Hop til indhold
Guest Beelzeb8b

Juridisk spørgsmål, vedr. retsplejeloven

Recommended Posts

Guest Beelzeb8b

Kan det virkelig passe, at en advokat alene pga. personlig konkurs, har mistet sin advokatbeskikkelse, jeg har forhørt mig hos Advokatsamfundet, som oplyser nedenstående.

"Det følger af retsplejeloven, at en advokat mister retten til at udøve advokatvirksomhed, hvis han eller hun går personligt konkurs. XXX har derfor ikke haft advokatbeskikkelse siden februar 2010."

Er det ikke rimeligt normalt, at man kan få sin advokatbeskikkelse igen, med mindre man er dømt for et eller andet?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Hmmmmm rigtigt godt spørgsmål - Jeg ved at møderetten kan generhverves... men er det, det samme som retten til at udøve advokatvirksomhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Menes der med spørgsmålet at retten til at drive en advokatvirksomhed fortabes, eller menes der at retten til at virke som advokat fortabes?

Det er jo ikke kriminelt at gå konkurs, hverken som advokat eller tømrermester, så mon ikke man bibeholder retten til at virke som ansat advokat.

( eller er der særlige regler for rådgivningsvirksomhed )

Møderetten for by, lands eller højesteret beror vel ej heller på om du går personligt konkurs eller ikke, men på din faglige egnethed.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er flere andre faggrupper, hvortil der kræves særlig tilladelse for at drive virksomhed, hvor tilladelsen inddrives ved konkurs.

KF. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b

Den rare mand, driver nu rådgivningsvirksomhed, advokatbeskikkelsen røg for 6½ år siden, mon ikke den personlige konkurs, indebar andet end han ikke kunne betale sin husleje?

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=25869176&soeg=25869176 

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=29142211&soeg=Venturina+Invest+Aps&type=Alle 

 

http://liv-lov.dk/liv-og-lov/  "Vi er ikke advokater og kan derfor ikke føre retssager."

http://liv-lov.dk/etiske-regler/  

Redigeret af Beelzeb8b
n

Del dette indlæg


Link til indlæg
Beelzeb8b skrev, for 16 timer siden:

Den rare mand, driver nu rådgivningsvirksomhed, advokatbeskikkelsen røg for 6½ år siden, mon ikke den personlige konkurs, indebar andet end han ikke kunne betale sin husleje?

Øhh.. Jo? 

Han mistede blandt andet sin advokatbeskikkelse, som du selv har oplyst?

Handler det om et personligt modsætningsforhold?.

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Beelzeb8b
KF skrev, for 4 timer siden:

Øhh.. Jo? 

Han mistede blandt andet sin advokatbeskikkelse, som du selv har oplyst?

Handler det om et personligt modsætningsforhold?.

KF.

Nej såmænd ikke.

Han stod på et testamente fra 2005, som den ønskede bobestyrer, hos noget af mit nære familie, og så undrede jeg mig såmænd over at han ikke længere kunne titulere sig som advokat.

http://www.smartcms.dk/user/retten-paa-vrangen/sider/dommer_og_advokatsvindel.htm

Mit første indtryk af ovenstående hjemmeside, var at der var lidt 9/11, konspiratorisk over det, men Sherlock Beelzeb8b, opsporede, at den var god nok, Roskilde Bank, og fusk med obligationer.

Han kan intet eje, det gjorde hans ex kone, og det gør hans nuværende samlever, på hans vegne, alligevel lever han et luksuriøst liv, i det Nordsjællandske. Men at han skulle få sin advokatbeskikkelse igen, er ligeså usandsynligt, som  Joakim B. Olsen, melder sig ind i enhedslisten.

Der burde være varedeklaration, på advokater, det er således ikke en banal personlig konkurs.

 

 

  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svært at forstå man kan gå konkurs med de timepriser:

Prissætning
Vores timepris er på kr. 2100 + moms. På vores hjemmeside er endvidere estimeret eksempler på priser indenfor de forskellige typer ydelser. Disse priser vil altid være vejledende. Man kan til altid forespørge på en fast pris på den opgave, der ønskes løst. Det gør ca. 75 % af vores kunder. Vores klienter kender således omkostningen, inden vi går i gang med arbejdet.

Men det vel den fordel at man så kun behøver arbejde i nogle få timer, så der bliver mere fritid ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan snyde og manipulere for milliarder af kroner i Danmark og så slippe afsted med det.

Roskilde Bank kollapsede under finanskrisen fordi de ikke havde styr på udlån og sat gang i en voldsom vækst og efterlod aktionærer  med store. Meget store tab.

Nu, efter 9 års retssag, slipper ledelsen for yderlige tiltale på at skulle betale ca. 1 milliard kroner tilbage.

Flere kunder var blevet lokket til at sælge hus og hjem for at købe aktier i banken.

Igen en økonomisk sag herhjemme, der er økonomisk uoverskuelig og hvor man ikke kan placere et desideret ansvar og så er det lettere at frifinde tiltalte.

Der er noget galt i Danmark for det går godt for dem der har snablen nede i pengekassen.

20120111-085936-L-1000x666we-610x407.jpg

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så engang en artikel et sted om advokater der mister bestallingen. Hvor kan jeg dog ikke huske nu. Men det er noget med at man som advokat ikke må begå noget kriminelt eller rådgive kriminelle og også skal have styr på sin private økonomi for at kunne bibeholde titlen som advokat da det jo er en beskyttet titel.

Der var for nogle år siden en udsendelse om prostitution hvor der var en advokat der var indblandet som rådgiver for et bordel. Han mistede også sin titel efter udsendelsen da han havde rådgivet kriminelle til hvordan man omgik loven. Og det er ikke tilladt. For som de sagde så findes der jo ikke mange som kender loven og den smuthuller bedre end advokater.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...