Claesen 584 Skrevet 23. December, 2016 Halløj godt folk og glædelig Jul Som det måske er nogen af jer bekendt, så har jeg et job i transport branchen og tilbringer dermed Suprice en del tid på de danske veje Derfor er jeg kommet til at tænke på, hvilke veje foretrækker i at køre på? Motorveje, landeveje eller måske grusveje? Og hvorfor? Personligt så afhænger mit valg af vej, udfra om det er privat kørsel eller arbejdsmæssigt. Er det privat kørsel, så vælger jeg stort set alsidig landevejen, der mere at se på og man slapper mere af. Arbejdsmæssigt ja der vælger jeg så vidt det er muligt motorvejen, der kommer man fremad og det også nemmere med brede veje, desuden så er det også rart med et ordentligt cafeteria ( de få der stadig findes) samt en p-plads hvor der er plads til svinet. Desuden har chefen en ide om at der kan køres stærkere, han har stadig ikke opdaget der er hastighedsbegrænsning Nå men en vej jeg hader dybt og inderligt, det er og bliver A13 det er den mest dødssyge vej, konstant fart kontrol, lutter rundkørseler og ellers langsomme bilister. Så er vejen til Ikast altså lang Forresten et under emne, hvordan er jeres trafikale temperament? Jeg er den hidsige af slagsende, dog har jeg det hele i munden, dvs folk bliver bandet af, får det langelys, langfingeren og hornet men ellers så jeg ganske fredelig Venligst Claesen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 23. December, 2016 (edited) Jamen jeg er en bølle når det tager mig....rigtig bølle! Langt lys og helt op i røven, så har du tændt mig! Kan jeg følge med dig gør jeg det, ..... har engang fulgt efter en, der lå helt oppe i røven på mig med lys og hvad har vi haft....jeg trak ind og kørt ren terror kørsel på vedkomne til ishøjsammenflætningen hvor jeg blev stoppet af en mc-betjent... Jeg røg ud af bilen:" når der er du...fik I mit opkald, om han var efter mig? Manden et stort spørgsmålstegn?...Ja han kører der, og jeg peget....han har kører terror på med siden køge, helt oppe i røven på mig, helt vildt, det er godt du er her! Han røg op på sin mc efter ham.....hæ hæ Så kørte jeg som den rene uskyldighed til Hvidovre..... SÅ KAN DU LÆRE AT HOLDE AFSTAND! Redigeret 23. December, 2016 af Lady Cherie 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 23. December, 2016 Halløj @Claesen Ja landevej, motorvej hip som haps for mig. Nå ja kører dagligt på små landeveje, pissetræls når det er snevejr. Fordi sneploven ikke kommer der. Ja heldigvis ser det ud til vi slipper for det i år. Ja farten er der bevidner den fartbøde på 3000 kr. Så ja landevej, motorvej gør ingen forskal for mig. Folk der kører op i røven på en er bare platte og umodne i mine øjne. Har aldrig givet finger til en i trafikken. Igen en total umoden opførelse af den der gør det. Når man ser i tv eller den oplevelse vi havde i Munchen i år, en taxa chauffør blev fuldstændig angrebet af den bagvedkørende bilist han råbte og skreg, truede med bål og brand, bankede på bilen. Og ikke pæne gloser. pludselig opdager han folk står rundt omkring og griner af hans opførsel. Om han blev flov ved jeg ikke. Men han skyndte sig tilbage i bilen gassede op og kørte væk. Ja jeg kan kun ryste på hovedet af det. Ja jeg er den kedelige bilist. Gider ikke at farer op over ingenting. Glædelig jul. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 23. December, 2016 Lady Cherie skrev, for 36 minutter siden: Jamen jeg er en bølle når det tager mig....rigtig bølle! Langt lys og helt op i røven, så har du tændt mig! Kan jeg følge med dig gør jeg det, ..... har engang fulgt efter en, der lå helt oppe i røven på mig med lys og hvad har vi haft....jeg trak ind og kørt ren terror kørsel på vedkomne til ishøjsammenflætningen hvor jeg blev stoppet af en mc-betjent... Jeg røg ud af bilen:" når der er du...fik I mit opkald, om han var efter mig? Manden et stort spørgsmålstegn?...Ja han kører der, og jeg peget....han har kører terror på med siden køge, helt oppe i røven på mig, helt vildt, det er godt du er her! Han røg op på sin mc efter ham.....hæ hæ Så kørte jeg som den rene uskyldighed til Hvidovre..... SÅ KAN DU LÆRE AT HOLDE AFSTAND! Jeg kører af princip ikke op i røven på folk, hvis de ligger og blokere ude i overhalingsbanen ja, så får de enten hornet og det lange lys, og ellers så må jeg indrømme at jeg en gang eller to muligvis har benyttet tredje vognbane hvis både overhalingsbanen og højre vognbane er optaget ( yep slemme mig) Kører folk op i røven på mig, ja så markere jeg bremserne og virker det ikke så sikre jeg mig at de på ingen måde kan overhale og sætter farten ned til 20 kmt. Har en enkelt gang oplevet en der følte sig så provokeret af min kørsel, at han ville pøle han kom ret hurtigt til fornuft da jeg steg ud af bilen med rørtangen i hånden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 23. December, 2016 kanonkongen skrev, for 14 minutter siden: Halløj @Claesen Ja landevej, motorvej hip som haps for mig. Nå ja kører dagligt på små landeveje, pissetræls når det er snevejr. Fordi sneploven ikke kommer der. Ja heldigvis ser det ud til vi slipper for det i år. Ja farten er der bevidner den fartbøde på 3000 kr. Så ja landevej, motorvej gør ingen forskal for mig. Folk der kører op i røven på en er bare platte og umodne i mine øjne. Har aldrig givet finger til en i trafikken. Igen en total umoden opførelse af den der gør det. Når man ser i tv eller den oplevelse vi havde i Munchen i år, en taxa chauffør blev fuldstændig angrebet af den bagvedkørende bilist han råbte og skreg, truede med bål og brand, bankede på bilen. Og ikke pæne gloser. pludselig opdager han folk står rundt omkring og griner af hans opførsel. Om han blev flov ved jeg ikke. Men han skyndte sig tilbage i bilen gassede op og kørte væk. Ja jeg kan kun ryste på hovedet af det. Ja jeg er den kedelige bilist. Gider ikke at farer op over ingenting. Glædelig jul. KK Uha velkommen i bøde klubben Generelt er jeg også lige glad for både motor og landeveje, så længe det bare ikke er A13 ( utroligt når man tænker på hvor ofte jeg en periode frekventerede Bording) Det med lidt glat føre er lidt sjovt når altså ens håndbremse virker og der er mønster på æ dæk @kanonkongen du må vist med mig ud at køre du kan lære at udvise lidt bølle bag et rat ja man skal altid holde øje med om der folk til at grine af en men jeg undgår nu helst den der personlige konfrontation, som sagt så jeg en dælens hård banan når jeg sidder i bilen, men uden for bilen er jeg mere fornuftig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alkoholikeren Skrevet 23. December, 2016 Kører altid korteste vej, og i bymæssigt altid lidt for stærkt, holder højre vognbane, såvidt muligt skal jeg på langtur altid motorstien....og altid hastighedsbegrænsning plus 20 km/ t Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 23. December, 2016 Tja er går som regel mine egne veje. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fynboen11 106 Skrevet 23. December, 2016 jeg køre altid min egen vej, gider ikke høre hvad andre siger 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 23. December, 2016 Jeg har privatchauffør til at køre for mig. Men jeg tager gerne andre med på turen. Jeg bruger offentlige transportmidler. Det er nemt og billigt og hurtigt. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 23. December, 2016 Krølle Bølle Jr. skrev, for 19 minutter siden: Jeg har privatchauffør til at køre for mig. Men jeg tager gerne andre med på turen. Jeg bruger offentlige transportmidler. Det er nemt og billigt og hurtigt. Så bor du ikke i Nordjylland her i området der den offentlige transport hverken billig, nem eller hurtigt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7142 Skrevet 23. December, 2016 Hvilke veje vælger i? - alle veje fører jo til Rom - når man kører forkert får som regel set noget nyt - den samme vej som GPS-en anviser Og så er der lige det med GPS-en, at når adressen er indtastet, så er man sådan set i trykke hænder = bare køre. Alligevel oplever jeg at "miste orienteringen" på særlig langture i udlandet når jeg blindt stoler på GPS-en og ikke har et landkort for ligesom at fornemme hvor i landet er jeg egentlig. For nogle år siden tog jeg en non stop fra Sjælland - Fyn - Jylland til Frankfurt am Main (sydlige Tyskland) lidt over 900km. Da jeg kom længere og længere syd for Hamborg mistede jeg mere og mere orienteringen, og selvom GPS-en fortalte, at der kun var 350km til Frankfurt så hjalp det ikke meget på overblikket, selvom jeg kørte på A7. Ind på en Autohof og købe et landkort, Personalet grinede lidt af mig, da bad dem udpege hvor jeg egentlig befandt mig !!! - men de grinede ikke længe, og de brugte flere minutter på at diskutere indbyrdes ?!?!? - - ja hvor lå deres egen Autohof !!! - Tyskland er sgu stort selv for tyskerne. Det var en koncert med Shakira i Frankfurter Festhalle, og jeg nåede det lige til kl 18 hvor dørene blev åbnet.. Koncerten sluttede kl 23 og jeg vendte snuden mod Sjælland, og igen non stop. Jeg siger jer, at det var ligesom bilen "sejlede" under mig de sidste 200 - 300km, og det "sejleri" fortsatte i sengen næste formiddag da jeg gik i seng. Knap 1850km på ca 24 timer - kan i slå den? Mange hilsner Nyder livet 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
surfingsam 123 Skrevet 24. December, 2016 Foretrækker de små veje, da jeg næsten altid kører mc scooter. Er jeg en sjælden gang, i blikdåsen så motorvej. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2046 Skrevet 24. December, 2016 Lady Cherie skrev, for 14 timer siden: Jamen jeg er en bølle når det tager mig....rigtig bølle! Langt lys og helt op i røven, så har du tændt mig! Kan jeg følge med dig gør jeg det, ..... har engang fulgt efter en, der lå helt oppe i røven på mig med lys og hvad har vi haft....jeg trak ind og kørt ren terror kørsel på vedkomne til ishøjsammenflætningen hvor jeg blev stoppet af en mc-betjent... Jeg røg ud af bilen:" når der er du...fik I mit opkald, om han var efter mig? Manden et stort spørgsmålstegn?...Ja han kører der, og jeg peget....han har kører terror på med siden køge, helt oppe i røven på mig, helt vildt, det er godt du er her! Han røg op på sin mc efter ham.....hæ hæ Så kørte jeg som den rene uskyldighed til Hvidovre..... SÅ KAN DU LÆRE AT HOLDE AFSTAND! Hmm.. Håber fanme ikke du køre på køgebugt så når jeg kører der. For så har du en hvid varevogn i helt oppe i røven hvis du ikke trækker ind. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2046 Skrevet 24. December, 2016 @Claesen personligt når jeg er på arbejde vælger jeg motorvej/store landeveje. Jeg synes trafikken kører lettere og hurtigere. Er det privat og jeg skal et bestemt sted hen, så vælger jeg også de veje. Men er det ren hyggetur. Så vælger jeg de små, og helst langs med vandet. Jeg er gammel fisker og sejler så meget jeg kan. Så jeg elsker og nyder vandet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claesen 584 Skrevet 24. December, 2016 @Varmemester kan godt følge dig, har man travlt så motorvejen og vil man bare slappe af med en køretur så landeveje Må også sige at selvom jeg ikke har noget med fisk at gøre udover at spise dem, så giver det en indre ro at køre langs vandet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2046 Skrevet 24. December, 2016 Claesen skrev, 1 time siden: @Varmemester kan godt følge dig, har man travlt så motorvejen og vil man bare slappe af med en køretur så landeveje Må også sige at selvom jeg ikke har noget med fisk at gøre udover at spise dem, så giver det en indre ro at køre langs vandet Det gør det. Der er et eller andet over det vand der. Det rør sq ved nogle indre ting og følelser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 24. December, 2016 Claesen skrev, den 23/12/2016 at 18:58: Derfor er jeg kommet til at tænke på, hvilke veje foretrækker i ... ? Vandveje. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
StevenDK 183 Skrevet 26. December, 2016 Nyder livet skrev, den 23-12-2016 at 22:50: Knap 1850km på ca 24 timer - kan i slå den? Mange hilsner Nyder livet Århus - München (cirka 1.100 km) på 10 timer er min rekord. Laaaaang tur Så, nej. Jeg kan ikke slå dig 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3307 Skrevet 26. December, 2016 StevenDK skrev, for 3 timer siden: Århus - München (cirka 1.100 km) på 10 timer er min rekord. Laaaaang tur Så, nej. Jeg kan ikke slå dig Tog det så lang tid inde ved Otto Duborg ? Kørte engang fra Esbjerg kl. 0300 og var fremme i München kl. 1230, med 1105 km på tælleren, eneste stop var da Volvo'en lige skulle tankes, selv med en stor tank, har sådan en seksbener begrænset aktionsradius 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
StevenDK 183 Skrevet 27. December, 2016 Pite skrev, for 20 timer siden: Tog det så lang tid inde ved Otto Duborg ? Kørte engang fra Esbjerg kl. 0300 og var fremme i München kl. 1230, med 1105 km på tælleren, eneste stop var da Volvo'en lige skulle tankes, selv med en stor tank, har sådan en seksbener begrænset aktionsradius Otto Duborg sprang jeg over. Men den obligatoriske schnitzel sprang jeg ikke over 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13997 Skrevet 27. December, 2016 Claesen skrev, den 23/12/2016 at 18:58: Nå men en vej jeg hader dybt og inderligt, det er og bliver A13 det er den mest dødssyge vej, konstant fart kontrol, lutter rundkørseler og ellers langsomme bilister. Så er vejen til Ikast altså lang Jeg bruger også ofte A13, men ved at man er nødt til at indstille sig på at det tager den tid det tager og bare ligge sig bag en lastvogn - og så må man være vågen og parat til at overhale såsnart man kommer til en af de få steder, hvor man nogenlunde fuldt forsvarligt kan foretage en overhaling - heldigvis ser det ud til at der er aflastning på vej http://www.tvmidtvest.dk/artikel/ny-midtjysk-motorvej-paa-vej 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 29. December, 2016 (edited) Varmemester skrev, den 24-12-2016 at 09:40: Hmm.. Håber fanme ikke du køre på køgebugt så når jeg kører der. For så har du en hvid varevogn i helt oppe i røven hvis du ikke trækker ind. Kære Varmemester Nu husker jeg noget om at køge bugt motorvejen har 4 vejbaner, så hvis du får min skrift til at blive til engelsk og du tror jeg ligger i venstre bane, når der er ledigt i høgre side, og åbner for en bøde, på den måde....¨så tager du fegl! Så hvis du ligger op i røven af mig, så springler jeg vinduer,....for der må være noget jeg ikke kan se, evt. skal askebægert også tømmes.....for når jeg har springlet og tømt askebægeret bagefter....så kan du ikke se...! Så kan du holde afstand! ingen sniger sig til en gratis baghyler hos mig, heller ikke Dig! Redigeret 29. December, 2016 af Lady Cherie 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Varmemester 2046 Skrevet 29. December, 2016 Lady Cherie skrev, 1 time siden: Kære Varmemester Nu husker jeg noget om at køge bugt motorvejen har 4 vejbaner, så hvis du får min skrift til at blive til engelsk og du tror jeg ligger i venstre bane, når der er ledigt i høgre side, og åbner for en bøde, på den måde....¨så tager du fegl! Så hvis du ligger op i røven af mig, så springler jeg vinduer,....for der må være noget jeg ikke kan se, evt. skal askebægert også tømmes.....for når jeg har springlet og tømt askebægeret bagefter....så kan du ikke se...! Så kan du holde afstand! ingen sniger sig til en gratis baghyler hos mig, heller ikke Dig! Hehe. Det vil jeg glæde mig til. For bliver askebægeret tømt, så ved jeg det er dig. Når jeg kører på køgebugt så er det nu de tre yderste baner jeg bruger. Så chancen er sq nok ikke så stor. Jeg bruger som regel kun den inderste bane når jeg skal dreje a. Ellers synes jeg selv (pudser lige glorien) at jeg er go til at holde afstand og trække venstre om når jeg skal uden om. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg