Hop til indhold
postmand

Venne forslag på FB

Recommended Posts

Gløden skrev, for 23 timer siden:

Kræver det ikke at man har haft "tjekket ind" på det pågældende sted ??  

Nope. I de fleste (læs alle) nye telefoner, Android og Iphone, lagrer Google dine destinationer og ruter. Bemærk: Også de ruter du IKKE plotter/taster ind selv! Det er disse oplysninger som fx bliver brugt i de algoritmer der bruges til at markedsføre alverdens produkter. Hvis du fx tit er i Silvan, vil du opleve annoncer på din Facebookprofil som refererer til fx Silvan eller er relateret til denne type af butik/produkt. Du behøver i og for sig ikke at have besøgt Silvans hjemmeside for at de kan dirigere markedsføring din vej. Det lagres blot sammen med de andre "fodspor" du efterlader kombineret med din øvrige adfærd på nettet. Kort fortalt!

 

Redigeret af underdog40

Del dette indlæg


Link til indlæg
TboneDK skrev, for 4 timer siden:

Nej, ikke nødvendigvis - jeg har været igennem en MacD drive - og fik senere en besked på at jeg havde besøgt den pågældende MacD om jeg ville anmelde stedet

Gad vide hvornår Facebook spørg om man vil anmelde en pige efter at have besøgt hende på en klinik....

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, den ‎07‎-‎11‎-‎2017 at 15:05:

Facebook, linkedin er jo sat i verden for at skabe kontakter og opbygge netværk

Jeg håber da ikke, at du selv tror på den skrøne.

Absolut eneste motiv for sådanne foretagender er at tjene penge på klik, reklamer og så desværre også at sælge dine personlige oplysninger til højest bydende! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 minutter siden:

Jeg håber da ikke, at du selv tror på den skrøne.

Absolut eneste motiv for sådanne foretagender er at tjene penge på klik, reklamer og så desværre også at sælge dine personlige oplysninger til højest bydende! 

Det er jo prisen for at kunne benytte produkterne og dække de brugerbestemte behov jeg nævnte.  Det hører jo selvfølgelig også med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, 1 time siden:

Jeg håber da ikke, at du selv tror på den skrøne.

Absolut eneste motiv for sådanne foretagender er at tjene penge på klik, reklamer og så desværre også at sælge dine personlige oplysninger til højest bydende! 

De sælger ikke de personlige oplysninger direkte, men bliver brugt til reklamemæssige formål. f.eks. hvor mange personer der skal på ferie, så kan Facebook tilbyde forsikringer at de kan målrette en reklame til lige netop dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 12 timer siden:

De sælger ikke de personlige oplysninger direkte, men bliver brugt til reklamemæssige formål. f.eks. hvor mange personer der skal på ferie, så kan Facebook tilbyde forsikringer at de kan målrette en reklame til lige netop dem.

Nå, og hvor fra tror du, at diverse nyhedsmedier har de billeder, der oven på en given katastrofe betegnes som privatfoto?

Tror du, at forældre til voldtagne og myrdede unge skønheder overlader billeder af datteren til pressen til brug for forgodtbefindende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 35 minutter siden:

Nå, og hvor fra tror du, at diverse nyhedsmedier har de billeder, der oven på en given katastrofe betegnes som privatfoto?

Tror du, at forældre til voldtagne og myrdede unge skønheder overlader billeder af datteren til pressen til brug for forgodtbefindende?

Det jo nok ikke nogen billeder Facebook har solgt til disse medier. Der er større sandsynlighed for at det er nogen de har taget uden at spørge.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, den 7/11/2017 at 18:17:

Postmand,

jeg har oplevet at få en venneanmodning fra en GP. Og jeg har ikke kunnet gennemskue, hvordan hun havde fundet mig. 

Jeg havde hendes telefonnummer i mine kontakter. Hun havde ikke mit. 

Hendes nummer kunne ikke søges på FB. 

Så jeg havde ikke besøgt hendes profil. 

Vi kommer ikke fra samme land og mødtes i et tredie land. 

Altså vi er ude i at hun har kigget mit navn på bagagetag på min kuffert eller noget. 

 

Dejlig pige? Hår på karamellen? Ikke pernippen med latex? hvis ja, så foreslå hende lige som ven til mig. ;-)

KF

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...