Hop til indhold
Patrickpågaden

Er jeg/vi tossede?

Recommended Posts

Cage skrev, for 16 minutter siden:

Ikke helt sikker på du er alvorlig - men nu forklarer jeg forskellen, og undskylder, hvis jeg blot ikke fangede humoren :-D

 

Det er mig som undskylder min sarkasme. Men tak for forklaringen. Jeg må indrømme at det er sidste linje der tydeliggjorde forskellen. Jeg har stadig svært ved at se forskellen på skik og brug vs sæder og sædvaner.

Cage skrev, for 27 minutter siden:

 

Så det ene (moral) er konkrete handlinger, mens det andet (etik) er en vurdering af disse handlinger - lettere simplificeret :-D

Som jeg forstår det indebærer moral vel en forudbestemt vurdering af gerninger hvorimod etik udelukkende efterrationaliserer gerningen. Hvis det er tilfældet er jeg bedst tjent med min gode gamle moral. I modsat fald har jeg misforstået forklaringen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Midtj skrev, for 5 minutter siden:

Det er mig som undskylder min sarkasme. Men tak for forklaringen. Jeg må indrømme at det er sidste linje der tydeliggjorde forskellen. Jeg har stadig svært ved at se forskellen på skik og brug vs sæder og sædvaner.

Som jeg forstår det indebærer moral vel en forudbestemt vurdering af gerninger hvorimod etik udelukkende efterrationaliserer gerningen. Hvis det er tilfældet er jeg bedst tjent med min gode gamle moral. I modsat fald har jeg misforstået forklaringen.

Close enough :-D

Min forklaring hidrører ligegyldig info..... Man bliver sjældent misforstået - uanset om man bruger det ene eller andet begreb.... Det er ren nørderi, så jeg skulle slet ikke have påpeget, at der er en forskel :-D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Patrickpågaden skrev, den 17/7/2016 at 23:28:

Så nu spørger jeg jer.. Er jeg bims? :-D 

 

Det synes jeg bestemt ikke, at du er. 

 

Vi render næsten alle rundt med hver vores små hemmeligheder. Hvis man ikke gør det, så er jeg næsten fristet til at sige, at man er r*vkedelig og/eller ikke har levet livet ordentligt ;-)  

For de etablerede af os, så er det nok i næsten alle tilfælde vores hemmelighed for konen/kæresten. Så længe man selv kan leve med det, så er det i min verden fint. Alle skal ikke vide alt om alting, og selvom man er gift eller i et fast forhold, så er man ikke en del af et eller andet Borg Hivemind, men to selvstændige individer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 18/7/2016 at 13:41:

Som mænd har vi behov for at give os ud i det ukendte, undersøge, erobre og igen og igen bevise for os selve at vi stadig har hedt blod pulserende i vores livsduelige kroppe.
Som mennesker har vi behov for tryghed og kærlighed og en favn at hvile i.

Nok trådens bedste take på emnet :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, den ‎18‎-‎07‎-‎2016 at 19:34:

Du skal ikke være så trist, Patrickpågaden, hvis jeg på et tidspunkt ender i et parforhold igen, så vil min kæreste fra første færd få at vide, at uanset hvor topfedt vi har det, og uanset hvor hot han er i sengen, så må jeg på et tidspunkt (ved ikke hvornår) ha' lidt afveksling. Han skal kunne tåle, at jeg nyder et knald med en anden. hist og pist. Skal nok sige hvornår og kommer gerne hjem og beretter i detaljer. Men er sgu bare ikke skabt til at nøjes med en mand. Han må også gerne. Men så vil jeg også høre et referat - alle de saftige detaljer. uhmmmm. så frækt.

Lyder godt men prøv at gøre det sammen, forholdet bliver meget stærke

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...