Hop til indhold
AalborgLook

Min 5 anmeldesler før man kan skrive en kommentar

Recommended Posts

Kom til at tænke på om det var en idé at en bruger først kunne skrive kommentar når de havde bidraget med 5 anmeldelser.

Om det mon ville ændre meget ved EG?

Del dette indlæg


Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 13 minutter siden:

Kom til at tænke på om det var en idé at en bruger først kunne skrive kommentar når de havde bidraget med 5 anmeldelser.

Om det mon ville ændre meget ved EG?

Måske 5 er højt sat, en 2-3 stykker er mere passende

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror det eneste man får ud af det, er en masse ligegyldige anmeldelser.

Desuden er folk ofte skeptiske over for nye brugeres anmeldelser, da de kan blive set som reklame. Så man kunne også sagtens argumentere for, at en bruger først fik lov at skrive anmeldelser, når man har skrevet 5 kommentarer ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilket problem skulle det afhjælpe?

Vi slipper nemmere for alle fake-anmeldelserne, ved at gøre det omvendt. Minimum 5 kommentarer i forskellige tråde, for at kunne få lov at oprette nye tråde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror at EG overordnet ser det som et aktiv, at frekvensen af kommentarer er høj, de ser mangfoldighed og variation som et aktiv.

Også hvor debatter og indlæg ikke handler om sitets kerne fokus.

Det er med til at trække trafik og læsere, hvilket kan føre til afledte effekter, såsom klik på annoncørernes annoncer, og brugeres anmeldelser, når nu læserne alligevel har fundet vej til EG.

Det er en strategi der øger volume, kvantitet og aktivitet, hvilket alt andet lige udgør parametre for vækst og ekspansion.

Udfordringen består så i at kunne tøjle den underliggende risiko for at egoer, løbske missiler og person konflikter, underminerer og skygger for det kerne indhold af kvalitative bidrag i forum, som udgør sitets kerne indhold, her først og sidst anmeldelser.

Der findes utvivlsomt brugere der kan have en tendens til at agere, som om at EG var til for deres skyld, og ikke omvendt, herunder desværre af og til også jeg - beklager :oops:

Nogle er så indenfor pædagogisk rækkevidde, når og hvis pegefingeren løftes, herunder jeg selv, mens det muligvis er tilfældet at ikke alle altid er det?

Som jeg ser det udgjorde denne cocktails af succeskriterier, og samtidige iboende risici den udfordring, som også nu afdøde Hedomax.com havde, og som ejeren ikke evnede at tøjle, og få til at virke til overordnet gunst for sitet.

Mit indtryk er at EG har søgt at tage ved lære heraf, ved at søge indholdet i forum segmenteret og holdt adskilt for sig under tematiske fora.

Gennem en tilstræbt aktiv moderation, gribes der ind når brugerne afsporer tråde, og de ledes venligt når muligt, og når nødvendigt også bestemt på rette vej af moderatorer, herunder under brug af mildere til alvorligere sanktioner.

Risikoen ved denne strategi, det er at høj kvantitet og intensiv aktivitet fører til at det kvalitative niveau i forum falder, og at det samlede indtryk af EG risikerer at blive devalueret, hvis ikke der opnås en passende balance ved hjælp af en stok og gulerod politik.

Her er det mit indtryk at ejers udtrykte ønske, om at der i videst muligt omfang gives rum for at ytringsfriheden kan udfolde sig i forum på EG, og hans samtidige behov for at kunne udøve og bevare kontrol, her kolliderer indbyrdes på sådan vis, at udfordringen for moderator teamet, måske kan tænkes være større end samme behøver at være.

Eksempelvis er det tilfældet at brugeres ønsker til ændringer og nye tiltag på EG, som over tid har været bragt op i forum adskillige gange, og som Admin flere gange allerede har tilkendegivet sin holdning til, og som han gentagen kategorisk har afvist at imødekomme, de alligevel efter nogen tid bringes op på ny.

Heri har jeg selv gjort mig skyldig.

En mulighed kunne som jeg ser det være at udarbejde en liste over emner, som allerede er blevet debatteret flere gange, som EG allerede har taget stilling til, som EG har truffet endelig afgørelse om, og som EG kunne oprette som en mulighed for at alle kan studere listen før de opretter en ny tråd i forum.

Præciser at enhver tråd om samme spørgsmål, som står på listen, såvel som afstemninger om samme pr automatik vil blive slettet, med henvisning til listen, og en opfordring til at søge efter tidligere tråde om emnet, hvor det tidligere er uddebatteret.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nogen er i bekneb for anmeldelser for at opfylde en kvote, lejer jeg da gerne et par stykker ud :D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen en af den slags opslag der ikke giver mening. Alle har en mening om, hvordan lille EG burde være efter deres hoved. 

Hvem skal kontrollere om kvoterne overholdes?

Hvad er sanktionen, hvis man ikke overholder kvoten? 

OSV.

Det vil blive et lille bitte bitte EG kun for eliten. Tomt - indholdsløst - ubrugeligt.

Min Euro-mønt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 13 timer siden:

Hvis nogen er i bekneb for anmeldelser for at opfylde en kvote, lejer jeg da gerne et par stykker ud :D:D

Du er et godt menneske Borende X. Tilbyder du det, fordi du har en masse ligegyldige indlæg du gerne vil af med? :P:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
John41 skrev, for 1 time siden:

Du er et godt menneske Borende X. Tilbyder du det, fordi du har en masse ligegyldige indlæg du gerne vil af med? :P:D

Nej, jeg skrev jo netop "anmeldelser" :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...