Hop til indhold
Jasmin

Hvornår er købesex voldtægt

Recommended Posts

Et indlæg i en anden tråd fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig..... men mit svar er uden for emnet i den tråd - derfor ny tråd: 

Første virkelig vigtige citat fra indlægget er definition af voldtægt... og bagefter en tolkning der pludselig skulle gøre voldtægt ok alligevel???         analysen kommer efter citatet!  

sjanten skrev, for 16 timer siden:

Voldtægt er den kriminelle handling at tvinge nogen til samleje enten ved vold, trusler om vold eller ved at gøre offeret ude af stand til at modsætte sig (fx ved bedøvelse). Voldtægt er en særlig form for personfarlig kriminalitet. I Danmark er voldtægt en afart af frihedsberøvelse.
Kilde: https://da.wikipedia.org/wiki/Voldt%C3%A6gt
/citat slut

Så styr jer med at smide rundt med det begreb i flæng....
Det bliver aldrig VOLDtægt når man betaler for en ydelse som pigen velvilliget tager imod pengene for... og det er uanset hvilken hat i tager på!
Der skal være fysisk magt tilstede..... 

hypotetisk scenarie:

i er i byen med en ven en lørdag aften..... på vej hjem passerer i en sød pige på gaden.... og iført sin lårkorte er hun et nemt offer. Din ven holder hende fast og holder hende for munden så hun ikke kan skrige og truer med at gøre hende fortræd så hun ligger stille af frygt for noget der er værre end din penetration.... og du fuldbyrder samlejet..

Er vi enige om at du har begået en voldtægt ???? også selv om det var din ven der holdt hende fast og sørgede for at du kunne komme til ???? Det var DIG der penetrerede kvinden!!

det her kunne aldrig være jer ... vel????    sådan gør man ikke mod nogen kvinder... vel?? 

MEN......

Når i besøger en østpige (eller en dansk pige der sender alle de forkerte signaler)  så ANER i ikke om hun er her frivilligt/gør det frivilligt.... og så er der al mulig risiko for at i begår en voldtægt nøjagtig magen til ovenstående.... og ligefrem betaler bagmanden/kartellet/alfonsen for at få lov!!! 

Den ENESTE forskel på købesexen og hypotesen er, at "vennen" ikke er jeres ven men et kartel, en bagmand eller en alfons....

Denne bagmand holder ikke kvinden fysisk nede.... han gør noget der er meget meget værre og tusind gange mere effektivt.... han truer hendes børn, mor, far, bror, mand med lemlæstelse og skamfering eller død..... og så ligger man STILLE!!!!!!

Hvis nogen truede den/dem i elsker.... hvor langt ville i så ikke gå for at sikre deres velbefindende ???  Tror i ikke tanken om den forestående voldtægt er bedre end tanken om barnet/moren der skriger i smerte??? 

Om kvinden ligger stille via TRUSLER om vold eller fysisk fastholdelse er fuldkommen lige meget.... den der fuldbyrder samlejet - penge eller ej - er definitorisk voldtægtsforbryderen!!!  uden debat! Kvinden ville have sagt nej hvis hun kunne.... pengene gør ikke voldtægten mindre!!! 

I har PLIGT til at gøre op med jer selv som købere at i løber en risiko for defacto at tage en kvinde mod hendes vilje - udveksling af penge eller ej!!

Næste argument: jeg kan ikke se om kvinden er handlet  - hun virkede jo sød nok

For at sikre at hendes børn eller familie ikke lider overlast er hendes singulære rolle at virke glad nok til at manden bliver og smider kontanterne - for hun vil hellere voldtages end at hendes børn/forældre skades..... hvem ville ikke det...  så selvfølgelig spiller hun sin rolle indtil pengene er lagt..... hvad havde du regnet med?? 

Hendes ENESTE våben mod den forestående voldtægt er bagefter at sende alle signaler om modvilje/uvilje.... og det gør hun selvfølgelig..... for hvem vil voldtages frivilligt... penge eller ej?? 

men hvad sker der for manden...... åh jo.... han gør sådan her!!! 

selvfølgelig knepper jeg da hende, når jeg har betalt og tænker fuck en dårlig service

DET ER VOLDTÆGT!!!!  .... fuldkommen ligegyldighed med kvindens øvrige signaler og en udmærkelse ved at "straffe" hende for ikke at ville.....  SELVFØLGELIG vil hun ikke.... ville du hvis du var hende?

I kan som købere ikke vide om pigen er handlet.... fair nok!!! Det kan i ikke.... og det SKÆRPER jeres ansvar!!! 

Hver eneste gang i besøger en ukendt østpige - så er der en RISIKO for at det er ovenstående scenarie... det er jeres forbandede pligt at undgå den risiko!!! 

Hvad siger det om jer som mænd at i er villige til at løbe den risiko for at spare et par hundrede kroner ??  

Garantier i købesex - de findes... 

Købesex er en digital funktion:  enten eller...  fuldkommen ligesom valget mellem at købe bil hos en autoriseret forhandler vs en tilfældig brugtvognsforhandler fra jugoslavien

Enten, så køber i af den autoriserede GP (dansk eller østpige - for begge dele findes) der har fuld pakke og fuld service for en merpris.... 

ELLER så køber i af en tilfældig billig brugtvognsforhandler og lader være med at tude hvis i ender med at have brugt for mange penge på en lada uden motor

Når i køber sex - så er det 1.000.000.000% JERES eget ansvar at gøre jeres research til bunds og derefter beslutte om jeres penge er for vigtige til at i tør tage en chance (og muligvis en for holdet) eller om i vil bruge lidt ekstra på den garanterede oplevelse...  er pengene for vigtige... så ager derefter!!!! 

Hvis i har samme forhold til jeres penge som beskrives HER: 

Men med det lorte koncept I har omkring betaling inden man træder længere ind end entren - så vil vi opleve at vi ender med en helt anden vare end den vi har bestilt og regner med vi betaler for - men det betyder fandme ikke at jeg skal opgive mine surt tjente penge jeg allerede har betalt skat af.....så kan i sq kalde det hvad i vil!

hvor pengene brugt på sex er meget meget vigtigere end det menneske man dyrker sexen med - så har i 110% mistet ENHVER RET TIL BROK hvis i har valgt en ukendt (eller udenlandsk) GP.... så gambler i og tager selv chancen

Hvis i ikke vælger de sikre kort der er positivt anmeldt fra flere sider når skal vælge udbyder - så skal i ALDRIG NOGENSINDE BROKKE JER!!!!  for det kunne i bare have gjort. Der er nok at vælge imellem. Både danske og udenlandske

Det er 100% fair at vælge en ny ukendt spiller og forvente at blive snydt eller blive positivt overrasket (det sker jo også)....  men i mister ENHVER ret til brok når i selv bevidst tager den chance.... 

Det er enten eller.....  

Går det galt hos en ny/fremmed GP - så var det jeres egen manglende research og jeres manglende fornemmelse for branchen som helhed og pigen i særdeleshed der bragte jer i den situation. Jeres fejl!!!  Dårlige køb bunder i dårlige valg af produkt og udbyder.....  det er kundens fejl for i ved hvad i går ind til i denne branche. I har INGEN undskyldning sålænge der er garanterede gode produkter på markedet!!! 

Derfor:  RESPEKT til dem der skriver "jeg kom sgu til at tage en for holdet, for jeg tog en chance med denne pige"...... og det modsatte til dem der tuder over deres dårlige valg. I kunne selv have undgået det! 

Men bemærk især sidste citat der udmærker sig i KOMPLET ansvarfraskrivelse overfor hele situationen.... 

..... pengene er vigtigere end det menneske der står foran kunden og hans ærgelse over småskillingerne overskygger det faktum at kvinden der står foran ham muligvis lider på en måde kun få af os overhovedet har fantasi til at forestille os.... 

Hvad er det for en verden hvor testosteron får pengene til at betyde mere end mennesket ..... jeg synes sgu ikke det er en rar tanke... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Godt indlæg, Jaz!

Og endnu en grund til at støtte "køb dansk" kampagnen ;)

Empati er desværre en mangelvare og helt ufatteligt, at man alligevel "bestiger" en kvinde, der åbenlyst ikke har lyst. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan gøre det fysisk og mentalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest UerfarenM

Efter at have nærlæst dit indlæg, så tænker jeg, at jeg hellere må svare på dit indlæg i stedet. Var lidt hurtig på tasterne, da emnet voldtægt altid får mig til at se rødt, fordi jeg har været kæreste med en, der var blevet voldtaget to gange, og det påvirkede hende dybt i hele hendes hverdag.

For mit vedkommende er det utroligt vigtigt, at pigen har lyst til at være sammen med mig ud over de penge, der skifter hænder. Hvis jeg har indtrykket, at hun ikke har lyst til at være dér, så slukker jeg fuldstændig. Af den grund kunne jeg heller aldrig finde på at gå til en pige, hvor jeg tænker, at der er noget galt. Jeg er utroligt selektiv og kun interesseret i piger, hvor jeg føler, at der er en vis kemi.

Og ja selvom penge har skiftet hænder, hvis hun skulle skifte mening, så tager jeg mit tøj og går stille og roligt. Måske lidt skuffet, men fred være med det.

Redigeret af UerfarenM

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jasmin.

Et godt indlæg fra din hånd. Er totalt enig i det du skriver.

Og er det en handlet pige eller en pige der er da ufrivilligt pga. tvang, trusler, eller det der er værre. Ja så er det rigtig svært, at sige nej, af frygt for de repressalier. Der kan ske imod hende, familie, børn, venner osv. De her typer der handler og udnytter pigerne er bestemt ikke spejderdrenge. Men ja en grim tanke er det for mig, at hvis jeg har været med til, at en pige er blevet tvunget til noget imod hendes vilje.

Ha en super torsdag Jasmin.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin dit korstog mod udenlandske piger minder efterhånden om den spanske inkvisition! Har du selv besøgt en udenlandsk pige? Næppe og hvis du gjorde, ville der næppe komme en god oplevelse ud af det med den attitude du tropper op med!

Ja der udenlandske piger der bliver udnyttet - men det er der også danske der gør! Og så længe der ikke er myndigheds kontrollerede certifikater i branchen har man som kunde ikke den store chance for at vurdere hvad der gemmer sig facaden. Hvis man har en dårlig FØLELSE med et sted eller en pige, kan man undlade at aflægge et besøg. MEN man har ikke mange muligheder for reelt at vide det ;) 

Jeg besøgte for et par år siden en polsk pige i Aarhus. Det var en rigtig lækker gfe oplevelse, hvor vi også fik snakket lidt om privat liv (udenlandske piger er ofte mere åbne omkring deres privat liv, da de ikke i samme grad som danske skal tage forbehold for at komme til at afsløre ting der kan afsløre deres identitet). En god oplevelse med en pige der virkede afklaret om hvad hun lavede.

Ca 6 måneder senere blev adressen lukket og bagmændene anholdt for rufferi og udnyttelse WTF????

Og hvad vil jeg så fortælle med det? Jo ser du Jasmin, ligesom der er danskere der igennem venskabsforeninger og rejsebureauer tager ud og oplever verden, og måske tage arbejde i fremmede lande, ligeså er det med øst pigerne. Efter dansk lovgivning ER det ulovligt at "få hjælp" til dette som massage pige. Men pigen, i den situation hun sidder i, behøver ikke at føle det sådan - ligesom der er danske piger der er "fanget" i branchen pga af de penge de kan tjene og det forbrug de har vænnet sig til, ligeså er det sikkert for en ganske stor del af øst pigerne.....

Jeg tvivler ikke på at der finder tvang og misbrug sted. Det gælder såmænd både danske og øst piger (det må bare ikke rigtig være med de danske vel?) MEN tingene er bare ikke så sort/hvide, som du Jasmin vil gøre dem til!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 44 minutter siden:

tingene er bare ikke så sort/hvide, som du Jasmin vil gøre dem til!!!!

voldtægt er meget sort hvid - uanset hvilken nationalitet pigen har....  det er en 100% digital funktion...  enten eller... 

prøv at læse første indlæg igen... jeg er ligeglad med nationalitet per se.... men jeg er IKKE ligeglad med det indlæg der fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig der omhandler retfærdiggørelse af voldtægt og hvordan en transaktion skulle friholde en mand fra ansvar..... tvært imod!! 

det er der i mine øjne ikke noget der kan... uanset hvilken nationalitet det går ud over....  og det emne bør belyses og debatteres så sex-købere ikke pr default tror de er fri for ansvar fordi de ikke "vidste bedre" 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jasmin skrev, for 3 timer siden:

Et indlæg i en anden tråd fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig..... men mit svar er uden for emnet i den tråd - derfor ny tråd: 

Første virkelig vigtige citat fra indlægget er definition af voldtægt... og bagefter en tolkning der pludselig skulle gøre voldtægt ok alligevel???         analysen kommer efter citatet!  

hypotetisk scenarie:

i er i byen med en ven en lørdag aften..... på vej hjem passerer i en sød pige på gaden.... og iført sin lårkorte er hun et nemt offer. Din ven holder hende fast og holder hende for munden så hun ikke kan skrige og truer med at gøre hende fortræd så hun ligger stille af frygt for noget der er værre end din penetration.... og du fuldbyrder samlejet..

Er vi enige om at du har begået en voldtægt ???? også selv om det var din ven der holdt hende fast og sørgede for at du kunne komme til ???? Det var DIG der penetrerede kvinden!!

det her kunne aldrig være jer ... vel????    sådan gør man ikke mod nogen kvinder... vel?? 

MEN......

Når i besøger en østpige (eller en dansk pige der sender alle de forkerte signaler)  så ANER i ikke om hun er her frivilligt/gør det frivilligt.... og så er der al mulig risiko for at i begår en voldtægt nøjagtig magen til ovenstående.... og ligefrem betaler bagmanden/kartellet/alfonsen for at få lov!!! 

Den ENESTE forskel på købesexen og hypotesen er, at "vennen" ikke er jeres ven men et kartel, en bagmand eller en alfons....

Denne bagmand holder ikke kvinden fysisk nede.... han gør noget der er meget meget værre og tusind gange mere effektivt.... han truer hendes børn, mor, far, bror, mand med lemlæstelse og skamfering eller død..... og så ligger man STILLE!!!!!!

Hvis nogen truede den/dem i elsker.... hvor langt ville i så ikke gå for at sikre deres velbefindende ???  Tror i ikke tanken om den forestående voldtægt er bedre end tanken om barnet/moren der skriger i smerte??? 

Om kvinden ligger stille via TRUSLER om vold eller fysisk fastholdelse er fuldkommen lige meget.... den der fuldbyrder samlejet - penge eller ej - er definitorisk voldtægtsforbryderen!!!  uden debat! Kvinden ville have sagt nej hvis hun kunne.... pengene gør ikke voldtægten mindre!!! 

I har PLIGT til at gøre op med jer selv som købere at i løber en risiko for defacto at tage en kvinde mod hendes vilje - udveksling af penge eller ej!!

Næste argument: jeg kan ikke se om kvinden er handlet  - hun virkede jo sød nok

For at sikre at hendes børn eller familie ikke lider overlast er hendes singulære rolle at virke glad nok til at manden bliver og smider kontanterne - for hun vil hellere voldtages end at hendes børn/forældre skades..... hvem ville ikke det...  så selvfølgelig spiller hun sin rolle indtil pengene er lagt..... hvad havde du regnet med?? 

Hendes ENESTE våben mod den forestående voldtægt er bagefter at sende alle signaler om modvilje/uvilje.... og det gør hun selvfølgelig..... for hvem vil voldtages frivilligt... penge eller ej?? 

men hvad sker der for manden...... åh jo.... han gør sådan her!!! 

DET ER VOLDTÆGT!!!!  .... fuldkommen ligegyldighed med kvindens øvrige signaler og en udmærkelse ved at "straffe" hende for ikke at ville.....  SELVFØLGELIG vil hun ikke.... ville du hvis du var hende?

I kan som købere ikke vide om pigen er handlet.... fair nok!!! Det kan i ikke.... og det SKÆRPER jeres ansvar!!! 

Hver eneste gang i besøger en ukendt østpige - så er der en RISIKO for at det er ovenstående scenarie... det er jeres forbandede pligt at undgå den risiko!!! 

Hvad siger det om jer som mænd at i er villige til at løbe den risiko for at spare et par hundrede kroner ??  

Garantier i købesex - de findes... 

Købesex er en digital funktion:  enten eller...  fuldkommen ligesom valget mellem at købe bil hos en autoriseret forhandler vs en tilfældig brugtvognsforhandler fra jugoslavien

Enten, så køber i af den autoriserede GP (dansk eller østpige - for begge dele findes) der har fuld pakke og fuld service for en merpris.... 

ELLER så køber i af en tilfældig billig brugtvognsforhandler og lader være med at tude hvis i ender med at have brugt for mange penge på en lada uden motor

Når i køber sex - så er det 1.000.000.000% JERES eget ansvar at gøre jeres research til bunds og derefter beslutte om jeres penge er for vigtige til at i tør tage en chance (og muligvis en for holdet) eller om i vil bruge lidt ekstra på den garanterede oplevelse...  er pengene for vigtige... så ager derefter!!!! 

Hvis i har samme forhold til jeres penge som beskrives HER: 

hvor pengene brugt på sex er meget meget vigtigere end det menneske man dyrker sexen med - så har i 110% mistet ENHVER RET TIL BROK hvis i har valgt en ukendt (eller udenlandsk) GP.... så gambler i og tager selv chancen

Hvis i ikke vælger de sikre kort der er positivt anmeldt fra flere sider når skal vælge udbyder - så skal i ALDRIG NOGENSINDE BROKKE JER!!!!  for det kunne i bare have gjort. Der er nok at vælge imellem. Både danske og udenlandske

Det er 100% fair at vælge en ny ukendt spiller og forvente at blive snydt eller blive positivt overrasket (det sker jo også)....  men i mister ENHVER ret til brok når i selv bevidst tager den chance.... 

Det er enten eller.....  

Går det galt hos en ny/fremmed GP - så var det jeres egen manglende research og jeres manglende fornemmelse for branchen som helhed og pigen i særdeleshed der bragte jer i den situation. Jeres fejl!!!  Dårlige køb bunder i dårlige valg af produkt og udbyder.....  det er kundens fejl for i ved hvad i går ind til i denne branche. I har INGEN undskyldning sålænge der er garanterede gode produkter på markedet!!! 

Derfor:  RESPEKT til dem der skriver "jeg kom sgu til at tage en for holdet, for jeg tog en chance med denne pige"...... og det modsatte til dem der tuder over deres dårlige valg. I kunne selv have undgået det! 

Men bemærk især sidste citat der udmærker sig i KOMPLET ansvarfraskrivelse overfor hele situationen.... 

..... pengene er vigtigere end det menneske der står foran kunden og hans ærgelse over småskillingerne overskygger det faktum at kvinden der står foran ham muligvis lider på en måde kun få af os overhovedet har fantasi til at forestille os.... 

Hvad er det for en verden hvor testosteron får pengene til at betyde mere end mennesket ..... jeg synes sgu ikke det er en rar tanke... 

Sjanten bygger på en neoliberalistisk (forkert!) antagelse om, at hvis der er en handel, så er dens forudsætning en glad køber og en glad sælger!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jasmin skrev, for 50 minutter siden:

voldtægt er meget sort hvid - uanset hvilken nationalitet pigen har....  det er en 100% digital funktion...  enten eller... 

prøv at læse første indlæg igen... jeg er ligeglad med nationalitet per se.... men jeg er IKKE ligeglad med det indlæg der fik det til at løbe koldt ned af ryggen på mig der omhandler retfærdiggørelse af voldtægt og hvordan en transaktion skulle friholde en mand fra ansvar..... tvært imod!! 

det er der i mine øjne ikke noget der kan... uanset hvilken nationalitet det går ud over....  og det emne bør belyses og debatteres så sex-købere ikke pr default tror de er fri for ansvar fordi de ikke "vidste bedre" 

Man kan vel sige det samme i Silkeborg-sagen med en 49 årig dansk kvinde, der hævder at være blevet tvangsprostitueret med over 100 kunder:

I den sag har jeg i hvert fald undret mig over at 100 mænd "ikke opdager," at en 49-årig dansker ikke gør det frivilligt. Svært at forestille sig der ingen tegn var.

I øvrigt er jeg enig i, at det er rimeligt at kalde det voldtægt. Men det kan nok ikke altid dømmes sådan - det kræver vist, at manden vidste eller burde vide, at kvinden ikke gjorde det frivilligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Af hensyn til sagligheden, og inden Jasmin (og andre) lader sig forføre af Jasmins glæde ved at skrive farverigt og kategorisk, er det nok en god ide faktisk at LÆSE OG FORSTÅ straffelovens § 216 om voldtægt:

§ 216. For voldtægt straffes med fængsel indtil 8 år den, der

1) tiltvinger sig samleje ved vold eller trussel om vold eller

2) skaffer sig samleje ved anden ulovlig tvang, jf. § 260, eller med en person, der befinder sig i en tilstand eller situation, i hvilken den pågældende er ude af stand til at modsætte sig handlingen.

Stk. 2. For voldtægt straffes med fængsel indtil 12 år den, der har samleje med et barn under 12 år.

Stk. 3. Straffen efter stk. 1 kan stige til fængsel i 12 år, hvis voldtægten har haft en særligt farlig karakter eller der i øvrigt foreligger særligt skærpende omstændigheder.

Stk. 4. Det skal ved straffens fastsættelse i almindelighed indgå som en skærpende omstændighed, at forurettede er offer for menneskehandel.

Med ordet "situation" i stk. 1, nr. 2, andet led, sigtes til en konkret fysisk situation (som eksempler kan nævnes situationer, hvor den forurettede er helt eller delvist afklædt, og hvor gerningsmanden har legitim adgang til forholdsvis intime berøringer, fx bistand til personlig hygiejne, lægeundersøgelse, massage og lignende og dermed mulighed for at overrumple forurettede).

Der sigtes derimod "ikke til en eventuel særligt sårbar situation i øvrigt, eksempelvis i form af økonomisk afhængighed" (citeret fra bemærkningerne vedrørende den foreslåede voldtægtsbestemmelse i § 216 i lovforslag L 141/2012 om ændring af straffeloven - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145305

Der gælder i forhold til alle de som voldtægt kriminaliserede gerninger det sædvanlige krav om, at handlingen skal være begået forsætligt, altså at gerningsmanden skal have været på det rene med tilstedeværelsen af hvert af de enkelte delelementer i gerningsbeskrivelsen.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 12 minutter siden:

Der sigtes derimod "ikke til en eventuel særligt sårbar situation i øvrigt, eksempelvis i form af økonomisk afhængighed" (citeret fra bemærkningerne vedrørende den foreslåede voldtægtsbestemmelse i § 216 i lovforslag L 141/2012 om ændring af straffeloven - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145305

Øhm ja. Hvorfor gør du ikke noget ud af hhv. stk. 4 og henvisningen i stk 1 nr 2 til § 260 om ulovlig tvang? Skulle stk 4 ikke sigte på kunderne?

Derudover kan du i bemærkningerne læse dig til at Straffelovrådet i betænkningen er opmærksomme på forskelle mellem juraens bestemmelser om ordet og dagligsprogets. Det er foreløbigt kun dig der tolker "voldtægt" rent juridisk. Og det er efter min mening et irrelevant sidespor.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Bebop

Henvisningen i § 216, stk. 1, nr. 2, til § 260 om ulovlig tvang er irrelevant i denne tråds kontekst. Henvisningen  til § 260 indebærer, at det - tillige - anses som voldtægt, hvis GERNINGSMANDEN tiltvinger sig samleje ved ulovlig tvang, men det er jo ikke det, der er emnet i denne tråd, hvor Jasmin påstår, at en prostitutionskunde risikerer at begå voldtægt ved at købe sex til en billig penge hos en uoplagt eller modvillig kvinde, der modtager pengene og leverer en seksuel ydelse.

§ 216, stk. 4, handler om, at det er af betydning for strafudmålingen som en skærpende omstændighed, hvis en voldtægt er begået mod et menneskehandlet offer, men stk. 4 har ingen selvstændig betydning for, hvad der er voldtægt eller ej. (I øvrigt kræver strafskærpelse efter stk. 4, at gerningsmanden var klar over, at der var tale om et offer for menneskehandel). 

Jeg udelod med andre ord at beskæftige mig med og dissekere henvisningen til § 260 i § 216, stk. 1, nr. 2, og omtalen af den skærpende omstændighed (menneskehandel) i § 216, stk. 4, fordi disse emner er uden relevans for definitionen af voldtægt, som jo er det, Jasmin ønsker at diskutere i denne tråd.

Fordi du synes, at det er et sidespor, ovenikøbet et irrelevant et, om der er tale om voldtægt eller ej i straffelovens forstand, så kan det jo sagtens være relevant og vigtigt for andre. Og det er ihvertfald vigtigt, at der ikke konkluderes forkert med hensyn til, hvad der er en forbrydelse og hvad der ikke er.

Man kan så udmærket diskutere det moralske aspekt i sagen, men så foretrækker jeg for saglighedens skyld, at man anvender et mindre belastende og mere præcist ord end "voldtægt", som jo for de fleste af os er betegnelsen for en af de allerværste forbrydelser, der findes.

Man kunne fx kalde det "skruppelløst sexkøb" eller lignende.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Hot6 skrev, for 6 timer siden:

Empati er desværre en mangelvare og helt ufatteligt, at man alligevel "bestiger" en kvinde, der åbenlyst ikke har lyst. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan gøre det fysisk og mentalt.

Er det din fornemmelse, eller er det baseret på empiri?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Goodfun - jeg synes der er fint at du gengiver lovens tekst og retsmæssig praksis. Objektivt har du selvfølgelig ret. Subjektivt synes jeg dog godt, at man kan argumentere for voldtægt på en pige, der er tvunget til sex via menneskehandel eller lignende. Men der er man jo sin egen dommer som loven er strikket sammen i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
sølvpapirshat skrev, for 1 minut siden:

Er det din fornemmelse, eller er det baseret på empiri?

Er det vigtigt for dig at vide?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hot6

Jeg har intet ønske om at blive påduttet rollen som den, der forsvarer det moralske aspekt.

Jeg opponerer simpelthen mod, at det karakteriseres som en forbrydelse. Det bevirker, at diskussionen bliver skæv og umulig fra starten og besværliggør enhver nuancering. 

Og en sådan skævhed og manglende nuancering opfatter jeg som vand på Jasmins mølle, der til stadighed kværner "køb dansk",

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Good Fun skrev, for 6 minutter siden:

Man kan så udmærket diskutere det moralske aspekt i sagen, men så foretrækker jeg for saglighedens skyld, at man anvender et mindre belastende ord end "voldtægt", som jo for mange af os er betegnelsen for en af de allerværste forbrydelser, der findes.

Man kunne fx kalde det "købesex uden skrupler" eller lignende.

Det handler ikke om "moral" men om etik. At juraen muligvis ikke er fulgt med - ofte af praktiske årsager jf diskussionen om uagtsom voldtægt - er bare ærgerligt. Selvfølgelig er alle frie til at diskutere juraen, men det er ikke relevant for emnet: køb af sex fra tvangsprostituerede. Du har al ret til at tro voldtægt kun er juridisk defineret, selvom det er forkert. Vi har nemlig grundlovssikret trosfrihed :)

Til det øvrige, som altså ellers er irrelevant: Under ulovlig tvang hører også diverse trusler og frihedsberøvelse. Bemærk at den bemærking du citerer fra lovforslaget er fra Straffelovrådet, men at det er Justitsministeriet, der senere tilføjer stk. 4 imod Straffelovrådets anbefaling. Stk. 4 er der ikke bemærket meget om, men der står dog:

Justitsministeriet lægger i denne forbindelse også vægt på, at en voldtægt af et offer for menneskehandel også kan foreligge, hvor en prostitutionskunde har en bestemt formodning om, at den prostituerede er offer for menneskehandel og tvunget til det seksuelle forhold.

Det er meget svært at tolke det på anden vis, end at hvis man har sex med en kvinde der er underlagt tvang ifm menneskehandel så er det voldtægt (hvis man ved det eller burde vide det). Derfra og til at dømme for voldtægt, hvis man køber sex hos en handlet er der ikke langt. Men det må domstolene jo afgøre - jeg kender ikke praksis.

Dette bliver mit sidste indlæg om det spørgsmål i denne tråd, da jeg egentlig ikke interesserer mig for det juridiske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Hot6 skrev, for 2 minutter siden:

Er det vigtigt for dig at vide?

Jeg forsøger såmænd bare at være lidt kritisk overfor din påstand, men du behøver skam ikke at svare, hvis du ikke gider. ;)

Jeg vil påstå at vi aldrig har været mere empatisk end vi er idag og derfor undrede din påstånd mig lidt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er der nogle her inden der har prøvet at anmelde et sted for at have handlede piger? Og gjorde politiet noget ved det i så fald? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Bebop

Jeg har citeret fra selve lovforslaget med bemærkninger, og jeg er helt på det rene med, at stk. 4 var Justitsministeriets tilføjelse. Dit sidste citat fra bemærkningerne til stk. 4 handler om, hvad der kræves, for at der foreligger en bestemt skærpende omstændighed (nemlig viden eller bestemt formodning om menneskehandel) i forhold til en voldtægt, ikke hvad der konstituerer en voldtægt. 

Underligt at du fremturer med juridiske (og forkerte) lægmandsbetragtninger, når du i øvrigt mener, at juraen er helt irrelevant.

Hvad det etiske angår, er jeg på det godes side. :-)

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvordan kan man som gæst/kunde vide om der er tale om at en udenlandsk pige er handlet, eller ej?

Redigeret af sølvpapirshat

Del dette indlæg

Link til indlæg
DETH skrev, for 9 minutter siden:

Er der nogle her inden der har prøvet at anmelde et sted for at have handlede piger? Og gjorde politiet noget ved det i så fald? 

Jeg har én gang. Ved ikke hvad der skete - jeg gjorde det anonymt  for flere år siden via denne side:

https://www.politi.dk/da/hjaelppolitiet/rufferi_kvindeh/

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg køber kun udenlandsk sex, og jeg voldtager ikke dem, om jeg har sex med. Jeg er ikke racist. Udenlandske piger har mere brug for pengene end de danske piger. De fleste af dem er søde og sjove og eksotiske. Ingen af dem er injurierende. De færreste af dem skriver en masse bavl i dette forum. Prisen er bedre. Fransk er uden. Ingen af dem brokker sig over de danske piger - men nu handler jeg også kun i udlandet (billigere).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Altså man kan jo ikke vide om en pige er handlet, dvs har gæld til en eller anden kriminel. Men ser de meget sørgelige og mutte ud, det gør de rumænske sigøjnerpiger ret ofte. Tror rumænerne er klart de mest handlede. 

Men jeg har aldrig selv haft lyst til at have nogen former for sex med dem, det er et stort turnoff hvis pigen ikke er glad og smiler og er positiv. Så jeg har per automatik fravalgt dem, også de sorte der har hængt i nærheden af Istedgade. 

Men er det voldtægt? Tja det er en form for overgreb, voldtægt er som også nævnt tidligere her i tråden i min verden ret klart, nemlig en klar fysisk handling, hvor pigen gør klar modstand og IKKE sex af nogen art, men højlydt protesterer. Men jeg vil hellere tale om overgreb eller ej, det er lidt mindre voldsomt og også mere rammende. 

Jeg synes sgu det er en gråzone, vi har med voksne mennesker at gøre, som kan udtrykke sig og sige fra, så voldtægt kan det teknisk aldrig blive uanset hvad. 

Så det vil jeg slet ikke begynde at tale om, uanset om hun er mut og trist eller græder eller hvad som helst, så er det aldrig voldtægt i min verden, men overgreb helt sikkert. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bebop skrev, for 25 minutter siden:

Selvfølgelig er alle frie til at diskutere juraen, men det er ikke relevant for emnet: køb af sex fra tvangsprostituerede.

Kære Bebop

Trådstarter har i overskriften selv defineret trådens emne således:

"Hvornår er købesex voldtægt?"

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

naaa...bliver det ikke lige lovligt overdramatiseret, fordi pigerne man besøger kommer fra øst, eller syd så er man voldtægtsforbryder, det er vist lige at se spøgelser....har besøgt en del, og de har været meget åbne med deres livshistorie, ingen skumle ting der :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...