Hop til indhold
Rejsenetværk

Trafik tjek af hjemmesider

Recommended Posts

Som indehaver af en hjemmeside har man forskellige værktøjer, til at følge trafik og aktivitet på egen hjemmeside.

Såsom Google analytics, og tjenester der kan købes adgang til.

Som annoncør er der også annonce portaler, der tilbyder statistik værktøjer til at følge med i hvor mange der besøger ens annonce mm.

Men findes der tjenester,  gratis såvel som nogle der ikke er gratis, hvor man kan efterprøve trafik og aktivitet på alle hånde hjemmesider på nettet?

Her tænker jeg på alle de websites der postulerer hvor mange brugere og hvor meget trafik de har, men som ikke fører noget som helst bevis herfor.

Kan man på nogen måde tjekke  sådanne påstande til anden side.

Jeg har forstået at der findes tjenester, hvor man kan efterprøve om fotos er falske eller ægte, og man kan søge i registre over anmeldte spam email og IP adresser.

Men findes der også de muligheder jeg  her efterlyser?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest UerfarenM

En hurtig søgning på "site traffic" fandt blandt andet den her hjemmeside, hvor de mener at kunne estimere trafik på websites. Eksempelvis postulerer siden, at eroguide.dk har fået 148.400 hits i de sidste 30 dage:

http://www.trafficestimate.com/

Internet er ikke min spidskompetence indenfor IT, på nogen måde, men problemet som jeg ser det er, at det kun er hjemmesidens webserver, der kan tælle nøjagtigt, hvor mange hits den har fået, medmindre alle forbindelser af en eller anden grund bliver routed den samme vej. Ellers vil der kun være tale om estimater.

Som antydet kan jeg dog tage fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...