Hop til indhold
hamsiilnord

kender i til hende ? tror jeg er blevet snydt

Recommended Posts

Jeg håber ikke du har overført så meget som en kr. til hende, uden at have været der in-person?? hvis så - så er det helt din egen skyld hun har snøret dig. Beklager.

JR

Del dette indlæg


Link til indlæg
Johnsonrocks skrev, for 8 minutter siden:

Jeg håber ikke du har overført så meget som en kr. til hende, uden at have været der in-person?? hvis så - så er det helt din egen skyld hun har snøret dig. Beklager.

JR

Der er jeg direkte uenig. et kan aldrig være din egen skyld du bliver snydt. Især ikke når nogen gør det bevist. Er det også din egen skyld hvis den bank du bruger bliver røvet.

Folk som dig der bliver ved med at give offeret skylden, er med til at snyderiet fortsætter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, Lige nu:

Der er jeg direkte uenig. et kan aldrig være din egen skyld du bliver snydt. Især ikke når nogen gør det bevist. Er det også din egen skyld hvis den bank du bruger bliver røvet.

Folk som dig der bliver ved med at give offeret skylden, er med til at snyderiet fortsætter.

ok....du er i din fulde ret til at være uenig med mig. Og I er sandsynligvis bare lige naive (hvilket heller ikke er jeres skyld :-)) - man betaler ALDRIG penge til nogen man ikke kender, eller står overfor og skal modtage en ydelse af...ALDRIG.

Især i denne branche hvor lette penge er key...beklager men sådan er det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Johnsonrocks skrev, for 2 minutter siden:

ok....du er i din fulde ret til at være uenig med mig. Og I er sandsynligvis bare lige naive (hvilket heller ikke er jeres skyld :-)) - man betaler ALDRIG penge til nogen man ikke kender, eller står overfor og skal modtage en ydelse af...ALDRIG.

Især i denne branche hvor lette penge er key...beklager men sådan er det.

Det er jeg helt enig med dig i. Alligevel er det aldrig offertes skyld, når nogle vil snyde. Så længe folk bliver ved med at sige det, føler snyderen at det er i orden. For offeret kan jo bare lade være.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Johnsonrocks skrev, for 4 minutter siden:

ok....du er i din fulde ret til at være uenig med mig. Og I er sandsynligvis bare lige naive (hvilket heller ikke er jeres skyld :-)) - man betaler ALDRIG penge til nogen man ikke kender, eller står overfor og skal modtage en ydelse af...ALDRIG.

Især i denne branche hvor lette penge er key...beklager men sådan er det.

Du mener dermed alt nethandel. Du har ret, det er en døgnflue. Der er ingen der vil gøre den slags :D

Men giver dig dog ret lige i denne brance. Det er godt nok på egen risiko at sende penge til en mand på 200 kg, der sælger fine brugte pigetrusser.

Bare lige mobilpay du ved, Yeah right

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, for 9 minutter siden:

Det er jeg helt enig med dig i. Alligevel er det aldrig offertes skyld, når nogle vil snyde. Så længe folk bliver ved med at sige det, føler snyderen at det er i orden. For offeret kan jo bare lade være.

Vi er nok enige langt hen ad vejen. Det er aldrig offerets skyld - men han skal ikke betale noget han ikke lige er ved at modtage alligevel. ubeset og uden af kende modtager....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr Comeagain skrev, for 7 minutter siden:

Du mener dermed alt nethandel. Du har ret, det er en døgnflue. Der er ingen der vil gøre den slags :D

Men giver dig dog ret lige i denne brance. Det er godt nok på egen risiko at sende penge til en mand på 200 kg, der sælger fine brugte pigetrusser.

Bare lige mobilpay du ved, Yeah right

Nemlig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Mr Comeagain skrev, for 1 time siden:

Du mener dermed alt nethandel. Du har ret, det er en døgnflue. Der er ingen der vil gøre den slags :D

Men giver dig dog ret lige i denne brance. Det er godt nok på egen risiko at sende penge til en mand på 200 kg, der sælger fine brugte pigetrusser.

Bare lige mobilpay du ved, Yeah right

bare trusserne har siddet på en pige :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest lurik
hamsiilnord skrev, for 2 timer siden:

jeg Skal have noget nu ! Mobilepay snydt

Hvis du har betalt forud for noget via MobilePay, så må du nok anse dine penge som borte med blæsten, og lad det være en lærestreg om aldrig at betale forud for noget i denne branche.

En god tommelfinger-regel er, kræves der forudbetaling = snyd. Uanset hvor lækker pigen nu ser ud, så er skal der først betales ved fremmøde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gud ved hvad der er klogest i længden, at overføre penge for sex til en kvinde man ikke kender, end at betale når man fremmøder.  ?  Hvis spørgsmålet formuleres således behøver man jo ikke at forholde sig direkte til skyld og offerdyrkelse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, for 3 timer siden:

Det er jeg helt enig med dig i. Alligevel er det aldrig offertes skyld, når nogle vil snyde. Så længe folk bliver ved med at sige det, føler snyderen at det er i orden. For offeret kan jo bare lade være.

Det er da ofrets egen skyld hvis man er FOR naiv.....det er tilladt at tænke sig om

Del dette indlæg


Link til indlæg
Docdriver skrev, for 19 timer siden:

Det er da ofrets egen skyld hvis man er FOR naiv.....det er tilladt at tænke sig om

Så kvinder der klær sig udfordrende er selv skyl i voldtægt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, den 3/10/2017 at 15:41:

Så kvinder der klær sig udfordrende er selv skyl i voldtægt?

Nu er det jo ikke det der er emnet. Tror der er en lille forskel.  Men det har du nok ikke fattet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Docdriver skrev, for 14 timer siden:

Nu er det jo ikke det der er emnet. Tror der er en lille forskel.  Men det har du nok ikke fattet

Det er jo lige præcis det. Noget ulovligt er i orden. Noget andet ikke. Så længe man giver offeret skylden er der ikke noget der ændre sig. Og stadigvæk, jeg forstår simpelthen ikke at der er folk der syntes det er i orden at svindle andre. De er ikke bedre end svindlerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest gppigen97

hvis en pige skriver at der skal overføres penge til sig selv.. så skal det anmeldes til annoncelight med det samme og så sendes beviser for det så det opslag kan blive slettet med det samme

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg blev single for 4 år siden sad jeg en aften, som så mange andre gør, og følte mig en smule ensom. Derfor kiggede jeg på datingsites. Jeg kan lige så godt sige det med det samme. Jeg blev snydt så det drev. Nå men der var denne her side, som så lovende ud. Hvordan? Ja tænk dig om - en masse smukke "profiler" 

Det var så smart, at man næsten ikke skulle betale ret meget mere for hvert trin. Så jeg besluttede mig for at betale - hold nu fast - 1700 for et halvt år. Ej det her er sku helt flovt dette her. Men ok, jeg er jo blandt ligesindet. Så da jeg endelig kom ind på siden og så hvad der egentlig var. Ja stor og lang tud til mig. 

Jeg besluttede mig for, at jeg ville betragte det som lærepenge. Så gør det @hamsiilnord

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, den 7/10/2017 at 10:54:

Det er jo lige præcis det. Noget ulovligt er i orden. Noget andet ikke. Så længe man giver offeret skylden er der ikke noget der ændre sig. Og stadigvæk, jeg forstår simpelthen ikke at der er folk der syntes det er i orden at svindle andre. De er ikke bedre end svindlerne.

Der er da vist ingen der siger det er i orden, hvor står det?? . Men der er da forskel på at vide at sender man penge i forvejen så er der en stor risiko og så skal man ikke pive bagefter. ....det med voldtægt er nu noget lidt andet.....men det fatter du nok ikke.....du drejer det jo fuldstændig som det passer dig.....dig om det

Del dette indlæg


Link til indlæg
19517 skrev, den 7/10/2017 at 12:56:

Da jeg blev single for 4 år siden sad jeg en aften, som så mange andre gør, og følte mig en smule ensom. Derfor kiggede jeg på datingsites. Jeg kan lige så godt sige det med det samme. Jeg blev snydt så det drev. Nå men der var denne her side, som så lovende ud. Hvordan? Ja tænk dig om - en masse smukke "profiler" 

Det var så smart, at man næsten ikke skulle betale ret meget mere for hvert trin. Så jeg besluttede mig for at betale - hold nu fast - 1700 for et halvt år. Ej det her er sku helt flovt dette her. Men ok, jeg er jo blandt ligesindet. Så da jeg endelig kom ind på siden og så hvad der egentlig var. Ja stor og lang tud til mig. 

Jeg besluttede mig for, at jeg ville betragte det som lærepenge. Så gør det @hamsiilnord

Det er jo tilladt at tænke bare lidt og undersøge HVAD det er....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Docdriver skrev, for 19 timer siden:

Der er da vist ingen der siger det er i orden, hvor står det?? . Men der er da forskel på at vide at sender man penge i forvejen så er der en stor risiko og så skal man ikke pive bagefter. ....det med voldtægt er nu noget lidt andet.....men det fatter du nok ikke.....du drejer det jo fuldstændig som det passer dig.....dig om det

Det er jo det jeg prøver at sige. Hvornår er det i orden at svindle. Altid, fordi man kunne jo bare være klogere, ikke sandt? Nu siger du at det ingen steder står at det er i orden, men når folk så siger at det er offerets egen skyd, er det jo det samme som at sige at der er i orden. Eksemplet med voldtægten er for at se hvor grænsen går, hvor grov en forbrydelse vil folk tillade. Så lad os tage et andet eksempel. En u-lovligt pakeret bil. Ikke så slemt vel. Hvad så hvis en cykellist bliver kørt ned pga. at han er nød til at køre uden om bilen. Er det så stadig en lille forseelse. Så min påstand er stadig, så længe folk syntes det er offertes egen skyld, kommer vi ingen veje, og svindlen fortsætter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, den 10/9/2017 at 14:24:

Det er jo det jeg prøver at sige. Hvornår er det i orden at svindle. Altid, fordi man kunne jo bare være klogere, ikke sandt? Nu siger du at det ingen steder står at det er i orden, men når folk så siger at det er offerets egen skyd, er det jo det samme som at sige at der er i orden. Eksemplet med voldtægten er for at se hvor grænsen går, hvor grov en forbrydelse vil folk tillade. Så lad os tage et andet eksempel. En u-lovligt pakeret bil. Ikke så slemt vel. Hvad så hvis en cykellist bliver kørt ned pga. at han er nød til at køre uden om bilen. Er det så stadig en lille forseelse. Så min påstand er stadig, så længe folk syntes det er offertes egen skyld, kommer vi ingen veje, og svindlen fortsætter.

svindel, snyd og bedrag er ikke lovligt uanset hvor mange gange du siger det. Kig i straffeloven under bedrageri o./el. underslæb

Citat

§ 279. For bedrageri straffes den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, ved retsstridigt at fremkalde, bestyrke eller udnytte en vildfarelse bestemmer en anden til en handling eller undladelse, hvorved der påføres denne eller nogen, for hvem handlingen eller undladelsen bliver afgørende, et formuetab.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jo ikke mig der siger det er lovligt, men så længe folk siger det er offertes egen skyld kan det opfattes sådan. Det er jo det jeg gerne vil have stoppet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...