Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Hvordan er jeres adfærd, ind for julegaver, det kunne være spændende at hører lidt om Jeg kan godt lide at give, jeg bliver sjældent inspirere af en ønskeseddel, men giver hele slænget få gaver oftest kun en enkelt og nøje gennemtænkt, ofte er der et mønster. Har en masse småfolk mest piger, jeg nægter at gå med på prinsessebølgen. Tja man kan aldrig forudse hvad jeg kan finde på. Nogen ting kan jeg aldrig finde på at give, det er penge og gavekort. Jeg mener at man skal give en velovervejet personlig gave. Hvorfor give gaver når man forventer hvad man får. overrask dog... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thaiuser 681 Skrevet 2. December, 2017 Jeg kan ikke se at der er noget galt med at give gaver efter en ønskeseddel. Giver man gaver for sin egen skyld eller for modtagerens skyld? Overraskelsesmomentet går lidt fløjten, men har jeg ikke en superidé selv, så synes jeg det er rart at have en ønskeseddel at gå ud fra. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 2. December, 2017 Nu har jeg ikke så mange at købe gaver til - men jeg går ud fra hvad de har sagt de elsker mest - og så får de det Eller - hvis de ønsker penge, så får de penge - og en lille god overraskelsesgave ved siden af 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 2. December, 2017 Jeg forkaster heller ikke ønskesedler, men jeg er sådan rimelig god til at bemærke og huske, hvad mine nære og kære udtrykker af ønsker henover året. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 (edited) Ønskesedler er altså en god hjælp. Jeg er selv ret fantasiløs og tyer gerne til gavekort til Matas o.l. – og håber, at det går godt. Min svoger har det på samme måde, uden dog at kende til gavekortets velsignelser, med det resultat, at jeg får noget ubrugeligt bras eller en bog, som han også gav mig for to år siden. I min høje alder mangler man takket velfærdssamfundet intet og er følgelig tilfreds med lidet. Her tæller alene opmærksomheden og tankegangen bag gaven mest. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at give min faste glædespige en god julegave. Det har hun nemlig fortjent. Er der nogen, der har en idé til, hvad det skal være? Da hun jo nok læser med herinde, ville en PB være en god idé. Redigeret 2. December, 2017 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, for 8 minutter siden: Ønskesedler er altså en god hjælp. Jeg er selv ret fantasiløs og tyer gerne til gavekort til Matas o.l. – og håber, at det går godt. Min svoger har det på samme måde, uden dog at kende til gavekortets velsignelser, med det resultat, at jeg får noget ubrugeligt bras eller en bog, som han også gav mig for to år siden. I min høje alder mangler man takket velfærdssamfundet intet og er følgelig tilfreds med lidet. Her tæller alene opmærksomheden og tankegangen bag gaven mest. Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at give min faste glædespige en god julegave. Det har hun nemlig fortjent. Er der nogen, der har en idé til, hvad det skal være? Da hun jo nok læser med herinde, ville en PB være en god idé. Næste gang du møder hende, bedst før jul så sådan lidt henkastede spørge til hvad hun kan tænke sig og prøve som om hun aldrig prøvet, f.eks. flyve luftballon den er nok lidt dyr, men sikke en fed gave. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 (edited) Romantikeren skrev, for 5 minutter siden: Næste gang du møder hende, bedst før jul så sådan lidt henkastede spørge til hvad hun kan tænke sig og prøve som om hun aldrig prøvet, f.eks. flyve luftballon den er nok lidt dyr, men sikke en fed gave. Tak for ideen. Jeg tror hellere, at jeg vil invitere hende med på en tur til Nordpolen. Så siger min erfaring fra Sirius mig, at hun nok på et tidspunkt vil bede om, at jeg "varmer" hende. Hæhæhæhæ. Redigeret 2. December, 2017 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. December, 2017 Ingen ønskeseddel, ingen gave! Ikke at jeg ikke kan finde ud af at købe en gave eller to ud fra hvad jeg selv mener og tror vil falde i god jord hos modtageren, og det gør jeg så også når det kommer til konen. Men mit liv er altså for kort til at gruble over hvad folk måske gerne vil have og rende rundt for at finde lige dét. Så der bliver rekvireret ønskesedler fra resten af familien. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 Butch skrev, for 5 minutter siden: Ingen ønskeseddel, ingen gave! Ikke at jeg ikke kan finde ud af at købe en gave eller to ud fra hvad jeg selv mener og tror vil falde i god jord hos modtageren, og det gør jeg så også når det kommer til konen. Men mit liv er altså for kort til at gruble over hvad folk måske gerne vil have og rende rundt for at finde lige dét. Så der bliver rekvireret ønskesedler fra resten af familien. Meget rigtigt udtrykt. Bortset fra, at din gavefantasi ser ud til at være større end min Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SalteFanden 450 Skrevet 2. December, 2017 Gi dem nogle bitcoins i julegave, det er gaven der aldrig holder op med at give, i morgen kan den være 100.000 kr værd, dagen efter? 10 kr eller en million, mulighederne er uanede! der er timevis af sjov og nervesammenbrud i crypto Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, for 6 minutter siden: Meget rigtigt udtrykt. Bortset fra, at din gavefantasi ser ud til at være større end min Hæ hæ, jeg sender lige en PM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Butch skrev, for 42 minutter siden: Ingen ønskeseddel, ingen gave! Ikke at jeg ikke kan finde ud af at købe en gave eller to ud fra hvad jeg selv mener og tror vil falde i god jord hos modtageren, og det gør jeg så også når det kommer til konen. Men mit liv er altså for kort til at gruble over hvad folk måske gerne vil have og rende rundt for at finde lige dét. Så der bliver rekvireret ønskesedler fra resten af familien. Jeg fik en gang en ønskeseddel hvor mange af tingene overhovedet var til min pengepung, ønskesedlen vist hvor jeg kunne købe varen henne og til hvilken pris. puha det var lidt for meget af det gode. Når jeg køber gaver til folk er det ofte pludselig indskydelser og impulskøb. Men kan også blive frustreret når jeg står i fætter BR. er mere til at give oplevelser men det er lidt svært når småfolkene er mellem 11 måneder og 7 år. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, for 47 minutter siden: Tak for ideen. Jeg tror hellere, at jeg vil invitere hende med på en tur til Nordpolen. Så siger min erfaring fra Sirius mig, at hun nok på et tidspunkt vil bede om, at jeg "varmer" hende. Hæhæhæhæ. Du kan gøre det meget nemmere du kan tage en færge fra Bornholm til NordPolen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 Romantikeren skrev, for 4 minutter siden: Du kan gøre det meget nemmere du kan tage en færge fra Bornholm til NordPolen Øhh, hvad mener du? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. December, 2017 Romantikeren skrev, for 5 minutter siden: Jeg fik en gang en ønskeseddel hvor mange af tingene overhovedet var til min pengepung, ønskesedlen vist hvor jeg kunne købe varen henne og til hvilken pris. puha det var lidt for meget af det gode. Når jeg køber gaver til folk er det ofte pludselig indskydelser og impulskøb. Men kan også blive frustreret når jeg står i fætter BR. er mere til at give oplevelser men det er lidt svært når småfolkene er mellem 11 måneder og 7 år. Skub legetøjskataloget hen foran dem, og bed dem om at sætte kryds ud for det de ønsker Oplevelser, Legoland, Danfoss Universe, Randers Regnskov, Nordsø Akvariet, Eksperimentariet. Nok lidt begrænset hvad den lille prut på 11 måneder får ud af det, men så er der da et par ideer til fremtiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, for 8 minutter siden: Øhh, hvad mener du? Altså Det nordlige Polen det er det samme som nordpolen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 Romantikeren skrev, for 9 minutter siden: Altså Det nordlige Polen det er det samme som nordpolen Nej, det er det slet ikke. Nordpolen er et geografisk punkt, hvor man her på kloden simpelthen ikke kan komme længere mod nord. Det ligger på 90º00.00 nordlig bredde. Det nordlige Polen er derimod geografisk set de områder i Polen, der grænser op til Østersøen. Kunne jeg måske anmode dig om at gribe fat i et atlas og f.eks gå om i registeret og se under "Polen"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, Lige nu: Nej, det er det slet ikke. Nordpolen er et geografisk punkt, hvor man her på kloden simpelthen ikke kan komme længere mod nord. Det ligger på 90º00.00 nordlig bredde. Det nordlige Polen er derimod geografisk set de områder i Polen, der grænser op til Østersøen. Kunne jeg måske anmode dig om at gribe fat i et atlas og f.eks gå om i registeret og se under "Polen"? Åh ja det var en joke... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 Romantikeren skrev, for 4 minutter siden: Åh ja det var en joke... Jeg opfattede det nu som ren uvidenhed fra din side Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 2. December, 2017 Borende X skrev, for 3 minutter siden: Jeg opfattede det nu som ren uvidenhed fra din side skidt med det, du er ikke den første... Men det er egentlig underligt at det ikke blev kaldt nordpolen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. December, 2017 Skulle vi ikke købe julegaver i stedet for at rode rundt i geografiske detaljer, og misforståede jokes? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
aaisha 1601 Skrevet 2. December, 2017 Butch skrev, for 1 time siden: Ingen ønskeseddel, ingen gave! Butch skrev, for 11 minutter siden: Skulle vi ikke købe julegaver i stedet for at (...) jeg sender en pm med min ønskeseddel! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. December, 2017 aaisha skrev, Lige nu: jeg sender en pm med min ønskeseddel! Det gør du bare Man ved jo aldrig om julemanden læser med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. December, 2017 Romantikeren skrev, for 35 minutter siden: skidt med det, du er ikke den første... Men det er egentlig underligt at det ikke blev kaldt nordpolen. Nej, det er det egentlig ikke. Før 1918 eksisterede "Det nordlige Polen" ud til Østersøen slet ikke. Efter 1795 eksisterede Polen nemlig ikke som selvstændig stat, men var indlemmet i naboerne. Og nu taler vi om stater, som jo er et historisk begreb, mens Nordpolen med et stort "N" er et rent geografisk begreb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 4. December, 2017 (edited) Borende X skrev, den 02-12-2017 at 21:03: Jeg kunne imidlertid godt tænke mig at give min faste glædespige en god julegave. Det har hun nemlig fortjent. Er der nogen, der har en idé til, hvad det skal være? Da hun jo nok læser med herinde, ville en PB være en god idé. Sød tanke. Har selv praktiseret det. Jeg har som regel altid vidst hvad jeg ville give. Har man haft en del samtaler er det min erfaring at man egentligt får meget at vide omkring deres smag indenfor lingeri, sko, parfume, tøj, chokolade/slik, vin, brugskunst eller praktiske ting de bare aldrig har fået købt. Kan du ikke finde på noget, så er en bland-selv-pose fra guldsmeden et sikkert hit Redigeret 4. December, 2017 af TheVoice 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg