Hop til indhold
Tip toe

Hæmoride - hvad kommer de af...?

Recommended Posts

Der plejer jo at være højt til loftet i EG, men ved ikke hvor meget hyggesnak det er. :D 

Som andre folk i en vis alder, oplever jeg en gang i mellem uventet besøg fra en hæmoride, men hvorfor dælen kommer den?

Har læst på nettet at de ofte kommer af dårlige toiletvaner og for meget presseri, men i mine tilfælde kommer røvbumsen oftest efter en vild bytur, hvor den ikke har fået for lidt med drinks, øl og dans. Fatter ikke helt hvorfor.

Er der andre ikke-medicinske udsagn om hvorfor dælen røvbumsen opstår? Og er det egentlig ikke også et sporadisk problem for GPere som tilbyder anal..? :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dansen og de svedige balder kan skabe friktion og blandet med ens knap så store omhyggelighed med hygiejnen i beruset tilstand kan det danne røvbumser!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hæmorider er microskopiske partikler fra det ydre rum, nærmere bestemt hæmoridebæltet der er en meteorsværm mellem stjernebilleder sydkorset og sydstjernen. Hvordan de kommer hertil og hvordan de finder op i nogen menneskers rectum er stadig et stort mysterium. Men har de først indfundet sig og føler sig godt tilpas har du fået en ven for livet da de ikke kan flyve tilbage hvor de kom fra. Så held og lykke med den og pas godt på den. ;-)

Venlig hilsen eksaminerende (dumpede) selvbestaltede læge T. H. Ick.

Del dette indlæg


Link til indlæg
22 cm and thick skrev, for 16 minutter siden:

Hæmorider er microskopiske partikler fra det ydre rum, nærmere bestemt hæmoridebæltet der er en meteorsværm mellem stjernebilleder sydkorset og sydstjernen. Hvordan de kommer hertil og hvordan de finder op i nogen menneskers rectum er stadig et stort mysterium. Men har de først indfundet sig og føler sig godt tilpas har du fået en ven for livet da de ikke kan flyve tilbage hvor de kom fra. Så held og lykke med den og pas godt på den. ;-)

Venlig hilsen eksaminerende (dumpede) selvbestaltede læge T. H. Ick.

Rigtigt, Det er et stort mysterium, hvordan de finder op i numsen.

Jeg har haft flere asteroider som er blevet fjernet på hospitalet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 3 timer siden:

Er der andre ikke-medicinske udsagn om hvorfor dælen røvbumsen opstår? Og er det egentlig ikke også et sporadisk problem for GPere som tilbyder anal..? :D 

Er det en bums med pus? Så er det ikke en hæmoride. Hæmoride er et blodkar med udposning, der er opstået typisk efter pressen. Brug en skammel på toilettet (se video nedenfor: Toiletstillingen på vores vestlige toiletter fremmer hæmorider) og spis tilstrækkeligt med fibre, så kommer de ikke.

Hvis det er en bums, så er det ikke mærkeligt at den kommer efter alkoholindtag. Det stimulerer generelt bumseproduktionen, som alle med akne kan bevidne (altså alkohol giver ikke bumser, men har man tendens til bumser, så speeder alkohol det op).

Jeg har ikke hørt om sammenhæng mellem hæmorider og alkohol. Men alkohol virker vanddrivende, så måske giver det hårdere afføring.

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 58 minutter siden:

Er det en bums med pus? Så er det ikke en hæmoride. Hæmoride er et blodkar med udposning, der er opstået typisk efter pressen. Brug en skammel på toilettet (se video nedenfor: Toiletstillingen på vores vestlige toiletter fremmer hæmorider) og spis tilstrækkeligt med fibre, så kommer de ikke.

Hvis det er en bums, så er det ikke mærkeligt at den kommer efter alkoholindtag. Det stimulerer generelt bumseproduktionen, som alle med akne kan bevidne (altså alkohol giver ikke bumser, men har man tendens til bumser, så speeder alkohol det op).

Jeg har ikke hørt om sammenhæng mellem hæmorider og alkohol. Men alkohol virker vanddrivende, så måske giver det hårdere afføring.

 

Ingen pus. Fik det engang undersøgt for mange år siden, da et tilfælde vækkede hypokonderen i mig. Svaret var: Det var noget som ville forsvinde af sig selv - hvilket det så gjorde. 

Det sagt, så har jeg en meget, meget dårlig vane med at sidde på kummen for længe og dimse med mobilen indtil benene sover. Er ofte nævnt af lægerne som en rigtig dårlig ide.

Mht byturene så har jeg også hørt fra én kvinde som oplevede præcis det samme. Ikke 100% risiko, men det kunne ske at tømmermændene fik føljeskab af en enkelt hæmoride. 

Det er ikke en plage. Sker måske én gang om året.

Måske noget med alkohol som givet max blodcirkulation, bevægelser som påvirker kroppen, dårlig luft, mange toiletbesøg... I dont know. Er ikke eksperten.

Men fra mine besøg på fødegangen er hæmorider i hvert fald kendte venner dér, fordi der foregår så meget presseri :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tip toe skrev, for 9 minutter siden:

Ingen pus. Fik det engang undersøgt for mange år siden, da et tilfælde vækkede hypokonderen i mig. Svaret var: Det var noget som ville forsvinde af sig selv - hvilket det så gjorde. 

Det sagt, så har jeg en meget, meget dårlig vane med at sidde på kummen for længe og dimse med mobilen indtil benene sover. Er ofte nævnt af lægerne som en rigtig dårlig ide.

O.k. Jeg mener det helt seriøst: Prøv at gøre det til en vane at bruge en skammel for at få en mere hug-lignende siddestilling, jf videoen. Det er ikke kun en muskel, men også halebenet der blokerer endetarmen i almindelig siddestilling (halebenet er "designet" til at lukke af).

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/artikler/2011/0125152442.htm

Jeg sidder også ofte længe på wc, men har ingen hæmoride-problemer. Problemet er som regel større for dem der skynder sig ... Jeg forstår ikke lægernes kommentar om at det skulle være et problem ift. hæmorider.

Husk også at drikke vand eller lign. når du er på druktur:

Rigeligt at drikke

En medvirkende faktor til forstoppelse er, at mange drikker for lidt. Et ekstra glas vand ved flere af dagens måltider kan korrigere for dette underskud og virke gunstigt på afføringens konsistens. Meget alkohol og kaffe gør afføringen mere tør og hård.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/mave-og-tarm/sygdomme/tyktarm/forstoppelse/

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 timer siden:

O.k. Jeg mener det helt seriøst: Prøv at gøre det til en vane at bruge en skammel for at få en mere hug-lignende siddestilling, jf videoen. Det er ikke kun en muskel, men også halebenet der blokerer endetarmen i almindelig siddestilling (halebenet er "designet" til at lukke af).

http://www.dr.dk/sundhed/dinsundhed/artikler/2011/0125152442.htm

Jeg sidder også ofte længe på wc, men har ingen hæmoride-problemer. Problemet er som regel større for dem der skynder sig ... Jeg forstår ikke lægernes kommentar om at det skulle være et problem ift. hæmorider.

Husk også at drikke vand eller lign. når du er på druktur:

Rigeligt at drikke

En medvirkende faktor til forstoppelse er, at mange drikker for lidt. Et ekstra glas vand ved flere af dagens måltider kan korrigere for dette underskud og virke gunstigt på afføringens konsistens. Meget alkohol og kaffe gør afføringen mere tør og hård.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/mave-og-tarm/sygdomme/tyktarm/forstoppelse/

Siger heller ikke at lange toiletbesøg er årsagen, men kan måske kan det fremprovokere eksisterende ... meteorsten? :D 

Synes dog aldrig problemet har været at presse grundet forstoppelse eller hård mave. Det er virkeligt sjældent jeg skider en melon. Men ja, har godt læs og hørt at vores normale sidde-vinkel slet ikke er sundhedsmæssigt egnet til at lave stort.

Igen så forklarer det ikke rigtigt noget om, hvorfor en stor druktur kan ende med en lille hæmoride. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har læst at hæmorider kan opstå ved anal samleje. Så problemet kan være dit valg af drukkammerater.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tag en dyb indånding og udstød afføring "

Ha ha ha ha ha ... fantastisk replik fra DRs artikel. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 20 timer siden:

Jeg har af og til en hæmoride, jeg kalder den o.....

Jeg kan bevidne, at du ikke er en hæmoride, for du hænger mig langt ud af halsen. :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 3 timer siden:

Jeg kan bevidne, at du ikke er en hæmoride, for du hænger mig langt ud af halsen. :D 

Du kunne jo måske have røv i begge ender :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 8 timer siden:

Jeg kan bevidne, at du ikke er en hæmoride, for du hænger mig langt ud af halsen. :D 

Tak, du er det så! :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...