Hop til indhold
gerog

Slukning af det analoge tv-signal

Recommended Posts

Hvad gør i der har et "gammelt" fladskærms tv som ikke kan modtage digitale tv-kanaler?

Jeg ved godt man kan købe en boks, så man stadig kan se fjernsyn. Men findes der andre alternativer?

 

http://www.computerworld.dk/art/234661/yousee-slukker-for-analogt-signal-nu-er-det-slut-for-altid-med-gammeldags-fjernsyn

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Analog :D  - Holstebronx 14 år :D 

Men hvorfor vil du finde et alternativ ?

Tv findes jo ret billigt for tiden. Der er sikkert også tv's til salg fra sidste år til billige penge på nettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desværre gerog. Der er ikke noget at gøre du må til lommerne og købe et nyt tv eller boks. Du kan stadig få en boks, men køb dog et nyt tv.:grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
reknas skrev, for 1 minut siden:

Det kan du så heller ikke længere, du må købet et nyt digitalt fjernsyn

Du kan godt bruge en boks, men hvorfor dog bruge på det, et nyt tv koster ikke mange kr. i dag

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 minutter siden:

Analog :D  - Holstebronx 14 år :D 

Men hvorfor vil du finde et alternativ ?

Tv findes jo ret billigt for tiden. Der er sikkert også tv's til salg fra sidste år til billige penge på nettet.

Ja om ikke andet så fra FONA det fallitbo.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan evt købe en Chromecast, hvis dit TV altså har hdmi-indgang og du har internet/wifi i hjemmet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg ved godt TV er billige idag, men kunne jeg finde et alternativ der virket et år så ville det være at foretrække :)

Omvendt synes jeg også det er lidt trist med det overflodssamfund vi lever i, med bare at smide det gamle ud fordi det ikke kan betale sig at reparere, set fra et miljømæssigt perspektiv.
Jeg ved godt teknologien udvikler sig meget hurtigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 2 minutter siden:

Ja jeg ved godt TV er billige idag, men kunne jeg finde et alternativ der virket et år så ville det være at foretrække :)

Omvendt synes jeg også det er lidt trist med det overflodssamfund vi lever i, med bare at smide det gamle ud fordi det ikke kan betale sig at reparere, set fra et miljømæssigt perspektiv.
Jeg ved godt teknologien udvikler sig meget hurtigt.

Analog signal er håbløst forældet, og har været det i en del år efterhånden. Hvis man aldrig skulle skifte til nyt, og bare beholde det gamle "der virker" så var der jo ikke sket en skid, teknologi mæssigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Brutus skrev, for 28 minutter siden:

Du kan evt købe en Chromecast, hvis dit TV altså har hdmi-indgang og du har internet/wifi i hjemmet.

Ja den har jeg selv, men man kan være lidt bekymret over den mængde private data som google får adgang til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 2 minutter siden:

Analog signal er håbløst forældet, og har været det i en del år efterhånden. Hvis man aldrig skulle skifte til nyt, og bare beholde det gamle "der virker" så var der jo ikke sket en skid, teknologi mæssigt.

Det har du helt ret i. Det kan ikke undgås at gøre nogen utilfredse ved ethvert valg.

modenelsker skrev, for 54 minutter siden:

Desværre gerog. Der er ikke noget at gøre du må til lommerne og købe et nyt tv eller boks. Du kan stadig få en boks, men køb dog et nyt tv.:grin:

Lige på det punkt, der er jeg jøde, hvad angår at bruge penge på nyt tv :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har fået en mail med tilbud på nyt tv og boks fra yousee til elgiganten, hvis der er nogen der kan bruge det ;)

 

yousee tilbud 1.jpg

yousee tilbud 2.jpg

yousee tilbud 3.jpg

Redigeret af SnowmanKbh

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mit tv er et beovision LX2800 fra midten af 80´erne. Det virker perfekt sammen med min dvd afspiller. Billedet er stadig fint og lyden er altså meget bedre, end det lyd er kommer ud af moderne tv i dag. Og gav kun 300kr for det. Okay ja det fylder lidt mere end en fladskærm og vejer meget mere. Men det virker bare uden problemer i rigtig mange år.

Bruger slet ikke tv kanaler, hverken analog eller digitalt. Så det passer mig helt perfekt. Og har ingen planer om at udskifte det, med noget af nyere og ringere kvalitet.

Så jeg vil slet ikke bekymre mig om hvordan tv signalet bliver lavet eller leveret i fremtiden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
beodude skrev, for 1 time siden:

Mit tv er et beovision LX2800 fra midten af 80´erne. Det virker perfekt sammen med min dvd afspiller. Billedet er stadig fint og lyden er altså meget bedre, end det lyd er kommer ud af moderne tv i dag. Og gav kun 300kr for det. Okay ja det fylder lidt mere end en fladskærm og vejer meget mere. Men det virker bare uden problemer i rigtig mange år.

Bruger slet ikke tv kanaler, hverken analog eller digitalt. Så det passer mig helt perfekt. Og har ingen planer om at udskifte det, med noget af nyere og ringere kvalitet.

Så jeg vil slet ikke bekymre mig om hvordan tv signalet bliver lavet eller leveret i fremtiden :)

Jeg synes sgu det er cool at der stadig er nogle, der holder fast i teknologi fra de gode gamle dage og det er da imponerende at dit TV har holdt i så mange år. Jeg er selv meget glad for gammel teknologi og har et stereo anlæg med FM radio og kassettebåndoptager.

Også total 80'er stil. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
reknas skrev, for 4 timer siden:

Du kan godt bruge en boks, men hvorfor dog bruge på det, et nyt tv koster ikke mange kr. i dag

En Clint boks til 300-400 er nok.

Og den er med optage funktion (køb et USB stick  32GB eller en harddisk 300+ GB).

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skiftede for et par år siden, det gamle plasma tv ud, med et LED!

Jeg kunne på dato se et fald i vores strømforbrug, de nye tv bruger rigtig meget mindre energi, det er vel også værd at tage med i betragtning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Flaber skrev, for 3 minutter siden:

Skiftede for et par år siden, det gamle plasma tv ud, med et LED!

Jeg kunne på dato se et fald i vores strømforbrug, de nye tv bruger rigtig meget mindre energi, det er vel også værd at tage med i betragtning?

Jo der er bestemt fordele og ulemper. Personligt er jeg ikke glad for den overvågning, som følger med de moderne smart-tv.

Samsung er afsløret i at have overvåget brugernes samtaler. http://www.b.dk/nationalt/smart-tv-overvaager-dine-samtaler

Redigeret af sølvpapirshat

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 1 minut siden:

Jo der er bestemt fordele og ulemper. Personligt er jeg ikke glad for den overvågning, som følger med de moderne smart-tv.

Jeg er godt nok i it verdenen, men må indrømme, at jeg kører uden nettilslutning

Del dette indlæg


Link til indlæg
sølvpapirshat skrev, for 11 timer siden:

Jo der er bestemt fordele og ulemper. Personligt er jeg ikke glad for den overvågning, som følger med de moderne smart-tv.

Samsung er afsløret i at have overvåget brugernes samtaler. http://www.b.dk/nationalt/smart-tv-overvaager-dine-samtaler

Den paranoia har jeg dog ikke. Men vi bliver jo nok i mere og mere grad overvåget i hoved og røv i takt med den digitale udvikling.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Plaskeren skrev, for 9 timer siden:

I guder. I må være gode til at folde sølvpapir hatte.

 

Redigeret af Vildmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...