Hop til indhold
Guest stump

Fra seksuelt overgreb til prostitution

Recommended Posts

 

Men det er en klassisk sætning herinde "stærk kvinde"  

Men i mine snart 4 år herinde har jeg set stærke kvinder, med meninger og ord i deres magt. Hyldet af mændene herinde. 

Så stoppede de... 

Vendte tilbage som glædes pige, men totalt tavse,...  hvorfor?! Er det så stadig glæden som driver værket? 

Men som sagt  vi er alle forskellige :) 

Ingen tvivl om at vi gør det for pengene OGSÅ.. Hvis vi "kun" gjorde det fordi vi elsker sex kunne vi lige så godt gøre det gratis.. Hehe.. Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad der ligger til grund for de tilbage vendende piger i den her branche bliver stille som du kalder det da jeg aldrig har prøvet eller ønsket at stoppe endnu.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

 

OK Bror Myra, jeg misforstod dig. jeg troede at det var her i tråden du mente at der var generalisering :-D

Om det journalistiske produkt: Jeg tænkte at overskriften var underlig. Men ellers virkede det fint nok på mig. Det er jo skægt eller trist, at aktive prostituerede afviser al snak om at seksuel misbrug som barn kan være en vej til at blive prostitueret. Selv når en kollega nævner det. Hvorfor føler mange prostituerede at tanken om misbrug har forbindelse til prostitution er så farlig?

En anledning är väl att debatten oftast är så svart-vit. De som vill förbjuda prostitution helt brukar mycket ofta kraftigt generalisera från några tragiska fall och mer eller mindre implicit hävda att dessa fall gäller generellt för alla kvinnor som säljer sex. Det görs även inom viss forskning; Melissa Farley är väl ett representativt exempel på sådan forskning. Som jag nämnt tidigare är det som att påstå bedriva forskning på misshandlade kvinnor som har flytt till en kvinnojour och sedan hävda att resultaten gäller alla äktenskap. Med undantag för några riktigt rabiata feminister är det väl ingen som vill avskaffa äktenskapet* eftersom det förekommer misshandel i några få äktenskap. Men eftersom detta just görs i prostitutionsdebatten så tror jag att många prostituerade reagerar för de känner att det bara utnyttjas som en förevändning för att angripa prostitution rent allmänt och att de väl med viss rätt (om man ska tro forskning som allsidigt försökt kartlägga) menar att dessa fall inte är representativa.

Men det är synd att debatten lätt blir så svart-vit. Vissa kvinnor ska givetvis inte vara prostituerade. Det gäller till exempel kvinnor med självskadebeteenden som säljer sex och då dessutom kan agera gränslöst för att "straffa sig själva". Men det är inte heller något unikt för sexköpsbranschen. Många pedofiler söker sig till arbete med barn och ungdomar, men ingen kräver att yrkena lärare och förskollärare (pædagog) därför ska avskaffas. Människor som vill få utöva makt har sökt sig till militären där de som sergeanter kunnat hunsa värnpliktiga soldater eller till polisen. Militären har vi ju nästan avskaffat de facto i Sverige, men jag vet att polisen aktivt arbetar med att försöka undvika rekrytera "maktmänniskor" till poliskåren. Men så länge debatten är svart-vit och inte nyanserad så blir det svårt att föra en nyanserad diskussion om hur de som har varit utsatta för övergrepp bäst blir hjälpta. En nyanserad diskussion är en första förutsättning för att åtgärder kan riktas rätt och bli effektiva. Det gäller även andra företeelser såsom trafficking.  

*Här räknar jag in alla fasta relationer mellan man och kvinna även om inte giftermål rent juridiskt ägt rum.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Men i mine snart 4 år herinde har jeg set stærke kvinder, med meninger og ord i deres magt. Hyldet af mændene herinde. 

Så stoppede de... 

Vendte tilbage som glædes pige, men totalt tavse,...  hvorfor?! Er det så stadig glæden som driver værket? 

Det er to forskellige ting: Debatforumdeltagelse og prostitution. At nogen vælger det ene fra behøver ikke at have noget som helst med det andet at gøre.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Det er to forskellige ting: Debatforumdeltagelse og prostitution. At nogen vælger det ene fra behøver ikke at have noget som helst med det andet at gøre.

Ikke nødvendigvis, nej.

Men at gå fra at gå fra at skrive meget positivt, til at være stille ?

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Ikke nødvendigvis, nej.

Men at gå fra at gå fra at skrive meget positivt, til at være stille ?

Man kanske bara helt enkelt fått annat att göra i livet ... Jag har i vissa perioder varit engagerad i debatten och sedan har det gått år utan att jag varit engagerad eftersom jag har haft andra prioriteringar!

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Man kanske bara helt enkelt fått annat att göra i livet ... Jag har i vissa perioder varit engagerad i debatten och sedan har det gått år utan att jag varit engagerad eftersom jag har haft andra prioriteringar!

Åh jeg er ikke så god til svensk :D

Ja mange stopper bare og har det fint, men nu snakker jeg ikke om dem som stopper "for good", men dem som vender tilbage.

Der fokuseres lidt for ofte herinde på dem hvor det går godt, og for lidt på dem som ender i noget dårligt. Det er ikke godt hvis der skal kæmpes for bedre forhold i, og rundt om branchen....men jeg kan jo egentligt også bare være lige glad :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Åh jeg er ikke så god til svensk :D

Ja mange stopper bare og har det fint, men nu snakker jeg ikke om dem som stopper "for good", men dem som vender tilbage.

Der fokuseres lidt for ofte herinde på dem hvor det går godt, og for lidt på dem som ender i noget dårligt. Det er ikke godt hvis der skal kæmpes for bedre forhold i, og rundt om branchen....men jeg kan jo egentligt også bare være lige glad :) 

Det kan väl finnas tusen olika skäl varför man kommer tillbaka. Personligen känner jag till ett fall där eskortflickan har stoppat när hon har skaffat sig en käraste och sedan återvänt när förhållandet tagit slut. Innan var hon mycket engagerad i debatten, men när hon återvände bedrev hon krävande studier och hade helt enkelt inte tid längre att vara aktiv i debatten. Samtidigt ville hon undvika studieskulder och arbetade som eskort.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Ikke nødvendigvis, nej.

Men at gå fra at gå fra at skrive meget positivt, til at være stille ?

Ja, man kan jo sagtens blive træt af det her forum, nok især som GP - fordi de har en særlig status. Det behøver ikke have noget at gøre med om man er træt af sin beskæftigelse som GP. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Der fokuseres lidt for ofte herinde på dem hvor det går godt, og for lidt på dem som ender i noget dårligt. 

Jeg synes det er lidt for meget begge dele. Enten skrækhistorier eller lykkelige. Men nogle historier starter lykkeligt uden skeletter i skabet og langsomt bliver dagene mere grå og så efterhånden måske mere end grå.

Kommentarer om at "sådan er det alle steder" er noget vås. For her er tale om et tabuiseret erhverv, hvor man enten skal være en vinder eller et offer. Så hvis man løber sur i det og ikke har lyst til at spille et offerkort over for omgivelserne, så kan det være svært at arbejde med, fordi det er svært at finde nogen at tale med om det. Har man ikke allerede fortrolige, der ved hvad man laver - så kan det være en særlig udfordring, som ikke alle er rustet lige godt til. Hvis jeg har problemer med mit arbejdsliv, så kan jeg tale med mange om det. Og søger jeg et andet job, så har jeg et CV jeg kan fremvise ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Jeg synes det er lidt for meget begge dele. Enten skrækhistorier eller lykkelige. Men nogle historier starter lykkeligt uden skeletter i skabet og langsomt bliver dagene mere grå og så efterhånden måske mere end grå.

Kommentarer om at "sådan er det alle steder" er noget vås. For her er tale om et tabuiseret erhverv, hvor man enten skal være en vinder eller et offer. Så hvis man løber sur i det og ikke har lyst til at spille et offerkort over for omgivelserne, så kan det være svært at arbejde med, fordi det er svært at finde nogen at tale med om det. Har man ikke allerede fortrolige, der ved hvad man laver - så kan det være en særlig udfordring, som ikke alle er rustet lige godt til. Hvis jeg har problemer med mit arbejdsliv, så kan jeg tale med mange om det. Og søger jeg et andet job, så har jeg et CV jeg kan fremvise ...

Er det, det skrevne ord som gør det ?

Når der kommer en udtalelse positiv eller negativ om at være glædes pige, så går folk op i en spids :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er pointen med dit indlæg?

Udover at du ikke kunne lade være med at lave en 'hvad-sagde-jeg' tråd, der bygger på en enkelt kilde, og på ingen måde dokumenterer dine påstande.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Er det, det skrevne ord som gør det ?

Det skriver jeg intet om. Det er dig, der vil have en kobling mellem forum og job.

Men siden du spørger har jeg talt med et par GP'er, som er blevet meget negativt påvirkede af debatten herinde - uanset om de selv har deltaget. Det er svært med hønen og ægget i den slags udviklinger, men hvis man fra starten har bare en snert af ambivalens, så kan de utallige nedladende og mistænkeliggørende indlæg herinde sagtens være med til at skubbe en ud mod en kant, hvor man begynder at tvivle på det "sunde" eller "fornuftige" i det man gør - når man ser, hvordan mange kunder ser på en.

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

 

Det skriver jeg intet om. Det er dig, der vil have en kobling mellem forum og job.

Men siden du spørger har jeg talt med et par GP'er, som er blevet meget negativt påvirkede af debatten herinde - uanset om de selv har deltaget. Det er svært med hønen og ægget i den slags udviklinger, men hvis man fra starten har bare en snert af ambivalens, så kan de utallige nedladende og mistænkeliggørende indlæg herinde sagtens være med til at skubbe en ud mod en kant, hvor man begynder at tvivle på det "sunde" eller "fornuftige" i det man gør - når man ser, hvordan mange kunder ser på en.

Det var mere et hypotetisk spørgsmål ( tror jeg nok at det hedder ) :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Men her er så en historie om en prostitueret, som fortæller at hun blevet tvunget til sex som barn, inden hun, stadig som barn, begyndte at sælge sex.

Marlene stoppede efter 35 år som prostitueret: Nu kan jeg smage mad uden bismag af latex
46-årige Marlene Simoni har arbejdet som prostitueret i godt 35 år, men nu bryder hun med en karriere, der har slidt hende op både psykisk og fysisk.

Læs artiklen her!

Jag tänkte återigen vara lite av en "Djävulens advokat". Artikeln kan faktiskt läsas på många olika sätt och vilken tolkning som är den "riktiga" vet jag inte. Jag vill bara påminna om att när vi skiljer oss så händer det rätt ofta vi framställer vårt ex i negativ dager och glömmer det som varit bra under tiden samt framförallt glömmer att när vi inledde förhållandet så var det det bästa av de alternativ som vi hade då. Jag känner prostituerade som säger: "OK, mitt liv har inte varit någon dans på rosor och att vara hora är ingen optimal sysselsättning, men av de alternativ som jag har haft till mitt förfogande har det varit det bästa". Framförallt har dessa glädjeflickor vänt sig mot de priviligierade feminister från överklassen som har ifrågasatt deras val och framförallt deras förmåga att välja själva. 

Vad gäller Marlene kan vi, som jag påpekat tidigare, läsa att det var efter att hon hade utsatts för övergrepp som hon började sälja sex. Men vi kan också läsa "Jeg var 11 år, men alligevel formåede jeg på en eller anden måde at sige, at jeg skulle have penge for det her". Hur skulle hennes liv ha sett ut i dag om hon inte hade förmått sig att begära pengar? Hon hade fortfarande varit utsatt för övergreppen och kanske dessutom utan de pengar som hon tjänade. Man kan betänka att hon hade intiativförmåga nog att som 11-åring inse att få betalt för sex, men sen under 35 år saknade förmåga att ta sig ur sexsäljandet!?? Vi vet inte om livet hade utvecklat sig till det sämre eller till det bättre för henne om hon hade gjort andra val. Vi kan läsa att hon tjänade upp till 60 000 kr per månad. Om detta är skattefritt, vilket jag antar, så är det ingen föraktlig summa och mer än vad de flesta tjänar. Vad jag vill ha sagt är att i de individuella fallen som detta finns det andra sätt att tolka historiken.

Hon säger vidare att "det er fedt att fået sin kropp igen" när hon slutade. Jag känner till en prostituerad som kom in i branschen efter att ha blivit utsatt för en våldtäkt. För henne innebar tvärtom prostitution att "hon fick igen sin kropp" och att sälja sex gav henne makt över männen. 

Det handlar framförallt om att se nyanserat på problemet. Det är inte svart eller vitt utan snarare minst 50 nyanser av grått ... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sweetstone skrev, for 15 timer siden:

" så stopper jeg jo bare " tror du ikke ,at det bliver svært -går ud fra du har en god over gennemsnits mdr løn som glædespige ,og bom fra næste dag er pengene måske kun 20 % af hvad du havde i går.ved godt penge ikke er alt men livet er trods alt lettere ,med god økonomi.

Tjooo hvis ikke man har tænkt en plan B lige fra starten -så bliver det måske svært med en månedsløn på niveau med bankdirektøren... 

Jeg selv har tænkt både plan B  C  D og E så derfor tillader jeg mig at skrive"så stopper jeg bare" og SAMTIDIG kalde mig selv for en lykkelig luder!!!

Jeg siger det lige igen: Jo de findes skam!!! De lykkelige ludere!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...