Hop til indhold
jegertykigen

1 dags tur til tyskland med fly

Recommended Posts

Skal af med noget damp..og vil derfor har en tur til tyskland frem og tilbage samme dag...9.00-22.00 ish...

Umiddelbart siger rygraden jeg skal tage fra DK til Berlin, og så direkte på artemis.

Og så hjem igen med et senere fly...evt. efter noget aftensmad I byen eller noget..
Men hvad har I af andre forslag...(behøver ikke være tyskland, men en hurtig sted at komme til)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lytter lige med her. Ku' være interessant at høre om, hvordan sådan en "rejsepakke" ku' se ud (transport fra lufthavnen til legepladsen o.a. praktisk, som jo ofte er det, der sætter en stopper for udfoldelserne).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg lod mig lokke til et lille tankeeksperiment og blev forbavset over, hvor billigt det kan gøres.

Med al respekt for jegertykigens ønske om en éndagstur har jeg regnet på en forlænget weekend fra fredag den 18. til søndag den 20 august – én dag er for lidt til mig.

Air Berlin retur til Düsseldorf – fra fredag kl. 7.05 til søndag kl. 22.25: 1093 kr.

Leje af VW Polo i lufthavnen (Avis): 480 kr.

Hotel Ibis Budget, Oberbarmen – to overnatninger: 573 kr.

Det bliver beskedne 2146 kr.

Så skal bilen have en tankfuld benzin, og man skal selv have noget at spise, for så vidt man ikke tager til takke med maden på Acapulco – for det er naturligvis der, jeg vil hen.

Men der er et okay spisested fem minutters gang fra hotellet (og i øvrigt en gourmet-restaurant lige overfor). Hotellet er meget basalt, men ellers helt i orden.

Spørgsmålet er herefter, hvor mange gange 40 €, man får brændt af på de skønne kvinder i løbet af tre dage, men selve rejsen er det da til at overkomme at betale.

Og okay: Projektet kan naturligvis kortes ned til en éndagstur. Så sparer man hotellet, men bil og fly bliver tilsyneladende ikke meget billigere af det.

Mange hilsner fra

AM

Redigeret af 2300AM

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 7 timer siden:

Jeg lod mig lokke til et lille tankeeksperiment og blev forbavset over, hvor billigt det kan gøres.

Med al respekt for jegertykigens ønske om en éndagstur har jeg regnet på en forlænget weekend fra fredag den 18. til søndag den 20 august – én dag er for lidt til mig.

Air Berlin retur til Düsseldorf – fra fredag kl. 7.05 til søndag kl. 22.25: 1093 kr.

Leje af VW Polo i lufthavnen (Avis): 480 kr.

Hotel Ibis Budget, Oberbarmen – to overnatninger: 573 kr.

Det bliver beskedne 2146 kr.

Så skal bilen have en tankfuld benzin, og man skal selv have noget at spise, for så vidt man ikke tager til takke med maden på Acapulco – for det er naturligvis der, jeg vil hen.

Men der er et okay spisested fem minutters gang fra hotellet (og i øvrigt en gourmet-restaurant lige overfor). Hotellet er meget basalt, men ellers helt i orden.

Spørgsmålet er herefter, hvor mange gange 40 €, man får brændt af på de skønne kvinder i løbet af tre dage, men selve rejsen er det da til at overkomme at betale.

Og okay: Projektet kan naturligvis kortes ned til en éndagstur. Så sparer man hotellet, men bil og fly bliver tilsyneladende ikke meget billigere af det.

Mange hilsner fra

AM

Man skal dælme være glad for at flyve, og for tyske hyggesteder, for at tage afsted på sådan en tur. Med rejseprisen på 2146kr og "stykpris" på 300kr, skal du duske 8 piger før der er overskud i forhold til 15 minutter dansk/fransk i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
denunge skrev, for 18 minutter siden:

Man skal dælme være glad for at flyve, og for tyske hyggesteder, for at tage afsted på sådan en tur. Med rejseprisen på 2146kr og "stykpris" på 300kr, skal du duske 8 piger før der er overskud i forhold til 15 minutter dansk/fransk i Danmark.

Nu får du så 30 min for 40 euro og ikke kun 15 min. 

Så hvis prisen er dbl op fra 15 til 30 min i DK. Så er der overskud efter 4 piger. Og det når man nemt på 1 dag på acapulco. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
denunge skrev, for 2 timer siden:

Man skal dælme være glad for at flyve, og for tyske hyggesteder, for at tage afsted på sådan en tur. Med rejseprisen på 2146kr og "stykpris" på 300kr, skal du duske 8 piger før der er overskud i forhold til 15 minutter dansk/fransk i Danmark.

Jeg forstår ikke helt baggrunden for dit regnestykke, men hvis du absolut vil stille det op, må du i det mindste bruge de korrekte tal.

Mit tankeeksperiment indbefatter tre hele dage på Acapulco. Hvis man er i seng med mindre end fem piger om dagen, er man et skarn - altså mindst syv en halv times sex med op til 15 forskellige piger.

Flyveturen tager usle 90 minutter hver vej. Tro mig: Jeg har fløjet meget længere stræk end det...

Men du har da helt ret i, at man skal være glad for det tyske klubliv.

Hvis man derimod har det svært med at tilbringe tre dage omgivet af smukke halv- og helnøgne piger, som man kan bolle i en halv time for 297,57 kr. (efter dagens middelkurs) - ja, hvis man ikke kan lide den idé, så bør man ganske rigtigt blive hjemme. :)

Mange hilsner fra

AM

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
2300AM skrev, for 10 timer siden:

Så skal bilen have en tankfuld benzin, og man skal selv have noget at spise, for så vidt man ikke tager til takke med maden på Acapulco – for det er naturligvis der, jeg vil hen.

Men der er et okay spisested fem minutters gang fra hotellet (og i øvrigt en gourmet-restaurant lige overfor). Hotellet er meget basalt, men ellers helt i orden.

Hvis nu i er 2 eller flere, der tager afsted sammen, reduceres den enkeltes udgift til billeje jo betydeligt - og kan man finde ud af at dele et dobbelt-/flersengsstue - kan man også spare en hel del der - og man kan også roligt bestille værelse uden toiltet- og bad på værelset, da man jo bader så rigeligt på FKK - og det er nærmest obligatorisk at gøre, når man ankommer.

Mht. maden - synes jeg den er udmærket på Acapulco - især, når man nyder skønhederne imens man spiser - det får man altså ikke med på de dyreste gourment- restaranter ;-)

Evt. kan du ved at søge andre rejsedatoer, finde endnu billligere afgange - og så er der i weekenderne måske også lidt for overfyldt på FKK - ihvertfald ud på aftenen - og søndag er pigerne ikke til så meget ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:


- især, når man nyder skønhederne imens man spiser - det får man altså ikke med på de dyreste gourment- restaranter ;-)

 

Så sandt, så sandt, så sandt. Jeg elsker den udsigt.

Men i øvrigt er både maden og betjeningen (i mit tilfælde en meget flot og aldeles skamløst flirtende tjenerinde) på Shiraz lige over for Ibis Budget fremragende. Husk at smage deres meget fancy cognac. Den er sublim. Priserne er derefter, men det er pengene værd - hvis man altså har dem. Hvad mig selv angår havde jeg dem, hvis I forstår, hvad jeg mener :)

Mere beskedent, men på alle måder i orden foregår det på Ess-Eck

Maden på Acapulco ville jeg ærligt talt ikke kunne leve af i tre dage i træk, selv om den er med i entreen.

Men lad os nu prøve at vende tilbage til den oprindelige opgave: To af vennerne søger inspiration til en hurtig bolletur i udlandet.

Personligt hæftede jeg mig ved, at en flybillet fra Kastrup til Nordrhein-Westfalen  og hjem igen kan fås for lidt over en tusse, og at man kan disponere over en fornuftig bil i tre dage for mindre end 500 kr.

Det giver rigtig mange muligheder - Acapulco er ikke den eneste klub på de kanter, og antallet af dage er man jo selv herre over. Hoteller, deres strategiske placering og prisleje er også op til én selv. Det samme er deltagerantallet.

Jeg ser nødigt, at tråden stopper her. Andre må have spændende bud. Lad os høre. Vi er her for at udveksle erfaringer.

Mange hilsner fra

AM

 

 

Redigeret af 2300AM

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...