Hop til indhold
gerog

Tillykke med de 90 år Dirch

Recommended Posts

Idag, den 18. maj ville Dirch Passer være fyldt 90 år. 

En fantastisk skuespiller og komiker.

Mine favorit film med ham, det er filmene Støv på hjernen og Soldaterkammerater på sjov :)


Dirch_Passer.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg elsker hans revy numre, "op å dååå", "Mudderkliren", og "skolekammerater" kan stadig få mig til at grine. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mit forhold til Dirch har alle dage været noget ambivalent, forstået på den måde, at noget af det som han lavede synes jeg var lidt for primitivt og plat - og så ovre i den modsatte grøft hvor han var komikeren med en storslået humor. Som årene går bliver gensynsglæden dog større og større når han ind imellem dukker op.

For et par dage siden var der i DR en udsendelse om Dirch, og der blev vist - vistnok et revynummer med både Jørgen Ry, Preben Kaas , Dirch passer og en kvindelig skuespiller som jeg ikke kunne genkende. Behøver jeg at fortælle mere om dette revynummer?!?!:) - -   ellers kan udsendelsen måske stadig ses via www.dr.dk  -  TV - Tv oversigt.

Hvis min Thailandske x-kæreste havde set denne udsendelse om Dirch og revynummeret, så var hun knækket sammen af grin med tårene løbende ned af kinderne en hel time - sådan havde hun det med Jan Gintberg. det danske sprog forstod hun ikke - kropssproget var rigeligt. Den form for humor tror jeg ikke findes i Thailand.

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...