Hop til indhold
seb96

Hun tog mine penge ??

Recommended Posts

Hej 

Jeg tog hjem fra arbejde i går omkring 03:00, efter jeg havde drukket en del øl med de andre... jeg skal til hovedbanegården og det nemmeste vej er igennem istedgade. Der står selvfølgelig piger på alle sideveje / hjørner osv. 

Jeg går ind ad en sidevej, hvor der står en sort pige, hun tilbyder sig hele tiden og holder fast i mig. 

Hun får så fat i min pung, som lægger i baglommen og tager omkring 550 kr i seddler, uden jeg har sagt ja til noget eller andet. Hvad fanden sker der? 

 

På det tidspunkt havde jeg løst til at pande hende en og taage mine penge tilbage igen, men hun havde nogle venner kommende gående. Hvad gør man i den situation?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Seb96

Mit råd er prøve at glemme den ubehagelige situation, og takke skæbnen at det dog kun var et "mindre" beløb du fik fra-røvet. :-)

Det var meget klogt at du ikke handlede voldsomt. Men dumt at gå i påvirket tilstand på denne gade. Tag den nærmeste omvej, eller en Taxi næste gang. 

Af skade bliver man klog men sjældent rig. ;-)

God weekend og op på hesten igen.

TF.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I den situation, og i ret beruset tilstand, der gjorde du det eneste rigtige.

Det er kun penge, og om så det havde drejet sig om 10 x så mange kroner, så er det ikke liv og lemmer værd at sætte sig til modværge.

Den sikre taber, hvis man gør det, det er en selv, for det kan føre til alt fra små skrammer, til invaliditet, eller døden.

Det er det hverken værd at risikere for ens penge, eller som en reaktion på en absolut berettiget forurettelse.

Jeg har desværre selv over årene, i beruset tilstand bragt mig i situationer, i miljøer og på steder, hvor jeg slet ikke burde være kommet.

Jeg er kun taknemmelig for at jeg har min fulde førlighed, mit helbred, et fast arbejde og en fornuftig økonomi i behold, for så er alt det andet helt underordnet.

Særligt des længere det hele kommer på afstand - op på hesten igen, livet går videre :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

På det tidspunkt havde jeg løst til at pande hende en og taage mine penge tilbage igen, men hun havde nogle venner kommende gående. Hvad gør man i den situation?

Tilkalder politiet. Selvom der er meget de ikke gider rykke ud til, så tror jeg en gadeprostitueret, der begår røveri er en af dem de gider rykke på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Hej 

Jeg tog hjem fra arbejde i går omkring 03:00, efter jeg havde drukket en del øl med de andre... jeg skal til hovedbanegården og det nemmeste vej er igennem istedgade. Der står selvfølgelig piger på alle sideveje / hjørner osv. 

Jeg går ind ad en sidevej, hvor der står en sort pige, hun tilbyder sig hele tiden og holder fast i mig. 

Hun får så fat i min pung, som lægger i baglommen og tager omkring 550 kr i seddler, uden jeg har sagt ja til noget eller andet. Hvad fanden sker der? 

 

På det tidspunkt havde jeg løst til at pande hende en og taage mine penge tilbage igen, men hun havde nogle venner kommende gående. Hvad gør man i den situation?

Du råber straks:" LEDE NIGGER SO!"

og håber hun har rigtig gode evner ud i sm og du er total slave :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Du råber straks:" LEDE NIGGER SO!"

og håber hun har rigtig gode evner ud i sm og du er total slave :-D

Billigt for 550, egentlig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Du gjorde det rigtige, lidt ærgeligt lærepenge, nu ved du at det er klogt st holde dig fra visse miljøer i beruset tilstand, læs rejses indlæg en gang til......

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

 Hvad gør man i den situation?

Overvejer ikke at drikke sig fuld og gå rundt med kontanter - men istedet at få Mobile Pay og holde sig fra sidegaderne til Istedgade :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
 

Overvejer ikke at drikke sig fuld og gå rundt med kontanter - men istedet at få Mobile Pay og holde sig fra sidegaderne til Istedgade :roll:

Det er nok et frelst og urealistisk forslag. Det fornuftigste er nok det trådstarter gjorde, at holde en lav profil og indse, at han har dummet sig for kr 550.

Og selvfølgelig glæde sig over at tabet ikke har været større end kr 550 og lidt ridser i selvtilliden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Hej 

Jeg tog hjem fra arbejde i går omkring 03:00, efter jeg havde drukket en del øl med de andre... jeg skal til hovedbanegården og det nemmeste vej er igennem istedgade. Der står selvfølgelig piger på alle sideveje / hjørner osv. 

Jeg går ind ad en sidevej, hvor der står en sort pige, hun tilbyder sig hele tiden og holder fast i mig. 

Hun får så fat i min pung, som lægger i baglommen og tager omkring 550 kr i seddler, uden jeg har sagt ja til noget eller andet. Hvad fanden sker der? 

 

På det tidspunkt havde jeg løst til at pande hende en og taage mine penge tilbage igen, men hun havde nogle venner kommende gående. Hvad gør man i den situation?

promiller og Vesterbro mega dårlig coaktail.har selv for en del år siden,mistet ca 3000 på thaicorner (en bar på Istedgade) dansede og snakkede med en del thai ladyboys de ville gerne meget tæt kropskontakt ,og det var da lækkert.ville så lige på seven eleven og have lidt at drikke med op på hotel værelset,først da opdagede jeg pungen var tom.det posivtive var jeg havde min pung med alle de kort ,man nu normalt har i sin pung.den oplevelse lærte mig ,at være ædru på Vesterbro.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også prøvet noget lignende for en hel del år siden - og tilmed i pinlig ædru tilstand.

Jeg kom gående i de tidlige morgentimer efter at have besøgt nogle venner der boede på en sidevej til Istedgade.
På vej til Hovedbanegården kommer en eller anden gadepige og bliver meget omklamrende og trykker her og der og alle vegne inden jeg får hende skubbet væk.
Da jeg er kommet lidt væk vender jeg mig lige om for at se om hun følger efter, men hun sidder knælet ned ved siden af en bil (øjensynligt i gang med at tømme min pung for værdier).
Jeg når dog at skifte over til Halmtorvet (for at skabe yderligere afstand) før det går op for mig, at min pung mangler.
Jeg går tilbage for at konfrontere hende nu stående op ad en affaldsspand i selskab med en veninde, men hun benægter selvfølgelig og prøver en påstand om at det må være en der lignede hende på en prik (på et tidspunkt om morgenen, hvor der ikke var en eneste anden i sigte bortset fra en hjemløs gut).
Efter at have hidset mig godt op er jeg dog lidt ved at opgive ævred, men får dog den tanke at kigge i skraldespanden for i det mindste måske at genfinde min pung. Og sørme om den ikke ligger lige der på en avis næsten helt oppe.
Min genfundne pung hjælper ikke just hendes sag, så jeg får lov til at kigge i hendes taske efter mine penge. Jeg hiver nogle af tingene op for at få overblik - det er jo en dametaske. Da jeg hiver en pakke smøger op, som kun er åbnet i den ene side af toppen, siger veninden "Det er mine, dem skal jeg have" (altså på engelsk). Bagefter har jeg tænkt, at pengene har nok ligget i den tillukkede halvdel af cigaretpakken. Jeg finder ikke mine penge, men hun har en mobiltelefon, som jeg tager til gengæld, dog kun for at hun ikke skal tro, at det er gratis at stjæle fra mig. Den blev slukket og smidt i en skraldespand, da hun ikke kunne se mig længere.

Skade til mig: ca. 2000 kr. Det irriterede mig et godt stykke tid, men med tanke på hvad jeg ellers bruger af penge på ligegyldigheder, så har hun måske i virkeligheden haft mere brug for dem end jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Ja Vesterbro kan være et farligt område, når man ikke er helt klar i hjernen.:-(

For en del år siden var jeg ude for et røveri i Colbjørnsensgade kl lort om natten. Som jeg husker det var det en gruppe af unge mennesker (tror ikke at der var nogen, der var gamle nok til at være prostituerede) som kom og overfaldt mig og på trods modstand stak de af med min tegnebog.

Jeg gik så op til Vesterbrogade og prøvede at hyre en taxa til at køre mig hjem, hvilket var umuligt da jeg af 'gode grunde' ikke var i stand til at betale.:x

Men tænk jer, efter ½ time (tror jeg nok) med forgæves forsøg på at få transport på Vesterbrogade (s-toget kørte ikke på det tidspunkt af døgnet) kom de pludselig løbende og smed min tegnebog hen til mig og stak derefter af igen. De havde selvfølgelig taget kontanter (som var begrænset) og en lottegevinst kupon (på ca kr 40), men dankort og alle personlige papirer var stadig i tegnebogen. Og der var ikke hævet på hverken dankort eller kreditkort.:-D Så man kan også være heldig og slippe af sted fra en dårlig oplevelse uden skrammer, men jeg tror nok at det er sjældent.

Jeg har selv boet på Vesterbro (Oehlenschlægersgade) i min ungdom (slut 70'erne) og kan godt genkende historien om påtrængende kvinder på stykket mellem Hovedbanegården og Gasværksvej, især når min hustru ikke var med.

Og i øvrigt har jeg aldrig været alene i Colbjørnsensgade i de mørke timer siden dengang. Ingen grund til at udfordre skæbnen, når man nu er sluppet godt  fra at ha' dummet sig en gang. :oops:

 

 

Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vil jeg også lige komme med nogle historier..

Starte med at sige i betragtning af alle de steder jeg har været og ikke mindst antal af skumle steder så prise mig lykkelig for ikke oplevet noget alvorligt..  Har dog hvad jeg lige kan huske tilbage på oplevet noget lignede 2 gange..

Den ene i området omkring Istedgade og Halmtorvet og var dengang der kun var danske piger og massevis af narkoludere.. Der huske en episode med en hvor det blev aftalt noget sex og hvor hun lige skulle hente nogle stoffer hvor jeg var med oppe i en lejlighed og bagefter trak ud med en masse snak og hvor det til sidst endte med hun skulle op et sted igen , da andet sted ikke havde det hun ville have og hvor jeg dum som jeg var gav hende penge på forskud.

Og så aldrig mere så noget til hende :shock::-D

Man kan vel dårligt kalde det her et fysisk røveri,- men nærmere et dristigt udført røveri udført af en narkoluder.. Sorry udtrykket men lyder sgu for åndsvagt og lidt for politisk korrekt at kalde hende narko GP´ere :) 

Kunne måske nævne en lignede sag nu fra i år i Thailand hvor en sur pige forsøgte at presse penge ud af mig ved at påstå jeg havde stjålet penge fra hende :)  men hvor små det kan blive før man kan kalde det røveri.

Den anden episode også en del år tilbage og mener det var min første tur til Polen..   Der mindes det netop var blevet hedebølge og jeg havde lige fået ferie og meget spontant efter jeg var kommet fra arbejde om eftermiddagen planlagde en tur over til Kolobrzeg der nogle få timer senere.. Og skulle så være en tur fra fredag aften og hjem søndag morgen.. Selvfølgelig med plan at undersøge markedet af købepiger ;-) 

Og blev da også en super tur men havde ikke fået så mange penge med.. Det var før det var normalt med dankort og bare hæve i automat der i udlandet.. Eller jeg kendte ikke til den mulighed så tror jeg havde 2000 DDK som var vekslet til sloty og trods super billige priser i Polen blev det snart småt med pengene da jeg allerede første aften og nat var på 2-3 klubber og sammen med en pige hvert sted samt en overnatning på hotel der sent fredag nat og indkøb at et karton cigaretter den efterfølgende dag... Så vadede rundt der om lørdagen og måtte priotere om det skulle være noget fjams eller et hotel for natten.. Valgte selvfølgelig det første :-D så der sent lørdag vadede jeg nærmest rundt som en bums uden penge og skulle så den efterfølgende morgen med færge om igen.

Var som sagt hedebølge så valgte at gå ned der til færgeområdet og sove der ude så jeg var sikker på at komme med båden hjem..  Der godt senere se det var dumt at ligge sig rimeligt oplyst i en skummelt industriområde.. Bagefter godt se det havde været smartere at have ligget et sted hvor ingen kunne se mig.

Men der skete det at der kom 3 unge fyre gående ned mod hvor jeg lå..  Ved ikke om jeg kan beskrive det men mens jeg lå der på jorden og var ved at skulle til at sove, så fornemmede jeg allerede den fare der var og det spil som efterfølgende ville komme til at køre..

Hvor de kom hen og spurgte efter en cigaret og hvor jeg bare var høflig og på ingen måde udviste at jeg var bange... Så det var en facade og et spil hvor jeg på den ene side opførte mig roligt og høfligt samtidigt med jeg ikke var i tvivl om der var noget under opsejling ,- og de på den anden side også opførte sig høfligt og venlige, men hvor vi ikke snakkede engelsk sammen og hvor de snakkede indbyrdes polsk tydeligt fornemmede at de sikkert snakkede om hvordan de kunne røve mig. 

Da der var gået noget tid og vi havde talt en del, så hørte jeg noget skramle der hvor jeg havde ligget og hvor min taske stod.. Og så at den ene var henne og gennemrode tasken hvor han så fandt det ene karton cigaretter og løb med dem da han opdagede jeg havde set det.. De andre to som stod ved mig løb så også..

Der vil jeg kun give de andre brugere som har kommenteret ovenover, at penge aldrig nogensinde kan sidestilles med ens helbred eller liv.. Jeg har altid haft den indstilling at kom der nogle for at røve mig ja så surt , men altid heller med glæde give dem pengene end at risikere at sætte livet på spil... Det skal dog siges da jeg stod der i den her anspændte situation hvor der var en masse facade og spil hvor vi måske hver især var klar over der skulle ske noget andet end det skuespil med venlighed vi udviste overfor hinanden.. Der havde jeg da tænkt mange scenerier igennem og nogle var hvor jeg vidste der ikke var nogen anden udvej end kamp og hvor jeg optil flere gange havde overvejet at slå pludselig og hårdt til hvor jeg på meget kort tid ville gøre dem ukampdygtige og så måske løbe... Men kun løbe hvis jeg var sikker på de var ukampdygtige eller skræmte.. Det at løbe kan være farligt da man dermed servere dem noget psykisk.. Så bedre at forsætte skuespillet og være den agresive part så dem der løber.

Men endte så lykkeligt det nu kan når man kommer udfor sådan en situation.. Husker eg faktisk fik erstattet det her karton cigaretter afmit forsikringsselskab :-D   Husker også at en dame fra min forsikringselskab sprugte hvorfor jeg ikke slog dem, og undrede mig..  Det ville simpelthen være for dumt !!  At udsætte sig selv for den fare når man står på en øde kajplads med 3 fyre som man ikke ved om de feks har knive.. Eller hvis 3 og bare lidt samarbejde nemt kunne fået mig ned og hvor det kunne have endt frygteligt tragisk.. For mig.. 

Så fatter ikke dem der vil spille helte i sådanne situationer.. Jovist gøre mig vred når sådanne ting sker. Men at sætte ens liv og helbred på spil er simpelthen for dumt..  Jeg har også den indstilling at havde jeg set nogle røve en bank så aldrig nogensinde gjort noget.. Jo måske hvis ingen fare ved det så tage nummerplade eller følge efter på god afstand i bil.. Men ellers intet !!.. Hvorfor dog sætte sit liv på spil for nogle penge som for en bank er krummer for dem !!.. Vil ikke sige jeg vil heppe på nogle bankrøvere, men når man ser hvilke dårlige odds de har for at slippe uden nogensinde straf og den straframme der er for dem hvis de bliver snuppet.. ,- Ja så simpelthen ikke noget jeg misunder dem.

Så hvad jeg erindrer af røverier så kun været de her 2 tilfælde og kan jeg kun sige jeg er lykkelig for.. Specielt når man tager i betragning af de steder jeg har været :-D   Bare i Polen der ofte endt virkelig skumle steder.. I garage lignede klubber ude på lars tynskids marker..  Risikoen for at blive rullet har været der mange gange.. Og i betragtning af den kriminalitet der er i Polen er mere barsk,- tænker på hvordan det var før hvor folk er blevet røvet biler osv af bevæbnede røvere , og det den dag i dag er almindeligt at enhver parkeringsplads med respekt for sig selv, har vagter,- ja så kun prise mig lykkelig for det ikke har endt i noget farligt.   Tror dog de fleste aktører selv ikke har en interesse i at få eventuelt fokus fra politiet ved deres klub, hvis en gæst havde blevet bestjålet.. Derudover tror jeg på at den rette attitude også er vigtig.. At man er venlig og aldrig udvise at man er bange.. Den kommer man altid langt med.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
seb96 skrev, den 8/7/2016 at 13:25:

Hej 

Jeg tog hjem fra arbejde i går omkring 03:00, efter jeg havde drukket en del øl med de andre... jeg skal til hovedbanegården og det nemmeste vej er igennem istedgade. Der står selvfølgelig piger på alle sideveje / hjørner osv. 

Jeg går ind ad en sidevej, hvor der står en sort pige, hun tilbyder sig hele tiden og holder fast i mig. 

Hun får så fat i min pung, som lægger i baglommen og tager omkring 550 kr i seddler, uden jeg har sagt ja til noget eller andet. Hvad fanden sker der? 

 

På det tidspunkt havde jeg løst til at pande hende en og taage mine penge tilbage igen, men hun havde nogle venner kommende gående. Hvad gør man i den situation?

Hvad gør man???

Du skulle ha pisset hende i munden og anmeldt den so!

Jeg har boet i den gade i 28 år og der er overvågning fra de fleste hjørne lejligheder i private hjem. Alment kendt... Også ned af sidegaderne er der masser af overvågning. Så beviset for røveri på åben gade er der! 

Selvfølgelig skal du først væk fra kællingens tyre!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
Siljenips skrev, for 16 minutter siden:

Hvad gør man???

Du skulle ha pisset hende i munden og anmeldt den so!

Jeg har boet i den gade i 28 år og der er overvågning fra de fleste hjørne lejligheder i private hjem. Alment kendt... Også ned af sidegaderne er der masser af overvågning. Så beviset for røveri på åben gade er der! 

Selvfølgelig skal du først væk fra kællingens tyre!

Det lader til at overvågningen fra private lejligheder åbenbart er almindelig brugt i Istedgade-kvarteret selvom det ikke almindelig kendt i offentligheden men åbenbart lokalt. Og det er næppe brugbart i en eventuel retssag selvom du skriver det.

 

Hvor mange er dømt på grundlag af det, du skriver om, mIt gæt er desværre 0, jeg håber at jeg tager fejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 10 timer siden:

Det lader til at overvågningen fra private lejligheder åbenbart er almindelig brugt i Istedgade-kvarteret selvom det ikke almindelig kendt i offentligheden men åbenbart lokalt. Og det er næppe brugbart i en eventuel retssag selvom du skriver det.

 

Hvor mange er dømt på grundlag af det, du skriver om, mIt gæt er desværre 0, jeg håber at jeg tager fejl

Det er politiets egne kameraer der sidder i private hjem... Så JO optagelserne bliver skam anvendt!!! Der er heldigvis masser af hjælpsomme borgere i de lejligheder og som jo kun har den interesse at får det kriminelle miljø væk fra deres bopæl... Og jeg forstår dem!

Så havde vores trådstarter anmeldt episoden og det var blevet optaget kunne han anvende det og få den so straffet!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...