Hop til indhold

nervøs for indbrud?

Featured Replies

Skrevet

Ikke ligefrem relateret til siden - men også derfor jeg smider den under hyggesnak.

Efter weekendens julefrokost var jeg dum og fuld nok til at hoppe i en pirattaxa - her har jeg så fået stjålet mit dankort (der blev misbrug og spærret) - det er hvad det er, jeg overlever nok. 
Men nu er man så lidt nervøs for indbrud. Fjolserne ved hvor jeg bor (de har mit navn og kan slå lejlighedsnr op) - ikke at jeg har den vilde værdi i hjemmet, men det vil alligevel være ekstremt ubehageligt. 

Kan også være de bare holder sig langt væk nu, da de jo nok kan regne ud den er meldt til politiet???

Er der andre der har fået stjålet deres kort fra en pirattaxa - oplevede i indbrud efter dette?

(første, eneste og sidste gang jeg hopper på en pirattaxa!!)

Skrevet

Når du siger pirattaxa, er det så en vogn du har bestilt via din smartphone eller bare fra gaden?

Skrevet
  • Author

fra gaden ... desværre

Skrevet

Det er lidt nemmere at samle fulde folk op fra gaden og stjæle fra dem når de sover i taxaen, som det er at begå indbrud i en lejlighed :-)

Sådan ville jeg vælge at se på det. Hvorfor skulle de lige præcis opsøge din lejlighed, bare fordi de kender din adresse?

Redigeret af Papa

Skrevet
Papa skrev, for 13 minutter siden:

Det er lidt nemmere at samle fulde folk op fra gaden og stjæle fra dem når de sover i taxaen, som det er at begå indbrud i en lejlighed :-)

Sådan ville jeg vælge at se på det. Hvorfor skulle de lige præcis opsøge din lejlighed, bare fordi de kender din adresse?

Jeg tænker det samme.....:)

men jeg kan på den anden side godt forstå din bekymring. Jeg ville nok også tænke i de baner...

Skrevet
  • Author
Papa skrev, for 52 minutter siden:

Ja det er der jo en god logik i sådan set... :-)
Lidt mere rolig nu

Skrevet
CHL skrev, for 1 time siden:

fra gaden ... desværre

Ok.

Hvis de har dit CPR nummer, så ville jeg få foretaget mig en kreditadvarsel, så du ikke risikerer de låner penge i dit navn.

Du kan gøre det på borger.dk med dit NemId (hvis det ikke også er gået tabt? )
https://www.borger.dk/internet-og-sikkerhed/Identitetstyveri/Kreditadvarsel

Skrevet

Jeg er enig med Papa og DK fyr, der er ingen sammenhæng mellem at få stjålet sin tegnebog med ID og adresse og så få indbrud af taxa-tricktyvene. Havde du samtidig mistet dine nøgler, så havde der måske været en sandsynlighed, men ellers tror jeg ikke at din risiko for indbrud er større end den ellers er, og det er meget tvivlsomt om tyvene har gemt dine ting, da det jo vil være uheldigt for dem at have liggende, når ordensmagten på et tidspunkt forhåbentlig kommer på sporet af dem.  

Skrevet
gerog skrev, for 2 minutter siden:

Ok.

Hvis de har dit CPR nummer, så ville jeg få foretaget mig en kreditadvarsel, så du ikke risikerer de låner penge i dit navn.

Du kan gøre det på borger.dk med dit NemId (hvis det ikke også er gået tabt? )
https://www.borger.dk/internet-og-sikkerhed/Identitetstyveri/Kreditadvarsel

Nu skal man altså passe på ikke at blive unødig paranoid. Selvfølgelig kan et cpr-nr. misbruges, men skal det for alvor bruges til noget, så skal man altså være mere avanceret end taxa-tricktyvene sikkert er, og den slags tyve gemmer slet ikke den slags ting. Det er smidt i en stor affaldsbeholder og sikkert allerede brændt på den lokale forbrændingsanstalt 

Skrevet
Finn1101 skrev, for 10 minutter siden:

Nu skal man altså passe på ikke at blive unødig paranoid. Selvfølgelig kan et cpr-nr. misbruges, men skal det for alvor bruges til noget, så skal man altså være mere avanceret end taxa-tricktyvene sikkert er, og den slags tyve gemmer slet ikke den slags ting. Det er smidt i en stor affaldsbeholder og sikkert allerede brændt på den lokale forbrændingsanstalt 

Nu er det en god idé at få foretaget sig sådan en kreditadvarsel, da der har været flere sager med læk af CPR-numre.

Derfor vil jeg anbefale at gøre det aligevel.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.