Hop til indhold
Schwartz Nielsen

Helen - En forsvarstale, sådan da...

Recommended Posts

kunforsjov76 skrev, for 3 timer siden:

Jeg hæfter mig ved at det trods alt har sat nogle tanker i gang hos dig - dit forsøg på at blande Kirkegaard agtige citater med anekdoter om "tør anal" og opfordringer til at løfte humøret siger jeg tak for! Det var sku aftenens grin!

Jamen, der sgu da godt, at jeg kan underholde dig, når nu du tydeligvis er blevet færdig med at læse Kierkegaards samlede værker. Men hvis du endelig vil vide det, hælder jeg personligt til George Santayana når det kommer til filosofisk livsanskuelse.

 

kunforsjov76 skrev, for 3 timer siden:

Men du skal stadig tænke på hvad du skriver om navngivne personer i et offentligt rum - uanset om det er rigtigt eller ej, så ville du nok heller ikke bryde dig om at få slibrige detaljer om dig lagt ud på nettet til offentligt skue? Er det anderledes fordi man arbejder med sex? Har man så ikke de samme rettigheder? For mig lyder det som om du mener de skal straffes? Hvad så med kunderne der anonymt skriver om meget intime detaljer - i dette tilfælde en massør? 

Og også til dig kan jeg rette spørgsmålet om, hvad dette forums raison d'etre? (Jeg beklager den forkerte stavemåde; men den iPad jeg benytter har et begrænset udvalg af diakritiske tegn, og cirkumfleks er desværre ikke i blandt de tilgængelige.)

Skal en anmeldelse afspejle den virkelighed, man som kunde møder hos den enkelte sexarbejder, eller skal man alene skildre en censureret udgave af virkeligheden. Som indædt libertarianer vil jeg påstå, at censur er et onde i sig selv, og at en censureret virkelighed i øvrigt let bliver en fordrejet virkelighed. Med sandheden kommer man som bekendt længst.

Dit argument, hvor du søger at sidestille mig, som privatperson, med en sexarbejder, er i bedste fald tendentiøst, da du ses at negligere den åbenlyse forskel der ligger i en for mig privat handling, og en handling, der for den givne sexarbejder hører dennes professionelle sfære til. Hvis jeg lavede en anmeldelse, hvori jeg beskrev, et forhold med en thaimassør, eller anden sexarbejder, for hvilket jeg ikke blev afkrævet betaling, ville en sådan anmeldelse angå et privat forhold; men når der er tale om en tjenesteydelse, for hvilken der modtages betaling, ja så mener jeg ikke, at man kan påberåbe sig privatlivets fred eller andre lignende rettigheder.

I øvrigt ser du jo stort på det forhold, at enhver, der anmelder besøg hos sexarbejdere, det være sig thaipiger eller andre, jo også udleverer, og nogen vil sikkert sige udstiller, sig selv. Det er så at sige den pris, man som privatperson betaler for at anmelde en ydelse leveret af en professionel udbyder.

 

Morten

 

 

Redigeret af Schwartz Nielsen
Rettelse af nutids-r

Del dette indlæg


Link til indlæg

mon ikke tråden med fordel kunne handle om anmeldelsen ? Kan man ikke finde ud af det - kan man optjene point til en forlænget sommerferie

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...