Hop til indhold
kanonkongen

Snaps når det er bedst.

Recommended Posts

Hej allesammen.

Snaps har i mange år været fast inventar på frokostbordet, særligt til jul og påske, hvor den får silden til at glide lidt lettere. Jeg tænkte kunne man lave snaps til en hel middag inklusiv natmad. Så jeg tænkte jeg selv ville lave snaps til sådan en middag. Og her er det så natmaden jeg vil fokusere på. Da den jo er ret vigtig. Vi danskere er jo ofte innovative og har masser af madglæde, og har jo oplevet, at det er blevet populært at hjemme-brygge sin egen snaps. Så den bølge skal jeg da med på. Og ja har jo fundet ud, af det er ret simpelt at lave sin egen personlig snaps med et par udfordringer jeg kommer til, og har brug for hjælp. 

Jeg vil jo lave denne hotdog snaps som natmad. :D Det jo ren win win. Man får noget i maven inden man går i seng Og mere spiritus så man kan gå i hegnet på fuld mave. 

Så jeg startede med, at købe ind efter tingene der skulle, bruges.

  • uhørte dyre kvalitetspølser.
  • Fik bageren til at bage de mest luxuriøse brød.
  • Købt billigt vodka i Fleggaard. Man skal ikke fråse vel.
  •  Hjemmelavet ketchup, remoulade og sennep.
  • Løg og igen hjemmelavet agurkesalat. 
  • Snor til, at holde hotdogen sammen den blev kogt så den er steril.

Fremgangsmåde:
Jeg tog pølserne og kogte dem blidt og nænsomt, de var jo af god kvalitet, og stegte dem i masser af smør på en pande til de var som på billedet. Ja brødet blev nænsomt varmet op.Men er løbet ind i uforudsete udfordringer med dette. Hvordan fanden får jeg det i flasken? Det splatter jo uhensigtsmæssigt ud. Nå jeg putter det i et glas i stedet for. Allerede efter 6 timer er snapsen færdig. Nr. 2 udfordring det er jo ikke varmt mere. Skal man virkelig koge snapsen til den temperatur man vil have hotdogen?  Ja håber nogle kan, hjælpe med disse udfordringer. For jeg skal bruge det allerede i aften på denne skønne første dag i april.

12495125_10154162340244009_1675876890860

Aprilsnar.

Kan i have en helt igennem fantastisk dag allesammen. Og husk man skal, ikke tro på alt der sker i dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, 1 time siden:

Hej allesammen.

Snaps har i mange år været fast inventar på frokostbordet, særligt til jul og påske, hvor den får silden til at glide lidt lettere. Jeg tænkte kunne man lave snaps til en hel middag inklusiv natmad. Så jeg tænkte jeg selv ville lave snaps til sådan en middag. Og her er det så natmaden jeg vil fokusere på. Da den jo er ret vigtig. Vi danskere er jo ofte innovative og har masser af madglæde, og har jo oplevet, at det er blevet populært at hjemme-brygge sin egen snaps. Så den bølge skal jeg da med på. Og ja har jo fundet ud, af det er ret simpelt at lave sin egen personlig snaps med et par udfordringer jeg kommer til, og har brug for hjælp. 

Jeg vil jo lave denne hotdog snaps som natmad. :D Det jo ren win win. Man får noget i maven inden man går i seng Og mere spiritus så man kan gå i hegnet på fuld mave. 

Så jeg startede med, at købe ind efter tingene der skulle, bruges.

  • uhørte dyre kvalitetspølser.
  • Fik bageren til at bage de mest luxuriøse brød.
  • Købt billigt vodka i Fleggaard. Man skal ikke fråse vel.
  •  Hjemmelavet ketchup, remoulade og sennep.
  • Løg og igen hjemmelavet agurkesalat. 
  • Snor til, at holde hotdogen sammen den blev kogt så den er steril.

Fremgangsmåde:
Jeg tog pølserne og kogte dem blidt og nænsomt, de var jo af god kvalitet, og stegte dem i masser af smør på en pande til de var som på billedet. Ja brødet blev nænsomt varmet op.Men er løbet ind i uforudsete udfordringer med dette. Hvordan fanden får jeg det i flasken? Det splatter jo uhensigtsmæssigt ud. Nå jeg putter det i et glas i stedet for. Allerede efter 6 timer er snapsen færdig. Nr. 2 udfordring det er jo ikke varmt mere. Skal man virkelig koge snapsen til den temperatur man vil have hotdogen?  Ja håber nogle kan, hjælpe med disse udfordringer. For jeg skal bruge det allerede i aften på denne skønne første dag i april.

12495125_10154162340244009_1675876890860

Aprilsnar.

Kan i have en helt igennem fantastisk dag allesammen. Og husk man skal, ikke tro på alt der sker i dag.

KK

Brug et syltetøjsglas - Åbningen er større . . . :-D Go' til at lave Ranslirpane-Spcial . . . . :lol:

Gør det selv, når valnødderne skal i snaps . . . ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 2 timer siden:

Gør det selv, når valnødderne skal i snaps . . . ;)

Hej An2n. 

Kan man lave klunke snaps :lol::lol: Er ikke sikker på jeg gider stå i flere dage med dem i sprit da. :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 1 time siden:

Kan man lave klunke snaps :lol::lol: Er ikke sikker på jeg gider stå i flere dage med dem i sprit da. :lol:

Husk lige at barbere dem først!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...