Hop til indhold
kanonkongen

En meget surrealistisk oplevelse.

Recommended Posts

Hej allesammen. Håber i nyder sommervarmen i DK.

Min kammerat og jeg, er lige kommet hjem fra Munchen. Ja en helt fantastisk tur havde vi. Som turister rundt på alle de steder vi så KZ lejren i Dachau et minde man aldrig må glemme, Vi besøgte The Eagle's nest (Ørneborgen), Den Olympiske by, stadion, Ja Allianz Arena blev besøgt. Så alt i alt en mega super uge med masser af oplevelser, og gode stunder. 

Ja mener det er om onsdagen, at der er en 17 årig mand der går amok med en økse. i en by omkring 150 200 km. Fra Munchen. Der snakkede vi om. Ja det er da tæt på men skænkede det ikke en tanke. Ja der sker og det frygtelige i Nice. Det snakkede vi også om

Vi havde så aftalt vi ville forkæle os selv i fredags med lidt piger inden vi kørte hjem i går. Men ja de planer blev så ændret af en ung forvirret mand på 18 år. Jeg vil her kort prøve at berette hvordan vi oplevede denne surrealistiske aften. Som skulle have været en super afsælutning. På en skøn skøn ferie til Tysklands 3 største by. 

Vi tager U-Bahn ind til hovedbanegårgen kl. 16. Vi går lidt rundt og ender så på Hanauer strasser. på en thai restaurant. det er små 150 meter fra den Mac Donalds restaurant som senere skulle omdannes til et ragnarok. Her er kl. ca. 17. Men af mærkelige årsager synes, vi ikke lige stedet tiltalte os. Så vi vælger at gå til en anden restaurant ca 400 meter fra Den famøse Mac D.

Her er glade mennesker, live musik. Ja vi bestiller vores mad kommer i snak med nabo bordet. Ja og så bryder helvedet løs. Her er kl vel 18-18.15. Folk begynder at løbe ude på  gaden, politibiler helikoptere i luften. Ejeren af restauranten låser dørene, skodderne på vinduerne bliver rullet ned. På dette tidspunkt aner vi intet. Men en krigsskueplads er det. Men må sige at så blev tv tændt og jeg fik sms'ere hjemmefra. Der var mange rygter fra start. Terror, IS osv. Vores unge serveringspige kunne ikke få fat på sin søster som var i Olympia centeret. Og det påvirkede os rigtig, meget at se hvor ked af det hun var. Men ja det endte da heldigvis lykkeligt for hende. På denne restaurant var folk meget rolige. Men vi havde nok 30 betjente udenfor. Men ja vi var bestemt påvirkede jo. Men de første 3 timer var alt jo kaos. Indtil der kom flere og flere informationer frem. Og må sige at både stedet var gode til at fortælle os hvad der skete. 

ja klokken blev ca 01. da vi fik lov til at forlade stedet. Alt var lukket at U-Bahn, Taxaer måtte ikke køre og ja vi måtte ikke gå ud. Hele midter ringen var jo lukket af. Jo det tyske politi skal bestemt have stor ros, for at styre de ting. Vi fik langt om længe fat i en taxa. Og hjem til hotellet. Meget påvirket og ja rystet selvfølgelig. Og skulle ha sendt sms'er og ringet til familie og venner at vi havde det godt. Telenor mente ikke lige at min tlf. Skulle ha net  imens alt dette skete. 

Hvad ved vi, så i dag. Ja en dybt forvirret ung mand, der er fascineret af skoleskyderier, der havde inv. Unge forsvarsløse mennesker til Mac D for så at skyde ni uskyldige. Og såre en del. Og at han var fan af Anders Breivik. Ja og vælger så at frarøve ni unge mennesker livet. På 5 års dagen. For Brevik´s svinske handling på Utøya. Jeg priser mig lykkelig over vi ikke så nogle døde eller oplevede idioten der skød. Jeg føler med de familier der har, mistet deres kære i en helt vanvittig meningsløs handling. 

I dag er vi heldigvis kommet hjem. Men kan da mærke, at jeg også havde brug for at dele denne oplevelse med nogen. Verden er blevet uskyldige mennesker fattigere. Æret være deres minde. Pas på hinanden derude. Enkeltmands afskyeligheder kan, være svært at forstå. Ja og forstår det stadig ikke. 

Ha en dejlig dag derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Kanonkongen:)

En rigtig god beskrivelse af optrinnet før helved brød løs - under skyderiet - og det efterfølgende kaos - og ikke mindst situationen frem til over midnat.

Du er vist indtil nu, den eneste dansker, der har været i stand til så dybdegående, at beskrive forholdene og hvordan det føles, at være vidne og en uskyldig tilskuer til galmandsværk. 

Tror du på intuitionen ?? ( den der fortæller os tingene før de sker - så vi agere derefter ) - jeg tror det var den der styrede jer begge ved den fatale Mac Donald - godt for jer, at i gik andetsteds.

Og godt at det tilsyneladende var et sindsforvirret menneske og ikke IS terror.

Mange hilsner

Nyder livet 

- og lige, har denne oplevelse også fået lukket øjnene op på dig, om hvor sårbare vi egentlig kan være os allesammen??? - -  Man skal ikke tage sit liv for givet imorgen - næste uge - næste måned - næste kvartal - næste år, og det samme gælder vores kære og bredt forstået - det er ikke sikkert de er der imorgen.

Jeg var selv ude for nogle modbydelige ting ( og slet ikke som din oplevelse, men noget andet) for over 10 år siden, at jeg indså, at livet kan hænge i en meeget tynd tråd, så det blev en decideret ændring i min livsførelse: ingen særlige fremtidsplaner - vær lidt "doven" - lade tingene komme til mig, frem for at stresse og jagte - så mange fester som overhovedet muligt - lade andre gøre det besværlige arbejde, der er jo altid nogen der så geerne vil og byder sig til ( og byde sig til : det gælder også fremmed fisse - du ved dating) - - - osv ----   derfor mit nickname herinde.

Et chok kan kan også være gavnligt for vores liv!!!!!

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej KK godt at du slap med liv og lemmer i behold :) Hvis jeg kender dig ret, så kommer der til at gå noget tid før chokket forlader dig, men håber du er ok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

JA - Rart at høre, at du er vel hjemme i god behold . . . 

Var for nogle år siden på en tur down memory lane med en norsk ven til de gamle vandhuller i Oslo i '80'erne - Traf en gammel ven fra tagterrassen i baggården med masser af hyggelige fester, han havde desværre mistet synet - OK - Alderen - Vi er jo fra '60'ernes begyndelse . . . 

Fik desværre at vide, at han mistede synet i bombeangrebet på regeringskvarteret, han fik øjnene trykket ind, ellers næsten uskadt - Tænkte dengang kun, at det var unge mennesker på Utøya - MAN fik det pludselig lidt for tæt på . . . 

HÅBER ALDRIG, at jeg eller mine børn/efterkommere kommer tættere på . . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, for 40 minutter siden:

Uhyggelig oplevelse.

Jeg er glad for at du er hjemme igen i godbehold.

Hej Modenelskeer.

Mange tak. Ja det var en oplevelse jeg, bestemt godt kunne have været foruden. Men Har det godt Heldigvis.

God dag til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Maii Love

Godt du og din ven er hjemme i god behold, KK. Jeg håber snart chokket forlader jer og I kan se tilbage på den væmmelige oplevelse og prise jer lykkelige for at I ikke var lige der, hvor det var allerværst.

Gode tanker fra Maii.

Redigeret af Maii Love

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nyder livet skrev, for 27 minutter siden:

Kære Kanonkongen:)

En rigtig god beskrivelse af optrinnet før helved brød løs - under skyderiet - og det efterfølgende kaos - og ikke mindst situationen frem til over midnat.

Du er vist indtil nu, den eneste dansker, der har været i stand til så dybdegående, at beskrive forholdene og hvordan det føles, at være vidne og en uskyldig tilskuer til galmandsværk. 

Tror du på intuitionen ?? ( den der fortæller os tingene før de sker - så vi agere derefter ) - jeg tror det var den der styrede jer begge ved den fatale Mac Donald - godt for jer, at i gik andetsteds.

Og godt at det tilsyneladende var et sindsforvirret menneske og ikke IS terror.

Mange hilsner

Nyder livet 

- og lige, har denne oplevelse også fået lukket øjnene op på dig, om hvor sårbare vi egentlig kan være os allesammen??? - -  Man skal ikke tage sit liv for givet imorgen - næste uge - næste måned - næste kvartal - næste år, og det samme gælder vores kære og bredt forstået - det er ikke sikkert de er der imorgen.

Jeg var selv ude for nogle modbydelige ting ( og slet ikke som din oplevelse, men noget andet) for over 10 år siden, at jeg indså, at livet kan hænge i en meeget tynd tråd, så det blev en decideret ændring i min livsførelse: ingen særlige fremtidsplaner - vær lidt "doven" - lade tingene komme til mig, frem for at stresse og jagte - så mange fester som overhovedet muligt - lade andre gøre det besværlige arbejde, der er jo altid nogen der så geerne vil og byder sig til ( og byde sig til : det gælder også fremmed fisse - du ved dating) - - - osv ----   derfor mit nickname herinde.

Et chok kan kan også være gavnligt for vores liv!!!!!

Hej Nyder Livet.

Jeg så godt i nat. På News. Andre danskers oplevelse, af tingene i fredags. på vores restaurant var der heldigvis ikke kaos. Eller nogen der skreg, eller gemte sig under bordet. Og det priser jeg mig lykkeligt for. Igen man kunne selvfølgelig se og mærke angst frygt, forfærdelse. Men den familie der sad ved siden af os. Sagde det egentlig meget godt. Vi må gerne være bange. Men frygten må ikke tage over. Og ja det tror jeg var det der gjorde vi ikke gik i panik.

Se det har vi snakket meget om, det med intuitionen. For hvorfor gik vi fra thai restauranten. Ja Nyder Livet ved det ikke. Som sagt, vi syntes ikke maden tiltalte os eller stedet så vi gik. Men ja mærkeligt. Har ikke svaret på det. Ja godt det ikke var terror. Selvom det jo var den første melding vi fik derpå. 

Tak for også at dele din historie og håber du i dag har det godt. Og er enig i. Man skal Nyde Livet og ikke fører sit liv af frygt.

God dag til dig

KK. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 27 minutter siden:

Hej KK godt at du slap med liv og lemmer i behold :) Hvis jeg kender dig ret, så kommer der til at gå noget tid før chokket forlader dig, men håber du er ok.

Hej Prinz.

Uden det skal lyde mærkeligt, ja så har jeg det godt. Og som sådan er det mere chokket over, at have stået i en situation, hvor det kunne ha set anderledes ud. Men vi er okay.

Ha en god dag

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Hej KK

Godt du kom hjem i god behold men umådeligt trist for dem der ikke gjorde.

Horates skrev i år 23 f. kr. f:

 

 

Undersøg ikke, Leukonoe, hvornår guderne har bestemt, at dit liv og mit liv 
er forbi. Det må mennesker ikke vide. Og kast dig ikke ud i astrologiske
beregninger. Langt bedre er det tålmodigt at acceptere alt, hvad der kommer.
Hvad enten Juppiter har tildelt flere år endnu, eller denne vinter,
som nu svækker det Tyrrhenske hav på de modstående kyster, er den sidste,
så vær vis, gør vinen klar og beskær det flyvske håb
ned til et beskedent omfang. Mens vi taler sammen, er den misundelige tid allerede
flygtet bort. Grib dagen her i dag og hav så lidt tillid som muligt til dagen i morgen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 28 minutter siden:

JA - Rart at høre, at du er vel hjemme i god behold . . . 

Var for nogle år siden på en tur down memory lane med en norsk ven til de gamle vandhuller i Oslo i '80'erne - Traf en gammel ven fra tagterrassen i baggården med masser af hyggelige fester, han havde desværre mistet synet - OK - Alderen - Vi er jo fra '60'ernes begyndelse . . . 

Fik desværre at vide, at han mistede synet i bombeangrebet på regeringskvarteret, han fik øjnene trykket ind, ellers næsten uskadt - Tænkte dengang kun, at det var unge mennesker på Utøya - MAN fik det pludselig lidt for tæt på . . . 

HÅBER ALDRIG, at jeg eller mine børn/efterkommere kommer tættere på . . . . 

Hej An2n.

Tak for, at dele din historie An2n. Ja det kommer nemlig tæt på. Og prøvede jo i Dortmund, at møde en mand der var tysk soldat under D dag. Den har jeg også skrevet i tysklands forum Men ja man må aldrig glemme historien.

Ha en god dag

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Maii Love skrev, for 9 minutter siden:

Godt du og din ven er hjemme i god behold, KK. Jeg håber snart chokket forlader jer og I kan se tilbage på den væmmelige oplevelse og prise jer lykkelige for at I ikke var lige der, hvor det var allerværst.

Gode tanker fra Maii.

Hej Maii.

Mange tak for de søde ord. Og ja er så glad for vi valgte at gå til den, anden restaurant vi gjorde. 

Og god dag til dig også Maii.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 10 minutter siden:

Tak for at du delte denne mild sagt anderledes oplevelse med os.

Hej Midtj.

Så lidt. Ja den skulle have endt mere lykkelig. Men vi har det godt. Desværre mødte andre en gal mand og døde alt for unge.

Ha en god dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 7 minutter siden:

Hej KK

Godt du kom hjem i god behold men umådeligt trist for dem der ikke gjorde.

Horates skrev i år 23 f. kr. f:

 

 

Undersøg ikke, Leukonoe, hvornår guderne har bestemt, at dit liv og mit liv 
er forbi. Det må mennesker ikke vide. Og kast dig ikke ud i astrologiske
beregninger. Langt bedre er det tålmodigt at acceptere alt, hvad der kommer.
Hvad enten Juppiter har tildelt flere år endnu, eller denne vinter,
som nu svækker det Tyrrhenske hav på de modstående kyster, er den sidste,
så vær vis, gør vinen klar og beskær det flyvske håb
ned til et beskedent omfang. Mens vi taler sammen, er den misundelige tid allerede
flygtet bort. Grib dagen her i dag og hav så lidt tillid som muligt til dagen i morgen.

Hej Aros.

Ja det prise vi os bestemt også lykkelige for vi gjorde. Og som skrevet føler vi med de ofre og deres efterladte. 

Horates har beskrevet tingene godt. Mange tak for den. Den vil jeg gemme.

God dag til dig Aros.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 2 timer siden:

Hej Nyder Livet.

Jeg så godt i nat. På News. Andre danskers oplevelse, af tingene i fredags. på vores restaurant var der heldigvis ikke kaos. Eller nogen der skreg, eller gemte sig under bordet. Og det priser jeg mig lykkeligt for. Igen man kunne selvfølgelig se og mærke angst frygt, forfærdelse. Men den familie der sad ved siden af os. Sagde det egentlig meget godt. Vi må gerne være bange. Men frygten må ikke tage over. Og ja det tror jeg var det der gjorde vi ikke gik i panik.

Se det har vi snakket meget om, det med intuitionen. For hvorfor gik vi fra thai restauranten. Ja Nyder Livet ved det ikke. Som sagt, vi syntes ikke maden tiltalte os eller stedet så vi gik. Men ja mærkeligt. Har ikke svaret på det. Ja godt det ikke var terror. Selvom det jo var den første melding vi fik derpå. 

Tak for også at dele din historie og håber du i dag har det godt. Og er enig i. Man skal Nyde Livet og ikke fører sit liv af frygt.

God dag til dig

KK. 

Kære kanonkongen:)

Du kan tro jeg har det godt, og det skyldes også nedenstående: "De 9 globale indsigter" - dybdetænkt og formuleret af Sofia Manning. De dukkede op på rette tidspunkt for mig, da jeg igen begyndte at komme til kræfterne.

Nu tror jeg ikke på hverken horoskoper - kaffegrums i koppen - det tredie øje midt i panden - klogekoner  - osv

Men "De 9 globale indsigter" blev dengang læst nogle gange, og på en måde lagret i min underbevidsthed, og de er sådan set bare fulgt mig helt automatisk, mere eller mindre de sidste 10 år. Jeg har fundet dem igen - og tror et genopfrisknings oplæs er tiltrængt, ud et udprint til mig selv. 

Mange hilsner

Nyder livet

De 9 globale indsigter, 9 sætninger samlet og formuleret af Manning Inspire med det formål, at inspirere til at leve et lykkeligere liv. Hæng dem på køleskabet eller andet synligt sted, og se hvordan de gør en positiv forskel hvis du introducerer dem til dit liv.

1. Kærlighed er den vigtigste ting

2. Du behøver ikke gøre noget for at være OK!

3. Du har et valg

4. Alle (inklusiv dig selv) gør det bedste de kan, med de ressourcer de har

5. Alt du kan gøre er dit bedste- resten er ikke op til dig

6. Hvis du gør det, du naturligt holder af/nyder, så vil du blive lykkeligere, resultater du ønsker vil følge og tingene vil udvikle sig godt

7. Det er hvad det er

8. Livet er virkelig en gave, -værdsæt det!

9. Du kan opnå næsten alt, hvad du ønsker.

 

Redigeret af Stabilizer
Politisk udtalelse fjernet, dertil har vi det politiske forum

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...