Hop til indhold
Romantikeren

Recommended Posts

Jeg var ind på chatten her forleden, og fik at vide fra en af chattebrugeren at vedkommende vil smutte for nu kunne han kører på færgen. Personen ville bruge ventetiden i kø til færgen for lige at se hvad der sker inde i denne her verden af ord og smileys og gigabite, en verden der ikke ligefrem er virkelig. han vil lige tjekke hvad for nogen temmelig ligegyldig ting vi bruger eller spilder vores tid på. nu er færgehavn nok ikke den mest spændende medmindre man bare tænker nu har jeg øjeblik hvor jeg ikke tager stilling og bare er. ingen like ingen kommentar, færgen kommer i havn det er det eneste forventeligt. Tænkt hvis vedkommende faktisk var offline? Måske så han faktisk noget virkelig i stedet for noget i cyperspace som dybest set ikke er andet end tal, dybest set. 100100100100100101010001

fugle der flyver i formation, måske er der en tolder der går på en lidt skæg måde, måske får person en aha oplevelse, måske er der en dreng der laver ansigter foran ham, eller måske bliver det interessant at se færgen krybe sig i havn, meget nøjagtigt tænkt at få noget så klodset og stort til at falde i hak, men han vil hellere sig hej til en der chatter som han ikke set eller hørt. et hej og et hej det var så det videre på færgen og han vil nok gå i spåner hvis det er ikke fri internet på færgen.

Tænkt hvis Danmark hele verden bliver offline så kunne jeg ikke sige og skrive her. og tænkt hvis der var en synder, lad os sige en ganske almindelig gymnasieelev der endelig bare vil ude med veninder og tage en selfie på en cafe og 5 minutter efter er hele cafeen offline og alle hun kommer i nærheden af bliver offline og alle dem hun har mødt sender Skal vi kalde det nissen bliver offline efter få dage er hele byen Offline, og efter få uger hele Danmark Offline og efter få måneder hele Europa og efter et halvt år hele verden. en sand offline epidemi og den stakkels gymnasiepige bliver forhørt for mange har interesser i at vi forbliver på nettet hvordan skal man så ellers tjekke kontanthjælpsmodtagere og langtidsledige. Vi får undtagelsestilstand og de få der stadigvæk er på nettet tager høje priser i minuttet så længe det var.

Hele Danmark er Offline, Hele Danmark Nej et lille fiskerby I Vestjylland har stadigvæk Internettet på små 800 sjæle. man har installeret en enhed ud på den yderst klit til at overvove alt trafik mellem de 800 indbyggere det er strengt forbudt at se på udlandske sidder eller, og rige europæer som desperat at forsøge at handle i resten af verden prøver at snyde sig til internet tid hps gamle fru Jensen, men "epidemien spreder sig til hele verden mange firmaer går konkurs.

men det værste er nok vi skal komme hinanden ved og rent faktisk snakke med hinanden face to face i mellem 2 øjne.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Romantikeren skide godt skrevet. Nu jeg sidder og læser det, kom jeg til at tænke på "Hvordan kunne vi egentlig klare os da internettet ikke fandtes?".

Det spørger ungdommen jo også deres forældre om "Hvordan kunne i leve uden en mobiltelefon?".

Svaret var jo faktisk kort. "Det kunne vi bare, for det fandtes ikke".

Men hvordan det vil være/blive hvis det går den anden vej? Det kan jeg slet ikke overskud, for jeg har jo vænnet mig til det hele. Internet på mobilen, tabletten, computeren og fjernsynet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan huske mønttelefonerne, hvis man skulle ringe hjem fra en bytur, dengang fandtes der ikke mobiltelefoner. nu småmønterne erstattet med at vi mangler at lade vores mobil op. så vi har ikke løst problemet vi har blot givet problemet nyt design kan man sige. småmønter er erstattet med manglende strøm og sikkert lige så irriterende som manglende småmønter.

Er selv lidt oldschoole, har blandt andet ikke facebook har stadigvæk en trykknap telefon og kom sent i gang med netbank og e-boks. det tager lidt af glansen af det hele skal foregår foran computeren, nu kan man ikke mere betale en regning og få en kæk bemærkning og måske små flirte lidt hvis ekspedienten så sød ud. man kan praktik talt ikke gå uden for en dør. man kan bestille vare på nettet betaler regninger på nettet. jeg kalder det behagesyge vi skal gøre det behageligt vi skal ikke overanstrenge os at sende et brev man skal finde en konvolut et stykke papir man skal finde en adresse og et frimærke gå hele vejen ned til en postkasse, som der er færre og færre af og sætte sig ned og skrive med noget så gammeldags som en kuglepen, og faktisk også have noget at skrive om. Det er besværligt..

fagre ny verden. eller ny verden ved ikke hvor fagre den er. sidder jeg skriver trygt og godt bag skærmen.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er glad for mange af de ting der er fulgt med, f.eks. har jeg altid været en klovn til at få gemt konto udtog fra pengeinstitutter, nu har jeg fravalgt alt og kan bare logge på min netbank, og trække de oplysninger ud jeg har brug

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det er en interessant problemstilling. Før internettets indtog brugte folk sikkert mere tid på at komme hinanden ved. Man nøjedes med at ringe til hinanden en gang imellem, særligt før den tid man havde mobiltelefoner. Så lavede man aftaler i forvejen, og sørgede for at møde op og være punktlig. Nu sender folk jo bare SMSer, og aflyser i en lind strøm. Og jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er meget bedre selv.  Med alle de muligheder der er på nettet, hvor man kan ordne mere og mere indenfor ens egne 4 vægge, bliver der naturligvis mindre interaktion i det offentlige rum. Folk kigger også mindre på hinanden, og sørger for alt i verden at have meget lidt kontakt på offentlige steder. Fx. har jeg oplevet at gå ind i en S-togs kupee hvor samtlige, måske 10-15 mennesker, alle sad med hovedet begravet i deres mobiltelefon eller I-pad. Eneste undtagelse var måske en pensionist i aldersklassen 70+.  

Hvad ville der mon ske hvis hele internettet brød sammen fra den ene dag til den anden, sådan at det hele pludseligt blev mørklagt? På kort sigt ville meget af samfundet nok gå i stå, ting ville ikke fungere, og det ville uden tvivl resultere i økonomiske tab, forsinkelser, de offentlige instanser gik i stå, etc. Men på længere sigt ville vi jo som samfund sikkert finde ud af at tilpasse os, og bruge mere tid på at interagere ansigt til ansigt. Folk ville sikkert også gå tilbage til en tilstand hvor de havde meget mindre netværk, eftersom de ikke længere havde sociale medier til rådighed til at hjælpe med at passe dem. På nogen punkter tror jeg faktisk det ville være en god ting.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...