Hop til indhold
Jernsvinet

Hvor går grænsen?

Recommended Posts

https://www.bt.dk/udland/mand-roerte-kvindes-bryster-under-aftalt-sex-nu-er-faldet-endelig-dom-i-sagen

Heldigvis blev han da frifundet - men havde han nu hevet kondomet af - og/eller gennemført anal samleje - så burde han i følge min mening have været dømt.

Men jeg diskuterede det fornylig med en ven, hvor han fortalte om en pige, der var gået med en fyr hjem, taget tøjet af og haft sex med ham og bagefter anmeldte ham for at have voldtaget hende analt.

Jeg mener hun var fuld berettiget til at have anmeldt fyren - da, det er sådanne fyre, der ødelægger det for os andre - men hvad mener I?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 10 minutter siden:

https://www.bt.dk/udland/mand-roerte-kvindes-bryster-under-aftalt-sex-nu-er-faldet-endelig-dom-i-sagen

Heldigvis blev han da frifundet - men havde han nu hevet kondomet af - og/eller gennemført anal samleje - så burde han i følge min mening have været dømt.

Men jeg diskuterede det fornylig med en ven, hvor han fortalte om en pige, der var gået med en fyr hjem, taget tøjet af og haft sex med ham og bagefter anmeldte ham for at have voldtaget hende analt.

Jeg mener hun var fuld berettiget til at have anmeldt fyren - da, det er sådanne fyre, der ødelægger det for os andre - men hvad mener I?

der er grænser for hvor lidt og hvor dumt, man kan anklage et andet menneske for. det er virkeligt dumt med dum på. grænsen er overtrådt.

Du må gerne trænge ind men hold dig væk fra mine bryster... det tangerer til virkeligt at være dobbeltmoralsk.

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig haft et samleje uden først at lege lidt med babsedutterne, disse fascinerende legemsdele. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det skulle kunne lade sig gøre uden? Måske hvis manden bliver bagbundet?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 30 minutter siden:

https://www.bt.dk/udland/mand-roerte-kvindes-bryster-under-aftalt-sex-nu-er-faldet-endelig-dom-i-sagen

Heldigvis blev han da frifundet - men havde han nu hevet kondomet af - og/eller gennemført anal samleje - så burde han i følge min mening have været dømt.

Men jeg diskuterede det fornylig med en ven, hvor han fortalte om en pige, der var gået med en fyr hjem, taget tøjet af og haft sex med ham og bagefter anmeldte ham for at have voldtaget hende analt.

Jeg mener hun var fuld berettiget til at have anmeldt fyren - da, det er sådanne fyre, der ødelægger det for os andre - men hvad mener I?

tror jeg syntes at Anal sex kræver en aftale først (altså inden akten er gået igang og ikke aftalt hvis hun er i en kæmpe brandert..) ... og ikke bare fordi han nu er igang med doggystyle og syntes han lige vil knalde hende i røven !!!

fysisk vold ... eller smerter som er ud over hvad man må kalde god smerte ;) ... nu er det jo forskelligt fra person til person ...

personligt kan jeg godt lide en lille smule hehe .. så man må jo prøve sig frem ...  

men det virker til at nogle piger (#me too) som en slags fortrydelses pille ... 

 

jeg er på ingen måde fortaler for voldtægt eller sex under press ... og som mand må man nok også pakke pikken lidt sammen hvis hun er voldsomt påvirket af alkohol...

men kvinder må jo også tage ansvar for deres egene handlinger ....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes at man i nogen lande har bevæget sig ud på et skråplan, når man kan rejse en sag hvor begge parter frivilligt at valgt at dyrke sex, og hvor så kvinden efterfølgende kan rejse en sag omkring overgreb, fordi manden berørte hendes bryster.  

Som mand kan det være svært at forstå, at der selvfølgelig er tale om et overgreb (den konkrete sag) , der kan have uoverskuelige konsekvenser for kvinden. I disse ligeberettigelses tider skal man ikke som mand stille sig op på en ølkasse og sige "Husk nu alle mænd,  at kvindens seksualitet er markant mere skrøbelig end vores,  så opfør jer derefter" før stort set alle kvinder kommer på banen og forklarer at det nok er det værste vrøvl de længe har hørt.  Det synes jeg  også selv.

Problemet er blot, at selv om loven gælder for begge parter, vil sager som nærværende næppe skabe andet end et smil på læben, hvis en kvinde blev slæbt i retten, hvis en mænd rejste en sag fordi kvinden har suttet, nippet lidt i hans brystvorter.   Alle ville nok sige "Aaah hør nu her. Du har jo selv valgt at dyrke sex med kvinden, og du har næppe tager så meget skade af oplevelsen, at kvinden skal straffes efter gældende lovgivning"

Jamen hvorfor skulle der en appel sag til, før det manden blev frikendt ?  Tja..... mit bedste bud er, at vi lever i en tid, hvor mændene reelt over længere tid  har været for passive i diverse "kønskampe",  med det resultat, at der i sager som nærværende er en markant og synlig skævhed.  Jeg kan sagtens forstå, at mange mænd så at sige vælger at holde kæft når eksempelvis en kvinde tager et seksuelt emne op omkring, at hun betragter dit og dat som et overgreb, hvor alle mænd reelt tænker "Ah lige der rammer du vist helt ved siden skiven".  Det er bare ikke holdbart i længden at mændene ikke tør eller vil blande sig, med mindre de er 100% enige. 

Jeg kan tage fejl, men der har også været nogle beretninger på Metoo, der rammer helt ved siden af skiver (og selvfølgelig sikkert flest der er reelle overgreb), men på mig virker det som om, at kvinderne faktisk har større mod til at sige "Ah den der rammer ved siden af skiven" end mænd.  Det er jo logisk at hvis man overlader det til kvinderne at  sætte dagsordenen for hvor går grænserne i det seksuelle møde imellem kønnene, så er der meget stor risiko for at der bliver en synlig kønsbestemt skævhed.  Jeg synes faktisk er vi nu lever i en tid, hvor man jævnligt ser eksempler på denne beskrevne skævhed.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Jeg har aldrig haft et samleje uden først at lege lidt med babsedutterne, disse fascinerende legemsdele. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det skulle kunne lade sig gøre uden? Måske hvis manden bliver bagbundet?

Me too )

Ironi og sarkasme kan forekomme

Redigeret af decameron

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 3 timer siden:

Jeg har aldrig haft et samleje uden først at lege lidt med babsedutterne, disse fascinerende legemsdele. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det skulle kunne lade sig gøre uden? Måske hvis manden bliver bagbundet?

Jeg har nu oplevet en glædespige i Lissabon, der ikke ville tage trøjen af - hun havde så heller ingen kondomer (eller vidste hvad det var) - så jeg afstod fra videre forehavende ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, for 3 timer siden:

som mand må man nok også pakke pikken lidt sammen hvis hun er voldsomt påvirket af alkohol...

Jeg havde en gang en veninde som omtalte en pige, der var blevet besovet - ja, måske havde hun også været lidt fuld - men min veninde mente i fuld alvor, at det var pigens egen skyld   WTF

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

Men jeg diskuterede det fornylig med en ven, hvor han fortalte om en pige, der var gået med en fyr hjem, taget tøjet af og haft sex med ham og bagefter anmeldte ham for at have voldtaget hende analt.

Jeg mener hun var fuld berettiget til at have anmeldt fyren - da, det er sådanne fyre, der ødelægger det for os andre - men hvad mener I?

Det mener jeg da ikke nødvendigvis.

Hvis hun under akten, sagde nej eller på anden vis protesterede over at han trængte ind i hende analt, så ja, så mener jeg også at det er et overgreb der er en form for voldtægt.

Men gjorde hun ikke, så mener jeg ikke at der er tale om voldtægt. Så har hun i mine øjne været med på den hele vejen efterhånden som sexen udviklede sig. En efterfølgende fortrydelse over ikke at have sagt fra, kan i mine øjne ikke berettige en voldtægtsanklage.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 5 minutter siden:

Det mener jeg da ikke nødvendigvis.

Hvis hun under akten, sagde nej eller på anden vis protesterede over at han trængte ind i hende analt, så ja, så mener jeg også at det er et overgreb der er en form for voldtægt.

Men gjorde hun ikke, så mener jeg ikke at der er tale om voldtægt. Så har hun i mine øjne været med på den hele vejen efterhånden som sexen udviklede sig. En efterfølgende fortrydelse over ikke at have sagt fra, kan i mine øjne ikke berettige en voldtægtsanklage.

 

helt enig... det er det jeg mener ... når man hører om at nogle kommer med voldtægts anklagen som en slags fortrydelse pille ... der har været sager hvor det vidste sig at være totalt falsk anklage hvor pigen anmeldte for at undgå kærestens eller venindernes misbilligende attitude ...

der var også en sag hvor en yngre pige blev voldtaget af nogle indvandre drenge ... og alle (mig selv indbefatte )var helt oppe i det røde felt ... men mobil video af det hele vidste at hun var helt med på den hele vejen igennem (videoen var ikke en som blev videre sendt til alle på gymnasiet ...)

... men bagefter meldte hun dem for voldtægt ... de blev pure frifundet ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
thomas 123 skrev, den ‎06‎-‎01‎-‎2018 at 22:02:

men bagefter meldte hun dem for voldtægt ... de blev pure frifundet ... 

Det gjorde de så bare desværre ikke, den ene nåede at sidde i spjældet i et år, inden hans bror fik optaget den video, hvor "det let retarderede" pigebarn gik til bekendelse.

Han fik erstatning, javel, den brugte han så bla. a. på en Audi TT, som han bruger til at gøre det livfarligt at være fodgænger eller anden trafikant i Kolding.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 4 timer siden:

Det gjorde de så bare desværre ikke, den ene nåede at sidde i spjældet i et år, inden hans bror fik optaget den video, hvor "det let retarderede" pigebarn gik til bekendelse.

Han fik erstatning, javel, den brugte han så bla. a. på en Audi TT, som han bruger til at gøre det livfarligt at være fodgænger eller anden trafikant i Kolding.

jeg siger ikke det er engle børn .... mere brugt som et eksempel på en anmeldelse som var falsk ... og som der har noget skriveri om for et par år siden fordi politiet stoppede med at tage nogle voldtægts anmeldelser alvorligt ... lige netop pga en stigning i hvad de senere fandt ud af var falske anmelder ....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder lidt mærkeligt, hvis man bliver enig om sex, skal man selvfølgelig respektere hinanden. Men synde det lyder mærkeligt, hun ikke vil røres på brysterne. Men det er hendes følelser ,det kan man jo ikke diskutere, andet man holder fingrene væk, og så overvejer om det er et forhold man vil bygge vider på. 

Der står han havde været hård ved hende. Men det er jo forskelligt fra person til person.

Jeg kan godt lide, at man røre og mærke på hinandens kroppen, når man er sammen.  

Har været sammen med en, der havde fået lavet sine bryster større, hun var ikke så glad for at blive rørt for meget på brysterne.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har været sammen med en der ikke ville røres på nogen måde.på brystvorter eller direkte klitoris pga følsomhed. Det kan selvfølgelig forekomme at der er berøringer man ikke bryder sig om. En del mænd vil ikke røres på pungen (scrotum, ikke tegnebogen).

Jernsvinet skrev, den 6/1/2018 at 13:58:

men havde han nu hevet kondomet af - og/eller gennemført anal samleje - så burde han i følge min mening have været dømt.


Men jeg diskuterede det fornylig med en ven, hvor han fortalte om en pige, der var gået med en fyr hjem, taget tøjet af og haft sex med ham og bagefter anmeldte ham for at have voldtaget hende analt.

Jeg mener hun var fuld berettiget til at have anmeldt fyren - da, det er sådanne fyre, der ødelægger det for os andre - men hvad mener I?

Hvad mener vi om hvad? Analsex uden samtykke? Sex uden samtykke er ikke okay - længere er den ikke. Hvis man aftaler sex og gør noget den anden ikke vil, så stopper man selvfølgelig, når man bliver bedt om det. Så svært er det heller ikke.

Edit: eller når man opdager det uden at blive bedt om det også ... Det har jeg da oplevet nogle gange både privat og ved købesex.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, 1 time siden:

Hvis man aftaler sex og gør noget den anden ikke vil, så stopper man selvfølgelig, når man bliver bedt om det. Så svært er det heller ikke.

Måske for dig, men der er altså nogen mænd, der opfatter en nej, som et ja, da de tror alle piger, tænder på at blive domineret og taget hårdt - bagefter undrer de sig så, over at de ikke bliver lukket ind i varmen en anden gang ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, den 6/1/2018 at 14:08:

der er grænser for hvor lidt og hvor dumt, man kan anklage et andet menneske for. det er virkeligt dumt med dum på. grænsen er overtrådt.

Du må gerne trænge ind men hold dig væk fra mine bryster... det tangerer til virkeligt at være dobbeltmoralsk.

At sige ja til en ting, betyder ikke nødvendigvis ja til alting. Nu stod der i artiklen, at han havde taget for hårdt på hendes bryster, og ikke respekteret et nej.... Sex skal være rart for alle de involverede parter, synes du ikke Romantiker?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Måske for dig, men der er altså nogen mænd, der opfatter en nej, som et ja, da de tror alle piger, tænder på at blive domineret og taget hårdt - bagefter undrer de sig så, over at de ikke bliver lukket ind i varmen en anden gang ;-)

Ja, der findes både mænd og kvinder, der er idioter. Men det kan man jo ikke rigtigt starte en diskussion om . :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg læser artiklen, lyder det som om at han har været hårdhændet overfor hende, selvom hun har bedt ham om at stoppe - hvorvidt det er en retsag værdigt ved kun damen og hendes tinder-date... Det er dæleme svært for en dommer at afgøre, om manden har udsat hende for noget, der kan tilnærme sig vold, medmindre hun har været på sygehuset efter sex og fået taget billeder af store, blå mærker på brysterne (hvilket ikke fremgår af artiklen).

Til gengæld vil jeg sige, at har man sagt nej til analt samleje - og sex uden kondom - så er det selvfølgelig et overgreb, hvis fyren så gør det alligevel!

Jeg synes at Metoo kampagnen har været et godt skridt med et enkelt forbehold.... Som med alt andet kan sådan en kampagne også misbruges af de få tosser, der prøver at "straffe" alle mænd for overgreb (reelle eller opfundne) begået af andre mænd.. Og ja, de findes, tosserne... Og de gør os kvinder en stor bjørnetjeneste med falske eller overdrevne anklager, for der har tidligere klart været et stort holdningsproblem med hensyn til victim-blaming - og det er bare ikke en holdning, vi som mennesker kan være tjent med.

Selvfølgelig skal I dejlige mænd have lov til at prøve at få fat i os kvinder - og det er desværre ikke alle mænd der er lige elegante til det men det kræver altså ikke en Metoo posting på sociale medier efterfulgt af en anmeldelse ved politiet, medmindre der virkelig foreligger et egentlig overgreb! Så jeg så gerne, at vi fik lidt mere fornuft ind i tingene :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 10 timer siden:

Som jeg læser artiklen, lyder det som om at han har været hårdhændet overfor hende, selvom hun har bedt ham om at stoppe - hvorvidt det er en retsag værdigt ved kun damen og hendes tinder-date... Det er dæleme svært for en dommer at afgøre, om manden har udsat hende for noget, der kan tilnærme sig vold, medmindre hun har været på sygehuset efter sex og fået taget billeder af store, blå mærker på brysterne (hvilket ikke fremgår af artiklen).

 

Lidt typisk for den slags artikler er jo, at man udelader vigtige informationer omkring begge parters beskrivelse af hændelses forløbet. Artiklen beskriver jo intet om hvad der så skete, da kvinden gjorde opmærksom på, at han ikke måtte tage således på hendes bryster.   Det må antages at det var et mægtigt turn-off for kvinden. Den naturlige reaktion, når den seksuelle akt udvikler sig til noget man ikke bryder sig om, er vel at afbryde samlejet.  Gjorde de det, kan jeg sådant set ikke finde nogen argumenter for at man så efterfølgende kan rejse en sag. 

Nu blev manden jo i første omgang dømt,  så jeg antager at der må mangle noget i denne sag, alternativt er der nogen der har mistet jordforbindelsen, hvis man kan dømmes for en i mange andre sammenhænge almindelig udbredt seksuel adfærd. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 timer siden:

Lidt typisk for den slags artikler er jo, at man udelader vigtige informationer omkring begge parters beskrivelse af hændelses forløbet. Artiklen beskriver jo intet om hvad der så skete, da kvinden gjorde opmærksom på, at han ikke måtte tage således på hendes bryster.   Det må antages at det var et mægtigt turn-off for kvinden. Den naturlige reaktion, når den seksuelle akt udvikler sig til noget man ikke bryder sig om, er vel at afbryde samlejet.  Gjorde de det, kan jeg sådant set ikke finde nogen argumenter for at man så efterfølgende kan rejse en sag. 

Nu blev manden jo i første omgang dømt,  så jeg antager at der må mangle noget i denne sag, alternativt er der nogen der har mistet jordforbindelsen, hvis man kan dømmes for en i mange andre sammenhænge almindelig udbredt seksuel adfærd. 

 

Det var også det, jeg tænkte - for generelt er det britiske retssystem langt bedre end vores - så jeg formoder, at der har været et tillidsbrud der ligger nok på grænsen til at første og anden retsinstans ikke kommer til det samme resultat..

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 1 time siden:

Det var også det, jeg tænkte - for generelt er det britiske retssystem langt bedre end vores - så jeg formoder, at der har været et tillidsbrud der ligger nok på grænsen til at første og anden retsinstans ikke kommer til det samme resultat..

Ja, en skam af man ikke har redegjort for argumenterne og hvorfor ham i første omgang blev kendt skyldig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Ja, en skam af man ikke har redegjort for argumenterne og hvorfor ham i første omgang blev kendt skyldig. 

Det har nok været en lukket retssag da sagen jo har sexuelle detaljer, mange ikke vil have ud i offentligheden

Del dette indlæg


Link til indlæg
MizzAnne skrev, for 1 minut siden:

Det har nok været en lukket retssag da sagen jo har sexuelle detaljer, mange ikke vil have ud i offentligheden

Det må stå hen i det uvisse, da det ikke nævnes. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 14 timer siden:

Den naturlige reaktion, når den seksuelle akt udvikler sig til noget man ikke bryder sig om, er vel at afbryde samlejet

Desværre ikke. Mange fortsætter af mange forskellige grunde. Men helt kort er det i mange af livets forhold ikke altid så let for alle i det hele taget at sige fra. Og selv for den der er bedre til det kan det kræve tid at reflektere over om grænsen er overskredet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...