Hop til indhold
MadDogAarhus

Thai piger der kommer til Danmark

Recommended Posts

Jeg har talt med flere thai piger - efter at have vundet deres fortrolighed. Der er forskel på, hvilke vilkår de er kommet til landet på - men mange er i hænderne på deres mamasan.
De kommer til Danmark under forvisning om, at de har fået 3 måneders opholdelsestiladelse - men har i mange tilfælde ikke fået mere end 1 måned. De arbejder således på et usikkert og stressende grundlag.

De arbejder konstant. Ingen fridage. De lever og sover i flere tilfælde i butikken. Aftalen med mamasan er ofte at de skal dele i porten - men mamasan beholder i mange tilfælde det fulde beløb (måske indtil "alle omkostninger er dækket").

Flere af pigerne, som jeg har talt med fortryder bittert, at de tog til Danmark - og håber, at græsset er grønnere i Sverige eller i Tyskland.

Der er naturligvis også flere piger der er glade - og laver kassen - og som tilsyneladende nyder sex og lette penge.

Når vi oplever, triste piger - bør vi nok søge andre steder hen, da forholdene formentlig ikke er OK på de konkrete klinikker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sørgeligt, at der er piger, der på den måde udsættes for tvang, for det er vel dybest set det, der er tale om. Er der andre organisationer, end Reden, der tager hånd om den slags? Pigerne vil måske være utrygge ved at få myndighederne indblandet, hvis de frygter for deres opholdstilladelse m.v. Der burde være et sted, hvor thaipiger kunne henvende sig og få hjælp, uden at skulle frygte hjemsendelse.

 

Morten

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er desværre korrekt. Der foregår - omend ikke organiseret menneskehandel - så organiseret menneskeudnyttelse. Ofte er det fjernt "beslægtede" til Mamasan, der lokkes til DK og arbejder under slavelignende tilstande, hvor forholdene er som beskrevne. Flere får ikke lov at forlade butikken. Mamasan holder dem i den tro i arbejde også ud over visum-udløb, med truslen om udvisning i 5 år (hvilket jo kan være reelt nok). Men de får heller ikke lov at rejse i tiden. Desuden tager Mamasan ofte en klækkelig del af fortjenesten, fordi hun bilder pigerne ind, at han skal have det som "en garanti-sum", når hvis der bliver politi-razzia (hvilket der jo af og til gør). Pigerne går med til dette, fordi de er vant til, at man kan bestikke sig til alt i hjemlandet.

Så alt i alt (i mange tilfælde) urimelige og uværdige forhold, som er ganske åbenlyse og som myndighederne INTET gør ved. Man kan jo blot tage til Kastrup og se Thai Airways lande og hvem der tager mod pigerne. Eller man kan ved uanmeldte razziaer bore lidt i, hvorfor alle disse unge piger er på besøg hos "tante" eller Told og Skat og de sociale myndigheder kan bore lidt i Mamasans indkomst/overførselsindkomst og udlejers tilknytning til Mamasan. Vil man det til livs fra myndighedernes side - så kan man det !!

D

Del dette indlæg


Link til indlæg
MadDogAarhus skrev, for 30 minutter siden:

De arbejder konstant. Ingen fridage. De lever og sover i flere tilfælde i butikken. Aftalen med mamasan er ofte at de skal dele i porten - men mamasan beholder i mange tilfælde det fulde beløb (måske indtil "alle omkostninger er dækket").

Så er det dem der har gjort det til en sport at prutte prisen ned hos Thaierne, burde spørger sig selv om hvem der betaler besparelsen, det er nok ikke Mamasan. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, 1 time siden:

Så er det dem der har gjort det til en sport at prutte prisen ned hos Thaierne, burde spørger sig selv om hvem der betaler besparelsen, det er nok ikke Mamasan. 

Det er bestemt noget at reflektere over.

 

Morten

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 2 timer siden:

Så er det dem der har gjort det til en sport at prutte prisen ned hos Thaierne, burde spørger sig selv om hvem der betaler besparelsen, det er nok ikke Mamasan. 

Jeg kommer et sted med Thai-piger, hvor det ofte er med putter jeg prutter - og jeg tror at de ligesom ikke har helt den samme respekt for folk, der bare betaler prisen ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 minutter siden:

Jeg kommer et sted med Thai-piger, hvor det ofte er med putter jeg prutter - og jeg tror at de ligesom ikke har helt den samme respekt for folk, der bare betaler prisen ;-)

Satser på at bevare den gode stemning, i stedet for at spare de par hundrede kr. Respekten skulle gerne komme fra ens opførsel, og så må de gerne grine af Jyllands mindst nærige jyde bag efter :oops: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MadDogAarhus skrev, for 5 timer siden:

Jeg har talt med flere thai piger - efter at have vundet deres fortrolighed. Der er forskel på, hvilke vilkår de er kommet til landet på - men mange er i hænderne på deres mamasan.
De kommer til Danmark under forvisning om, at de har fået 3 måneders opholdelsestiladelse - men har i mange tilfælde ikke fået mere end 1 måned. De arbejder således på et usikkert og stressende grundlag.

De arbejder konstant. Ingen fridage. De lever og sover i flere tilfælde i butikken. Aftalen med mamasan er ofte at de skal dele i porten - men mamasan beholder i mange tilfælde det fulde beløb (måske indtil "alle omkostninger er dækket").

Flere af pigerne, som jeg har talt med fortryder bittert, at de tog til Danmark - og håber, at græsset er grønnere i Sverige eller i Tyskland.

Der er naturligvis også flere piger der er glade - og laver kassen - og som tilsyneladende nyder sex og lette penge.

Når vi oplever, triste piger - bør vi nok søge andre steder hen, da forholdene formentlig ikke er OK på de konkrete klinikker

Den her har været oppe nogle gange, og det er helt rigtigt det du skriver.  Nogle gange er det ad helvede til. Jeg hørte om nogle piger der ikke nåede at være her en uge en gang, inden politiet plukkede dem. Og så bliver de sendt hjem, med en stor skuld til de mennesker de ikke nåede at tjene penge til.

Personligt har jeg svært at ikke nyde de fortræffelige thaikvinder der kommer i min vej, men jeg har helt og aldeles holdt op med turistpiger siden jeg så det større billede. Og med de klinikker der tager dem ind. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
DETH skrev, for 9 timer siden:

Satser på at bevare den gode stemning, i stedet for at spare de par hundrede kr. Respekten skulle gerne komme fra ens opførsel, og så må de gerne grine af Jyllands mindst nærige jyde bag efter :oops: 

Selvom jeg har fået rabat, spør de stadig om jeg kommer igen - i mor´n ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Selvom jeg har fået rabat, spør de stadig om jeg kommer igen - i mor´n ;-)

Du paen maaaaan :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...