Hop til indhold
Guest Vestegnen

Er det bare mig ....?

Recommended Posts

Guest Vestegnen

Jeg er lige kommet hjem fra julegudstjeneste i den lokale kirke. Præsten ville åbenbart holde det hele heeelt nede på jorden, så hun havde fundet noget, som jeg ved Gud ikke havde forestillet mig. Under læsning af juleevangeliet holdt en kirketjener skilte op som vi skulle agere ud fra. Når han f.eks holdt et skilt op med teksten " Nååååh", så skulle vi alle sammen udbryde    "nåååh" osv osv.

Men jeg er måske lidt gammeldags? ;-)

God jul.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest chris 60

Næh, vel! Nisser og trolde og guder er sgu same shit! Ren overtro!  Det eneste kirker er gode til - efter min mening - er til klassiske koncerter. Mit problem er bare, at når jeg træder ind over indgangstærskelen, så bliver jeg ristet. Så meget ateist er jeg! Hehehe.

Redigeret af chris 60

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vestegnen skrev, for 4 timer siden:

Jeg er lige kommet hjem fra julegudstjeneste i den lokale kirke. Præsten ville åbenbart holde det hele heeelt nede på jorden, så hun havde fundet noget, som jeg ved Gud ikke havde forestillet mig. Under læsning af juleevangeliet holdt en kirketjener skilte op som vi skulle agere ud fra. Når han f.eks holdt et skilt op med teksten " Nååååh", så skulle vi alle sammen udbryde    "nåååh" osv osv.

Men jeg er måske lidt gammeldags? ;-)

God jul.

Rollespil må have sneget sig ind i kirken. Gad vide, hvor inspirationen kan være kommet fra? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
chris 60 skrev, for 3 timer siden:

Hvem f..... gider gå i kirke overhovedet???

Præsterne. De får faktisk penge for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest chris 60
Borende X skrev, for 29 minutter siden:

Præsterne. De får faktisk penge for det.

Så er det derfor de kommer! ;-)  Jeg får ikke penge for det - er osse for længst meldt u d af folkekirken. Er SÅ meget ateist, så det halve kunne være nok! Har jeg i øvrigt været, siden jeg var 8 år! Der begyndte jeg at grine ad den eventyrbog, som nogle kalder bibelen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Også mig. Elsker kirker. Helt gratis.

Som kulturel institution eller som arkitektonisk udtryk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Som kulturel institution eller som arkitektonisk udtryk?

Som kulturel institution. Som arkitektonisk udtryk. Som bånd til forgangne tider, som rum at være i og hvile i og mindes i, som ro og stilhed at velkomnes til, som åndlighed at meditere i. Som påmindelse om hvor lille jeg er og hvor stor verden, om hvor kort mit liv er og hvor lang evigheden, om hvor sårbar jeg er, ligesom mine medmennesker og om hvorfor vi har brug for at tage os an og hjælpe hinanden... hvert minut, time, dag, uge, måned, og år til des vi ikke findes længere. 
Eller hvad vi nu gør den gang.
Sådan noget har jeg det med kirker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 33 minutter siden:

Som kulturel institution. Som arkitektonisk udtryk. Som bånd til forgangne tider, som rum at være i og hvile i og mindes i, som ro og stilhed at velkomnes til, som åndlighed at meditere i. Som påmindelse om hvor lille jeg er og hvor stor verden, om hvor kort mit liv er og hvor lang evigheden, om hvor sårbar jeg er, ligesom mine medmennesker og om hvorfor vi har brug for at tage os an og hjælpe hinanden... hvert minut, time, dag, uge, måned, og år til des vi ikke findes længere. 

Tak for det fine indlæg. Det sætter tingene i perspektiv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr.1x2

Mængden af stupiditet fra den organisation man kalder "folkekirken" er bundløs. Adskillelsen af stat og kirke kan kun gå for langsomt! (Amen).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Mr.1x2 skrev, for 26 minutter siden:

Mængden af stupiditet fra den organisation man kalder "folkekirken" er bundløs. Adskillelsen af stat og kirke kan kun gå for langsomt! (Amen).

I modsætning til den del af staten som hedder skatteministeriet - så kan du godt melde dig ud af folkekirken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, den ‎25‎-‎12‎-‎2016 at 12:18:

Her på falderebet af året begik du lige et af de fineste indlæg, jeg kan mindes at have læst i det forgangne år herinde, hvis ikke overhovedet. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr.1x2
den slatne skrev, for 26 minutter siden:

I modsætning til den del af staten som hedder skatteministeriet - så kan du godt melde dig ud af folkekirken

Som du vel ved, betaler også folk der ikke er medlem af folkekirken til præstelønninger. - How fucked is that??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, den 25/12/2016 at 02:44:

Også mig. Elsker kirker. Helt gratis.

Arhh.. ikke gratis, men betalt af medlemmernes kirkeskat. ;-)

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er nok underlig på det punkt, er ikke troende, udmeldt, men jeg synes faktisk det er hyggeligt, med en kirke og en kirkegård, fyldt med historie, men jeg tror overhovedet ikke - jeg respekterer dog mennesker der har behov for at tro

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 7 timer siden:

Her på falderebet af året begik du lige et af de fineste indlæg, jeg kan mindes at have læst i det forgangne år herinde, hvis ikke overhovedet. :) 

Hold nu kæft mand, så tager vi en bajer og kører lidt traktor.:wub:

KF skrev, 1 time siden:

Arhh.. ikke gratis, men betalt af medlemmernes kirkeskat. ;-)

KF.

Ja, jeg betaler med glæde min kirkeskat. Men kirken skal altså ikke betale mig noget for min kærlighed. Altså kommer den helt gratis.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg bruger ikke de tilbud, som kirken aktuelt giver, men jeg er storforbruger af kirkernes arkitektoniske udtryk og den kulturhistorie, der ligger bag (jeg har endda til nogens fortrydelse inddraget en romansk kirke i en af mine oplevelsesberetninger), og derfor betaler jeg min kirkeskat med glæde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...