Hop til indhold
holstebronx

Massage olie m.m.

Recommended Posts

Nej.

 

Men der findes mange forskellige typer massage olier.

Nogle er lavet af mineralolie og andre er lavet af nødder. Bl.a mandel olie.

Om man bruger det ene eller det andet er nok mindre vigtig. Men mange sværger nok til babyolie da det er billig i indkøb og nemt at få fat på også. Men det gør det ikke til en bedre olie end så meget andet. Problemet med baby olie er at det er et rest produkt fra olieindustrien der er renset op. Derfor kan det indeholde skadelige stoffer og udtørre hudden da det er lavet af et petroliums produkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Peterpedal skrev, for 17 minutter siden:

Nej.

 

Men der findes mange forskellige typer massage olier.

Nogle er lavet af mineralolie og andre er lavet af nødder. Bl.a mandel olie.

Om man bruger det ene eller det andet er nok mindre vigtig. Men mange sværger nok til babyolie da det er billig i indkøb og nemt at få fat på også. Men det gør det ikke til en bedre olie end så meget andet. Problemet med baby olie er at det er et rest produkt fra olieindustrien der er renset op. Derfor kan det indeholde skadelige stoffer og udtørre hudden da det er lavet af et petroliums produkt.

Ikke for at være kloge-Åge-agtig, men en mandel er ikke en nød, men et spiseligt frø 

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Mandel 

god lørdag 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En olie bliver til massageolie når du vælger at bruge den til massage. Så enkelt er det svar såmænd.

Jeg tænker du gerne vil have anbefalet en olie der er velegnet til massage? Her vil jeg jeg helt klart foreslå mandelolie, som du evt. selv blander lidt duft i fra en ren æterisk olie, det kan f.eks. være Lavendel som er nemt at få fat i, f.eks. i Matas.

Husk uanset hvilken olie du vælger må du aldrig bruge den sammen med kondomer da olie opløser gummi. I så fald vil jeg i stedet anbefale silikoneglidemiddel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 2 minutter siden:

En olie bliver til massageolie når du vælger at bruge den til massage. Så enkelt er det svar såmænd.

Jeg tænker du gerne vil have anbefalet en olie der er velegnet til massage? Her vil jeg jeg helt klart foreslå mandelolie, som du evt. selv blander lidt duft i fra en ren æterisk olie, det kan f.eks. være Lavendel som er nemt at få fat i, f.eks. i Matas.

Husk uanset hvilken olie du vælger må du aldrig bruge den sammen med kondomer da olie opløser gummi. I så fald vil jeg i stedet anbefale silikoneglidemiddel.

Jeg har ikke tænkt mig selv at blande...det skal være noget jeg kan købe...dovenskaben længe leve :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 1 minut siden:

Ok, skal det være med duft? For ellers vil jeg da anbefale mandelolie uden duft.

Uden...

altså spørgemålet gik bare på om massageolie var det samme som babyolie eller ej :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Peterpedal skrev, den 10/9/2016 at 12:36:

Problemet med baby olie er at det er et rest produkt fra olieindustrien der er renset op. Derfor kan det indeholde skadelige stoffer og udtørre hudden

Det er derfor man bruger det til babyer (ironi). Hvor har du den påstand fra? Altså den sidste del, for det er rigtigt, at "baby-olie" ofte er mineralsk. Men det er som regel parafin. Fx Matas' indeholder jojoba-olie ...

holstebronx skrev, for 15 minutter siden:

altså spørgemålet gik bare på om massageolie var det samme som babyolie eller ej :D 

Der findes ingen fast definition på de to betegnelser. De kan altså være det samme, men de kan også være noget forskelligt. Det er meget forskelligt, hvad den enkelte producent har tilsat. 


Hvis du mener om "baby-olie" kan bruges til massage, så kan den godt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 23 minutter siden:

Ok, jamen jeg holder fast i mit første svar og er i øvrigt enig ang. Peter Pedals svar om babyolie.

Det med at babyolie kan indtørre huden er da en god info.

Jeg troede faktisk at huden havde godt af olie generelt ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 7 minutter siden:

Det er derfor man bruger det til babyer (ironi). Hvor har du den påstand fra? Altså den sidste del, for det er rigtigt, at "baby-olie" ofte er mineralsk. Men det er som regel parafin. Fx Matas' indeholder jojoba-olie ...

Der findes ingen fast definition på de to betegnelser. De kan altså være det samme, men de kan også være noget forskelligt. Det er meget forskelligt, hvad den enkelte producent har tilsat. 


Hvis du mener om "baby-olie" kan bruges til massage, så kan den godt. 

Jeg tror at jeg finder en lækker ekspedient i Matas og spørger  :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 17 minutter siden:

Det med at babyolie kan indtørre huden er da en god info.

Jeg troede faktisk at huden havde godt af olie generelt ?

Det er også noget vås. Mineralsk olie trænger bare ikke ind, men lægger sig som et lag uden på huden. Nogle "kosmetik-uddannede" hævder at huden derfor ikke "kan ånde"1 og tørrer ud. Det er nok fordi de gerne vil sælge dig en dyrere olie. I praksis vil den mineralske olie blive vasket/slidt af, så det virker noget søgt, især fordi tildækning vil forhindre hudens naturlige olier i at fordampe. Men det er rigtigt nok, at andre olier med større viskositet vil kunne trænge ind i de øvre hudlag og huden derfor kan opleves mere smidig. Men til massage vil du formodentlig have større glæde af noget der lægger sig som en hinde, så hænderne lettere glider.

Her en gennemgang af noget af våset, men desværre uden kilder:

http://pudderdaaserne.dk/2011/03/22/fup-eller-fakta-mineralsk-olie-skadeligt-kemikalie-eller-god-hudpleje/

 

(1: Huden "ånder" ikke.)

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
StudineMILF skrev, 1 time siden:

Økologisk Kokosolie er godt og kan jo indtages MUMS :-P

skal der være Økologisk ?????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
StudineMILF skrev, Lige nu:

I mine øjne helst, men jeg er jo også lidt økocentreret 8-)

ja ja... man skal jo passe på sig selv 8-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 1 minut siden:

:shock: du mener økologisk Nutella :P 

Økologisk Nutella er ikke godt at massere med, men smurt ud over en lækker kvinde krop er det totalt mums at slikke i sig. (også uøkologisk kan bruges med nydelse).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 12 minutter siden:

Økologisk Nutella er ikke godt at massere med, men smurt ud over en lækker kvinde krop er det totalt mums at slikke i sig. (også uøkologisk kan bruges med nydelse).

Haha :D ja jeg tror heller ikke at Nutella er smart at bruge til decideret massage :D nok mere påføring og afslikning :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 21 timer siden:

Jeg fandt svaret på mit spørgsmål... Baby olie er efter sigende nemmere at vaske af, end massage olie. 

Det er lidt vrøvlet, for begge dele kan være hvad som helst. Der er ingen regler for, hvad man kalder enten massageolie eller babyolie.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...