Hop til indhold
Doracelkaninen

oplysningspligt ved kønssygdom

Recommended Posts

Hej kære brugere her på Eroguide

Jeg har dette lille problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har været på besøg på et par thaisteder og hos en gp, her i løbet af det sidste halve år.

Alt er foregået med kondom, ´men jeg er ´nu begyndt at få nogle symptomer, som peger i retning af at jeg måske har reddet mig en et eller andet snavs.

Jeg er jo nok nødt til at gå den tunge gang til lægen.

Jeg synes at jeg kan læse mig til at man skal oplyse eventuelle sexpartnere. Er der nogen der ved hvordan det foregår.

Skal man bare love at oplyse sine sexpartnere eller blander lægen sig i det.

Mit issue er at jeg er i et ulykkeligt ægteskab og vi har ikke haft ægteskabeligt samliv igennem længere tid. Derfor er jeg søgt i byen. Og jeg vil ikke give hende den glæde at hun skal få noget at vide om det her, så hun har den klemme på mig.

Hilsen

den bekymrede

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke, du skal oplyse noget. HIV er nok en undtagelse. Når alt er foregået med kondom, har dine symptomer måske noget med psykosomatik at gøre?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du og din hustru haft sex efter at du kan have pådraget dig et eller andet?

Hvis nej, kan du så ikke undlade at fortælle hende det, med mindre hun skulle lægge op til at I dyrker sex, og du ikke kan undslå dig uden at gå til bekendelse.

Det kan jo være noget ret harmløst, og let kurerbart du måske har pådraget dig, og hvis sådan kan det vel være at du kan blive helbredt uden at det bliver aktuelt at skulle fortælle nogle om at du har været smittet med noget.

Held og lykke

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det undrer mig også lidt, men symptomerne er ægte nok. Troede jo at man var sikker med kondom. Den ene gang lagde jeg mærke til at hun klaskede en ordentlig gang glidecreme op i underlivet på sig selv og bagefter rørte hun ved min pik inden der kom regntøj på. Er det smittemulighed nok eller skal der mere til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doracelkaninen skrev, for 6 minutter siden:

Jo "rejsenetværk" det håber jeg kunne lade sig gøre, men spørgsmålet er om man kan risikere at blive tvunget til at fortælle sin ægtefælle det af lægen.

Vi har ikke haft sex i længere tid.

Start nu med at gå op til lægen, fremfor at tage sorgerne på forskud - og så burde du måske, når du er sikker i din sag, gå ned på thai-klinikken og håbe på at de kan forstå bare lidt engelsk, så du kan forklare dem at de bør passe bedre på sig selv og deres gæster - men forvent ikke at det bliver velmodtaget at du "anklager" dem for noget.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doracelkaninen skrev, for 25 minutter siden:

Det undrer mig også lidt, men symptomerne er ægte nok ....

Det er de altid ved en indbildt lidelse. Men kun lægen kan afklare det. Jeg vil vædde med, at dine symptomer straks forsvinder, hvis lægen når frem til, at der ikke er noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja se at komme af sted enten til egen læge, eller en klinik for kønssygdomme:

Her kan du blive testet for kønssygdomme

https://dk.treated.com/koenssygdomme/bliv-testet-for-koenssygdomme

Vejledning om sundhedspersoners tavshedspligt dialog og samarbejde med patienters pårørende

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=9166

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Doracelkaninen skrev, for 1 time siden:

Hej kære brugere her på Eroguide

Jeg har dette lille problem som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med.

Jeg har været på besøg på et par thaisteder og hos en gp, her i løbet af det sidste halve år.

Alt er foregået med kondom, ´men jeg er ´nu begyndt at få nogle symptomer, som peger i retning af at jeg måske har reddet mig en et eller andet snavs.

Jeg er jo nok nødt til at gå den tunge gang til lægen.

Jeg synes at jeg kan læse mig til at man skal oplyse eventuelle sexpartnere. Er der nogen der ved hvordan det foregår.

Skal man bare love at oplyse sine sexpartnere eller blander lægen sig i det.

Mit issue er at jeg er i et ulykkeligt ægteskab og vi har ikke haft ægteskabeligt samliv igennem længere tid. Derfor er jeg søgt i byen. Og jeg vil ikke give hende den glæde at hun skal få noget at vide om det her, så hun har den klemme på mig.

Hilsen

den bekymrede

Der er ikke oplysningspligt.......de opfordrer dig sikkert til at du selv sprede "the news" blandt dine sexpartnere hvis der er noget, men sundhedsvæsnet kan jo ikke vride armen om på dig......

I de mere seriøse tilfælde kan du oplyse navn og telefonnummer på dine sexpartnere og så har hospitalet ansatte der kan ringe rundt for dig.....som en service for at hjælpe dig !! Men ikke noget med tvang....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et citat af Mark Twain lyder noget i denne retning:

- "jeg har gjort mig mange bekymringer i mit liv:x, - det er dog de færreste der er blevet til noget:)

Doracelkaninen - op på hesten igen - doo;)

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
DK fyr 34 skrev, for 4 timer siden:

I de mere seriøse tilfælde kan du oplyse navn og telefonnummer på dine sexpartnere og så har hospitalet ansatte der kan ringe rundt for dig.....som en service for at hjælpe dig !! Men ikke noget med tvang....

Netop dette hørte jeg om i radioen forleden dag.

Her var en kvinde blevet ringet op fra et hospital og fik besked om at det nok var en god ide at komme forbi til et tjek. Hun fik taget en blodprøve og herefter konstateret at hun var HIV smittet. Hun vidste godt hvem der havde smittet og det lød til at hun var glad for at komme i behandling.

Så smitteopsporing er en del af det at have med kønssygdomme at gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...