser, Trine

Og du kender også til piger, der har været der, som kan fortælle om en rigtig ubehagelig “mutter”.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg føler trang til at skrive til et par handles herinde, at.:

Hvis I læser Trines første indlæg som en hvidvaskning af rockerne i miljøet, så ville et kursus i dansk kombineret med et ditto i "Læs og forstå" være på sin plads,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease
McQueen skrev, for 46 minutter siden:

Jeg har mine forbindelser, Trine

Og du kender også til piger, der har været der, som kan fortælle om en rigtig ubehagelig “mutter”.

Jeg har hørt personlig sladder - men sladder er ikke det samme som sandheden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trinetease skrev, for 5 timer siden:

Skrev jeg det ? 

Eller er det bare hvad du fik ud af det jeg skrev ?

måske jeg misforstod dig.... (det kommer jo lidt an på hvor man ligger trykket og pausen i sætningen .)...så får du min uforbeholdne undskyldning!!!

men kan vi ikke blive enige om at bander og rockere ... i mangel af et bedre label at gi dem .... i nogle tilfælde hænger meget ud omkring bordeller ?

måske er de bare glade kunder ... :)  

men jeg har da hørt fra et par piger hen over årene .... at mange steder har en vidst tilknytning og protektorat af forskellige grupperinger ... for et gebyr hvis man kalde det det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 3 timer siden:

måske jeg misforstod dig.... (det kommer jo lidt an på hvor man ligger trykket og pausen i sætningen .)...så får du min uforbeholdne undskyldning!!!

men kan vi ikke blive enige om at bander og rockere ... i mangel af et bedre label at gi dem .... i nogle tilfælde hænger meget ud omkring bordeller ?

måske er de bare glade kunder ... :)  

men jeg har da hørt fra et par piger hen over årene .... at mange steder har en vidst tilknytning og protektorat af forskellige grupperinger ... for et gebyr hvis man kalde det det...

Det er en dårlig mand, der ikke kan blive vred.

Det er en ordentlig mand, der bagefter kan sige undskyld.

Thbs up til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Citat

En 55-årig kvinde fra Helsingør brød loven om rufferi i fem år. Det mener politiet, som har tiltalt hende for at have solgt seksuelle ydelser til mænd i et bordel på Stengade, hvor bordellet Citygirls i dag har til huse.

Denne formulering synes jeg er lidt underlig.  At Citygilrs ligger der idag, betyder jo nødvendigvis ikke, at Citygirls har noget med sagen af gøre (den omhandler jo en mutter 2010-2015. Jeg synes da godt at de kunne være lidt mere konkret. 

Citat

CVR-registeret står den anklagede kvinde opført som selvstændig erhvervsdrivende inden for "sundhedsvæsen o. lign." I løbet af den periode, kvinden efter politiets mening skulle have gjort sig skyldig i rufferi i kraft af ikke færre end 30 prostituerede kvinder, har hun tjent over to og en kvart millioner kroner, står der.

Tja, hvis hun har registereret en indtjening på 2.250.000 for en femårig periode, svarer det jo kun til 450.000 pr. år.  Det lyder da umiddelbart til at "mutter" har haft noget der lignet et fuldtidsjob.  Hvis hun har registret beløbet har hun jo også betalt skat.   Ja ja,  selvfølgelig er der lige rufferilovgivningen, men sagen er vel ikke så fantatisk eceptionel, det kan vel ikke komme som en overraskelse at en "mutter" også skal kunne tjene penge, at hun så ikke har evnet at skruet en konstellation sammen som holder lovgivningsmæssigt er jo så en anden sag, Vi sidder vel ikke her på EG og synes at det også er så forfærdeligt og eller at det nok er rockernes skyld  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ny artikel om sagen i Helsingør dagblad:

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/20/tiltalt-bordelmutter-jeg-har-altid-rettet-ind-efter-skat-og-politi/

"I det første retsmøde gav den 55-årige sin udlægning af sagen. Ifølge hende, så har hun aldrig fået en klar besked om retningslinjer for, hvordan man driver et bordel, men har hele tiden rettet sin praksis og forretningsdrift ind efter SKATs og politiets anvisninger."

Redigeret af LilleSkutt

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bordelsagen er nok det mest spændende der er sket i Helsingør i mands minde. Den lokale avis skriver i hvert fald en ny artikel hver dag.

https://www.helsingordagblad.dk/2018/02/21/tiltalt-bordelmutter-en-pige-kunne-nemt-lave-5000-kr-paa-en-dag/

At politiet jager kunder ud før de har fået tøj på lyder altså meget voldsomt... Troede måske lidt naivt at det danske politi ville træde varsomt i sådan en følsom situation og udvise noget mere taktfuldhed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm for 25 år siden var jegvså uheldig at finde en kæreste der var i branchen, det hun fortalte mig var at hvis hun selv var aktiv i forretningen og ikke mangedoblede huslejen men tog reelle husleje fra de udøvende så gjorde politiet intet andet end lidt kontrol med stederne om der var stoffer o.s.v. Hvordan det er i dag ved jeg ikke...men jeg deler Trines udsagn at bander af enhver art intet har at gøre med at beskytte og kradse pengen ind fra damerne....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...