Hop til indhold
Guest happycamper

Me too

Recommended Posts

Guest happycamper

Jeg ved ikke om denne kampagne har ramt vores målgruppe men efterhånden er der ingen grænser for hvis respektfuld og korrekt man skal formulere sig for ikke at få X antal løftede pegefingre. Begrebet "luder"  er nu GP hvilket jeg synes er ærgerligt fordi en luder altid for mig har stået for noget frækt og udfordrende - en kvinde (person) der er så lækker at man vil betale for at ha sex med vedkommende. Nu skal en spiller eller HJ kaldes for "lingam massage" og hives op i et niveau af alternativ behandling med duftlys og chakra-healing. Kan vi ikke bare sige det som det er ?

a97291_g186_9-volley-ball.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sproget har det jo med at udvikle sig, herunder også ord.  Det er ihvertfald min oplevelse at ordet luder i dag hovedsageligt benyttes i stærk nedsættende vendinger, og ofte uden at personen der omtales som luder, har nogen som helst tilknytning til prostitution branchen at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor går der noget af dig, ved at moderere dit sprogbrug? Det gør vi også i mange andre henseender, Gudskelov! Jeg render i hvert fald ikke og siger om folk at de er kæmpe idioter og lign., selvom jeg af og til synes at de netop er det. :D  

Personligt har jeg det fint med udtrykket luder og jeg bruger det gerne selv, men jeg synes at der er en tendens til at det bliver brugt uden situationsfornemmelse og ofte bare for at provokerer, sådan lidt “hah, se hvad jeg kan!” og det er bare altid nederen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej 

og hvad er vi så, bare liderlige mænd som ønsker at få andet fisse ude i byen uden at konen ved noget om det, så er vi jo luderkarle, tag det som du vil, det er en forretning for de piger, og det er sku godt at de er der for alle de liderlige mænd, ellers så ville der sku da være masser af flere voldtægter i Danmark, så prøv og tænk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest happycamper
benwoods9 skrev, for 4 minutter siden:

Hvorfor ligger denne tråd under Thai massage? :shock:

min fejl :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest happycamper
Iscenesat Virkelighed skrev, for 28 minutter siden:

Hvorfor går der noget af dig, ved at moderere dit sprogbrug? Det gør vi også i mange andre henseender, Gudskelov! Jeg render i hvert fald ikke og siger om folk at de er kæmpe idioter og lign., selvom jeg af og til synes at de netop er det. :D  

Personligt har jeg det fint med udtrykket luder og jeg bruger det gerne selv, men jeg synes at der er en tendens til at det bliver brugt uden situationsfornemmelse og ofte bare for at provokerer, sådan lidt “hah, se hvad jeg kan!” og det er bare altid nederen. :)

Intet går af mig ved at tale pænt - og synes også jeg gør det... er med på at udtrykket luder har ændret værdi - jeg mener bare ikke noget nedsættende med det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mht. ordet "luder" så er der for mig stor forskel på hvordan det bruges. Siger man din "frække luder" så er det for mig ikke negativt. Men det kan også bruges i en sammenhæng så det pludseligt bliver noget negativt.
Men det er meget forskelligt hvilken betydning man ligger i et ord. Jeg kan huske da jeg var i lærer, og pludselig var der en pige der sagde til mig: "bruger du det ord igen får du en på hovdet"!
Det var ordet "kælling" som hun havde noget imod, og da jeg så for sjov sagde "du er da en værre kælling", ja så fik jeg en syngende lussing så jeg faldt om på gulvet!

Og hvad kalder man en person som har meget mørk hud?
"Neger" dur ikke og "sort" må man man heller ikke bruger, så hvad kalder man, i 2018, en persom som i gamle dage var en neger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest happycamper
AalborgLook skrev, for 26 minutter siden:

Mht. ordet "luder" så er der for mig stor forskel på hvordan det bruges. Siger man din "frække luder" så er det for mig ikke negativt. Men det kan også bruges i en sammenhæng så det pludseligt bliver noget negativt.
Men det er meget forskelligt hvilken betydning man ligger i et ord. Jeg kan huske da jeg var i lærer, og pludselig var der en pige der sagde til mig: "bruger du det ord igen får du en på hovdet"!
Det var ordet "kælling" som hun havde noget imod, og da jeg så for sjov sagde "du er da en værre kælling", ja så fik jeg en syngende lussing så jeg faldt om på gulvet!

Og hvad kalder man en person som har meget mørk hud?
"Neger" dur ikke og "sort" må man man heller ikke bruger, så hvad kalder man, i 2018, en persom som i gamle dage var en neger?

fin kommentar - det er lige præcis det jeg mener... vi tør snart ikke kalde noget noget i frygt for at blive udskreget som racister, homofober eller lignende - "på Vesterbro en neger gik" nu går der mange :-) men de er ikke negre mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...