Hop til indhold
Guest Kamilla K

Guide fra Politiet omkring chikane mm

Recommended Posts

Guest Kamilla K

Som de fleste i dette forum, er jeg også ved at være træt af at mange beretter om at føle sig chikaneret mm , UDEN at de har formået at følge de retningslinjer der er at følge .

 

Jeg har før skrevet til admin her på EG om at lægge en guide ud her på sitet , således at alle der ikke ved hvad de skal gøre , har nogle retningslinjer at gå efter - dette har admin dog aldrig gjort. 

Jeg ligger derfor dette link ind , for at hjælpe jer - både drenge og piger.

Linket er til politiets hjemme side som i detaljer forklarer hvad man gør i de forskellige situationer . 

Pas på jer selv derude drenge og piger 

og husk at man ikke kan blive chikaneret over mails ,sms og opkald , med mindre man lader sig chikanerer , hvilket pjecen til linket også påpeger . 

 

Læs derfor pjecen og husk at vi alle har haft tilfælde af sådanne henvendelser, så I er ikke alene

- forskellen på graden af chikane er ikke efter hvem man er , men hvordan man håndterer det .

Ønsker jer alle en god uge med masser af medvind,lys og varme

 

/Kamilla K

 

BEMÆRK SIDE 15 ,AFSNIT 2 : Du skal lade være med at svare på henvendelser eller på anden måde kontakte personen

https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0785C70A-5063-408F-BC07-A58BABC9C79E/0/raadogvejledningforfoelgelsechikaneogstalking.pdf

 

 

 

 

 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en udmærket vejleding, og som udgangspunkt er den bedste løsning nok bare at ignorere og ikke svare på sådanne henvendelser – og så glemme det.

Men sådanne henvendelser vil trods alt virke skræmmende og meget ubehageligt på de fleste, og selvom det som regel er harmløst, fordi afsenderen er harmløs og måske direkte sølle, så må der være en grænse, og chikanerierne kan også blive for omfattende og for grove.

På denne side har flere gange været omtalt en ”Bjarne,” og jeg synes nok at det lyder til at han er gået over stregen.

Her mangler glædespigerne altså et form for sammenhold eller organisering. Det kan måske kræve sit for den enkelte glædespige at kontakte politiet, men hvad med at oprette et fælles sted – det kunne jo principielt bare være en hjemmeside – hvor I kunne anmelde sådanne episoder.

En samlet henvendelse vil altid stå stærkere ved en henvendelse til politiet, og det vil have den fordel at man kan skabe overblik og spotte de værste og får dem stoppet hurtigere. 

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Finn1101 skrev, for 6 timer siden:

Det er en udmærket vejleding, og som udgangspunkt er den bedste løsning nok bare at ignorere og ikke svare på sådanne henvendelser – og så glemme det.

Men sådanne henvendelser vil trods alt virke skræmmende og meget ubehageligt på de fleste, og selvom det som regel er harmløst, fordi afsenderen er harmløs og måske direkte sølle, så må der være en grænse, og chikanerierne kan også blive for omfattende og for grove.

På denne side har flere gange været omtalt en ”Bjarne,” og jeg synes nok at det lyder til at han er gået over stregen.

Her mangler glædespigerne altså et form for sammenhold eller organisering. Det kan måske kræve sit for den enkelte glædespige at kontakte politiet, men hvad med at oprette et fælles sted – det kunne jo principielt bare være en hjemmeside – hvor I kunne anmelde sådanne episoder.

En samlet henvendelse vil altid stå stærkere ved en henvendelse til politiet, og det vil have den fordel at man kan skabe overblik og spotte de værste og får dem stoppet hurtigere. 

Nu er der stor forskel på, om man får sådanne henvendelser gennem sit job i branchen

eller om det er en person i ens privatliv .

Desuden gør politiet ikke noget , hvis man ikke selv har sørget for at gør sit ( blandt andet at blokerer personen og ikke svare eller henvende sig til personen ) 

Kommer disse henvendelser gennem jobbet , anser politiet det ikke som værende personligt(hvilket det jo heller aldrig er ) 

men kommer disse henvendelser fra en i omgangskredsen , er det naturligvis langt mere alvorligt og personligt.

Det var i hvert fald politiets egen udtalelse om, hvordan de behandler og anser dette , da jeg ringede og spurgte.

Men politiet agerer forskelligt , alt efter hvilken politikreds og betjent man henvender sig til, så man kan naturligvis være heldig , at man får fat i en betjent der gør mere ved sagen, når det blot er via jobbet , at man får disse henvendelser .

Generer en GP en kunde, er det faktisk langt mere alvorligt, da kunden jo er en privatperson der bliver generet . 

Vi piger bliver jo genret netop på grund af jobbet og det job vi selv har valgt , hvilket der bestemt er forskel på, ifølge den betjent jeg talte med .

Hvis man som Gp ikke engang har formået at blokere eller forholde sig tavs på alle henvendelser fra personen, så gør politiet intet .

Pjecen fra politiet henvender sig til personer der bliver chikaneret privat , ikke grundet deres job.

Men forholdsreglerne ( at man skal blokere og ikke svare personen ) er naturligvis de samme. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 9 timer siden:

[…] 

Desuden gør politiet ikke noget , hvis man ikke selv har sørget for at gør sit ( blandt andet at blokerer personen og ikke svare eller henvende sig til personen ) 

Kommer disse henvendelser gennem jobbet , anser politiet det ikke som værende personligt(hvilket det jo heller aldrig er ) 

men kommer disse henvendelser fra en i omgangskredsen , er det naturligvis langt mere alvorligt og personligt. […] 

 

I disse tider kan det altid være svært at trænge gennem hos politiet, men jeg føler behov for at påpege at jeg ikke mener at Kamilla K har ret i sin opfattelse, og heldigvis vil jeg tilføje.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Finn1101 skrev, for 14 timer siden:

I disse tider kan det altid være svært at trænge gennem hos politiet, men jeg føler behov for at påpege at jeg ikke mener at Kamilla K har ret i sin opfattelse, og heldigvis vil jeg tilføje.

Nu var det altså den betjent jeg talte med , der sagde sådan.

- ikke mig .  

De har i følge betjenten , fået skåret ned på ressourcerne fra regeringen 

Desuden er det jo også logik, at man selv gør hvad man er i stand til at gøre, før man beder andre om hjælp. 

 

Sådan er det jo med alting . 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om igen: Ingen, INGEN skal selvfølgelig finde sig i chikane. Og nogle af de eksempler, der her på siden, i andre tråde, har været omtalt, SKAL politiet tage sig af. Og så må man altså insistere!

Selvfølgelig skal man ikke henvende sig om alle mulige bagateller, men noget af det som jeg har set beskrevet går langt udover den grænse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...