Hop til indhold
ppd

Danskernes seksuelle adfærd/viden m.m.i 2017

Recommended Posts

Op mod 200.000 danskere vil i den kommende tid modtage et spørgeskema i  e-Boks. Et spørgeskema om sex, der kommer fra Statens Serum Institut og Aalborg Universitet.

Ifølge pilotundersøgelse med et udsnit af spørgsmålene viser:

"At 63 procent af danskerne har haft sex inden for de seneste 4 uger. Det mest normale er at have sex cirka 1 gang om ugen..:shock:" (Der er nogen der er heldige)

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-22-stoerste-sexundersoegelse-nogensinde-her-er-danskernes-sexliv

Der er ikke beskrevet hvor ofte kønnene tager en spiller..

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, bliver spændende at læse :-) Mon ikke der kommer en del flere nuancer på den fulde undersøgelses resultat - inkl. Præferencer og måske lidt om købesex. 

Glæder mig til at læse med - og måske selv udfylde skemaet :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 18 minutter siden:

 Der er ikke beskrevet hvor ofte kønnene tager en spiller..

Det er måske med i de 63%? :D.

Bortset fra det, synes jeg, at det er befriende med en dansk undersøgelse af danske forhold med danskere.

Ekstrabladet har næsten dagligt sensationelle overskrifter a la: "Sådan vil kvinderne have den ......", og når man så nysgerrigt klikker videre, læser man altid: "Amerikanske undersøgelser viser .......".

At amerikanere har det sådan, betyder jo ikke, at tingene automatisk og problemfrit kan overføres til danske forhold.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Kryds, læser du Ekstrabladet? Det troede jeg ikke om dig, jeg forventede at et intellektuelt menneske som dig læser, som jeg selv, information, Jyllandsposten, Zealand og Berlingske weekend avis...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 11 minutter siden:

Kryds, læser du Ekstrabladet? Det troede jeg ikke om dig, jeg forventede at et intellektuelt menneske som dig læser, som jeg selv, information, Jyllandsposten, Zealand og Berlingske weekend avis...

Jeg læser skam flere aviser. Også de frække sider på Ekstrabladet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Borende X skrev, for 3 minutter siden:

Jeg læser skam flere aviser. Også de frække sider på Ekstrabladet.

De små annoncesider læser jeg på nettet....derudover nada Ekstrabladet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 3 timer siden:

"At 63 procent af danskerne har haft sex inden for de seneste 4 uger. Det mest normale er at have sex cirka 1 gang om ugen..:shock:" (Der er nogen der er heldige)

Ja jeg syntes også der er nogen der er meget heldige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 48 minutter siden:

De små annoncesider læser jeg på nettet....derudover nada Ekstrabladet.

Come on, side 9 er da et must for civiliserede mænd. :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hyppighed af sex i de seneste fire uger

Lidt for de matematiske "nørder" (positivt ment) :)..

Medianen 4.  Det betyder Det betyder, at den ene halvdel af de adspurgte havde haft sex en til fire gange, mens den anden halvdel havde haft sex fem gange eller mere. 

Alder:  Alle.       M(and) K(vinde)

dera A Mand d Kvinde
< 20 år 7 8.              6
20-29 år 5 5 3
30-39 år 4 5 4
40-49 år  4 3,5 4
50-59 år 4 4 4
60-69 år 4 4 4
≥ 70 år 3 3 3

JosJam_teacher_solo%20(11).jpg

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må indrømme, at jeg finder det temmelig fjollet med sådanne statistikker om seksualitet. Efter at jeg har gjort mig en hel del "oplevelser" indenfor det seksuelle, er det min klare opfattelse, at seksualitet er så divergeret og forskelligartet, at ovenstående statistik om hvor ofte man har sex, ikke rigtigt giver nogen mening/kan bruges til noget.

Hvis jeg får spørgeskemaet, vil min besvarelse nok blive skrottet som værende urealistisk/falsk... :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 11 timer siden:

Må indrømme, at jeg finder det temmelig fjollet med sådanne statistikker om seksualitet. Efter at jeg har gjort mig en hel del "oplevelser" indenfor det seksuelle, er det min klare opfattelse, at seksualitet er så divergeret og forskelligartet, at ovenstående statistik om hvor ofte man har sex, ikke rigtigt giver nogen mening/kan bruges til noget.

Hvis jeg får spørgeskemaet, vil min besvarelse nok blive skrottet som værende urealistisk/falsk... :P

Men..

Den store forskel ligger vel i ordet: Lyst.

Mænd har mere testosteron i kroppen og giver sig tid til at finde overskuddet til sex. eller rettere sagt: Når mænd tænker på sex kan ALT ANDET VENTE, hvorimod kvinder først skal have styr på mange ting i hjemmet feks, børn, haven, loftet etc. før de kan slappe nogenlunde af og hengive sig? Og så er der vel generel forskel i lystniveauet.

For 46 procent af kvinderne har omvendt svaret, at deres partner oftere har lyst til sex end de har - det har kun 10 procent af mændene.

Det er rigtig ubehageligt at blive afvist, når man gerne vil have sex og være intim med den anden. Det føles jo som en afvisning - både af en som person og af det, man har sammen som par - og det kan være svært siger en professor.

og så er kærlighed vel meget mere end orgasme?

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, 1 time siden:

Men..

Den store forskel ligger vel i ordet: Lyst.

I forhold til forskellen i direkte sex-lyst mellem mænd og kvinder, så ja.

Eller rettere: Lysten hos mænd er anderledes end lysten hos kvinder. Jeg vil ikke mener, at den ene har mere end den anden, idet lysten og det man har lyst til er forskellig fra mænd og kvinder. Mænd har det f.eks. fint med en quickie uden forspil (hvilket i kvindernes verden er at agere bolledukke) Og kvinder kan f.eks. have det fint med en masse flirt, lir og kys og så bare stoppe der (hvilket i mændenes verden er en såkaldt narrefisse). I det eksempel vil det kun være manden der statistisk set har "lyst" til sex. Kvinden har lyst til "noget andet" som ikke er direkte sex, men dog alligevel noget der har seksuelle aspekter. Men har den ene mere lyst end den anden? Og hvornår starter det at have sex egentligt? Er det ved den første flirt, eller først når pikken bliver puttet ind i en kropsåbning.

Citat

Mænd har mere testosteron i kroppen og giver sig tid til at finde overskuddet til sex. eller rettere sagt: Når mænd tænker på sex kan ALT ANDET VENTE, hvorimod kvinder først skal have styr på mange ting i hjemmet feks, børn, haven, loftet etc. før de kan slappe nogenlunde af og hengive sig? Og så er der vel generel forskel i lystniveauet.

Det kan der være noget om. At mænd ikke har de store problemer med at lade opvasken stå er velkendt. Men mænd har andre problemer at slås med som kvinderne ikke har. Impotens, tidlige/sen, eller helt manglende sædafgang(og derved orgasme) - hvilket for mange mænd ret faktisk er bundet op på psykologiske problemer - typisk af følelsesmæssig karakter. Mao. hvor kvinder skal have ryddet op i det praktiske, skal mænd have ryddet op i det følelsesmæssige.

Citat

For 46 procent af kvinderne har omvendt svaret, at deres partner oftere har lyst til sex end de har - det har kun 10 procent af mændene.

Forskellen ligger nok i, at kvinder har langt større "gevinst" på orgasme-kontoen end mænd har. Mænd har kun et skud i bøssen ad gangen, og skal have hvileperiode imellem. Og ja, det sker for en del mænd, at der er løse skud imellem.

Mao. mænd bliver nød til i langt højere grad at være klar og springe på, når enhver given mulighed opstår, for at få fyldt orgasme-regnskabet. Kvinder kan derimod tage det mere afslappet, idet de forholdsvis let kan få balance i orgasmeregnskabet.

Citat

Det er rigtig ubehageligt at blive afvist, når man gerne vil have sex og være intim med den anden. Det føles jo som en afvisning - både af en som person og af det, man har sammen som par - og det kan være svært siger en professor.

Helt enig. Man behøver ikke at være professer for at kunne regne det ud.

Citat

og så er kærlighed vel meget mere end orgasme?

Kærlighed og sex og to forskellige "ben". Man kan have kærlighed overfor mange f.eks. sine forældre, søskende, børn, gode/nære venner, og for den sags skyld sin partner.

Sex(orgasmen) er derimod forbehold de mennesker man har en seksuel relation til. Normalt ens partner, men for nogle, kan det faktisk være rigtigt mange forskellige mennesker.

Der hvor tingene så går op i en højere enhed, er hvor man har en stor kærlighed/følelser for sin partner, samt at man også kan have et fedt sex-liv sammen. Men det ene udelukker ikke det andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Citat

Projektets formål er ikke at snage i danskernes sexliv, men derimod at finde ud af, hvordan vores seksuelle liv hænger sammen med vores fysiske- og mentale sundhed på sigt

Det lyder sgu lidt kedeligt, at man vil søge en sammenhæng imellem vores fysiske og mentale sundhed. Der kan vel næppe komme noget overraskende frem. Nej så hellere snage-delen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, 1 time siden:

Det lyder sgu lidt kedeligt, at man vil søge en sammenhæng imellem vores fysiske og mentale sundhed. Der kan vel næppe komme noget overraskende frem. Nej så hellere snage-delen :D

Det ved jeg da ikke. Det er da pragtfuldt at få bekræftet, at jeg har det fremragende mentalt, når jeg forlader en glædespige efter fysiske udfoldelser :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 timer siden:

Det ved jeg da ikke. Det er da pragtfuldt at få bekræftet, at jeg har det fremragende mentalt, når jeg forlader en glædespige efter fysiske udfoldelser :)

Det behøver jeg ikke at læse i en undersøgelse.  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Professorerne, formentlig både de kvindelige og mandlige, hygger sig rigtig på Statens Serum Institut og Aalborg Universitet.

Når de er sammen, går de virkelig til den, for næste undersøgelse de har brygget på er om vores sexliv formentlig har stor indflydelse på vores generelle psykiske og fysiske tilstand. Nye undersøgelse omhandler:

Om testpersonerne har oplevet forskellige seksuelle funktionsbesvær inden for det seneste, og hvor ofte de har oplevet det"

Mænds/Drenges funktionsbesvær:

1. For tidlig sædafgang. Inden for 60 sekunder. (12 pct).-Stopuret har været i gang)

2. Rejsningsbesvær (7 pct.) 

Det kan skyldes hjertekarsygdomme, stofskifteproblemer, fedme, alkolholproblemer, rygproblemer og forhøjet blodtryk eller at kvinden ikke er spændende nok.

3. Besvær med at opnå orgasme (7 pct.)

Psykologiske og fysiske faktorer spiller ind

4. Smerter ved samleje (1 pct.)

Det er mest på settet i Californien, når mænd er blevet bedt om at kneppe pigen i diverse xxxfilm, igen og igen fordi scenen skal skydes om at nogle til sidst må trække sig og holde pause fordi de er kommet på overarbejde.

Ellers kan det være noget prostatabetændelse og så skal man til urolog.

Kvinders/Pigers funktionsbesvær:

1. Ikke våd nok/Knastør. (90 pct.)

Her hjælper det, Ifg. professorerne, for mændenes vedkommende at spille skuespil a la en latino lover og sige ting som lyder italiensk eller fransk, samtidig med at pigerne/kvinderne kysses blidt på halsen og nusses i nakken. 

2. Besvær ved at opnå orgasme (20 pct.).

Kvinderne skal, ifølge professorerne, lærer at hengive sig mere..

Problemer med at opnå orgasme kan dog også skyldes overgangsalderen og anti-østrogenbehandling, som bruges ved brystkræft, hvor nogle får tørre slimhinder. Der kan man behandle med østrogen eller glidecremé.
Endelig kan mangel på orgasme skyldes diabetes, som er en rigtig dræber for orgasmen
3. Smerter ved samleje (4 %)
Kvinder kan både have smerter i skridtet, uden for selve skeden og inde i skeden. Det er vigtigt at blive bevidst om hvor præcist det er henne. 
Smerterne kan skyldes mange ting. Nogle af de udbredte er hvis kvinderne får for meget kulde, holdningsproblemer, tarmproblemer, urinvejsinfektioner, eller hvis man går og spænder på grund af inkontinens.
En del af problemerne, både hos mænd og kvinder kan løses med terapi eller ved hjælp i samarbejde men en (lækker og særdeles attraktiv) fysioterapeut af modsatte køn.

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, den 4/9/2017 at 11:37:

Mænd har det f.eks. fint med en quickie uden forspil (hvilket i kvindernes verden er at agere bolledukke) Og kvinder kan f.eks. have det fint med en masse flirt, lir og kys og så bare stoppe der (hvilket i mændenes verden er en såkaldt narrefisse).

Njaaatjooo.... Nu er jeg jo kvinde, men taler dog selvfølgelig ikke nødvendigvis på hele kvindekønnets vegne af den grund :D

I generelle vendinger er vi enige om, at  mænd ikke nødvendigvis har mere lyst til seksuelle udskejelser end kvinder, og at der kan være forskel på, hvad der lige tænder, søges og jages. 

Men der er altså intet i vejen med en quickie uden forspil i ny og næ. Alt til sin tid. I en travl hverdag med børn og diverse, kan det være en helt fin (og fræk) måde lige at bibeholde den seksuelle kontakt i et ægteskab. Det er ikke altid, at man lige har tiden og energien til den helt store omgang med stearinlys og rødvin, og i de situationer er det da ganske optimalt, at man stadig lige kan nuppe en hurtig. Og selv hvis det udelukkende er for at stille sin partners behov, hvad er så også problemet med det? Bolledukke? Arh, måske bare betænksom og omsorgsfuld - man må sgu tage én for holdet en gang imellem. B):D 

Og sidst... Er der seriøst nogen, der synes det er fedt, at lire den vildeste liderlighed og lyst op for så at stoppe ved det? Jeg ville i hvert fald personligt selv føle mig uforløst, men måske jeg er grådig. :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 13 timer siden:

Njaaatjooo.... Nu er jeg jo kvinde, men taler dog selvfølgelig ikke nødvendigvis på hele kvindekønnets vegne af den grund :D

Tjootjaanjaa... Jeg synes nu du gør det meget godt. Du er i hvert fald en rigtig god repræsentant for kvindekønnet... jf. de feltarbejder jeg har gjort mig... ;) :P

Citat

I generelle vendinger er vi enige om, at  mænd ikke nødvendigvis har mere lyst til seksuelle udskejelser end kvinder, og at der kan være forskel på, hvad der lige tænder, søges og jages. 

Men der er altså intet i vejen med en quickie uden forspil i ny og næ. Alt til sin tid. I en travl hverdag med børn og diverse, kan det være en helt fin (og fræk) måde lige at bibeholde den seksuelle kontakt i et ægteskab. Det er ikke altid, at man lige har tiden og energien til den helt store omgang med stearinlys og rødvin, og i de situationer er det da ganske optimalt, at man stadig lige kan nuppe en hurtig. Og selv hvis det udelukkende er for at stille sin partners behov, hvad er så også problemet med det? Bolledukke? Arh, måske bare betænksom og omsorgsfuld - man må sgu tage én for holdet en gang imellem. B):D 

Helt enig med dig. Mit skriv var ikke ikke ment sort-hvidt. Der er massere af kvinder der nyder en god quicke, ligesom der er massere af mænd der nyder lir, kys og snaveri, selvom at det ikke bliver til mere end det. Der er bare flere mænd der kan "nøjes" med en quicke, og der er flere kvinder der kan "nøjes" med lir.

Citat

Og sidst... Er der seriøst nogen, der synes det er fedt, at lire den vildeste liderlighed og lyst op for så at stoppe ved det? Jeg ville i hvert fald personligt selv føle mig uforløst, men måske jeg er grådig. :huh:

Hehe, også her er jeg helt enig med dig, men jeg har - desværre - oplevet en hel del "normale" kvinder der synes det er helt ok at lire godt op unde gryden, og så bare stoppe. Så der er altså noget om det. Det hænger nok bare sammen med, at nogle kvinder bare er usikker på om hun egentligt har lyst til sex(penetration) eller ej, og så kommer til den konklusion, at lidt lir kan man jo altid nyde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...