Hop til indhold
kanonkongen

Er (SIO) Sexarbejdernes Interesse Organisation. Død og borte.

Recommended Posts

Hej allesammen og god søndag.

Kom i tanke om, SIO er død og borte, efter deres talskvinde Susanne Møller stoppede, for et stykke tid siden?.For ja jeg synes da ideen er god, at have et fællesskab hvor man kan hjælpe og støtte hinanden. Og når jeg kigger på deres hjemmeside ser den reelt død ud. For tvivler da på at behovet er blevet væk. Og når man ser hvad der skrives. Citere " fra deres hjemmeside"

SIO arbejder for, at sexarbejdere får samme rettigheder og muligheder som andre arbejdstagere og selvstændige. Herunder adgang til A-kasse, dagpengeret, erhvervsforsikring m.v.

Målet er at sikre gode og trygge arbejdsforhold, og der skal tilbydes kurser vedrørende bl.a. sundheds- og sikkerhedsmæssige forhold, regnskab og revision, sociallovgivning samt skatte- og momslovgivning, exit programmer.

Så kan man da ikke være uenig i, at det skal pigerne da have, altså samme rettigheder, som alle på arbejdsmarkedet. Men hvad er udfordringerne for pigerne og deres gæster. Ved at SIO ser ud til, at være væk i debatten? Betyder det ingenting mere? Påvirker det jer? Og, Vil i selv støtter op på, at få det genoprettet.

Lidt provokerende spørgsmål, Er Sio død fordi opbakningen bunder ud i, at glædespiger og kunder, har fordomme er bange for resultatet ved at stå frem som fx. Susanne Møller gjorde? For er det ikke, sådan at langt de fleste af os ville, peger på, at der først og fremmest er behov for mere åbenhed og færre fordomme og myter om branchen, ja os som kunder, få fordomme nedbrudt. 

Jeg tænker også.at både glædespiger og os kunder. Desværre finder det meget svært ved at stå åbent frem. Typisk ønsker vi hverken at os selv eller vores familie,venner, kollegaer, ja vores netværk, skal rammes af de fordomme, der findes om prostitution, og det at gå til glædespiger. Men er det ikke også det der gør sådan en organisation vil dø ud? Når ingen tør stå frem.

Jeg kunne også forestille mig, at en del af udfordringerne kunne være at glædespiger og kunder ville argumentere. At de frygter, at hvis vi/os udtaler sig, bliver vi generaliseret som, vi er umyndiggjort eller stemplet som ofre,svage, have udfordringer, vold osv.

Ja mange tanker på en søndag :)

Nyd dagen i fred og harmoni derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Organisationen har ganske rigtigt ikke gjort stort væsen af sig i et stykke tid. Men er den nedlagt, eller kører den blot for lavt blus?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Organisationen har ganske rigtigt ikke gjort stort væsen af sig i et stykke tid. Men er den nedlagt, eller kører den blot for lavt blus?

Ja som sagt BX, jeg ved det ikke. Men virker til, at Susanne Møller's stop. Har stoppet SIO. De har vist ingen talskvinde mere. 

God søndag

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 1 minut siden:

Ja som sagt BX, jeg ved det ikke. Men virker til, at Susanne Møller's stop. Har stoppet SIO. De har vist ingen talskvinde mere. 

God søndag

KK

Nej, det er desværre sådan med ildsjæle, at deres projekter ofte står og falder med dem. Trækker de sig, synker projektet sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hvis ingen GP har lyst til at tale GPs sag, med de menneskelige omkostninger, der er er siden og organisationen død, og det er forståeligt, jeg har svært ved at se en kunde tage vare på organisationen, det skal der en GP til, og jeg har den uvidende fordom, at det er få GP der har været medlem og betalt kontingent, og dermed kunne rejse penge til at drive den organisation. Tak til Susanne Møller for en engageret og super stor indsats.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skrev til dem sidst i november omkring et projekt. Ca. 3 uger senere svarede de at ingen havde tid eller lyst til at tale med mig om dette.

Nu forstår jeg bedre hvorfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 19 minutter siden:

Hvis ingen GP har lyst til at tale GPs sag, med de menneskelige omkostninger, der er er siden og organisationen død, og det er forståeligt, jeg har svært ved at se en kunde tage vare på organisationen,

Hej @Alkoholikeren

Vi er da enige i det er GPere der skal, styre SIO.Og ja hjælpe andre GPere der måtte have brug for det. Men kunderne  skal jo bakke op, Det kan ikke nytte de fx.Kun er 10 medlemmer. Og ja anonymiteten er jo nok desværre den største hurdle.Og jeg har da den største respekt for det arbejde Susanne Møller lavede i SIO. Men har lidt på fornemmelsen hun ingen opbakning havde. Og ja så forstår jeg, godt hun siger stop.Hvis man vil have en ændring i branchen må man jo også yde før man kan nyde. Og ja ellers sker der ingenting. Ja måske branchen ikke ønsker forandring, og det bare bliver ved snakken. 

God søndag Alko.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...