Hop til indhold
tja66

Gravid efter Sugardating - Mads & Monopolet dags dato

Recommended Posts

Hej Alle

Lørdag formiddag lytter jeg altid til Mads & Monopolet på P4 - det er et ret underholdende program.

I dagens udsendelse kontakter en 23 årig sygeplejestuderende Monopolet, da hun efter bruddet med ex-kæresten har en Sugardaddy - og som hun så bliver gravid med - hun var vist omkring 10 uger henne i skrivende stund. Efter sugarforholdet er stoppet forsøger hun at finde sammen med ex-kæresten igen, og da de har været sammen flere gange efter kunne det have været hans barn - meeeen alt tegner til at det er Sugardaddy der er faderen. Hendes dilemma er, om hun skal fortælle ex-kæresten at det ikke er hans barn med en Sugardaddy...........

Jeg synes at dilemmaet er skræmmende. En sygeplejestuderende burde sgu da vide, hvad der sker ved usikker sex - og børn er da normalt en glædelig bivirkning for nogen. Men det kunne da være gået meget mere galt med kønssygdomme, men det er der jo mange andre tråde om herinde. Hun er også i tvivl om Sugardaddy skal vide at han skal være far - det var ikke hendes tanke med i bund og grund ville hun helst at der var ex-kæresten der var faderen - selvom han ikke er det, og hun ville måske ikke fortælle at han ikke er det.

Jeg må sgu indrømme at jeg blev lidt harm over at den ung kvinde på 23, der er sygeplejestuderende og burde vide bedre, ikke har overvejet konsekvenserne han hendes handlinger. Er det også hende der render og spreder alle mulige andre sygdomme i forbindelse med sit arbejde.......

Moralen er, at uanset hvad du gør, så kan det have en konsekvens - både gode og dårlige og det er ikke altid de andre det går ud over.

Podcasten er ikke lagt ud i skrivende stund - men det er i Mads & Monopolet lørdag den 20/1-2018 - ca. 10.35

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

Jeg er ret enig i dine betragtninger,men jeg tror mange af os har en anden biologisk far end den vi regner med;)

Enzo.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er måske dumt at kommentere dit indlæg uden at have hørt udsendelsen. Men jeg synes du virker fordømmende. Ingen prævention er 100% sikker. Det ved hun selvfølgelig godt; hun tog  en kalkuleret risiko, som vi allesammen gør så tit. Stor eller lille, afhængig af hvor længe man skal have kendt hinanden før man dropper kondomet. Blev der talt om hvilken beskyttelse de havde brugt?

Lyder som en situation hvor man har rigtig meget brug for at tale med nogen og få råd; ikke en situation hvor man skal skammes ud.

Update: Har hørt indslaget- Man kan sige meget om dilemmaet, men kan ikke se noget belæg for at være mere forarget over hende end over alle andre uøsnkede graviditeter. Det kom angiveligt bag på hende at hun var 8 uger henne; det kan ligeså godt skyldes at præventionen har svigtet, som det kan skyldes uansvarlighed. Og ja, folk boller altså uden kondom derude, særlig når det er mere end engangsknald (de sås jævnligt). Og kan heller ikke følge at sygepeje-elever skulle underlagt særlige krav i den sammenhæng.

Redigeret af slip

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest ViborgMand

Og det er i hvertfald ikke nogle mennesker bag programmet der bare sidder og finder på spørgsmålene :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det burde vel ikke være særligt svært, hvem ønsker at bygge ens liv på en maga løgn. Så hun må i første omgang få fortalt begge mænd hvem der er far, uagtet hvem hun så synes skal være hendes kæreste.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tja66 skrev, for 46 minutter siden:

 

Jeg må sgu indrømme at jeg blev lidt harm over at den ung kvinde på 23, der er sygeplejestuderende og burde vide bedre, ikke har overvejet konsekvenserne han hendes handlinger. 

Du kunne også overveje at være harm over sugardaddys adfærd. Det er bare et forslag.

Borende X skrev, for 17 minutter siden:

Hun kan i al anstændighed da ikke fedte barnet af på en sagesløs mand.

Det dælme svært at gøre en kvinde gravid som "sagesløs".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 7 minutter siden:

Du kunne også overveje at være harm over sugardaddys adfærd. Det er bare et forslag.

Det dælme svært at gøre en kvinde gravid som "sagesløs".

Det har du misforstået. Jeg mener, at pigen anstændigvis ikke (mere eller mindre uheldigt) kan lade sig besvangre af en sukkerfar for bagefter at fedte faderskabet af på en sagesløs exkæreste.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Det har du misforstået. Jeg mener, at pigen anstændigvis ikke (mere eller mindre uheldigt) kan lade sig besvangre af en sukkerfar for bagefter at fedte faderskabet af på en sagssløs exkæreste.

Hvad har jeg misforstået?

Hvis det er et uheld, hvorfor hænger hun så på den, mens han ikke gør? Det er jo ikke at fedte det af - det er bare et juridisk og biologisk faktum?

Del dette indlæg


Link til indlæg
tja66 skrev, for 1 time siden:

Hej Alle

Lørdag formiddag lytter jeg altid til Mads & Monopolet på P4 - det er et ret underholdende program.

I dagens udsendelse kontakter en 23 årig sygeplejestuderende Monopolet, da hun efter bruddet med ex-kæresten har en Sugardaddy - og som hun så bliver gravid med - hun var vist omkring 10 uger henne i skrivende stund. Efter sugarforholdet er stoppet forsøger hun at finde sammen med ex-kæresten igen, og da de har været sammen flere gange efter kunne det have været hans barn - meeeen alt tegner til at det er Sugardaddy der er faderen. Hendes dilemma er, om hun skal fortælle ex-kæresten at det ikke er hans barn med en Sugardaddy...........

Jeg synes at dilemmaet er skræmmende. En sygeplejestuderende burde sgu da vide, hvad der sker ved usikker sex - og børn er da normalt en glædelig bivirkning for nogen. Men det kunne da være gået meget mere galt med kønssygdomme, men det er der jo mange andre tråde om herinde. Hun er også i tvivl om Sugardaddy skal vide at han skal være far - det var ikke hendes tanke med i bund og grund ville hun helst at der var ex-kæresten der var faderen - selvom han ikke er det, og hun ville måske ikke fortælle at han ikke er det.

Jeg må sgu indrømme at jeg blev lidt harm over at den ung kvinde på 23, der er sygeplejestuderende og burde vide bedre, ikke har overvejet konsekvenserne han hendes handlinger. Er det også hende der render og spreder alle mulige andre sygdomme i forbindelse med sit arbejde.......

Moralen er, at uanset hvad du gør, så kan det have en konsekvens - både gode og dårlige og det er ikke altid de andre det går ud over.

Podcasten er ikke lagt ud i skrivende stund - men det er i Mads & Monopolet lørdag den 20/1-2018 - ca. 10.35

nope har en barn med en sygeplejeske som havde check på de sikre perioder, det er jeg nu glad nok for meen stol aldrig på en sygeplejeske, og så der  jo det at begge har et ansvar, så når man stoler på en anden , også i f t sygdomme o s v er det aldrig den enes ansvar, han kunne jo have spurgt ok
har i øvrigt dated en i mange måneder på sd , og først til sidst spurgt hvad hun egentligt brugte, og svaret var ingenting, da det jo er ret svært at blive gravid kors 
men hvad svarede mads og monopolet ??

Redigeret af decameron

Del dette indlæg


Link til indlæg
Enzo L'uri skrev, for 1 time siden:

Jeg er ret enig i dine betragtninger,men jeg tror mange af os har en anden biologisk far end den vi regner med;)

Enzo.

ja men regner faktisk med at hver 10 nok har en anden far end de tror, suuk ja de piger , heldigvis er de lige så slemme som os )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 53 minutter siden:

Hvad har jeg misforstået?

Hvis det er et uheld, hvorfor hænger hun så på den, mens han ikke gør? Det er jo ikke at fedte det af - det er bare et juridisk og biologisk faktum?

du forstår ham ikke, han mener fedte udgifter osv af på ikke faderen, og ja hun hænger på den , og vil måske lade en anden uskyldig hænge på den også, ret smart )

Del dette indlæg


Link til indlæg
decameron skrev, for 8 minutter siden:

du forstår ham ikke, han mener fedte udgifter osv af på ikke faderen, og ja hun hænger på den , og vil måske lade en anden uskyldig hænge på den også, ret smart )

Sjovt. Det er da ham, der fedter den af ... Også udgifterne. Og han er ikke uskyldig.

Det er godt nok overraskende, at mænd herinde ikke kan se, at manden har et ansvar for en graviditet, når han har haft sædafgang i en kvinde.

Hvis nu kvinden havde løjet og sagt at hun havde fået bortopereret livmoderen eller var steriliseret, spiste p-piller, havde spiral og brugte pessar med sæddræbende creme, så kunne vi tale om det. Men en graviditet efter ubeskyttet sex eller svigtede prævention hænger man på som både kvinde og mand.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 11 minutter siden:

Sjovt. Det er da ham, der fedter den af ... Også udgifterne. Og han er ikke uskyldig.

Det er godt nok overraskende, at mænd herinde ikke kan se, at manden har et ansvar for en graviditet, når han har haft sædafgang i en kvinde.

Hvis nu kvinden havde løjet og sagt at hun havde fået bortopereret livmoderen eller var steriliseret, spiste p-piller, havde spiral og brugte pessar med sæddræbende creme, så kunne vi tale om det. Men en graviditet efter ubeskyttet sex eller svigtede prævention hænger man på som både kvinde og mand.

 

Sukkerfaderen ved ikke at han har gjort hende gravid, så indtil nu er han helt uskyldig med at fedte den af på nogen, og eks kæresten prøver ikke engang at stikke af, men hun vil fortælle at det er ham der er faderen, selv om hun ved det ikke er, det er faenme at fedte den af på en uskyldig. Mit bud er at hun håber at hun kan finde sammen med eksen, hvis hun siger hun er gravid med hans barn, og så vil de leve lykkeligt til deres ende på hendes løgn, eller indtil hun fortryder mit i et raseri anfald, og fortæller ham sandheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 19 minutter siden:

Sjovt. Det er da ham, der fedter den af ... Også udgifterne. Og han er ikke uskyldig.

Det er godt nok overraskende, at mænd herinde ikke kan se, at manden har et ansvar for en graviditet, når han har haft sædafgang i en kvinde.

Hvis nu kvinden havde løjet og sagt at hun havde fået bortopereret livmoderen eller var steriliseret, spiste p-piller, havde spiral og brugte pessar med sæddræbende creme, så kunne vi tale om det. Men en graviditet efter ubeskyttet sex eller svigtede prævention hænger man på som både kvinde og mand.

Nu fik du heller ikke fat i hvad jeg mente !

Læs mit svar ovenfor

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 24 minutter siden:

Sjovt. Det er da ham, der fedter den af ... Også udgifterne. Og han er ikke uskyldig.

Det er godt nok overraskende, at mænd herinde ikke kan se, at manden har et ansvar for en graviditet, når han har haft sædafgang i en kvinde.

Hvis nu kvinden havde løjet og sagt at hun havde fået bortopereret livmoderen eller var steriliseret, spiste p-piller, havde spiral og brugte pessar med sæddræbende creme, så kunne vi tale om det. Men en graviditet efter ubeskyttet sex eller svigtede prævention hænger man på som både kvinde og mand.

Selvfølgelig har manden da et et ansvar.  I nærværende historie kræver det først at den gravide fortæller det til den biologiske far. Hishorien tyder jo på, at hun overvejer, at udlade det, og i stedet for give udtryk for at hendes eks, som hun er begyndt at se igen, er far.  Det holder jo ikke at lyve.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 10 minutter siden:

Okay. Enig i den vinkel, at kvindens eks- måsle bliver en slags sorteper. 

Ja, på 2 måder - han er gået tilbage til en fuser og nu vil hun så evt. udlægge ham som barnefadder.

Hun burde med den historie slet ikke få børn på nuværende tidspunkt, men snarest få en abort - og så finde sig en ny kæreste, så han også var fri til at finde sig en ny kæreste ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

At kvinder i modsætning til mænd kan blive gravide er vel næppe en overraskelse...

Konflikten der refereres til er heller ikke ny, men oldgammel...

Nutidens DNA teknologi løser teknisk set tvivlen om et fadderskab, men alligevel er der stadig etikken og moralen o.s.v., hvilket der ikke er lavet om på af den grund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ViborgMand skrev, for 5 timer siden:

Og det er i hvertfald ikke nogle mennesker bag programmet der bare sidder og finder på spørgsmålene :-)

Jeg er meget enig med Viborgmanden i, at ovennævnte eksempel og mange andre fra Mads & Monopolet så tydeligvis er så fortænkte og konstruerede, at man kan undre sig over, at ellers begavede mennesker som Martin Krasnik, Anette Heick, Pernille Rosenkranz-Theill, Johanne Schmidt Nielsen og Puk Damgaard vil deltage i det.

Men når det er sagt, så anerkender jeg da, at programmet har en vis underholdningsværdi, når de kendte mennesker skal diskutere moralske dilemmaer, men det er bare en skam, at flere af dem virker så urealistiske.

Redigeret af TommyHansen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest ViborgMand
TommyHansen skrev, for 12 timer siden:

Jeg er meget enig med Viborgmanden i, at ovennævnte eksempel og mange andre fra Mads & Monopolet så tydeligvis er så fortænkte og konstruerede, at man kan undre sig over, at ellers begavede mennesker som Martin Krasnik, Anette Heick, Pernille Rosenkranz-Theill, Johanne Schmidt Nielsen og Puk Damgaard vil deltage i det.

Men når det er sagt, så anerkender jeg da, at programmet har en vis underholdningsværdi, når de kendte mennesker skal diskutere moralske dilemmaer, men det er bare en skam, at flere af dem virker så urealistiske.

Det er jo også kun underholdning. Ja en sugarbabe har kneppet for penge og blevet gravid, so fucking what??? Synes der er 1000 ting her i samfundet der er vigtigere som man kunne bruge tid og energi på.......... f eks folk der bruger tid på det her......... folk som mig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 17 timer siden:

Sjovt. Det er da ham, der fedter den af ... Også udgifterne. Og han er ikke uskyldig.

Det er godt nok overraskende, at mænd herinde ikke kan se, at manden har et ansvar for en graviditet, når han har haft sædafgang i en kvinde.

Hvis nu kvinden havde løjet og sagt at hun havde fået bortopereret livmoderen eller var steriliseret, spiste p-piller, havde spiral og brugte pessar med sæddræbende creme, så kunne vi tale om det. Men en graviditet efter ubeskyttet sex eller svigtede prævention hænger man på som både kvinde og mand.

Du cykler godt nok rigtigt rundt i sukkerfaderen og exkæresten. Det er altså to forskellige personer.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 21/1/2018 at 09:29:

Du cykler godt nok rigtigt rundt i sukkerfaderen og exkæresten. Det er altså to forskellige personer.

Det er god stil at læse tråden før man kommenterer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
decameron skrev, den 1/20/2018 at 15:39:

ja men regner faktisk med at hver 10 nok har en anden far end de tror, suuk ja de piger , heldigvis er de lige så slemme som os )

Så engang en undersøgelse, der viste at der er 10+ procent kvinder som gerne vil have en anden end ægtemanden som far til deres børn.

Gad godt se en undersøgelse hvor begge forhold undersøges.

/Skjold.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...