Hop til indhold
Pikken

Finde IP adresser !

Recommended Posts

Guest Vestegnen
Pikken skrev, for 2 minutter siden:

Et lille godt værktøj. Det kan også udbygges. Handy hvis der f.eks. er en bruger herinde der laver falske opslag ! 

 

http://www.ip2location.com/free.asp

 

Man kan jo også være lidt Rock 'n Roll og bruge Tor browseren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vestegnen skrev, for 7 minutter siden:

Man kan jo også være lidt Rock 'n Roll og bruge Tor browseren.

Det har du helt ret i. Men begræsningerne er, at det f.eks tager længere tid at loade hjemmesiderne. Hvis man f.eks.bruger Flash eller JavaScipt med Tor, kan du miste anonymiteten. Det er der samme risiko for, hvis man ved siden af Tor har en alm. browser åben   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest solkongen
NoBS skrev, for 23 minutter siden:

Ja og Tor er ret irriterende når hjemmesiderne bruger cloudflare

Hvorfor dog? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pikken skrev, for 2 timer siden:

Et lille godt værktøj. Det kan også udbygges. Handy hvis der f.eks. er en bruger herinde der laver falske opslag ! 

 

http://www.ip2location.com/free.asp

 

Sgu sjovt.

Jeg brugte linket og lagde min ip-adresse på. Svaret kom prompte:

Sweden, Stockholms Lan, Stockholm

 

Fint og hurtigt. Bravo !     Men nu er jeg altså i Hornbæk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Yehudi skrev, for 3 timer siden:

Sgu sjovt.

Jeg brugte linket og lagde min ip-adresse på. Svaret kom prompte:

Sweden, Stockholms Lan, Stockholm

 

Fint og hurtigt. Bravo !     Men nu er jeg altså i Hornbæk

hm den siger jeg er i 2450? :P ved ikke hvor det er...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Yehudi skrev, Lige nu:

Kbh SV

 

igen.. Ved ikke (helt) hvor det er, jeg holder mig til bydele der ligger i gå afstand :rolleyes: Jeg har vist været forbi sydhavn et par gange dog-- for evigheder siden.
Men det er nok ikke så forkert som at sige Sverige :P

Ved dog ikke hvad man skulle bruge IP adresser til? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pikken skrev, for 8 timer siden:

Et lille godt værktøj. Det kan også udbygges. Handy hvis der f.eks. er en bruger herinde der laver falske opslag ! 

 

http://www.ip2location.com/free.asp

 

Kan ikke benyttes til en angivelse af hvor en person er. Funtionen slår op i dns, for at se hvem der har den ip range allokeret, som den ip adresse man undersøger tilhører. Derefter tager den registrantens information, og returnerer byen derfra som lokation. 

Lige nu er jeg i Nykøbing Sjælland, og det netværk jeg benytter har Stofa som ISP. Funktionen siger jeg er i Næstved, da Stofa som registreringsadresse i DNS recorden, har Stofa's gamle sjællandske hovedkontor i Næstved (nu lukket og deres hovedkontor er i Ringsted) som registrant adresse.

Hjemme i Rørvig benytter jeg Waoo,og der er det Fibia som er ISP'en. Jeg er ret sikker på at bruger jeg funktionen hjemme på min bopæl, vil den enten returnere min lokation som værende i Skanderborg (Waoo's hovedkontor) eller i Svinninge (Fibias hovedkontor for Sjælland).

Geolokation efter IP, vil i bedste fald kunne returnere området IP'en befinder sig i, og ikke en specifik adresse. Og i de fleste tilfælde kun kunne bruges til at finde ud af hvilket land IP'en er i.. Medmindre ISP'en dækker flere lande, og har en hovedregistrantadresse, som ikke er i det land. Et eksempel er 3 i danmark, norge og sverige. Deres IP ranges er registreret af det svenske moderselskab, så alle brugere af 3's netværk i skandinavien, vil blive opfattet som hjemhørende i Stockholm, Sverige - ligemeget om de er i DK, eller Norge.

Hvis Geolokations funktionen også kunne slå op i ISP'ernes kundekartotek, så ville man kunne få en adresse. Men det kan den selvfølgelig ikke. Selv politiet skal have en dommerkendelse for at kunne få lov til at checke en IP adresse, i en ISP's kundedatabase.

Så som sagt, den funktion er da meget sjov, men totalt unyttig hvis man vil finde frem til hvor en bruger af en bestemt IP befinder sig.

/Francois

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
Yehudi skrev, for 5 timer siden:

Sgu sjovt.

Jeg brugte linket og lagde min ip-adresse på. Svaret kom prompte:

Sweden, Stockholms Lan, Stockholm

 

Fint og hurtigt. Bravo !     Men nu er jeg altså i Hornbæk

Se min forrige besked. Grunden til den giver den lokation, er fordi du enten benytter 3 eller Oister som internetudbyder.

De IP-ranges 3's netværk benytter, er nemlig registreret af 3 DK's svenske moderselskab, Hi3G Access AB i Stockholm.

/Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg
SDad skrev, for 13 timer siden:

Den gratis og indbyggede VPN-funktion i Opera browseren er nu også helt fin.

Ellers vil jeg anbefale en betalings vpn. Så undgår du at der registreres alt muligt om dig, og alle dine data er krypterer - og du vælger hvilket land din IP-adresse skal vise, ved at en server i det pågældende land anvendes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 7 timer siden:

Se min forrige besked. Grunden til den giver den lokation, er fordi du enten benytter 3 eller Oister som internetudbyder.

De IP-ranges 3's netværk benytter, er nemlig registreret af 3 DK's svenske moderselskab, Hi3G Access AB i Stockholm.

/Francois

 

Nu er det Plenti jeg bruger, men de bruger 3's netværk. Ganske rigtigt.

 

Lidt spøjst at hvis jeg benytter siden formyip.com, får jeg Danmark som lokation.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest solkongen
NoBS skrev, for 15 timer siden:

Ja og Tor er ret irriterende når hjemmesiderne bruger cloudflare

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 12 minutter siden:

Ah men er det noget mere advanceret IP sporing som EG bruger, eller hvordan ved de præcist hvornår flere profiler har skrevet fra samme IP adresse ?

Ej, du misforstår vist? Alle har en specifik IP adresse, den side der, sporer bare hvor i landet IPadressen befinder sig. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 5 minutter siden:

Ej, du misforstår vist? Alle har en specifik IP adresse, den side der, sporer bare hvor i landet IPadressen befinder sig. :)

 

Ok :) 

Jeg mener nu at de grønne engang sagde at man fik en ny, hvis man genstartede sit modem. Men anyway det er egentligt et gammelt spørgsmål som jeg lige høre om igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, Lige nu:

Ok :) 

Jeg mener nu at de grønne engang sagde at man fik en ny, hvis man genstartede sit modem. Men anyway det er egentligt et gammelt spørgsmål som jeg lige høre om igen. 

Det er meget muligt. Altså hvis jeg sidder bruger Wifi fra min mobil, eller om jeg bruger det fra mit modem, så er det jo også 2 forskellige IPadresser, selvom jeg sidder fra den samme sofa og kigger på EG..

Mht. den side som TS linker til, så kræver det jo at vi kender den pågældende persons IP adresse, tror ikke EG brugere kan se andre brugeres IP adresser?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 2 minutter siden:

Det er meget muligt. Altså hvis jeg sidder bruger Wifi fra min mobil, eller om jeg bruger det fra mit modem, så er det jo også 2 forskellige IPadresser, selvom jeg sidder fra den samme sofa og kigger på EG..

Mht. den side som TS linker til, så kræver det jo at vi kender den pågældende persons IP adresse, tror ikke EG brugere kan se andre brugeres IP adresser?

 

 

Nej det kan vist godt udelukkes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 22 timer siden:

Ok :) 

Jeg mener nu at de grønne engang sagde at man fik en ny, hvis man genstartede sit modem. 

Det skal sandsynligvis holdes slukket et stykke tid, for normalt har MAC'en i modemet/routeren et lease på en IP i længere tid (for at beskytte mod "forvirring" ved fx lokalt strømsvigt). Selv hvis det er slukket så lease udløber kan man "risikere" at få den samme igen, hvis den lige ligger øverst i stakken hos ens ISP. (man kan google forkortelserne ...)

Med andre ord: Tjah, måske.

Hvis man er lidt avanceret bruger kan man gribe ind i processerne (fx sende en release+request på IP) eller man kan "spoofe" (maskere) sin IP.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Det skal sandsynligvis holdes slukket et stykke tid, for normalt har MAC'en i modemet/routeren et lease på en IP i længere tid (for at beskytte mod "forvirring" ved fx lokalt strømsvigt). Selv hvis det er slukket så lease udløber kan man "risikere" at få den samme igen, hvis den lige ligger øverst i stakken hos ens ISP. (man kan google forkortelserne ...)

Med andre ord: Tjah, måske.

Hvis man er lidt avanceret bruger kan man gribe ind i processerne (fx sende en release+request på IP) eller man kan "spoofe" (maskere) sin IP.

Jeg har ingen interesse i at skifte IP adresse, men nogen gange synes jeg bare at der måske har været forveksling af personer grundet IP adresse. Men nu kender jeg jo som sagt ikke så meget til den slags og deres validitet.

Og med det mener jeg... der bor en anden her i blokken som jeg er 80% sikker på også er på EG. Vi bruger højst sandsynligt begge Yousee osv., og nogen gange genstartes forbindelsen jo grundet vedligeholdelses arbejde.

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

VPN (feks. PureVPN) og en browser, der beskytter mod sporing i incognito mode (feks. Firefox) - så er man godt nok temmelig anonym, og sider man besøger skal være ret avanceret for at spore...... Desuden får man med ovennævnte kombination kryptering, sletning af cookies, der gemmes ikke hjemmesider i browseren og andre skumle steder. Man bør ikke benytte de gratis VPN tilbud - så kører registreringen på fuld smæk. Selv Facebook - det lortesite - kan ikke finde ud af hvem jeg er 8-) - det kan man se på fuldstændige tilfældige reklamer de sværter mig til med.

Ellers er  det som nævnt TOR - og det er sgu besværligt - men virkelig godt på Facebook i deres særligt tilpassede port.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...