Hop til indhold
Rejsenetværk

Link til stau og vejarbejde i Tyskland

Recommended Posts

Aktuelle ADAC-Verkehrsmeldungen

Der ADAC informiert Sie über die aktuelle Verkehrslage - Staumeldungen und Baustellen - auf Autobahnen, Bundesstraßen, an Grenzübergängen und in Städten in Deutschland, Österreich, der Schweiz und Italien.

https://www.adac.de/reise_freizeit/verkehr/aktuelle_verkehrslage/default.aspx

 07.07.2017 kl. 09:00:7/7/2017 9:10:07 AM 
Ferietrafikken sander ekstra til ved Hamburg
Hold dig væk fra autobahn A7 ved Hamburg denne sommer. Den tyske bilistorganisation, ADAC, forventer op til 30 kilometer kø på særligt udsatte tidspunkter. Vi guider dig uden om den største trafikprop i Tyskland.

"Sådan bruger du gps‘en bedst
 
De fleste feriebilister overlader navigationen frem mod destinationerne til et gps-system.
 
Her er det en klar fordel at have tilsluttet det såkaldte TMC, Traffic Message Channel, der løbende opdaterer trafiksituationen og giver bilisten mulighed for at vælge alternative ruter i forbindelse med større trafikpropper forude.
 
Det er dog også en god idé at danne sig et overblik over turen på egen hånd ved hjælp af et kort eller en gennemgang af ruten på en vejviser på computeren.
 
Hvis gps‘en falder ud, mister signal eller får en teknisk fejl, er det meget vanskeligt at danne sig et overblik midt på en eller anden motorvej midt i Europa.
 
Hav derfor et vejkort i reserve, og så skal man være opmærksom på, at ADAC anbefaler, at man kun forlader sig på gps‘ens anvisninger om at forlade motorvejen, hvis den er lukket, og altså ikke, selv om der er massiv trafik.
 
Her er det tyskernes erfaring, at landevejsnettet blot bliver overbelastet af den ekstra trafik, og at det derfor ganske enkelt ikke kan betale sig at køre fra motorvejen, medmindre der er varslet kø over en time.
 
Topmøde
 
Der holdes G20-topmøde i Hamburg den 7. og 8. juli, og af hensyn til sikkerhed i forbindelse med topmødet har de tyske myndigheder indført midlertidig grænsekontrol til Danmark frem til 11. juli."
https://jyllands-posten.dk/protected/premium/livsstil/ECE9707470/ferietrakken-sander-ekstra-til-ved-hamburg 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Rejse... :)

- godt indlæg om det sande helved der stadig er - og ved gud kun bliver et helt helved i den kommende måned.

Mange års kørsel i Tyskland har også lært mig, at hvis jeg skal syd for Hamborg (gennem Elbtunnellen) så kører jeg ikke syd for Flensburg før efter kl 18.00, så er jeg i Hamburg omkring kl 20.00 så er der ikke så meget traffik, og det er ikke noget problem at komme under Elben og videre ned i Tyskland og så ellers bare køre aften/nat

Således også den 14/6 hvor jeg var i Leipzig, Coldplay gav koncert i Red Bull Arena. I Hamburg omkring kl 20.00. Jeg gad ikke køre hele aftenen og natten, så syd for Braunschweig ind  på en Autohof og overnatte i bilen. Næste formiddag videre de sidste ca 300km og nu i et sandt kø helved, det var jo almindelig arbejdsdag i Tyskland med alt hvad det indebærer af normal hverdagtrafik !!!!!!! - der prøvede jeg at holde i "Stau und stau und stau und mehr stau" det er et helved  man aner sgu ikke hvor mange kilometer køen er.  

På vej til Leipzig, og gud være lovet det meste om aften/nat, kørte jeg jo selv igennem meget vejarbejder - slalomkørsel, og samtidig kunne jeg på den nordgående vejbane se hvad der ventede mig på hjemvejen!!!!!!!   stau - stau - stau - stau

Da jeg den 15/6 igen forlod Leipzig blev det først omkring kl 20.00 - og efterfølgende en skøn - stille - rolig hjemtur uden nogen problemer med det vejarbejde som der også var på hjemvejen - ingen stau og masser af plads på vejene. Hjemme igen på Sjælland omkring 06.00 - og på hovedet i seng.

Det er rigtig nok, at der er den tyske trafikradio (på FM båndet 98,00) men jeg synes det som udlænding kræver man har hele Tyskland og dets byer samt hovedvejnet i "hovedet" og kombinerer det kort over Autobahn og almindelig kort -- jeg prøvede alle 3 ting, radio og de 2 kort, jeg synes det krævede det fulde overblik over Tyskland og det har jeg ikke, - dertil er Tyskland for stort . ihvertfald for mig.

Jeg har lært, at lade GPSén guide mig, og så ellers køre efter kl 20 og indtil næste morgen kl 05.00    ------ hvorfor 05.00??  - -  der må lastvognene igen køre ud i traffikken 

Mange hilsner

Nyder livet

For første gang prøvede jeg Airbnb, hvor jeg boede 2 dage hos dejlige single Steffi:),  hun inviterede mig igen og næste gang vil hun vise mig den genopførte Frauenkirche i Dressden 

Her lidt bider af Coldplay koncerten :

- det kan godt være jeg er 60++ men jeg synes sgu det er skønt med disse livekoncerter hvor der er "gang i den" sang og glade mennesker og meget gerne sammen med tyskerne, og så ellers efter koncerten ud i bierbar og få en ½ l øl med bratwurst mit senf und brot, og der er altid nogle tyskere der gerne vil snakke - skønt.

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...