Hop til indhold
Claire

Dagens hækleopskrift

Recommended Posts

Nu skal det jo selvfølgelig ikke være selfies, bare bryster og struttende numser det hele, for hvem f... gider glo på det? 
Claire går ind for diversitet og jeg er blevet gjort opmærksom på, at der ikke i høj nok grad, bliver taget hensyn til alle lyster.

Serviceminded som jeg er, vil jeg naturligvis rette op på det.
 

42-heksehat-280.jpg

HEKSEMUTTERS HAT
Str.: (3/5) 6/9 (10/14) år = hovedmål: (50/52) 52/54 (56/57) cm.
Materialer: "Eskimo" (100% uld/50 g = 50 meter): (100) 150 (150) g sort + 50 g orange 07. Hæklenål nr. 8.
Garn fra Garnstudio, tlf. 80 01 81 71.

Hækletips: I beg af hver omg erstattes 1. st med 3 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i 3. lm i omg's beg.

Saml 3 lm med sort til en ring med 1 km i 1. lm.
1. omg: 4 st om lm-ringen, se hækletips

2. omg: 2 st i hver st = 8 st.

3. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 12 st.

4. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 18 st.

5. omg: 1 st i hver st = 18 st.

6. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 24 st.

7. omg: ?1 st i hver af de 3 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 30 st.

8. omg: 1 st i hver st = 30 st

9. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 40 st.
OBS.: Nu slutter udt i str 3/5 år.

10. omg: str 6/9 år: ?1 st i hver af de 9 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 44 st.

Str 10/14 år: ?1 st i hver af de 4 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 48 st.

Alle str = (40) 44 (48) st. Hækl 1 st i hver st, til huen måler (16,5) 18,5 (20,5) cm.
1. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.

2. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.
Skift til orange og hækl 1 omg med 1 km i hver st. Klip og hæft tråden.

hentet fra; http://www.familiejournal.dk/haandarbejde/haekleopskrifter/haekleopskrifter-til-boern/den-soedeste-heks

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal ikke underkende det gode gamle håndværk hækling er. Til jul har jeg selv hæklet nogle vidunderlige nissehuer, der iøvrigt var ÛBER insta-worthy, på den måde indeholder dette værdi, både for de der værdsætter faglig kunnen, og det at kunne producere noget af værdi til andre og de der søger at opnå anerkendelse fra fremmede, på de sociale medier. :)

 

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, 1 time siden:

Nu skal det jo selvfølgelig ikke være selfies, bare bryster og struttende numser det hele, for hvem f... gider glo på det? 
Claire går ind for diversitet og jeg er blevet gjort opmærksom på, at der ikke i høj nok grad, bliver taget hensyn til alle lyster.

Serviceminded som jeg er, vil jeg naturligvis rette op på det.
 

42-heksehat-280.jpg

HEKSEMUTTERS HAT
Str.: (3/5) 6/9 (10/14) år = hovedmål: (50/52) 52/54 (56/57) cm.
Materialer: "Eskimo" (100% uld/50 g = 50 meter): (100) 150 (150) g sort + 50 g orange 07. Hæklenål nr. 8.
Garn fra Garnstudio, tlf. 80 01 81 71.

Hækletips: I beg af hver omg erstattes 1. st med 3 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i 3. lm i omg's beg.

Saml 3 lm med sort til en ring med 1 km i 1. lm.
1. omg: 4 st om lm-ringen, se hækletips

2. omg: 2 st i hver st = 8 st.

3. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 12 st.

4. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 18 st.

5. omg: 1 st i hver st = 18 st.

6. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 24 st.

7. omg: ?1 st i hver af de 3 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 30 st.

8. omg: 1 st i hver st = 30 st

9. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 40 st.
OBS.: Nu slutter udt i str 3/5 år.

10. omg: str 6/9 år: ?1 st i hver af de 9 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 44 st.

Str 10/14 år: ?1 st i hver af de 4 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 48 st.

Alle str = (40) 44 (48) st. Hækl 1 st i hver st, til huen måler (16,5) 18,5 (20,5) cm.
1. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.

2. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.
Skift til orange og hækl 1 omg med 1 km i hver st. Klip og hæft tråden.

hentet fra; http://www.familiejournal.dk/haandarbejde/haekleopskrifter/haekleopskrifter-til-boern/den-soedeste-heks

Kære Claire

Jo vi er nogen som gider at glo på bare bryster og struttende numser. Små piger med hæklede hatte giver ikke den forventede stemning herinde. Men så OK da. Der skal jo være noget for alle. Nu har du lige som piret ved meneskehedens 2 vigtigste drifter. I denne tråd er det yngelplejen som er vigtigst. Det er jo også grunden til den anden drift.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 21 minutter siden:

Claire, er du god til dit håndværk? ;)

Jeg gør mig af princip ikke i ting, jeg ikke er god til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 4 minutter siden:

Jeg gør mig af princip ikke i ting, jeg ikke er god til. 

Top god humor !! :D:D

Er det et nyt ugentligt indslag fra dig? Ugens håndarbejde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr tilbyder sex & blow skrev, for 4 minutter siden:

Top god humor !! :D:D

Er det et nyt ugentligt indslag fra dig? Ugens håndarbejde :)

Empirisk data viser at folk på EG hurtigt får for meget af det gode. Men lad os nu se, måske jeg kunne hækle hot undertøj og så tage selfies i det? :o "Win win"

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Clair

Som den guddomelige hex jeg er kan jeg både karte, tvinde og spinde, strikke og hækle....og jeg lære gerne fra mig, man skal jo kunne lidt "håndarbejde"

Så du siger bare til hvis du skal have et kursus i lidt nørklerri, med lidt pinde, feks hjemmestrikket sokker, til hofteholderen :D 

hexe36.gif

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 7 minutter siden:

Kære Clair

Som den guddomelige hex jeg er kan jeg både karte, tvinde og spinde, strikke og hækle....og jeg lære gerne fra mig, man skal jo kunne lidt "håndarbejde"

Så du siger bare til hvis du skal have et kursus i lidt nørklerri, med lidt pinde, feks hjemmestrikket sokker, til hofteholderen :D 

Jeg vil hellere i kursus i spanking.. ka du slukke et stearinlys med pisk? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 29 minutter siden:

Jeg tager ikke imod "føl"...lær nu blot lidt håndarbejde først;)

:-( men jeg både hækler, strikker og syer. Tror jeg vil kaste mig over at lære sanskrit i stedet så.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Claire

Hold da helt kæft. Det der hækle noget er da vildt kompliceret - Jeg fatter hat af opskriften. Da vi nu har fået opklaret, at det i passende omfang er fint med selfi-tråde, kan vi så ikke droppe de tråde, der dels fås også til at føle os dumme og afskriver os muligheden for kommunikation. Sex, pik og patter her kan alle være med. 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 6 timer siden:

Nu skal det jo selvfølgelig ikke være selfies, bare bryster og struttende numser det hele, for hvem f... gider glo på det? 
Claire går ind for diversitet og jeg er blevet gjort opmærksom på, at der ikke i høj nok grad, bliver taget hensyn til alle lyster.

Serviceminded som jeg er, vil jeg naturligvis rette op på det.
 

42-heksehat-280.jpg

HEKSEMUTTERS HAT
Str.: (3/5) 6/9 (10/14) år = hovedmål: (50/52) 52/54 (56/57) cm.
Materialer: "Eskimo" (100% uld/50 g = 50 meter): (100) 150 (150) g sort + 50 g orange 07. Hæklenål nr. 8.
Garn fra Garnstudio, tlf. 80 01 81 71.

Hækletips: I beg af hver omg erstattes 1. st med 3 lm. Hver omg afsluttes med 1 km i 3. lm i omg's beg.

Saml 3 lm med sort til en ring med 1 km i 1. lm.
1. omg: 4 st om lm-ringen, se hækletips

2. omg: 2 st i hver st = 8 st.

3. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 12 st.

4. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 18 st.

5. omg: 1 st i hver st = 18 st.

6. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 24 st.

7. omg: ?1 st i hver af de 3 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 30 st.

8. omg: 1 st i hver st = 30 st

9. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 40 st.
OBS.: Nu slutter udt i str 3/5 år.

10. omg: str 6/9 år: ?1 st i hver af de 9 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 44 st.

Str 10/14 år: ?1 st i hver af de 4 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-? omg rundt = 48 st.

Alle str = (40) 44 (48) st. Hækl 1 st i hver st, til huen måler (16,5) 18,5 (20,5) cm.
1. omg: ?1 st i 1. st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.

2. omg: ?1 st i hver af de 2 første st, 2 st i næste st?, gtg ?-?.
Skift til orange og hækl 1 omg med 1 km i hver st. Klip og hæft tråden.

hentet fra; http://www.familiejournal.dk/haandarbejde/haekleopskrifter/haekleopskrifter-til-boern/den-soedeste-heks

Synes du skal hækle en bikini. Så kan vi alle bag efter se om du er god til det eller ej. ;)

sæt igang❤

God humor ellers ☺

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sgu ikke så nemt, som det ser ud:

Billedresultat for penisfuteral

Men den varmer da lidt her i vinterkulden :D

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

Det er sgu ikke så nemt, som det ser ud:

Billedresultat for penisfuteral

Men den varmer da lidt her i vinterkulden :D

Ja altså den er jo så i strik.. men jeg godtager den :lol: Man har vel også set en trans eller to snige sig ind i "eroguide pigen"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...