Hop til indhold
storefrederik

Bispebjerg er blevet umuligt at bruge!

Recommended Posts

Hejsa,

Som enhver ansvarlig kunde blive jeg regelmæssigt testet. I år kan jeg dog ikke se hvordan man skal gøre det uden at blive meget generet i sin hverdag.

Man skal bestille en tid til at blive undersøgt, og det er faktisk dejligt at kunne komme ind efter kun 30min ventetid.

Men svaret skal man også booke en tid til og der går nu 1 måned før de har en tid!!! Jeg prøvede så alternativt drop-in og kom før åbning tidligt om morgenen. Der var kun en håndfuld andre drop-ins før mig (4-5 stk) men jeg skulle alligvel vente 4 timer! Jeg fik testet den fulde palette så telefonisk svar var ikke muligt.

Næste år tager jeg nok til lægen i stedet - eller venter en måned på resultatet!

Frederik

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For det første syntes jeg det lyder lidt sjovt, når du skriver ( som enhver ANSVARLIG kunde ) Hvis du var ansvarlig og passede på dig selv, var der jo ingen grund til at blive testet for det hele da hiv feks kun smitter igennem samleje uden gummi og det skal ind i din blodbane, så er faktisk svært at få hiv hvis man er ansvarlig :-) mht at der er 4 timer ventetid, er der intet nyt i, sådan har det altid været derude...Fordelen ved at ta derud og ikke til egen læge, er at de bruger kombi test derude, som er pålydig efter 4 uger fra smitte risiko, hos egen læge skal der gå 8-12 uger for smitte risiko da læger ikke bruger kombi test... Pøj pøj med svaret, håber ik du er smittet med noget :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man skal overføre hiv på den måde, skal du have en stor åben rift på din penis og pigen skal have et blødende sår i munden, ring venligst til aids linen hvis du er i tvivl, og spar mig for din dum smarte bemærkning " Øhhh" Du er tydligvis lidt udvidende her.... For sandsynligheden er nærmeste ikke eksisterende....Skal pigen smittes af dig er snakken en lidt anden, men du bliver ikke smittet af hiv via blowjob, der er mere klamydia,gonera,syfilis etc...

Del dette indlæg


Link til indlæg
storefrederik skrev, for 7 timer siden:

Hejsa,

Som enhver ansvarlig kunde blive jeg regelmæssigt testet. I år kan jeg dog ikke se hvordan man skal gøre det uden at blive meget generet i sin hverdag.

Man skal bestille en tid til at blive undersøgt, og det er faktisk dejligt at kunne komme ind efter kun 30min ventetid.

Men svaret skal man også booke en tid til og der går nu 1 måned før de har en tid!!! Jeg prøvede så alternativt drop-in og kom før åbning tidligt om morgenen. Der var kun en håndfuld andre drop-ins før mig (4-5 stk) men jeg skulle alligvel vente 4 timer! Jeg fik testet den fulde palette så telefonisk svar var ikke muligt.

Næste år tager jeg nok til lægen i stedet - eller venter en måned på resultatet!

Frederik

 

Næste år ? :o  Jeg bliver testet hver mdr. eller hver anden mdr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
storefrederik skrev, for 11 timer siden:

Men svaret skal man også booke en tid til og der går nu 1 måned før de har en tid!!! Jeg prøvede så alternativt drop-in og kom før åbning tidligt om morgenen. Der var kun en håndfuld andre drop-ins før mig (4-5 stk) men jeg skulle alligvel vente 4 timer! Jeg fik testet den fulde palette så telefonisk svar var ikke muligt.

Jeg orker heller ikke Bispebjerg mere, jeg håber bare på det bedste. Der er vist et par alternativer i København, men de er vist kun for bøsser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 13 minutter siden:

Du kunne gå til Louis Nielsen.... eller egen læge :) 

Jeg er fast kunde hos Thiele, men kan ikke rigtig se hvad det har med sagen at gøre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogen der har erfaring med:

Gentofte Hospitals logo - gå til forside

Klinik for kønssygdomme

Åbningstider
Mandag til fredag:
09:00 - 12:00
 
Mandage og onsdage:
16:00 - 17:00
Her ser vi kun patienter, der skal undersøges, behandles eller vejledes i kønssygdomme.
Alle kan henvende sig i klinikkens åbningstid uden henvisning og uden tidsbestilling.
 
Svar på prøve
Resultaterne af undersøgelsen er klar efter 10 dage. Herefter skal du møde op i klinikkens åbningstid for at få svar på prøven.
 
Mon ikke alle kan komme der, også fra andre kommunere end Gentofte?
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Folk brokker sig over ventetiden på  Bispebjerg, vi skal være glade for at der denne service. 

Jeg snakkede med sygeplejerskerne hver gang, de har slet ikke nok ressourcer ifh. til de mange personer som kommer og bliver testet. Jeg vil anbefale at bruge egen læge, det er hurtigere. Jeg har ikke tid til at vente 2-3-4 timer x2 (test+svar), tid er penge.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må jo nok se mig skyldig I at købe oralsex uden beskyttelse, både superfransk og slikke fisse. Ikke altid men nogle gange.
Men når man nu er så dum skal man jo også lade sig teste, og jeg har gjort det en gang om året i en årrække.
Og godt nok er det her et forum for personer der støtter kontant afregning.
Men jeg har altså også sex privat, og det kan godt være med færre forholdsregler mht kondom end når jeg er kunde.

Jeg har godt kigget på Gentofte, men det var for uvant denne gang - men jeg håber da på en "anmeldelse" inden næste år.

Til gengæld var jeg ikke klar over Bispebjerg bruger en metode der gør at man kan teste 4 uger efter fremfor 8-12 uger.
Det er da ret væsentligt hvis man vil have relevant svar fremfor noget som er sket et kvartal siden!

Og jeg ved godt at lægens urin selvtest er lige så pålidelig som vatpinden.
Men det kan let blive noget fumleri med de første stråler af morgenurin. Og man skal også lige tænke sig om ved forsendelsen.
Så vidt jeg husker tåler det ikke frostvejr, så man skal helst ind i supermarkedet og aflevere sin "Biohazard" forsendelse fremfor en postkasse.
Det havde været rart hvis Hvidovre Hospital havde en skrank man kunne aflevere sin prøve hos...

Mit indlæg er ikke et angreb på personalet på Bispebjerg - jeg ved godt at de som en del af velfærdsstaten er under voldsomt pres.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt efter pris, så kunne jeg faktisk godt tænke mig et bruger betalt alternativ.

Et sted der har ofte åben, og hvor man kan komme til indenfor 1 time, mod at betale 2 - 300 kr for det.

Spørgsmålet er vel om det er kommercielt bæredygtigt, og eller om det offentlige må supplere med et alternativ med bruger betaling.

Det nytter jo ikke, hvis omkostningerne er 500 kr for hver der bliver testet, men enten bliver det offentlige aflastet, eller også må vi til lommerne, eller vente den tid det tager.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville gerne støtte brugerbetaling. Især da det jo er en risiko man selv vælger at udsætte sig for.
Så er det fair nok at skatten ikke dækker udgifterne.

Evt. bare en enkelt hudlæge (det går kønssygdomme jo under) som har en god aftale med et laboratorie. Tja... måske.
Det er lige før det kunne være interessant at forfatte en mail og sende rundt til områdets hudlæger...

Prisen er nok den største forhindring. Jeg er ikke sikker på at 2-300kr ville kunne dække lægehonorar og laboratorie.
Og hvis det bliver for dyrt forsvinder kundegrundlaget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er måske et spørgsmål om at få skabt et centralt brugbart tilbud, med en tilstrækkelig efterspørgsel til at afvikle kunderne så tidseffektivt som muligt.

Des mindre ventetid, for des flere kunder, des lavere kan prisen vel blive?

På samlebånd kan der vel afvikles mellem 5 og 10 kunder i timen, for hver sygeplejerske - eller??

Dog ser jeg ikke gerne princippet om at egen risikoadfærd, skal omsættes til egen betaling, ført helt til ende.

HIV behandling koster vel 100000 kr om året, og vi opfører os ikke kamikaze agtigt fordi vi modtager, eller yder fransk uden, hvor vi bruger kondom til alt andet.

Det kan hurtigt udvides til menneskers seksual adfærd i almindelighed, og hvor mange kan sige at de aldrig har taget en risiko.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg betalet gerne for at "springe" køen over. Men det burde ikke være nødvendig at betale for sundhed her i landet, jeg bidrager rigelig i forvejen med skattekroner.

Jeg har aldrig være indlagt. Aldrig været på social overførselsindkomst. Jeg har dog modtaget SU i studietiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 1 minut siden:

Det er måske et spørgsmål om at få skabt et centralt brugbart tilbud, med en tilstrækkelig efterspørgsel til at afvikle kunderne så tidseffektivt som muligt.

Des mindre ventetid, for des flere kunder, des lavere kan prisen vel blive?

På samlebånd kan der vel afvikles mellem 5 og 10 kunder i timen, for hver sygeplejerske - eller??

Du kan selv regne ud der skal bruges af ressourcer på Bisp.

Hver person tager 15-30 min af lægernes og sygeplejerskernes tid, der kommer ca. 50-80+ personer. om dagen

Lad os regne på det i snit 20 min per person et lavt sats 50 personer: 20 min x 50 = 16,7 timer plus pauser  (1-1,5 timer) ca. 18 timer / 4 læger = 4,5 timer per læge, klinikken har åbnet ca. 4 timer om dagen. 

Det hænger ikke sammen, Nogle dage fx. mandag er der meget "run" på, folk har været i byen og har haft usikkert sex. De glemmer bare der er en inkubationperiode.

Del dette indlæg


Link til indlæg
storefrederik skrev, den ‎16‎-‎04‎-‎2016 at 11:40:

Hejsa,

Som enhver ansvarlig kunde blive jeg regelmæssigt testet. I år kan jeg dog ikke se hvordan man skal gøre det uden at blive meget generet i sin hverdag.

Man skal bestille en tid til at blive undersøgt, og det er faktisk dejligt at kunne komme ind efter kun 30min ventetid.

Men svaret skal man også booke en tid til og der går nu 1 måned før de har en tid!!! Jeg prøvede så alternativt drop-in og kom før åbning tidligt om morgenen. Der var kun en håndfuld andre drop-ins før mig (4-5 stk) men jeg skulle alligvel vente 4 timer! Jeg fik testet den fulde palette så telefonisk svar var ikke muligt.

Næste år tager jeg nok til lægen i stedet - eller venter en måned på resultatet!

Frederik

 

Ja....VD klinikken er både offer for egen succes og en fuldkommen vanvittig undernormering.

Vi taler om én klinik til en storby med 1.5 mio indbyggere!

I gamle dage (10-15 år siden) hvor man kort forinden havde lukket Rudolph Berg (der i næsten 100 år, havde stået for VD testning), var det dog stadig muligt at komme til på 0.45-1.5 time....men så blev åbningstiderne løbende forkortede...og måske blev det mere populært...men det er endt i kaos med ofte over 6 timers ventetid.

https://da.wikipedia.org/wiki/Rudolph_Bergh

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 1 time siden:

Jeg betalet gerne for at "springe" køen over. Men det burde ikke være nødvendig at betale for sundhed her i landet, jeg bidrager rigelig i forvejen med skattekroner.

Jeg har aldrig være indlagt. Aldrig været på social overførselsindkomst. Jeg har dog modtaget SU i studietiden.

Mon ikke en test betalt af egen lomme løber op i mange mange tusinde kroner.

Tænk bare på hvad din mekaniker skal have i timen.

Og de maskiner, der skal centrifugere og hvad de ellers gør koster nok lidt mere end nogle skruenøgler...he he.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der kan vel være lige så lang ventetid hos egen læge? Hos min læge kan man tidligst få en tid tre uger senere, når man reserverer en tid. Det er ret lang tid at vente, hvis man er syg, men det kan jo være det er nået at gå over igen inden man kan komme til.

Redigeret af Mr. Bean

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr. Bean skrev, for 15 timer siden:

Der kan vel være lige så lang ventetid hos egen læge? Hos min læge kan man tidligst få en tid tre uger senere, når man reserverer en tid. Det er ret lang tid at vente, hvis man er syg, men det kan jo være det er nået at gå over igen inden man kan komme til.

Pikken når at falde af inden... pikken er roden til alt ondt :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Indland  20.04.2016 kl. 14:37 OPDATERET 20.04.2016 KL. 18:59 
Prisforskel på over 1000 kr. på at få taget en blodprøve
Praktiserende læger slår et slag for, at patienter skal kende prisen - og prisforskellen - på behandlinger
 
De praktiserende læger er billigere og kan aflaste sygehusene, siger formanden for PLO, Praktiserende Lægers Organisation, Christian Freitag. Foto: Casper Dalhoff
 
De praktiserende læger er billigere og kan aflaste sygehusene, siger formanden for PLO, Praktiserende Lægers Organisation, Christian Freitag.
Foto: Casper Dalhoff
Spørgsmålet er måske, om det kan organiseres som et centralt bæredygtigt brugerbetalt tilbud, hvis det er så meget billigere i almen praksis, end på sygehuset
 
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...