Hop til indhold
Filosoffen

Underbukse-video og vrikkende hofter i Rusland

Recommended Posts

http://nyheder.tv2.dk/udland/2018-01-24-underbukse-video-og-vrikkende-hofter-har-sat-rusland-paa-den-anden-ende

Hvorfor er det blevet således, at dansende unge mænd i stramme underbukser, kasketter og uniform mv., er blevet så forbundet med homo'er ??

Der er formentligt væsentligt flere kvinder der tænder herpå, end de få homo-mænd der er (ca. 10% af alle mænd).

Personligt har jeg da flere gange opfyldt ønsker hos det modsatte køn (også hos GP'ere :P), om at stille op uniform/kasket, stramme underbukser, vaskebræt osv...

Homo-forskrækkelse?!? Tjaa. Men så er det også en forskrækkelse ifht. de kvinder der også tænder herpå - og derved også en stereotyp tankegang om at kvinder kun tænder på "ægte mænd" - f.eks. buskede rå skov-hugger-mænd? eller gentlemen-jakkesæt-mænd?? eller...?? hvad fanden er en "ægte mand" egentligt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu forholder det sig jo ikke således, at mænds dans, strip m.v. i forskellige afskygninger pr. automatisk forbindes med homoseksualitet. Men hensyn til spørgsmålet og iagtagelsen omkring den form for dans man ser i videoen, tror jeg ikke man skal søge svaret i om kvinderne egentligt synes det er sexet eller bare sjovt.  Uden at have belæg for det, kunne jeg forestille mig, at svaret skyldes at største parten af mænd pr. automatik kommer til at tænke på homoseksualitet når denne form for dans praktiseres. 

Jeg er enig i, at det et et pudsigt fænomen, for det er ikke mit indtryk at sexede dansetrupper som Chippendales fremprovokere samme reaktioner hos mænd. Et eller andet sted må de jo have noget med formen, signaler og udtrykket at gøre. Ser vi lidt på hvorledes homomiljøer med fest og ballade afspejles i film, så er det nok ikke helt tilfældigt at der er mange ligheder imellem dansevideoen og sexet dans i homomiljøer. 

For mit eget vedkommende synes alt af mest at det var sjovt at se de unge mænd i underbukser, kasketter m.v.  Nu foregår det jo så i Rusland, og selv om mændene bare har lavet sjov, kommer det ikke som en overraskelse at videoen nu af mange skal tillægges politiske motiver oprør mod Ruslands manglede tollerence omkring homoseksualitet. 

For min skyld er det sådant set helt ok, hvis den slags videoen nu starter en bølje verden over, selvom det måske bare var lavet for sjov. Det vil være befriende at i forhold til MEETOO, at mænd nu også vises at de har noget på hjerte. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, den ‎25‎-‎01‎-‎2018 at 10:54:

Personligt har jeg da flere gange opfyldt ønsker hos det modsatte køn (også hos GP'ere :P), om at stille op uniform/kasket, stramme underbukser, vaskebræt osv...

Ja altså. Er det ikke bare skide anstrengende? Suk, jammer og klage :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...