Hop til indhold

Recommended Posts

Har fulgt flere indlæg herinde, med en heftig debat om hvad en rigtig SD og SB egentlig er. Jeg har lyst til, at dele mine erfaringer med sugardating-konceptet fra Japan.

Her er et sådant forhold som regel af længevarende karakter og i mange tilfælde nærmest et parallel-"ægteskab", som varer hele pigens studietid. Kontakten opstår ofte på en natklub, som der er rigtig mange af i alle større byer i Japan, hvor pigen har taget arbejde som værtinde. Selvom der selvfølgelig findes (traditionelle) luderbarer, så findes der rigtig mange steder, hvor værtinderne ikke er prostituerede. På sådanne natklubber er værtindernes opgave (kun), at få mændene til at drikke mest mulig, have det sjovt - og komme tilbage igen naturligvis. På de dyrere steder optræder pigerne med sang, spil (musikstuderende), optræden eller de hjælper kunderne med at synge karaoke. Nogle steder flirter pigerne med mændene. Nogle gange så flittigt, at en stakkels vesterlænding godt kan blive lidt forvirret og tro, at døren står åben til mere sjov. Nå men - hvis en SD så synes lidt godt om en bestemt værtinde, så henvender han sig til Mama-san, der altid er til stede og styrer rundt med pigerne så alle har det sjovt, og udtrykker sin interesse for pigen. Mama-san kender naturligvis SD og kan således fortælle pigen lidt om hvad hun kan forvente sig af SD. Pigen kan så se den potentielle SD lidt an og hvis hun er interesseret, så arrangerer Mama-san et møde mellem de to.

En SD i Japan tager et stort ansvar for sin SB. Han sørger for, at hun økonomisk klarer sig gennem studierne og han hjælper med en masse praktiske ting, som en studerende kan støde på. SD kan hjælpe med opholdstilladelsen, med flytning, med problemer med udlejer af hendes lejlighed osv. Naturligvis, han er jo netop hendes sugardaddy. Visse firmaer giver deres top-ledelse tilladelse til, at holde en eller to SBs på firmaets regning. Firmaet betaler alle udgifter og hvis SB er heldig, så får hun både lejlighed og bil og masser af luksus. Jeg har oplevet en topleder have tre SBs; og selvom han var åbenlyst stolt af det, så blev han også lidt stresset af det, sagde han. Forståes! 

Da en universitets-uddannelse er i Japan er meget dyr, især på de bedste universiteter, så er SB naturligvis meget afhængig af sin SD, og er derfor som regel 100% trofast og loyal, men selvfølgelig er der undtagelser. Iøvrigt er konceptet helt udramatisk og generelt accepteret i Japan. Det er således noget man frit taler om under forretningsmiddagen, joker med og udveksler erfaringer om. "Jeg har set en ny pige i klubben, hun er sød", "Mama-san i min klub spørger om ikke jeg kan skaffe en ny pige en god SD, er det noget for dig?".

Når man besøger restauranter eller hotelbarer i Japan, så ser man med garanti flere par, bestående af en ældre herre og en helt ung pige, hygge sig og snakke i timevis. Det er ikke far og datter, men næsten, da SD virkelig "bekymrer" sig om SBs dagligdag og problemer.

SDs kone accepterer stiltiende forholdet, sålænge det ikke er for åbenlyst. En japansk mand har dog temmelig lang snor, må man sige.

Jeg har svært ved at tro, at en sådan subkultur kan eksistere i Danmark i større skala. Vi har ikke tradition for den slags ansvarstagen, hensyn og høflighed. Jeg synes derimod debatten er præget af, at få mest mulig (tid eller ydelse) til lavest mulig pris. Moderatoren i Japan er således Mama-san, der fortsat holder øje med, at hendes værtinder trives - og at SD er tilfreds, selvfølgelig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Super indlæg Lange William :),

Det er meget interessant at høre om andre kulturer og deres måde at "køre tingene på". Især Japan må siges at være anderledes end Danmark. Jeg har desværre aldrig været dér, men har haft fornøjelsen af at besøge Korea, som også er noget anderledes end Danmark.

Jeg skal snart til Rusland og håber at lære lidt om deres "kultur". Så vil jeg naturligvis dele min viden her på sitet.

Jeg håber på flere indlæg af denne kvalitet. Stærkt gået Lange William :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændende læsning om SD i Japan, tak for bidraget. Det læner sig på flere punkter faktisk mere op af SD konceptet som det oprindeligt var tiltænkt. Netop længere varende forhold, hvor det netop ikke bare drejer sig om betalingssex. I Japan lader det til at SD bistår med en del praktisk hjælp og fungerer som en art mentor for den yngre kvinde i en kortere årrække fx. i studietiden. 

 Jeg tror at samme koncept vil have svært ved at blive overført fra en Japansk til en nord europæisk kontekst. Der til er vores kultur nok for individualistisk anlagt, hvor kvinden let ville kunne komme til at se sig selv som stavnsbundet til sin daddy. Vi vægter personlig frihed og flygtighed så højt i vores kultur, at japansk SD nok aldrig rigtigt kunne udbredes på større skala. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...