Hop til indhold
Guest Søren Brun

Fodbold

Recommended Posts

Guest Søren Brun

Jeg synes at det kunne være hyggeligt med en tråd om dansk topfodbold, som nærmer sig slutningen af sæsonen. Efter næste runde er der kun en trediedel tilbage, så alle hold skal møde hinanden en gang mere. Jeg vil bede alle dem, der anser fodbold for at være tidsspilde om at undlade at kommentere.:wink:

Mesterskabet havner helt sikket hos FCK, og sådan som de har startet foråret er det selvfølgelig et logisk resultat og fuldt retfærdigt, næstflest mål scoret (efter AaB) og færrest i mod, klasse.

På andenpladsen er pt noget overraskende Sønderjyske, som har scoret fjerdeflest mål og har ladet trediefærrest gå ind. Og i modsætning til sidste år vinder de kampene, hvor de i forrige sæson hvor utrolig mange endte uafgjort; og så kommer 3 hold hvor det kun er målforskellen, der skiller, FCM, AaB og Brøndby, så alt kan ske i kampen om medaljer og kvalifikation til europæiske pladser. Og man skal nok heller ikke udelukke, at OB og Randers kan komme fra baghjul.

I bunden er Hobro jo håbløst bagud og nok ude af superligaen. Men de har også, delvis selvforskyldt, har haft nogle marginaler i mod sig, tab af 3 point til AGF pga et administrativt svigt, og tab af 2 point i overtiden mod Esbjerg pga sæsonens største dommerfejl (og det siger ikke så lidt). Ellers havde de haft 15 point og Esbjerg og AGF hver 20 point, og så havde det set lidt mindre håbløst ud, også selvom målscoren nok er til et minus point.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En tråd om dansk topfodbold. Tja, nu siger dansk fodbold ikke mig det helt store, holder med AGF, men følger ikke ret meget med i suppeligaen. Kedelig fodbold, og stemningsløse stadions for langt se fleste kampes tilfælde.

Til gengæld banker mit hjerte for engelsk fodbold, og i særdeleshed West Ham. Er i England flere gange pr sæson, og har haft sæsonkort til Hammers i nu 11 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
HammerAarhus skrev, for 1 time siden:

En tråd om dansk topfodbold. Tja, nu siger dansk fodbold ikke mig det helt store, holder med AGF, men følger ikke ret meget med i suppeligaen. Kedelig fodbold, og stemningsløse stadions for langt se fleste kampes tilfælde.

Til gengæld banker mit hjerte for engelsk fodbold, og i særdeleshed West Ham. Er i England flere gange pr sæson, og har haft sæsonkort til Hammers i nu 11 år.

Så skulle emner om trekants dramaer, kone/kæreste byt m.m. vel også med i den tråd :?: :wink: :grin::grin::grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Søren Brun.

Er helt enig i, at toget buldre derudaf, for Fck. Og ja med sejren på  6-2 over Aab. Så er der vel ikke så meget andet end at sige cadeau til dem. Og ja tillykke. Dog piner det mig lidt de har de store forspring. På den anden side, kan man sige de andre klubber. Ikke har kendt deres besøgelsestid. Man må jo også sige Fck, er gode til, at bruge knap 130 mil. På at sikre sig mesterskabet i år. (skal man putte lidt malurt i bægeret) Som jo så går ud over talent arb. 

Som Midtjylland fan har. De første uger af forårssæsonen  overstået, og hvilken ret så rædselsfuld start det har været. Desværre, kan man ikke sige, den ikke været helt så positiv, som vi  Fcm fans, nok alle havde håbet på forhånd. Fakta er under alle omstændigheder, at vi har samlet 4 point indtil videre, hvilket vil sige, at guldkampen definitivt er et overstået kapitel, med mindre alle tænkelige variable ender ud til vores fordel i de resterende kampe, hvilket nok er mere, end vi kan håbe på.Godt nok skal, man tro på det meeeeen er heller ikke naiv. Det er en situation, vi ikke kan ændre på nu, men vi kan til gengæld bidrage positivt til, at resten af foråret forløber bedre. Tilbage står kampen om sølvmedaljerne, der kan hjælpe os ud i Europa til næste sæson, som må være det altoverskyggende mål i resten af indeværende sæson.

Men for mig bliver kampen mod Sønderjyske meget meget vigtigt, de 3 point, skal i hus. Så vi på 2 pladsen. Og det er det vi må gå efter. 

Men som du også skriver der er flere hold, der også er på spil. man kan sige fra 6 pladsen som OB besidder med 31 point op til 2 pladsen er der 5 point. Så det bliver ret så spændende at, følge de sidste 12 kampe i sæsonen. Men tror top 3 ser sådan ud når sæsonen slutter i maj mdr. 1. FCK - 2. FCM. - Aab. Ja ingen kan som sagt hente FCK, så skal de da få en, kæmpe hjerneblødning. FCm på 2 pladsen, fordi Jeg ser et hold der får vendt nedturen, og i medgang og modgang bliver man farlige. Hvorfor så Aab og ikke Brøndy på 3 pladsen. er med den ledelse der er i Brøndby og den måde de agere i tiden. Så tror jeg ikke på de har holdet til det selvom de vandt i søndags over Randers. Som sagt jo også har en del udfordringer at slås med. Man kan sige de er i en borring situation og de er helt i Kelleren.

Ja det var min input til dit debatoplæg Søren Brun.

God dag til jer alle.

KK
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
HammerAarhus skrev, for 10 timer siden:

En tråd om dansk topfodbold. Tja, nu siger dansk fodbold ikke mig det helt store, holder med AGF, men følger ikke ret meget med i suppeligaen. Kedelig fodbold, og stemningsløse stadions for langt se fleste kampes tilfælde.

Til gengæld banker mit hjerte for engelsk fodbold, og i særdeleshed West Ham. Er i England flere gange pr sæson, og har haft sæsonkort til Hammers i nu 11 år.

De danske stadions kan på ingen måde matche de engelske på stemning. Økonomisk er Premier League også i en liga for sig selv! Meeen der findes da spændende spillere i suppen :) Èn af dem er OBs Rasmus Falk
 

Jeg håber ikke ham fjeld abekatten i FuCK får spoleret øjeblikkets mest lysende stjerne i superligaen :evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis tråden skal afspores allerede efter få indlæg, så burde man da starte med at få styr på hvor, man får fantastisk stemning.

Det er da på ingen måder på de engelske Premier league stadions, i forhold til antal tilskuere er stemningen bedre i den danske andedam. Men hvis man vil have den en af de store oplevelse stemnings mæssigt, så er det da en køretur syd på, til det tyske. Jeg vil da væsentligt hellere til bold igen i Dortmund, end komme på Anfield. 

Jeg har set flere kampe i England og blevet skuffet gang på gang, indrømmet, det lyder godt når de en sjælden gang ytre sig, men vil tage den konstante stemning i Tyskland hver gang.

På den konto vil jeg tro at de eneste lande der er på niveau eller over tyskerne, er Italien, Holland og Tyrkiet. Har bare aldrig været der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
david a skrev, for 3 timer siden:

Hvis tråden skal afspores allerede efter få indlæg, så burde man da starte med at få styr på hvor, man får fantastisk stemning.

Helt uenig, hvorfor skal tråden afspores af 3-4 stykker, der ikke kan læse indenad og kommentere indholdet/oplægget, men som roder sig ud i kommentarer om deres personlige kæpheste? Det er kun Kanonkongen, der magter den simple disciplin at forholde sig til oplægget. 8-)

At vi så ikke er enige mht FCM's muligheder er jo fint nok, jeg synes at AaB (normalt) er et bedre fodboldhold end FCM, men betyder naturligvis ikke, at det er sikkert at de havner højere end FCM.

Og så synes jeg, at det er spændende hvordan kampen mellem SønderjyskeE og FCM i weekenden ender, ikke en kamp som jeg for få måneder siden havde forventet vil blive en topkamp. :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 13 timer siden:

Og så synes jeg, at det er spændende hvordan kampen mellem SønderjyskeE og FCM i weekenden ender, ikke en kamp som jeg for få måneder siden havde forventet vil blive en topkamp. :-o

Det er også en kamp, som jeg ser meget frem til, da SE spiller noget af det bedste bold i denne sæson, de har gjort i deres tid i superligaen.

men er nu mest spændt på hvordan ulvenes indstilling er til kampen. For tvivler på at deres sejre over hobro, har fået dem i gang, dertil er hobro for dårlige. 

Vil pione fortsætte hans ego trip med at lave håbløse afslutninger hver gang han modtager bolden.

hvordan står Rasmus Nissen på højre back når modstanderne bliver bedre, end hobro.

får vi den gamle Jakob Poulsen at se, eller den nye langsomme udgave.

får Kadlec mere held med sine auktioner.

jeg har mange spørgsmål til den kamp, som jeg glæder mig til at få svar på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
david a skrev, for 14 minutter siden:

Det er også en kamp, som jeg ser meget frem til, da SE spiller noget af det bedste bold i denne sæson, de har gjort i deres tid i superligaen.

men er nu mest spændt på hvordan ulvenes indstilling er til kampen. For tvivler på at deres sejre over hobro, har fået dem i gang, dertil er hobro for dårlige. 

Vil pione fortsætte hans ego trip med at lave håbløse afslutninger hver gang han modtager bolden.

hvordan står Rasmus Nissen på højre back når modstanderne bliver bedre, end hobro.

får vi den gamle Jakob Poulsen at se, eller den nye langsomme udgave.

får Kadlec mere held med sine auktioner.

jeg har mange spørgsmål til den kamp, som jeg glæder mig til at få svar på.

Hej david a.

Det er ihvertfald en af de spændende kampe længe, der nok vil være afgørende for resultatet til slut med sejr til en af holdene. Og helt enig i, at Sønderjyske har fortjent den placering de har lige nu. De har gjort det godt. Ingen tvivl om, at FCM ikke bare ligger sig på søndag. Tror det bliver en hårdt spillet kamp. Og sønderjyske skal passe på. De har 4 spillere der har karantæne næste kamp skulle de få gult kort. 3 med 2 karantænedage og 1 med en dag. Så kan man sige, at Og det kan koste dem dyrt i medaljekampene fremadrettet.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den sejr, selvom det var mod Hobro har gjort ulvene sultne. Jeg er mere i tvivl om Jess Thorups defensive spil er godt for FCM. De har aldrig været fantastiske til det. Og det har vi set gentagene gange desværre. 

Pione er Pione. Han har lang snor, Vi kan skam godt blive enig om, at han skal blive bedre til at, spille sine medspillere. Han har ikke selvtillid i øjeblikket. Men der lægges også et stort pres på ham. Og ja det har han svært ved at håndtere. Men jeg tror nu vi vil se ham sprudle. 

Mener at, Rømer stadig har karantæne, så Rasmus starter nok også inde mod Sønderjyske. Han har gjort det godt lagde op til Rilwans 1-0 mål mod Hobro. Han er utrolig sikker i sine indgreb, spilninger, Og sikker på Kian nok støtter op om ham.

Jeg så helst, at Jacob Poulsen blev fravalgt, sjældent har jeg set en spiller, der har lavet så mange fejlafleveringer, dårlige hjørnespark, frisspark mv. I mine øjne kæmper han ikke går ikke ind i tacklinger, ja vi i vennegruppen har ofte snakket om, han må sutte meget gren på Jess Thorup. Ja er ikke den store fan af ham ej heller han er anfører. Så hellere Mikkel Duelund, som var efterårets farligste med 4 mål og 3 assist. Og lad så Tim Sparv være anfører. 

Kadlec spiller udemærket. jeg synes han spilles forkert ift. Da han var i Stuttgart. Lagde fremragende op til Martins 2-0 scoring i søndags. Han skal nok bare have de to venstre fødder rettet ud. Men en klasse spiller der nok skal imponere. Til træning viser han rigtig gode takter.

Jeg håber at Poul kommer ind i kampen. Han er faktisk god som indskifter. Dog kan man grine af de lange stylter han render rundt på. Men skaber ofte meget uro i modstandernes forsvar.

Ang. Sønderjyske er der klart spillere vi skal passe på i den kamp.

Johan Absalonsen, Han har været uhyrlig farlig han scorer i hver anden kamp. ingen tvivl om, at Kian og Nicolai B får nok at lave der. Johan, har spilleglæde, selvtilliden er i top, og ikke mindst han er der når det gælder.
Nicolaj Madsen og Troels Kløve .Dem skal man ikke lade løbe for meget. De er fremstormere som har ret mange kvaliteter. Så dem skal der lukkes ned for. Thomas Dalgaard, må vi jo heller ikke glemme, Han har scoret 5 mål i denne sæson, men vi ved han er farlig. 
Men ja david a, jeg har også mange spørgsmål til den kamp.Men spændende bliver det på søndag, der bliver vi meget klogere. 
 
Ha en god dag.
KK
 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun

Tjah, endnu en kamp her til aften hvor en dårlig dommerpræstation (måske) fik indflydelse på kampens resultat, men det siges at være charmen ved fodbold at dommerne stadig ikke har mulighed for at bruge de teknologiske muligheder, der findes. :oops:  Det bliver dog testet pt og jeg håber, at det snart bliver standard; ikke mindst fordi der alligevel er en 4. dommer på stadion, så hvorfor ikke give ham lidt mere ansvar..

At kampen så ikke var særlig velspillet, er en anden sag. Men det blev en medrivende afslutning for en neutral tv-kigger:

 
De sidste 10 min reddede i den grad underholdningsværdien. ( For ikke indviede skal oplyses at den officielle tid stopper ved 90 min, så de seneste 3-4 aktioner skete i de 6 minutters overtid, der var).
 
For ikke fodboldkyndige skal lige bemærkes, at det var AGF's målmand, der udlignede på hovedstød.
 
Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Suppen er ofte uforudsigelig og denne runde var ingen undtagelse!!!

FCMuldjord er gået totalt kolde og smed en 2-0 føring mod Sønder(halv)tyske

Randers er gået totalt "stjæl hinandens eks kone" kolde og tabte hjemme til Viborg

De unge tigre fra Norddjævleø leverede en gedigen overraskelse og slog tittle aspiranterne fra FuCK

Den Jyske Klassiker endte som Søren Brun allerede har været inde på, uafgjort efter et målmands mål i overtiden!

Bundby kan ikke score mål og måtte nøjes med 0-0 mod fiskerne

OB har for tiden suppens mest potente angreb i form af AK(47) Festersen og ikke mindst Rasmus Falk og har efter endnu en sejr pludselig kun 5 point op til anden pladsen.

Hvad bliver det næste? At Halvtyske i næste rundes topopgør vinder i Parken?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...