Hop til indhold
Guest Oralis voluptatem

Flat rate klubber vs. Lovgivningen

Recommended Posts

Guest Oralis voluptatem

Pauschal klubben i Bochum er lavet om til en lille saunaklub nu. Og klubberne i Dortmund og Münster vil også blive ændret til saunaklubber. Ud fra hvad jeg kunne forstå på en af pigerne vil de blive lavet om senest til juni 2017. Og at grunden til at de ændre konceptet er at der er fokus på området fra myndighedernes side.

 

Jeg ved at der fra myndighedernes side har været interesse i at ændre på lovgivningen på flat rate området. Men er der nogen i dette forum som ved hvor langt man er kommet i processen? For kunne ikke forstå om loven er lavet og vedtaget eller om det stadig er noget man arbejder på. Og at man så bare har valgt at være på forkant i de 3 pauschal klubber.

 

 

Ved ikke om tråden ligger i det rigtige forum, men flyt den gerne hvis den bør ligge i politik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorledes fungere det så i Bochum nu?

Ellers kan jeg sige at efter juli, alt er med gummi, så ingen blasen ohne, myndighederne skal søges om gangbang og det er rigitgt. Pigerne skal være registreret som GP og pigerne skal til psykolog samtale. Hvis pigerne ikke er registreret kan det koste bøde på 5000 Euro!!!

Flat rate området skal nok bestå, men jeg tror alle klubber bliver lavet om til "polet" klubber enligt ok for mig. Jeg tror vi skal forvente en prisstigning på ca. 20%. For mig er det lige gyldigt. Problemet er hvis klubber begynder at lukke fordi de tyske kunder holder sig væk. En klub som TC Hannover kunne godt være i farezonen. På den anden side, jeg er ret sikker på at den anden flatclub i Hannover lukker, hvilket kunde hjælpe på kunde grundlaget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem
jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 timer siden:

Hvorledes fungere det så i Bochum nu?

Det er de samme piger som også var i flat rate klubben. Nu er entréen 30 euro. Og 30 min koster 40 euro og 60 min koster 70 euro. 

Cim skulle være + 10 euro og analsex skulle være + 20 euro. Dette er dog kun hos de piger der tilbyder det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem

Der har tidligere på året været prisstigninger på flere af flatrate klubberne. Nogle klubber satte antal af poletter/ture ned og bibeholdte samme pris andre hævede prisen. 

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sådan set kun udmærket hvis nogle af de billigste klubber lukker, og hæver de dyrere prisen lidt er det også ok  med mig.

Forhåbentlig fører det samlet set til et mindre udbud af piger, til en mandlig efterspørgsel der relativt betragtet ikke bliver mindre end før.

Gerne til resultat at færre piger tjener mere på de samme kunder, end hidtil.

Med et udbud af glædespiger hidtil på ca 400000 i Tyskland, svarende til ca 4 x så mange som i Danmark, er forholdet mellem udbud og efterspørgsel så massiv til gunst for os mænd, at det er uholdbart for alle andre piger, end migrante glædespiger fra Rumænien og Bulgarien, i de klubber hvor priserne hidtil har været de laveste.

Kun godt hvis prisen hæves i bunden, og udbuddet af piger samtidig bliver mindre, sådan at prisen i højere grad afspejler sig i en kontekst af tyske leveomkostninger i Tyskland, og ikke i en kontekst af samme i Rumænien og Bulgarien.

Skulle stramningerne føre til, måske op til en halvering af udbuddet af glædespiger i Tyskland, vil udbuddet stadig være ca det dobbelte af i Danmark.

Det levner fortsat rig mulighed for at den største fordel ved den tyske lovgivning, at prostitution er ligestillet med andre liberale erhverv, det kan omsættes til stordrift fordele i de store klubber, der stadig gør det muligt at tilbyde priser, der på en og samme tid er til gavn for alle, klubberne, gæsterne og pigerne selv.

Man kan måske frygte for karakteren af visse af de stramninger, der påtænkes indført, men som jeg ser det er stramninger af loven en nødvendighed, fordi udviklingen i bunden af markedet længe er kørt af sporet, uden at branchen selv i tide har evnet/eller villet udøve den nødvendige selvjustits.

Ender det bare ikke med en lovgivning efter svensk, norsk eller fransk forbillede, tror jeg at vi snildt vænner os til at mulighederne for os mænd, ikke længere er helt som vi har været vant til.

Jævnfør hele problematikken omkring fransk uden i Tyskland, der har jeg hæftet mig ved at der mig bekendt aldrig har været omtale af det som nogen selvstændig faktor, for nogen smittespredning i Tyskland, ejheller i nogen udpræget grad blandt de prostituerede selv.

Jeg ville dog mene at havde det været tilfældet, ville der være blevet reageret politisk tidligere herpå, i alle de år man haft til at gøre det siden at den nuværende lovgivning blev indført i 2002.

Selv takkede jeg aktivt nej til fransk uden de første ca 10 år jeg drog til Tyskland, men jeg kapitulerede til denne ydelse for ca 2 år siden, jeg købte en Hipatitis A+B, plus en HPV vaccination, og har ikke siden takket nej til fransk uden i Tyskland, men har taget turen til Bispebjerg Hospital for at blive tjekket efter mine ture til Tyskland.

Kommer der et forbud mod fransk uden i Tyskland, så lever jeg med det, det har jeg gjort før, det gør jeg stadig i Danmark når det ikke tilbydes, og det kan jeg gøre igen - også sådan at jeg stadig med nydelse og udbytte kan rejse til Tyskland for at besøge nogle klubber der har tilpasset sig nye vilkår.

PS

En herre rådede mig faktisk til under mit seneste besøg i gangbang klubben Erlebniswohnung i Berlin, at får besøgt klubben så ofte som muligt, så længe vi stadig har muligheden, for måske bliver klubben forbudt i Tyskland.

Dertil kommer det forhåbentlig ikke, for så havde ejeren nok ikke investeret så meget i den nye klub som han helt tydeligt har gjort.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem
ErnieT skrev, 1 time siden:

Jeg var i Bochum for to mdr siden da var alt som tidligere, pris, mad, service, OW

Klubben i Bochum blev til en fkk klub 1 eller 2 november. 

Her er et link til klubben. Du vil kunne se at pigerne er de samme.

https://www.xs-saunaclub.de/

https://www.xs-saunaclub.de/girl/1412/Casandra har tidligere været i klubben i Münster, men er skiftet efter klubben i Bochum blev til saunaklub.

 

Jeg var i klubben i Münster i mandags og spurgte om hvorfor den var lavet om og om det også var planen at ændre klubberne i Münster og Dortmund. De fortalte at planen var at både klubben i Dortmund og klubben i Münster skulle blive til fkk/sauna klubber. Hvor man betaler pr tur. Og at grunden til at de ændre det var lovmæssigt. Ejerne bag kæden har pt en sauna klub i Münster, så tror ikke de ændre flat rate klubben til en sauna klub uden grund. Da den vil komme til at konkurer med den klub de allerede har.  

 

 

Redigeret af Oralis voluptatem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det er jo meget godt med nogle billigere FKK klubbeR som disse flatrstes ser ud til at blive. 

80-100 euro klubber er nu heller ikke fair.  Man skal jo ikke være einstein for at regne ud pigerne ikke får en ordentlig løn for deres 12 timers arbejde

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Liderlig-fyr, og forsvinder 80 - 100 euro flat rate klubberne ud af markedet, får vi forhåbentlig både færre klubber, og færre piger til en samlet set for lille omsætning til hidtil for mange klubber.

Budget FKK klubber som Club Mondial, der koster 30 - 40 euro i entre og 30 - 40 euro for en reduceret tid til 20 minutter pr sceance, i sammenligning med de højere entre priser på 50 - 90 euro, 50 - 60 euro for 30 minutter pr sceance på de dyrere FKK klubber, synes jeg er et langt mere fair økonomisk alternativ til dyrere FKK klubber, end de billigste flat rate klubber med sex ad libitum for 80 - 100 euro hele dagen.

Forsvinder de sidstnævnte  klubber besøger kunderne forhåbentlig i stedet Budget FKK klubberne med lavere priser, og kortere tider til hver tur på lagnet.

Jeg selv klarer mig snildt med 10 - 20 minutter, enten virker det for mig, eller også gør det ikke, og det uanset om max tiden er 20 eller 30 minutter:

Club Mondial

http://www.club-mondial.de/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem
Rejsenetvaerk skrev, for 33 minutter siden:

Ja Liderlig-fyr, og forsvinder 80 - 100 euro flat rate klubberne ud af markedet, får vi forhåbentlig både færre klubber, og færre piger til en samlet set for lille omsætning til hidtil for mange klubber.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvorfor tror du at der bliver færre piger, hvis de billige klubber lukker. Eller hvis flat rate bliver ulovligt? Behovet for billigt købe sex vil stadig være der. Og mit gæt er at det vil fortsætte, men bare i det skjulte. Og under forhold som er langt værer for pigerne. 

 

Og pt. er det jo ikke de billige klubber der har valgt at lukke eller at ændre på konceptet. Men pauschal kæden, som mig bekendt er de dyreste, men også dem med det bedste ry inden for flat rate. Flere af pigerne har fortalt at de har været i en anden klub tidligere, men er skiftet til pauschal klubberne fordi aflønningen og arbejdsforholdene er bedre.

 

Min mening med tråden var nu ikke at starte en debat om for og i mod flat rate. Den blev lavet for at høre om nogen havde info om lov ændringer på det tyske købesex markede. 

Og de tiltag som Jens skriver om her:

jenslillemandhansenv2 skrev, den 24/11/2016 at 17:47:

Ellers kan jeg sige at efter juli, alt er med gummi, så ingen blasen ohne, myndighederne skal søges om gangbang og det er rigitgt. Pigerne skal være registreret som GP og pigerne skal til psykolog samtale. Hvis pigerne ikke er registreret kan det koste bøde på 5000 Euro!!!

 

Ser jeg ikke som dødsstødet til flat rate klubber. Så er der nogen der ved om der er andre love/regl ændringer på vej?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes nu heller ikke at flat rate skal gøre ulovligt, men sker det, så mener jeg at en omdannelse af netop de mest velrenommerede klubber som Pauschal klubberne til budget FKK klubber, udgør en god måde at tilpasse sig en ny lovgivning, hvad enten man er enig heri eller ikke.

Jeg tror faktisk på at discount klubberne og deres piger i  bunden af markedet vil forsvinde, hvis blot loven fortsat administreres tilstrækkelig pragmatisk til, at både klubberne, pigerne og gæsterne kan tilpasse sig nye vilkår.

Min formodning er at det kun er den rene forbuds og kriminaliserings linje, der vil kunne drive discount klubberne i bunden af markedet under jorden, og gæsterne med til deres piger.

Kører myndighederne blot ikke den linje, så tror jeg på at også gæsterne i de tidligere rene discount flat rate klubber vil finde vejen til nye klubber, hvor priserne stadig er gode, men fair højere - og dem der ikke har råd må så undvære.

Er der så både trukket klubber og udbud af piger ud af markedet, vil det være til gavn for en god kæde-ejer og piger hos dem i deres Pauschal klubber, samt de dyrere mere gængse Fkk klubber.

Ofte er der for mange piger til for få mænd, det vil ikke gøre noget hvis loven fører til en ændring her, mere til gunst for pigerne, mindre for os mænd.

Branchen er enorm i Tyskland, der er god rum for en reduktion af udbuddet af migrante sexarbejdere, uden at det går ud over andre end dem man vælger at have fokus på at reducer markedet med - dem der er tilbage får bedre mulighed for at færre kan deles om den samme omsætning.

Det synes jeg personligt vil udgøre starten på en god udvikling, der har længe manglet politisk handling, nu sker det og forhåbentlig uden alt for mange tomme symbolske markeringer som ingen har gavn af.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Det lyder af der kommer mere administration hvilket nok medfører højere priser på sigt uden pigerne tjener mere af den grund

formentlig skal pigen selv betale psykolog og lur mig om de ekstra kontrol ting ikke skal finanseres af højere skattebillet for pigerne

Synes man hører mange forskellige rygter og ikke noget specielt konkret ( lovtekst) men prostitutionsmarkedet i Tyskland er forMentlig inde i en forandring

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Liderlig -fyr

Forhåbentlig kommer der mere administration, mere myndigheds involvering, regulering og kontrol.

Det skal vi mænd, som jeg ser det være med til at betale til, mindre, eller måske slet ikke pigerne.

Jeg fik så mange hug i denne tråd, hvor jeg havde en del forslag til en korrigeret tysk lovgivning.

Nu føler jeg at der endelig sker noget, der går i den rigtige retning, og jeg håber bare at der ikke kommer for mange vildskud i samme ombæring:

Til Journalister på visse medier
Startet af Rejsenetvaerk, 4. Febuar, 2015 
 
Side 13 - 15
 
Forslag til 5 årig helhedsplan
- i et samarbejde mellem branche interessenter, myndigheder og politikere
 
Herunder pkt 7.
 
Derfor indføres der i de 5 år handlingsplanen forløber, en afgift der betales af alle mænd hver gang de besøger et etableret bordel, klub eller lignende.
 
Efter de 5 år overvejes det om afgiften bør gøres permanent.
 
For eksempel 20 euro når vi besøger en FKK klub, 15 euro når vi besøger en flatrate klub og 10 euro hos alle øvrige etablissementer.
 
Ambitionen kunne muligvis være en indtægt på 1 milliard euro, eller mere om året fra dette gebyr.
 
Pengene målrettes en opgradering af statens sociale, finansielle og juridiske overvågning af, og opfølgning på udviklingen i branchen.

Jeg ser for mig læseres rullende øjne når de læser det, det vil jage kunderne skrigende bort, det smadrer økonomien i branchen.

Det tror jeg ikke på, for tilfældet er at den nuværende lov blev vedtaget i 2002, før åbne grænser og arbejdskraftens forbandede frie bevægelighed.

En lov der på alle måder optimerede mulighederne for effektiv stordrift i branchen, således at lave omkostninger kunne give gode priser, god omsætning og gode indtægter til klubber og piger, blev simpelthen undergravet af en tilgang af migrante piger fra Rumænien og Bulgarien af et sådant omfang, at priserne i bunden af markedet blev alt for lave, og der var for mange piger om at deles om den omsætning der er.

Det smadrede om end ikke hele branchen, men et overudbud af piger presser hele branchen, sådan at det var vanskeligere at drive klub i en kontekst af tyske leveomkostninger for piger i Tyskland.

Det var sådan set ikke kun skidt, for med migrante piger opstod følge beskæftigelser i klubberne, rengøring, bar administration og security mv.

Men det er tankevækkende at da jeg i sin tid startede med at rejse til Tyskland, var loven så ny, der var plads til alle, pigerne var polske, tjekkiske, ungarske og tyske, priserne var gode, pengene var gode for klubberne, såvel som for pigerne.

Nu har Polen, Tjekkiet og Ungarn haft så stor økonomisk fremgang at det ikke er her pigerne længere i første række kommer fra, nu kommer de fra Rumænien og Bulgarien, og det i et omfang, som det bør være i alles interesse at få sat en prop i, få begrænset og lagt en dæmper på.

Eksempelvis ved som jeg foreslår at vi mænd betaler 10 - 20 euro under hvert besøg, der går til myndighedernes nødvendige indsats i branchen, forhåbentlig til gavn for færre klubber med en gennemsnitlig højere standard, stadig med konkurrence på prisen, men ikke en konkurrence om et ræs mod bunden, sådan som man i uhyggelig grad ser det indenfor andre brancher hvor migranter presser løn og arbejdsvilkår urimeligt meget

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frej af Asgaard skrev, Lige nu:

Er der nogen, som ved præcist hvad den nye lov siger?  evt. fulgt af et oversat resume (tysk originaltekst blandet ind i alle mulige andre paragraffer er lige lovlig skrap kost)

Det er lidt meningsløst at diskutere konsekvenser uden at vide, hvad de nye krav er.

Ja og hvornår de træder i kraft!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-prostitution-law-condoms-sex-workers-bundesrat-vote-approved-date-comes-in-brothels-illegal-a7326056.html

1 juli 2017 træder nye regler i kraft

- sex kun med kondom

- piger skal være registreret

- klubberne skal hvis også registreres på en anden måde. Som skal forhindre bander etc

-ret store bøder

Men de nye tiltag i pauschals klubberne kan ikke forklares med den nye lov

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt i alt en artikel om, som jeg ser det fornuftige og nødvendige stramninger.

De bekymringer om de prostitueredes frihed og tillid til myndighederne, der refereres til i artiklen, ser jeg som lidt af en bagvendt måde at fortolke stramningerne af loven på.

Hvis der var blevet strammet op tidligere havde vi måske oplevet mildere indgreb, men det blev der ikke, og nu er det op til branchen selv at leve så godt op til loven, at de med nogen ret senere måske kan argumentere for visse lempelser.

Min frygt har hele tiden været at forbudsfløjen blot ventede på at udviklingen skulle køre så meget af sporet, meget mere end tilfældet allerede er, at de kunne bevæge den offentlige mening til at presse politikerne til en regulær omstødelse af loven af 20002, erstatte den med en lov der kriminaliserer køb af sex som i Sverige, Norge og Frankrig.

Heldigvis har branchen udviklet sig til at have en sådan økonomisk betydning i Tyskland, at det ikke er helt lige til at sadle om fra den ene dag til den anden, hvilket nok også er kommet branchen til gode, da politikerne skulle bestemme sig for hvilke stramninger de vægtede som de mest nødvendige.

Lad os nu se hvordan branchen udvikler sig de næste 2 - 3 år under nye rammevilkår, forhåbentlig til det meget bedre.

Måske et dumt spørgsmål, men mon det er givet at forbuddet mod sex uden kondom, også omfatter fransk uden?

Eller om definitionen mon mere snævert går på et forbud mod vaginalt og analt samleje, sådan at det måske mere er målrettet de i offentligheden meget ildesete AO alles ohne koncepter?

Nå men det finder vi nok ud af efterhånden som der kommer nye beretninger i forum her på EG, af brugernes oplevelser af de nye tider i branchen i Tyskland :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan se, at dette er en halvgammel tråd, men bær over med mig. Det er først nu, jeg ser omtalen af denne nye lovgivning. Jeg tænker, lidt lige som Rejse, om tolkningen faktisk vil gøre fransk uden gummi ulovligt eller ej. Det har så vidt jeg ved længe været ulovligt i Bayern, men der har jeg nu også fået det.

Problemet lige nu er, at jeg har kun set dette omtalt i britiske og danske medier. Er der nogen, der har nogle links til omtaler i tyske medier, evt. med mere præcise formuleringer omkring loven?

Del dette indlæg


Link til indlæg
DenRødeBaron skrev, den ‎01‎-‎01‎-‎2017 at 14:50:

Jeg tænker, lidt lige som Rejse, om tolkningen faktisk vil gøre fransk uden gummi ulovligt eller ej. Det har så vidt jeg ved længe været ulovligt i Bayern, men der har jeg nu også fået det.

Du har ret. Fransk uden gummi har været forbudt i Bayern i længere tid. Men du kan stadig få det de fleste steder??? :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
StevenDK skrev, den 11/1/2017 at 21:34:

Du har ret. Fransk uden gummi har været forbudt i Bayern i længere tid. Men du kan stadig få det de fleste steder??? :huh:

Er der nogen, der ved specifikt om det er "fransk uden" eller "sex uden", der er forbudt i Bayern?

Del dette indlæg


Link til indlæg
DenRødeBaron skrev, den ‎19‎-‎01‎-‎2017 at 21:17:

Er der nogen, der ved specifikt om det er "fransk uden" eller "sex uden", der er forbudt i Bayern?

Det er både "fransk uden" og "sex uden som er forbudt.

Det er noget delstaten har vedtaget for at undgå spredning af sygdomme.

Men mod lidt ekstra betaling kan alt jo tilkøbes.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne tråd har der været efterlyst, hvor man præcist kan informere sig om den nye lov, som træder i kraft den 1. juli i år. Jeg har fundet følgende, som er meget let at forstå, hvis man kan lidt tysk:  prostitution2017.de/schutzgesets/neues-prostitutionsgesetz-2017/   skrevet af Howard Chance. --- Der er stor nervøsitet og usikkerhed i branchen. F.eks. om erhverv ("Gewerbe") må udføres i lejligheder, som er udlagt til almindelig beboelse. Det ville betyde, at det meste i Flensborg med undtagelse af P-Club måtte lukke. Jeg har været hos kvinder i Flensborg, som har sagt, de bliver nødt til at stoppe. De vil ikke registreres. Navnlig kvinder fra Østeuropa, som har adresse i Tyskland. Hvis de har fået kontanthjælp, sprogkurser mm., vil de skulle betale det hele tilbage. --- Det er rigtigt, at Bayern og Saarland har haft forbud mod alle former for sex uden kondom. --- Læg mærke til, at det er kunden, der kan få en bøde op til 50.000 euro. Hvordan man vil kontrollere det, er mig en gåde? ("Agent provokatør"?) Med skjult kamera vil der jo også være mulighed for afpresning. --- Jeg forudser en kæmpemæssig administration, hvis lovens ordlyd omsættes bogstav for bogstav; men det kan nok betales af de store skatteindtægter, man hidtil er gået glip af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...