Rejsenetvaerk

Del dine oplevelser med svindler mails

3 indlæg i denne tråd

Skrevet (edited)

Jeg opretter lige en tråd, hvor vi kan poste eksempler på phising mails og anden svindel, som vi oplever i vores indbakke og på nettet iøvrigt.

Jeg fik denne i min indbakke:

Netflix: Din konto er begrænset (ID756305)

Hej ,

Vi skriver til dig, fordi vi har opdaget, at vi ikke kunne trække pengene til abonnementet fra dit kreditkort.
Da vi sætter stor pris på dig som kunde, vil vi derfor bede dig om at bruge to sekunder af din tid på at opdatere dine betalingsoplysninger - det kan gøres helt simpelt via linket nedenfor.
>> Opdater dine betalingsoplysninger >>

Vi håber, at du fortsat har lyst til at bruge vores tjeneste - vi vil komme til at savne dig, hvis du forlader os!
Mange tak for din tid, og god vind fremover!
Netflix International B.V.
------------------------------------------------------
EMAILID: lfirn072_da_DK
Konto:xxxxxxxxxxxxxxxxx
Denne e-mail blev sendt til dig som en del af dit Netflix-medlemskab. Du kan når som helst ændre dine e-mailindstillinger på siden Kommunikationsindstillinger på din konto.
Besvar venligst ikke denne e-mail, da vi ikke kan svare fra denne e-mailadresse.
Gå til vores Hjælp-center på help.netflix.com, hvis du har brug for hjælp eller ønsker at kontakte os.

----------------------

Jeg søgte på Google efter: Netflix International B.V.

Jeg fik dette resultat:

Sikkerhed
Andreas Andersen
9. januar 2017
Phising
http://www.it-blogger.dk/netflix-phising-falske-netflix-mails/ 

Han forklarer grundigt, hvilken svindel jeg her er blevet forsøgt udsat for.

IT-blogger
Af Andreas Andersen
http://www.it-blogger.dk/ 

Venlig hilsen
Rejsenetværk
Redigeret af Rejsenetvaerk
DK fyr 34 synes godt om dette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 1 time siden:

Jeg opretter lige en tråd, hvor vi kan poste eksempler på phising mails og anden svindel, som vi oplever i vores indbakke og på nettet iøvrigt.

Har fået 2 i indbakken på min mail d.d. "fra" Nets om at en anden brugte min konto, så de havde blokeret den. Men jeg kunne så klikke videre og aktivere den igen :) Som om.....- begge blev slettet.

Har ellers været forskånet for den slags på den mail, som jeg kun bruger til "sjov og ballade". Der må altså  sidde nogen (nok nærmere en robot på nettet) og høste mailadresser. Den adresse er kun i brug på min annonce på EG og har tidligere været brugt i annoncer på andre sider, men kun kortvarigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er også mistænkeligt mange afrikanske ex-præsidenter, der af en eller anden grund gerne vil være gode venner med mig. Ja, de vil ligefrem give mig penge, selvom jeg skulle mene, at de nok selv har mere brug for dem i eksilet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Opret en bruger eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at kunne skrive en kommentar

Blev gratis medlem

Opret en bruger på Eroguide.dk. Det er helt gratis!

Opret en ny bruger

Log ind

Har du allerede en bruger? Log ind her.

Log ind nu