Hop til indhold
Liv

iPad hjælp, kan ikke åbne links

Recommended Posts

Jeg har i dag fåret et problem med min (ca 1 1/2 år gamle) iPad, jeg kan ikke åbne links, hverken i mails eller fx ved en Google søgning. Jeg har ikke foretaget den seneste opdatering, da jeg læste et sted, at den kan volde problemer. Jeg har prøvet at slukke den helt, det hjalp ikke på noget.

Håber nogen kan hjælpe :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Liv

Har du tjekket om wifi eller nettet virker. Jeg har på min arb ipad, slettet Safaris cache, cookies og historie og genstartet min ipad igen.det virkede for mig dengang. Og også installeret den nye opdatering. Det har ikke voldt mig problemer.

God aften til dig.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et godt bud på mange af den slags problemer er at resette iPad'en. (bare rolig. den sletter ikke noget data). Hold home og power-knapperne nede samtidig i omkring 5-6 sekunder indtil skærmen slukker. Tænd derefter din ipad og prøv at se om det ikke virker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har slukket den to gange (slukket som i æble på skærm og derefter helt slukket), det hjalp ikke. Jeg har og slettet historikken, men ved ikke hvordan man sletter cache og cookies? Har kørt med delt internetforbindelse i dag, måske er det derfor, men det plejer ikke at volde problemer. Må teste når jeg kommer hjem til mit trådløse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Morisot

Det er et generelt problem i forbindelse med den sidste iOS opdatering, som mange er ramt af i øjeblikket. Jeg har den også på min iPad. Apple har sendt en mail rundt, hvor de siger de er opmærksom på problemet og arbejder på at løse det hurtigst muligt. 

Midlertidigt kan man dog løse problemet ved at åbne linket som et nyt vin due. Det virker hos mig. Jeg bruger dog en Chrome-browser og ikke Safari.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Morisot

En midlertidig løsning på dit problem er at disable javascript i Safari. Det gør man simpelt på følgende måde:

1. Vælg Settings

2. Vælg Safari

3. Vælg Advanced 

4. Disable Javascript  (skal ikke være grøn)

Så skulle dine links virke igen. Men bemærk det er en midlertidig løsning. Dette påvirker grafikken i Safari. Så husk at skifte tilbage, når der forhåbentligt meget snart kommet en permanent løsning

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke, om dit problem kan løses på denne måde, men jeg havde andre iPad-problemer. Efter råd her inde installerede jeg browseren Dolphin, den har i det store hele virket efter hensigten...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gjorde som Morisot foreslog, det hjalp på Google, men ikke herinde. Jeg kan fx ikke klikke på KK' s link. 

Warmgun, jeg har ikke andre problemer og det er først opstået i går. Prøver den nye opdateringen håber det hjælper. Det er mega irriterende.

Tak for hjælpen alle :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når du siger du ikke kan klikke på links, mener du så at der ikke sker noget, altså at linket du klikker på ikke "aktiverer", eller at du slet ikke kan klikke på linket ?

Hvis det førstnævnte, har du prøvet at klikke og holde fingeren nede, til pop-up menuen kommer frem, og der vælge "åbn i en ny fane" ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der sker intet, som i intet, ingen vinduer, ingen pop up menu :( Nogen gange har den også frosset siden, så jeg måtte ud og dobbeltklikke på home, for at få den væk igen....

Jeg har nu kørt den seneste opdatering, ingen bedring...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 1 minut siden:

Der sker intet, som i intet, ingen vinduer, ingen pop up menu :( Nogen gange har den også frosset siden, så jeg måtte ud og dobbeltklikke på home, for at få den væk igen....

Jeg har nu kørt den seneste opdatering, ingen bedring...

 

De sagde noget i radioen om at nyeste opdatering var noget lort, for nogle Apple ting...  Måske du kan Google om det. 

Jeg har ingen Apple produkter, så jeg kan desværre ikke hjælpe. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 3 minutter siden:

 

De sagde noget i radioen om at nyeste opdatering var noget lort, for nogle Apple ting...  Måske du kan Google om det. 

Jeg har ingen Apple produkter, så jeg kan desværre ikke hjælpe. 

Det var for ældre iPads. Mit problem er opstået før opdateringen, som jeg iøvrigt kun turde køre fordi KK sagde god for den ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Morisot

Lige en lille statusopdatering. Apple arbejder stadig på problemet, som efterhånden er omfattende og må siges at være lidt af en skandale, som også er begyndt at få opmærksomhed i medierne. Millioner ser ud til at være ramt og flere ser ud til gradvist at vil blive ramt.

Blandt nørderne på nettet er der nu enighed om at problemet skyldes samspillet mellem iOS og og nye apps udviklet til den nye iOS9.3 opdatering. Om man bliver ramt afhænger af hvilke apps, man har instaleteret på sin iPhone eller iPad. Problemet opstår i forbindelse med at man opdaterer disse apps og vel og mærke ikke i forbindelse med opdatering til iOS9.3. Det forklarer hvorfor Liv har fået problemet selv om hun ikke havde opdateret til iOS9.3. Booking.com - en meget populær app som jeg har på min IPhone og iPad - giver i henhold til nørderne problemer.

Det betyder også at flere og flere vil blive ramt i takt med at man opdaterer sine apps. Det bedste råd man kan give er nok at lade være med at opdatere sine apps hvis man stadig har en velfungerende iPhone eller iPad. Ellers findes der ikke en mirakelløsning der løser alle problemer ud over at vende på en opdateret iOS9.3 fra  Apple, hvor man forhåbentligt har rettet fejlene.

Men skandaløst at produktet ikke er blevet testet bedre før det blev sendt på markedet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 4 timer siden:

Det var for ældre iPads. Mit problem er opstået før opdateringen, som jeg iøvrigt kun turde køre fordi KK sagde god for den ;-) 

Ah... Øv :( 

Tjek evt. Www.mobildebat.dk 

Der er bl.a. et Apple under forum. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Morisot

Apple har nu frigivet en opdateret iOS 9.3 , hvor det værste fejl skulle være rettet. Efter opdateringen virker mine links fint igen. Så det ser ud til at man bare skal kaste sig ud i opdateringen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...