Hop til indhold
Slow Starter

Praktik ved rejse til Asien

Recommended Posts

Jeg sidder nu i Østen og har nu for anden gang oplevet en "lille detalje" som jeg løber ind i fra tid til anden i lande herude.

Senest idag, hvor jeg ved ankomst til Thailand lige skulle ordne lidt med mit Thailandske tlf nr 

Må vi se dit pas...

Ja det er her ...

Nej - vi skal bruge det som du brugte sidst du købte SIM kort

Det er udløbet, og erstattet med dette. 

Det hjælper ikke.

Nu er jeg blevet klog af gammel skade og medbringer alle gamle pas som nogensinde er registreret i et asiatisk land - og i håndbagagen, da det også kan forekomme i immigrationen.

Ikke at man bliver afvist hvis man ikke har det - men det går hurtigere og i teleselskaber blev det billigere - så det er bare et godt råd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hansmand skrev, for 10 minutter siden:

Takker for info da jeg selv skal til Thailand og bruger det samme SMS kort som sidst

 

Som regel går det fint - men in case, er det rart at være forberedt synes jeg.

Da jeg skulle bruge det gamle pas idag - lå det allerede i bilen. Og kostede lidt af en travetur - så jeg var ikke forberedt :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forstår ikke helt dit indlæg ...

Hvad skal man så gøre hvis man har fået mistet sit gamle pas eller lign.!

Selvfølgelig skal man da ikke ha sit gamle pas med på sin rejse igennem immigrationen til Thailand!

Og når du køber et simkort, så skriver de bare pasnr. Og navn ned! Og du er ude af døren på få minutter!

Lyder som om du har været udefor et enkeltstående tilfælde og hvis du havde sagt at du ikke har det pas mere, så havde det sikkert også været ok alligevel!

er dit gamle simkort stadigt brugbart, så fylder du bare mere taletid eller data på, det behøver du ikke pas til.

Du tanker op ved automater eller gør det i en 7-eleven eller lign.

Redigeret af Kneppetyr
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kneppetyr skrev, for 13 timer siden:

Forstår ikke helt dit indlæg ...

Hvad skal man så gøre hvis man har fået mistet sit gamle pas eller lign.!

Selvfølgelig skal man da ikke ha sit gamle pas med på sin rejse igennem immigrationen til Thailand!

Og når du køber et simkort, så skriver de bare pasnr. Og navn ned! Og du er ude af døren på få minutter!

Lyder som om du har været udefor et enkeltstående tilfælde og hvis du havde sagt at du ikke har det pas mere, så havde det sikkert også været ok alligevel!

er dit gamle simkort stadigt brugbart, så fylder du bare mere taletid eller data på, det behøver du ikke pas til.

Du tanker op ved automater eller gør det i en 7-eleven eller lign.

Overordnet er jeg enig med dig.

Men fx hvis at det skulle ske at du skal kontakte teleselskabet på et Sim-kort du købte tidligere (der kan ske så meget) så skal du vise det pas som det blev oprettet på.

I både Vietnam, Kina og Malaysia har jeg oplevet at de vil se det pas jeg sidst rejste ind på.

Har jeg det ikke - så finder de nok en løsning - men det koster rigtig meget besvær 

DERFOR

Del dette indlæg


Link til indlæg

re SIMkort,

Jeg er på vej til Thailand - Bangkok & Hua Hin

Hvad er erfaringen med 3's Feel like home? God / dårlig, eller er rådet at købe i SIMkort i lufthavnen under alle omstændigheder?

hilsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thailand har indført nye regler mener det er fra 1 januar vedr. sim kort osv. så det er ret vigtigt det med pas delen.

Det er fordi Thailand promovere betaling uden kontanter via mobil telefonen og reglen vil ramme turister også så fremadrettet vil det ikke være nok for dem at skrive navn og pas nr. de skal vidst tage kopi af passet osv. for at sikre imod snyd.

Men ligenu kan jeg simpelthen ikke huske hvor jeg læste artiklen så jeg kan linke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ser det som lidt ligegyldigt om man bruger gammelt simkort eller nyt. Det eneste vigtige er at LINE kontoen er den samme. Kontaker i LINE er gemt i LINE og ikke på simkortet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 6 timer siden:

Jeg ser det som lidt ligegyldigt om man bruger gammelt simkort eller nyt. Det eneste vigtige er at LINE kontoen er den samme. Kontaker i LINE er gemt i LINE og ikke på simkortet.

Korrekt - for nogen er det måske ikke vigtigt

Og er det KUN for at bruge data og LINE som Thailændere elsker - så er det jo ikke vigtigt

Men som sagt visse lande har jeg også oplever det mht imigrationen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad være med at købe et turist simkort

Få et regulært almindelig simkort. Jeg bruger f.eks AIS. Dem finder du alle steder (eksempelvis sammen med BigC)

Køber hurtig internet 350 bth/md 

Når du så skal hjem igen, betaler du 100 bth for at nummeret ikke lukkes. Så næste gang du er i Thailand har fu det samme mobil nummer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grunden til det blev indført, var for at kunne spore terrorister, som ham der sprang en bombe ved et tempel midt i Bangkok, https://tech.thaivisa.com/sim-card-registration-thailand-update/3112/ her kan i læse mere om det. 

 

Og ja sommetider vil de gerne se det gamle pas det ville de sidst hvor jeg manglede mit thaisimkort og skulle have nyt men efter lidt tid kunne det fikses uden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
all skrev, den 11. februar 2018 at 09:23:

Lad være med at købe et turist simkort

Få et regulært almindelig simkort. Jeg bruger f.eks AIS. Dem finder du alle steder (eksempelvis sammen med BigC)

Køber hurtig internet 350 bth/md 

Når du så skal hjem igen, betaler du 100 bth for at nummeret ikke lukkes. Så næste gang du er i Thailand har fu det samme mobil nummer.

Turistsimkort er de samme som dem du kalder almindelige ...

Alle har de det tilfælles at man tanker op på dem (prepaid)

Skal du ha et "almindeligt" skal du ha en adresse i thailand og så kan du betale pr måned i abbonnement.

Jeg køber det billigste til 79-99 baht og vælger så selv de pakker jeg vil tilkøbe ...

Tanker op i en automat i deres shop og vælger så den pakke jeg ønsker og taster den kode som pakken kræver.

Jeg bruger selv truemove ...

 

 

image.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
all skrev, den ‎11‎-‎02‎-‎2018 at 09:23:

Lad være med at købe et turist simkort

Få et regulært almindelig simkort. Jeg bruger f.eks AIS. Dem finder du alle steder (eksempelvis sammen med BigC)

Køber hurtig internet 350 bth/md 

Når du så skal hjem igen, betaler du 100 bth for at nummeret ikke lukkes. Så næste gang du er i Thailand har fu det samme mobil nummer.

Du skal fremvise PAS når du køber et simkort - husk jævnligt at tanke nr op , også efter du er kommet hjem , ellers lukkes det , det kan tankes op med holdbarhed i op til et år

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 5 timer siden:

Sidst jeg fik nyt pas tog borgerservice mit gamle pas. Så er det jo lidt svært at fremvise gamle pas.

Sjovt det var jeg også vant til men jeg fornyede pas sidste år og der ville de ikke have mit pas de klippede hul i det og så skulle jeg ellers selv tage det med hjem.

Det har vist at gøre med visaer. Hvis du har nogen af dem i dit gamle pas så kan du gå på den respektive ambassade og få overført visaet til dit nye pas.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du får altid dit gamle pas igen, hvis du vil ...

Så klipper de hul i det ...

Men det har intet med Visaer i passet eller andet der afgører om man får sit gamle pas retur!

Har aldrig hørt om at man kan få overført sit visa til et ny pas ...?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Kneppetyr skrev, den 2/16/2018 at 13:45:

Har aldrig hørt om at man kan få overført sit visa til et ny pas ...?

Det afhænger af hvilken type visa, og hvilket land de gælder til. Jeg får nyt pas ca. hvert 3-5 år, grundet hyppig rejse aktivitet til lande som kun udstedder 3-6 mdr. business visa. Jeg har 3 10 år's visa, som normalt bliver overført til mit nye pas for ca. 1/10 af hvad et nyt visa koster, men det er bøvl hvergang jeg skal have nyt pas. :-( Heldigvis er de fleste imigrations i lande hvor der ikke kræves visa blevet gode til at stemple på sider hvor der i forvejen er stempler, ellers skulle jeg have nyt pas hvert år. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, den 2/3/2018 at 14:42:

Det afhænger af hvilken type visa, og hvilket land de gælder til. Jeg får nyt pas ca. hvert 3-5 år, grundet hyppig rejse aktivitet til lande som kun udstedder 3-6 mdr. business visa. Jeg har 3 10 år's visa, som normalt bliver overført til mit nye pas for ca. 1/10 af hvad et nyt visa koster, men det er bøvl hvergang jeg skal have nyt pas. :-( Heldigvis er de fleste imigrations i lande hvor der ikke kræves visa blevet gode til at stemple på sider hvor der i forvejen er stempler, ellers skulle jeg have nyt pas hvert år. :-)

Ja og Kina vil have kopi af det seneste visa når man skal have nyt - så der skal man have det gamle pas. Men det er hjemme i Danmark altså

Jeg rejser selv på 2års pas - på godt og ondt 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...