Guest Dejligmis Skrevet 28. Januar, 2017 (edited) Hej piger vil bare lige fortælle at der er en mand som forsøger at lokke kontooplysninger ud af os for at vil overføre penge for sex, har ikke mødtes med ham da jeg lurrede den med det sammen... Der var rigtig mange ting der ikke stemte, fx at han ik kunne forlade stedet for at hæve kontanter da han bliver overvåget på sin telefon haha og han kunne ikke lave mobilpay da den var til fælles konto med konen, og han ville kun lave overførslen inden jeg kom, og han ville doble beløbet for ulejligheden.. jeg foreslog at mødes først indn vi ordnede det økonomiske men han ville ikke stå og fumle med sit nemid fremme når jeg var til stede, haha man bruger jo ikke nemid til bank overførsler.. Lidt senere kunne han dog godt bruge mobilpay men det trak han tilbage igen og skrev at nu havde han været nede og hæve penge hvilket han jo ikke kunne tidligere pga overvågning men da vi så sku mødes ville han ik alligvel og takkede nej Der var SÅ mange dumme undskyldninger for hvorfor han mente at jeg skulle give ham mine konto oplysninger.. At det virkede meget mistænkeligt... Nå men jeg ville bare sige det, så ikke andre hopper på den... ved ik om jeg må give hans navn det må jeg nok ikke... Men nu ved ik det, der er en der er ude på at svindle... Øv Redigeret 28. Januar, 2017 af Dejligmis Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrhamderbestemmer Skrevet 28. Januar, 2017 Jeg er lidt i tvivl om hvad du tænker at den pågældende person kan gøre med dine kontooplysninger? Med reg. og kontonr. kan man ikke ret meget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 28. Januar, 2017 Nej altså.. som ham bestemmeren skriver, kan personen jo ikke stille meget op med dine kontooplysninger.. og man skal da bruge NemID til bankoverførsel? det er ved mobilepay man slipper for det. Det sagt, så lyder det stadig underligt så tak for advarslen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Dejligmis Skrevet 28. Januar, 2017 (edited) Claire skrev, for 3 minutter siden: Nej altså.. som ham bestemmeren skriver, kan personen jo ikke stille meget op med dine kontooplysninger.. og man skal da bruge NemID til bankoverførsel? det er ved mobilepay man slipper for det. Det sagt, så lyder det stadig underligt så tak for advarslen Jeg vil ihvertfald aldrig give mit konto nummer ud, man ved da ikke hvad de kan bruge det til.. mht netbank så forstår jeg ikke, jeg har da aldrig brugt nem id til min, der er da lavet en kode som jeg logger ind med ig hvis jeg vil lave overførsel så kommer der en kode på SMS jeg skal bruge...jeg skal da ik bruge nemid for at overføre penge, skal du det? Redigeret 28. Januar, 2017 af Dejligmis Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 28. Januar, 2017 Dejligmis skrev, for 1 minut siden: Jeg vil ihvertfald aldrig give mit konto nummer ud, man ved da ikke hvad de kan bruge det til.. mht netbank så forstår jeg ikke, jeg har da aldrig brugt nem id til min, der er da lavet en kode som jeg l Hm altså jeg bruger netbank på mobilen, der skal man bruge nemid når man godkender en overførsel? Anyway, du har ret jeg giver heller ikke mine bankoplysninger til hvem som helst.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 28. Januar, 2017 Dejligmis skrev, for 1 minut siden: Jeg vil ihvertfald aldrig give mit konto nummer ud, man ved da ikke hvad de kan bruge det til.. Det kan ikke bruges til andet end at sende penge til kontoen. Mange firmaer har deres reg. + kontonr trykt på enhver faktura, og det er at finde på deres hjemmeside, osv. Men ja, han lyder da som en underlig snegl KF. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KF 5089 Skrevet 28. Januar, 2017 PS. Et link til din annonce? KF. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Dejligmis Skrevet 28. Januar, 2017 hrhamderbestemmer skrev, for 8 minutter siden: Jeg er lidt i tvivl om hvad du tænker at den pågældende person kan gøre med dine kontooplysninger? Med reg. og kontonr. kan man ikke ret meget. Det ved jeg ikke, man bliver bare advaret over alt om at man aldrig må give sine konto oplysninger ud, og i forhold til den meget mærkelige kommunikation vi havde så synes jeg det hele virkede meget mistænkeligt... jeg tilbød vi kunne mødes og sige Hej inde vi overførte penge osv men han ville kun overføre inden vi mødtes, og så vidt jeg ved så er der ingen "normale" mænd der vil overføre 2000kr til en han ik aner hvem er og ingen garenti har for at hun møder op, det er jo nettop den slags der advares imod at I gør, og det var det han insisterede på at gøre + at det han sku ha kostede 1000 men han ville smide 1000 oveni for ulejligheden... Altså jeg synes det virker meget mistænkeligt ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrhamderbestemmer Skrevet 28. Januar, 2017 Dejligmis skrev, for 3 minutter siden: Det ved jeg ikke, man bliver bare advaret over alt om at man aldrig må give sine konto oplysninger ud, og i forhold til den meget mærkelige kommunikation vi havde så synes jeg det hele virkede meget mistænkeligt... Jeg påstår ikke at vedkommende har rent mel i posen, men det med at man ikke må give regnr. og kontonr. ud er et råd der aldrig har givet mening, og desværre et råd som mange stadigvæk tror på. Et godt eksempel er at mange virksomheder rent faktisk har deres regnr. og kontonr. offentligt tilgængeligt på hjemmesider, det ville de naturligvis ikke gøre hvis det kunne misbruges. Faktisk er alle regnr. offentlige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Dejligmis Skrevet 28. Januar, 2017 KF skrev, for 10 minutter siden: PS. Et link til din annonce? KF. https://annoncelight.dk/showad/219225 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 28. Januar, 2017 Dejligmis skrev, for 54 minutter siden: Hej piger vil bare lige fortælle at der er en mand som forsøger at lokke kontooplysninger ud af os for at vil overføre penge for sex, har ikke mødtes med ham da jeg lurrede den med det sammen... Der var rigtig mange ting der ikke stemte, fx at han ik kunne forlade stedet for at hæve kontanter da han bliver overvåget på sin telefon haha og han kunne ikke lave mobilpay da den var til fælles konto med konen, og han ville kun lave overførslen inden jeg kom, og han ville doble beløbet for ulejligheden.. jeg foreslog at mødes først indn vi ordnede det økonomiske men han ville ikke stå og fumle med sit nemid fremme når jeg var til stede, haha man bruger jo ikke nemid til bank overførsler.. Lidt senere kunne han dog godt bruge mobilpay men det trak han tilbage igen og skrev at nu havde han været nede og hæve penge hvilket han jo ikke kunne tidligere pga overvågning men da vi så sku mødes ville han ik alligvel og takkede nej Der var SÅ mange dumme undskyldninger for hvorfor han mente at jeg skulle give ham mine konto oplysninger.. At det virkede meget mistænkeligt... Nå men jeg ville bare sige det, så ikke andre hopper på den... ved ik om jeg må give hans navn det må jeg nok ikke... Men nu ved ik det, der er en der er ude på at svindle... Øv Dejligmis skrev, for 54 minutter siden: Hej piger vil bare lige fortælle at der er en mand som forsøger at lokke kontooplysninger ud af os for at vil overføre penge for sex, har ikke mødtes med ham da jeg lurrede den med det sammen... Der var rigtig mange ting der ikke stemte, fx at han ik kunne forlade stedet for at hæve kontanter da han bliver overvåget på sin telefon haha og han kunne ikke lave mobilpay da den var til fælles konto med konen, og han ville kun lave overførslen inden jeg kom, og han ville doble beløbet for ulejligheden.. jeg foreslog at mødes først indn vi ordnede det økonomiske men han ville ikke stå og fumle med sit nemid fremme når jeg var til stede, haha man bruger jo ikke nemid til bank overførsler.. Lidt senere kunne han dog godt bruge mobilpay men det trak han tilbage igen og skrev at nu havde han været nede og hæve penge hvilket han jo ikke kunne tidligere pga overvågning men da vi så sku mødes ville han ik alligvel og takkede nej Der var SÅ mange dumme undskyldninger for hvorfor han mente at jeg skulle give ham mine konto oplysninger.. At det virkede meget mistænkeligt... Nå men jeg ville bare sige det, så ikke andre hopper på den... ved ik om jeg må give hans navn det må jeg nok ikke... Men nu ved ik det, der er en der er ude på at svindle... Øv Jeg synes du har helt ret. Det er noget mærkeligt med ham......hvis han ikke vil bruge mobilepay pga. fælles konto med konen, hvordan ville han så kunne "skjule" en bankoverførsel for hende, hvis de har fælles konto. Man skal aldrig give hverken reg.- eller kontonummer ud, vedkommende kan have afluret adgang/nemid ved en tidligere lejlighed...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Dejligmis Skrevet 28. Januar, 2017 DK fyr 34 skrev, for 1 minut siden: Jeg synes du har helt ret. Det er noget mærkeligt med ham......hvis han ikke vil bruge mobilepay pga. fælles konto med konen, hvordan ville han så kunne "skjule" en bankoverførsel for hende, hvis de har fælles konto. Man skal aldrig give hverken reg.- eller kontonummer ud, vedkommende kan have afluret adgang/nemid ved en tidligere lejlighed...... Tak for det og ja det hele virkede bare alt for mistænkeligt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrhamderbestemmer Skrevet 28. Januar, 2017 DK fyr 34 skrev, for 5 minutter siden: Jeg synes du har helt ret. Det er noget mærkeligt med ham......hvis han ikke vil bruge mobilepay pga. fælles konto med konen, hvordan ville han så kunne "skjule" en bankoverførsel for hende, hvis de har fælles konto. Man skal aldrig give hverken reg.- eller kontonummer ud, vedkommende kan have afluret adgang/nemid ved en tidligere lejlighed...... Jeg bliver simpelthen nød til at spørge, HVIS han allerede har adgangskoden til nem-id og den kopi af/originalt nøglekort. Hvad pokker skal han så bruge HENDES regnr. og kontonr. til? Det kan vel logge ind og selv finde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 28. Januar, 2017 hrhamderbestemmer skrev, for 16 minutter siden: Jeg bliver simpelthen nød til at spørge, HVIS han allerede har adgangskoden til nem-id og den kopi af/originalt nøglekort. Hvad pokker skal han så bruge HENDES regnr. og kontonr. til? Det kan vel logge ind og selv finde. Han kan bla. have afluret hendes nemId mv. hvis hun har logget på forældreintra, søgt om nyt pas på borger.dk hvor man ikke har kontonummeret fremme Han har ved en avt. afluring af hendes nemId "adgangskoden" til hendes bankkonto men ikke "brugernavnet" (kontonummeret) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 28. Januar, 2017 DK fyr 34 skrev, Lige nu: Han kan bla. have afluret hendes nemId mv. hvis hun har logget på forældreintra, søgt om nyt pas på borger.dk hvor man ikke har kontonummeret fremme Han har ved en avt. afluring af hendes nemId "adgangskoden" til hendes bankkonto men ikke "brugernavnet" (kontonummeret) ...lidt syret alligevel, hvis man har afluret en anonym GPs rigtige identitet og snuppet hendes nemid oplysninger fra forældre intranettet. Still better safe than Sorry. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vendelboen 795 Skrevet 28. Januar, 2017 Kan det ikke være et forsøg på at opsnuse kontohaverens rigtige navn ? Jeg mener , hvis nu han overfører 1 kr til kontoen , kan han så ikke i sin netbank se modtagerens navn ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18128 Skrevet 28. Januar, 2017 DK fyr 34 skrev, for 3 minutter siden: Han kan bla. have afluret hendes nemId mv. hvis hun har logget på forældreintra, søgt om nyt pas på borger.dk hvor man ikke har kontonummeret fremme Han har ved en avt. afluring af hendes nemId "adgangskoden" til hendes bankkonto men ikke "brugernavnet" (kontonummeret) Jeg ved ikke med alle jer andre men jeg bestiller hverken pas eller lignende når jeg er sammen med en gæst.. Hahaha.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18128 Skrevet 28. Januar, 2017 Vendelboen skrev, for 2 minutter siden: Kan det ikke være et forsøg på at opsnuse kontohaverens rigtige navn ? Jeg mener , hvis nu han overfører 1 kr til kontoen , kan han så ikke i sin netbank se modtagerens navn ? Jeg vil tro det nok er et mere rigtigt gæt end alt det andet.. Pånær det samme er muligt ved mobilepay så hvis det kun var derfor ville han nok have godtaget mobilepay.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 28. Januar, 2017 JenniferRomantica skrev, Lige nu: Jeg ved ikke med alle jer andre men jeg bestiller hverken pas eller lignende når jeg er sammen med en gæst.. Hahaha.. Nej det håber jeg heller ikke du gør eller har behov for - man hun kan have brugt en computer på borgerservice hvor han har stået og luret eller have hacket hendes computer og afluret nemId ad den vej.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrhamderbestemmer Skrevet 28. Januar, 2017 Vendelboen skrev, for 3 minutter siden: Kan det ikke være et forsøg på at opsnuse kontohaverens rigtige navn ? Jeg mener , hvis nu han overfører 1 kr til kontoen , kan han så ikke i sin netbank se modtagerens navn ? Nej. Du kan se hvilken bank modtageren har ikke navnet på modtageren. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 28. Januar, 2017 (edited) JenniferRomantica skrev, for 3 minutter siden: Jeg vil tro det nok er et mere rigtigt gæt end alt det andet.. Pånær det samme er muligt ved mobilepay så hvis det kun var derfor ville han nok have godtaget mobilepay.. Hvis jhan har villet afsløre hendes identitet på den måde, har han jo samtidig afsløret sig elsv ( hvis han altså overfører fra sin egen konto) Mig bekendt er det kun nogle banker hvor du kan se navn og evt. adresse på den du overfører til, mens det gælder alle der overfører penge til dig. (det gælder i hvert fald overførsler til virksomhedskonti. Her kommer et fint brev et par dage efter overførslen med navn, adresse mv. på den der overført penge til kontoen) Redigeret 28. Januar, 2017 af DK fyr 34 tilføjelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
StudineMILF 9501 Skrevet 28. Januar, 2017 Alt sådan noget med at udlevere et Kontonummer eller Mobilepay det holder jeg mig langt fra. Der er stadig nogle som kontakter mig og som vil betale på den måde, og de får ganske enkelt et NEJ til en aftale, for de virker ikke som om de forstår hvad diskretion er. ALTID kontant 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrhamderbestemmer Skrevet 28. Januar, 2017 DK fyr 34 skrev, for 8 minutter siden: Han kan bla. have afluret hendes nemId mv. hvis hun har logget på forældreintra, søgt om nyt pas på borger.dk hvor man ikke har kontonummeret fremme Han har ved en avt. afluring af hendes nemId "adgangskoden" til hendes bankkonto men ikke "brugernavnet" (kontonummeret) Stop nu, hvis man havde afluret en nem-id adgangskode, så haved man nok også snuppet brugernavnet som enten er cpr eller det man selv har bestemt. Derudover så mangler der stadigvæk et nøglekort, som ja, godt kan være kopiret. MEN det forklarer stadigvæk ikke hvorfor han vil have regnr og kontonr. for det kan han som sagt bare finde ved at bruge det login han allerede har. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DK fyr 34 4439 Skrevet 28. Januar, 2017 hrhamderbestemmer skrev, for 2 minutter siden: Stop nu, hvis man havde afluret en nem-id adgangskode, så haved man nok også snuppet brugernavnet som enten er cpr eller det man selv har bestemt. Derudover så mangler der stadigvæk et nøglekort, som ja, godt kan være kopiret. MEN det forklarer stadigvæk ikke hvorfor han vil have regnr og kontonr. for det kan han som sagt bare finde ved at bruge det login han allerede har. Du kan ikke logge ind i min netbank (nordea) kun med nemId'et....det kræver da at man taster hvilket kontonummer der ønskes adgang til........ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 28. Januar, 2017 Svært at gennemskue, hvilken slags scam han måske er ude på. Kan være han bare er dum som en dør og tror han kan bruge bankoplysninger til noget? Eller som flere er inde på er det nok for at afsløre identitet. Reglerne blev vist lavet om for et stykke tid siden, så hvis man går ned i sin bank og fortæller at man ved en fejl har overført til en fremmed konto, så kan man få identiteten på kontohaveren mhp. at forfølge krav om tilbagebetaling. En bank skal dog varsle videregivelse af oplysningerne før det sker. Så skulle en af jer komme ud for det - kan I sikkert slippe uden om, ved at betale sådan et beløb tilbage ... Læs om reglerne her: https://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Documents/bankkunder identitet notat fra LQB.pdf 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg