Hop til indhold
Filosoffen

En frygtelig kvinde - en af grundene til at mænd køber sex?

Recommended Posts

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/ny-film-har-faaet-kvinder-til-rase-men-instruktoeren-fortryder-intet

Ja, som alle mænd ved, så er kvinden det stærke køn... :rolleyes:

Mon denne film rent faktisk pin-pointer en af årsagerne til, hvorfor så mange mænd i forhold rent faktisk gæster GP'ere??

Jeg tror jeg bliver nød til at se den...

PS. Ja, det er ham der spillede den onde Filias i Tinkas...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej,

Tror den er sjov, viser jo forhold og spillet..

Det som jeg syntes der er lidt sjovt er debatten filmen har skabt, folk, oftes kvinder som siger jamen han skulle tage sig samme og sige fra, kvinder vil have modstand...

Samme debat kan man sige der ikke var omkring filmen, i seng med fjenden, der var ingen debatten om at hun "bare" skulle sige fra osv...

Ja ved godt vold mod kvinder ikke er det samme som en dominerende/bestemmende kvinde, men det sjovt at se debatten som kører, jeg skal også ind og se den, gad vide om en af veninder vil med...

 

prøvemanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lacroix

Det er så tiltrængt med en anden vinkel end den klassiske "mænd er krænkere, kvinder er ofre".

Før i tiden var det kvinder der blev dæmoniseret, men det er i den grad ved at ændre sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus

En klog (ældre)mand sagde engang til mig, at en mands forhold til en kvinde kan beskrives med følgende citat:

Et er søkort at forstå, noget andet skib at føre...

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Gamledreng

spot on. Den skal jeg se:) hvis en mand dominerer hjemmet/ægteskabet og fortæller en kvinde hvad hun skal og hvordan hun skal så er han en gammeldags mandschauvinist, der fastholder kvinden i en undertrykt kønsrolle der hører fortiden til. Hvis kvinden derimod dominerer hjemmet/ægteskabet er det ham der er svag, og han skal da give hende modstand, ellers er han en svagpisser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 5 minutter siden:

En klog (ældre)mand sagde engang til mig, at en mands forhold til en kvinde kan beskrives med følgende citat:

Et er søkort at forstå, noget andet skib at føre...

Den kloge mand er såmænd Holberg (1684-1754). Han har replikken i en af sine komedier.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Borende X skrev, for 49 minutter siden:

Den kloge mand er såmænd Holberg (1684-1754). Han har replikken i en af sine komedier.

 Erindrer nu ikke at ham jeg talte med om emnet hed Holberg, snarere Børge...:D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 3 minutter siden:

 Erindrer nu ikke at ham jeg talte med om emnet hed Holberg, snarere Børge...:D

Børge havde måske været årvågen i skoletidens dansktimer :D. Det lønner sig af og til :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe... Personligt vil jeg vil at bruge ordet "vatfisse"... :D

Jeg har været i en del forskellige forhold. Både alm. kæresteforhold. I monogame gifte forholde. I åbne forhold. I polyamorøse forhold.. og et par andre forhold jeg stadig har svært ved at definere den dag i dag. Og det jeg idag kan sige om kvinder... tjaa.... manipulerende, skrupelløse og irriterende sex'ede er ordene der falder mig ind... :rolleyes:

Hvis kvinderne i Danmark havde været lidt mere "afslappede" i forhold til at skulle manipulere med os mænd, kan det godt tænkes, at jeg havde haft en del færre GP-besøg og en del flere penge på bankkontoen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Ja den slags kvinder findes – jeg tror faktisk at tendensen ligger latent i de fleste kvinder ;) nogle er værre en andre – det gælder i øvrigt ikke kun danske kvinder – gad vide hvad danske mænd som er gift med thai piger mener om det :rolleyes:
Men det er altid vores eget ansvar at sige fra i stedet for at klynke :D husk på at mænd i Danmark som udgangspunkt ikke er tøffelhelte – vi lever bare i et frit land hvor vi har lov til at gøre præcis som tøserne siger :D gætter på at det ikke er helt ok i et muslimsk land :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget specielt epokegørende i den artikel. Det jeg fik ud af artiklen var blot, at manden reelt ikke har fundet sig selv og fået forholdt sig til sine maskuline værdier m.v.   Det er ikke min oplevelse, at man kan generalisere kønsbestemt hvorfor nogle mænd og sikkert også en del kvinder mister sig selv og til sidst havner i dybe depressioner eller had til det modsatte køn. 

Til gengæld, og det gælder begge køn, så er der faktisk mange der har for travlt med at forsøge at tilpasse sig eller forgive at man lever op til tidens trend omkring hvad nogle typiske overfladiske undersøgelser mener er "En Rigtig mand/kvinde" snarere end at acceptere sig selv og være bevidst omkring hvilken type mand/kvinde man er. 

Hvordan man bliver behandlet, respekteret m.v. har man altså selv stor indflydelse på, selvom om det selvfølgelig er lettere at skvatte ned i hullet "offerdyrkelse", når man ikke synes at det spiller i ens forhold til det modsatte køn.  Det kan ligeledes tage langt tid at kom op fra hullet hvis man starter med at grave hullet dybere.

Det bliver jo ej heller nemmere for den slags mænd, når de i deres efterrationaliseringer enten føler sig som "vatpikke" eller føler at de af omgivelserne beskrives som nogle skvat.  Faktum er jo bare, at de mangler at finde sig selv og en tilfredshed med deres plads i det maskuline univers. Om man er den bløde mand eller den hårde mand er faktisk sekundært i denne modningsproces,  men at forsøge at være noget man ikke er, vil altid få kedelige konsekvenser.  Ja, og selvfølgelig skal man jo også som mand gøres sig nogle tænker omkring  hvad man ønsker sig af et parforhold ud over adgang til sex, her halter den måske også lidt, specielt i den unge år. 

 

 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 19 timer siden:

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget specielt epokegørende i den artikel. Det jeg fik ud af artiklen var blot, at manden reelt ikke har fundet sig selv og fået forholdt sig til sine maskuline værdier m.v.   Det er ikke min oplevelse, at man kan generalisere kønsbestemt hvorfor nogle mænd og sikkert også en del kvinder mister sig selv og til sidst havner i dybe depressioner eller had til det modsatte køn. 

Til gengæld, og det gælder begge køn, så er der faktisk mange der har for travlt med at forsøge at tilpasse sig eller forgive at man lever op til tidens trend omkring hvad nogle typiske overfladiske undersøgelser mener er "En Rigtig mand/kvinde" snarere end at acceptere sig selv og være bevidst omkring hvilken type mand/kvinde man er. 

Hvordan man bliver behandlet, respekteret m.v. har man altså selv stor indflydelse på, selvom om det selvfølgelig er lettere at skvatte ned i hullet "offerdyrkelse", når man ikke synes at det spiller i ens forhold til det modsatte køn.  Det kan ligeledes tage langt tid at kom op fra hullet hvis man starter med at grave hullet dybere.

Det bliver jo ej heller nemmere for den slags mænd, når de i deres efterrationaliseringer enten føler sig som "vatpikke" eller føler at de af omgivelserne beskrives som nogle skvat.  Faktum er jo bare, at de mangler at finde sig selv og en tilfredshed med deres plads i det maskuline univers. Om man er den bløde mand eller den hårde mand er faktisk sekundært i denne modningsproces,  men at forsøge at være noget man ikke er, vil altid få kedelige konsekvenser.  Ja, og selvfølgelig skal man jo også som mand gøres sig nogle tænker omkring  hvad man ønsker sig af et parforhold ud over adgang til sex, her halter den måske også lidt, specielt i den unge år. 

 

 

Ja som altid er det reelle at finde midt imellem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
TheVoice skrev, for 21 timer siden:

Umiddelbart synes jeg ikke der er noget specielt epokegørende i den artikel. Det jeg fik ud af artiklen var blot, at manden reelt ikke har fundet sig selv og fået forholdt sig til sine maskuline værdier m.v.   Det er ikke min oplevelse, at man kan generalisere kønsbestemt hvorfor nogle mænd og sikkert også en del kvinder mister sig selv og til sidst havner i dybe depressioner eller had til det modsatte køn. 

Til gengæld, og det gælder begge køn, så er der faktisk mange der har for travlt med at forsøge at tilpasse sig eller forgive at man lever op til tidens trend omkring hvad nogle typiske overfladiske undersøgelser mener er "En Rigtig mand/kvinde" snarere end at acceptere sig selv og være bevidst omkring hvilken type mand/kvinde man er. 

Hvordan man bliver behandlet, respekteret m.v. har man altså selv stor indflydelse på, selvom om det selvfølgelig er lettere at skvatte ned i hullet "offerdyrkelse", når man ikke synes at det spiller i ens forhold til det modsatte køn.  Det kan ligeledes tage langt tid at kom op fra hullet hvis man starter med at grave hullet dybere.

Det bliver jo ej heller nemmere for den slags mænd, når de i deres efterrationaliseringer enten føler sig som "vatpikke" eller føler at de af omgivelserne beskrives som nogle skvat.  Faktum er jo bare, at de mangler at finde sig selv og en tilfredshed med deres plads i det maskuline univers. Om man er den bløde mand eller den hårde mand er faktisk sekundært i denne modningsproces,  men at forsøge at være noget man ikke er, vil altid få kedelige konsekvenser.  Ja, og selvfølgelig skal man jo også som mand gøres sig nogle tænker omkring  hvad man ønsker sig af et parforhold ud over adgang til sex, her halter den måske også lidt, specielt i den unge år. 

 

 

Velskrevet, som altid Voice...

Jeg er meget enig i at tid til parforholdet, herunder tid til hengivenhed er en afgørende faktor.

Ligeledes har jeg lært og siden også erfaret, at et parforhold på mange områder er som at krydse(sejle mod vinden) med en sejlbåd - sejler du for tæt til vinden blafrer sejlene og du mister fart, slækker du omvendt for meget på skøderne, så er det måske mere behageligt i en periode, men det koster på de mål du/i gerne skulle nå.

Kort sagt, så ønsker de fleste kvinder sig vel en dygtig og selvstændig kaptajn, når det virkelig gælder - herunder også når forholdet må ligge underdrejet pga. uvejr... 

Redigeret af Anilingus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...