Hop til indhold
Gæst

Hvad tænker i om konceptet 'Gift ved første blik'?

Recommended Posts

Gæst

... kan se, at der søges deltagere til næste sæson..., finder konceptet ok, og udsendelserne ganske underholdende og faktisk også ret informative ift. de forskelle, der er på mænd og kvinder og tilgangen til livet, kærligheden, intimitet osv.

Er nysgerrig. Er det en udsendelsesrække mest for kvinder eller kan mænd også finde på at se det? som underholdning / tidsfordriv...?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes egentlig det er et spændende socialt eksperiment. Gad faktisk godt se hvordab det ville ende hvis man udvidede det til dobbelt så mange par og den ene halvdel IKKE blev fulgt af kamera. Ville det give dem en bedre chance for at finde hinanden og kærligheden?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
JesperBigGuy skrev, den 2. apr. 2016 at 21:16:

Jeg synes egentlig det er et spændende socialt eksperiment. Gad faktisk godt se hvordab det ville ende hvis man udvidede det til dobbelt så mange par og den ene halvdel IKKE blev fulgt af kamera. Ville det give dem en bedre chance for at finde hinanden og kærligheden?

... fed ide..., det tænker jeg klart, at de ville. Man kan jo ikke helt være sig selv, når man er hooked up m mikrofon og et  kamerahold rendende i 'røven' stort set 24-7. Send dog den ide ind til DR. Det vil nærmest være ligesom hvis to grupper tester medicin. Et hold får den rigtige medicin og den anden del får placebo. Hvordan ender det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 22 minutter siden:

... kan se, at der søges deltagere til næste sæson..., finder konceptet ok, og udsendelserne ganske underholdende og faktisk også ret informative ift. de forskelle, der er på mænd og kvinder og tilgangen til livet, kærligheden, intimitet osv.

Jeg ser meget lidt fjernsyn, men synes det lyder som et spøjst koncept. Efter at man er blevet gift, hvad sker der så? Hvad hvis man bliver skilt et par afsnit senere? Følger man så også, hvordan parternes advokater kæmper om bodeling og hustrubidrag?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke eksperterne kan ramme kærligheden 100%, men jeg tror på at mange fejlmatch kan sorteres fra og tænk hvis parrene fik lov at være sig selv når de er sammen istedet for at tænke på hvordan de klippes sammen osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 2 minutter siden:

... fed ide..., det tænker jeg klart, at de ville. Man kan jo ikke helt være sig selv, når man er hooked up m mikrofon og et  kamerahold rendende i 'røven' stort set 24-7. Send dog den ide ind til DR. Det vil nærmest være ligesom hvis to grupper tester medicin. Et hold får den rigtige medicin og den anden del får placebo. Hvordan ender det?

DR er næppe interesseret i et koncept hvor en del af det ikke bliver filmet. Ak og ve et nederlag det ville være hvis dem der ikke havde et TV hold i røven rent faktisk klarede sig bedre :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, den 2. apr. 2016 at 21:33:

DR er næppe interesseret i et koncept hvor en del af det ikke bliver filmet. Ak og ve et nederlag det ville være hvis dem der ikke havde et TV hold i røven rent faktisk klarede sig bedre :D 

det har du så ganske ret i, men det ville trods alt bevise at hele arbejdet bag, med at matche parrene opereret faktisk virker - men at tv-delen stresser mega meget og gør, at deltagerne ikke helt er sig selv. og så bliver alt jo selvfølgelig klippet, så der giver gode historier...  det er jo ikke hele virkeligheden tv viser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Louie De Palma skrev, den 2. apr. 2016 at 21:31:

Jeg ser meget lidt fjernsyn, men synes det lyder som et spøjst koncept. Efter at man er blevet gift, hvad sker der så? Hvad hvis man bliver skilt et par afsnit senere? Følger man så også, hvordan parternes advokater kæmper om bodeling og hustrubidrag?

nej, det følger man ikke. Tænker at deltagere har underskrevet en slags på forhånd, så de ikke blander bo og økonomi før når de til sidst vælger, om de vil forblive gift eller ej, og først herefter 'klapper fælden' juridisk og økonomisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke set det, men jeg syntes det lyder interessant. Men min kone bliver nok pisse sur hvis jeg melder mig til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Thomas Aalborg skrev, den 2. apr. 2016 at 21:13:

Jeg har set programmet og fundet det ganske underholdende og interessant:-) 

Ser du det også som et socialt eksperiment, som (JesperBigGuy) skriver, eller mere for underholdningens skyld?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Midtj skrev, for 12 minutter siden:

Jeg har ikke set det, men jeg syntes det lyder interessant. Men min kone bliver nok pisse sur hvis jeg melder mig til.

Haha - den var sgu god:-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, 1 time siden:

... kan se, at der søges deltagere til næste sæson..., finder konceptet ok, og udsendelserne ganske underholdende og faktisk også ret informative ift. de forskelle, der er på mænd og kvinder og tilgangen til livet, kærligheden, intimitet osv.

Er nysgerrig. Er det en udsendelsesrække mest for kvinder eller kan mænd også finde på at se det? som underholdning / tidsfordriv...?

Kære Mizz Skov:)

- -  Er nysgerrig. Er det en udsendelsesrække mest for kvinder eller kan mænd også finde på at se det? som underholdning / tidsfordriv...?

Tja, - jeg synes mere det er et eksempel på en serie med udgangspunkt i rablende vanvid - "Gift ved første blik" - -  almindelig lavpraktisk sund fornuft bør sige at det stort set er umuligt, uanset hvor meget grundigt forarbejde der er lavet for begge parter (K + M) for, at de kan være hinandens optimale match. - -  i den sidste ende drejer det om kemi - kan de lide hinanden - ja eller nej.  :)  :evil:

Desværre synes jeg mit eget køn - altså mændene i alt for mange tilfælde IKKE magter at "Læse og afkode" deres just tilkommende viv; men bare braser frem og f.eks. bare forventer sex første nat:wub: - og i mange tilfælde direkte presser på. En anden husker jeg i talen til sin brud ved middagen - tiltale sin kone "lillemor"  - sikke da en nedværdigende tiltale!!  

Den allerværste var Reklamedirektøren fra Bornholm - der stod med kæmpe tårer i øjnene:cry: da han talte til sin brud og derefter begyndte at storsnave hende ved middagen - og meget andet hvor han pressede på - "vi har det allerede såååå goooodt saaaammen"  -  NEJ, det havde hun ikke - hele hans manglende empati medførte hurtigt, at hun ganske enkelt bad ham skride - hun var ham MENTALT overlegen.

I for alt mange tilfælde synes jeg ikke mændende magter, at håndtere "mødet med deres kone"  i samme omfang som kvinderne - selvfølgelig er da også ind imellem en "kluddermor"  som heller ikke magter; men de er få!!

Jeg har set et par serier; men min interesse er brændt ud, - der er ikke noget at lære synes jeg.

Mange hilsner

Nyder livet

- -  nå ja forresten - det jeg lige har skrevet falder sgu nok ikke i god jord hos jer guys herinde - vel ??

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 14 minutter siden:

Jeg har ikke set det, men jeg syntes det lyder interessant. Men min kone bliver nok pisse sur hvis jeg melder mig til.

:lol::lol::lol::P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, for 2 minutter siden:

Ser du det også som et socialt eksperiment, som (JesperBigGuy) skriver, eller mere for underholdningens skyld?

 

Begge dele. Det er da interessesant om man kan finde 2 personer, som teoretisk vil passe perfekt sammen, og tro på, at de rent faktisk vil få et lykkeligt ægteskab i mange år frem, blot fordi de på papiret passer godt sammen, fordi de har samme interesser, samme humor og samme drømme.

Svaret på det må jo så være et klart rungende nej, efter de to sæsoner indtil videre. Alle parrene er jo skilt igen, men det må dælme også være svært med kamerahold osv. 

Min personlige holdning og erfaring viser nærmere, at forskellighed er godt i et parforhold. Og at det er en fordel at have forskellige interesser og holdninger. 

 

Samtidigt ser jeg det som et underholdningsprogram. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thomas Aalborg skrev, for 9 minutter siden:

Begge dele. Det er da interessesant om man kan finde 2 personer, som teoretisk vil passe perfekt sammen, og tro på, at de rent faktisk vil få et lykkeligt ægteskab i mange år frem, blot fordi de på papiret passer godt sammen, fordi de har samme interesser, samme humor og samme drømme.

Svaret på det må jo så være et klart rungende nej, efter de to sæsoner indtil videre. Alle parrene er jo skilt igen, men det må dælme også være svært med kamerahold osv. 

--------------------------------------------------------------------------

Min personlige holdning og erfaring viser nærmere, at forskellighed er godt i et parforhold. Og at det er en fordel at have forskellige interesser og holdninger. 

- det er også min erfaring at forskellighed i personlighed - interesser - holdninger er en styrke, ellers er der risiko for at "sidde lårene af hinanden" - for vi har det sååå  gooodt saaaammnen - at vi er sammen heeele tiiden - og vi keeeder os slet ikkkke - ihjel

Samtidigt ser jeg det som et underholdningsprogram. 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, 1 time siden:

Jeg har ikke set det, men jeg syntes det lyder interessant. Men min kone bliver nok pisse sur hvis jeg melder mig til.

Kære Midtj.:)

- ja måske bliver hun sur - måske.

Det kan jo også være hun drager et lettelsens suk:-D- gudskelov blev han afsat til en anden - må lykken stå jer bi

Mange hilsner:P

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er et sjovt koncept og jeg ser det udelukkende for underholdningens skyld. Jeg tror at speed dating er lige så effektivt, som 5 ugers ægteskab, til at skabe kærlighed mellem tilfældige ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som udgangspunkt fandt jeg det interessant da det blev vist første gang og jeg så det hele. Det var lidt skuffende at selvom der var et par stykker der stadig var sammen da serien sluttede, så gik de sidste også fra hinanden bagefter. Jeg har ikke rigtig fulgt det senere, det syntes som om alle varianter over temaet var udlevet første gang, det er nu nok ikke helt rigtigt. Som jeg oplever konceptet, så er dem der deltager notoriske singler, det er der jo ikke noget galt med, men måske er de trods alt indrettet mere til at være alene og er ikke så tilbøjelige til at finde et liv i tosomhed, inklusive de mange kompromisser det indebærer, interessant i det lange løb. Hvad er statistikken egentlig, hvor mange er stadig sammen fra alle serierne?

mvh Dr X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er konceptet ikke den, at to singler indvilliger i at dele bord og seng med en fremmed. Og måske endda modtager en en økonomisk erkendtlighed for det? Så har vi fået sat ansigt på nye aktører i prostitutionsmiljøget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

så vidt jeg ved, så er to par fra den seneste udsendelsesrække fortsat gift. Det ene par er flyttet til USA sammen og det andet par er vist tæt på at flytte sammen i mandens barndomshjem... så to ud af fire er da pænt.

... jeg har klart også tænkt, at deltagerne (som mange singler ude i virkeligheden) ikke vil gi køb på noget af deres frihed, og derfor går de ikke helhjertet ind i konceptet... og hvis man har været single i 5-6-7 år, så har man fået rigtig mange vaner og regler, så bliver det ekstra svært for en potentiel rigtig partner at få plads og lov til at sætte sit personlige præg på fællesskabet, som skal opbygges i hverdagen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 28 minutter siden:

En lang række af: Robinson, Landmand søger.... Gift ved første....

Det er til at kaste op over

Så hellere "loosernes" serie Luksusfælden. DET er konge humor.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...