Hop til indhold
kad

Tysk mobil nr

Recommended Posts

Hej 

Skal på ferie i Tyskland 

Hvis jeg vil ringe fra min mobil tlf ( dansk udbyder ) til et tysk mobil nr . Når jeg er i Tyskland 

Hvad gør jeg så . 

Skal landekode og område nr trykkes ind !!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og husk at sikre dig, at dit abonnement gør at din telefon virker i udlandet. Har hørt om flere som kun troede det var data de valgte fra ved ændret abonnement i forbindelse med de nye roaming regler. 

God tur :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
FritidsQ skrev, for 9 minutter siden:

Og husk at sikre dig, at dit abonnement gør at din telefon virker i udlandet. Har hørt om flere som kun troede det var data de valgte fra ved ændret abonnement i forbindelse med de nye roaming regler. 

God tur :-) 

Ja, mange løser kun overskifter, og finder ud af det på den trælse måde.

Kender et par, der fløj til Malaga, hvor de skulle hentes i lufthavnen, af et vennepar, det tog noget tid inden de fandt hinanden ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 1 time siden:

Hej @kad Ja du skal have +49

Nej. Det er forkert, men det skader ikke. Når man ikke trykker landekode ind, så ringer man til et nummer i det landenetværk man er tilsluttet. Derfor er det nødvendigt at taste +45 foran, hvis man vil ringe til et dansk nummer fra udlandet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 minut siden:

Nej. Det er forkert, men det skader ikke. Når man ikke trykker landekode ind, så ringer man til et nummer i det landenetværk man er tilsluttet. Derfor er det nødvendigt at taste +45 foran, hvis man vil ringe til et dansk nummer fra udlandet.

Hej Bebop

Ja men nu skriver han jo han vil ringe til et Tysk nr. Og der plejer jeg nu at trykke +49 og så det tyske nr. Korrekt skal du ringe til DK er det +45

God søndag

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 1 minut siden:

. Og der plejer jeg nu at trykke +49 og så det tyske nr.

Det er også fint nok, men det er ikke nødvendigt, som jeg skrev. Derfor er det forkert at du skriver at han skal have landekoden med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle tyske numre (også fastnet) begynder med 0. Det 0 kan du selvfølgelig godt udskifte med +49, men det er unødvendigt, så du taster bare telefonnummeret ind og ringer op ganske normalt.

Ligeledes hvis du har gemt nummeret i telefonen med +49 og uden 0, så ringer du også bare det nummer op.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Moderne telefoner (nogle af dem) spørger hvad man mener, hvis man er i udlandet og forsøger at ringe til et nr. uden landekode.

Ret praktisk hvis man har kodet alle sine danske kontaktnumre ind uden landekode :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...