Hop til indhold
Guest Havnebumsen

EG mesterskab i sprognørderi

Recommended Posts

Guest Havnebumsen

Vi ser alt for ofte anmeldelser og meget andet bliver terroriseret af sprognørderne. Lækre damer og fisse kan overhovedet ikke fange deres interesse såfremt et komma er sat forkert der er sat et t for meget eller skrevet ligge i stedet for lægge. Ja kan der findes en grammatisk fejl kan de fandeme komme op af sofaen og på barrikaderne.

Det er jo næsten synd for dem. Tænk sig øl fisse og hornmusik overgåes af akkusativ... Nå sådan er nogen jo!  Havnebumsen vil gerne favne disse mennesker som den varme Mand Havnebumsen er! Derfor oprettes denne lille konkurrence/ mesterskab så Nørderne virkelig kan udfolde sig uden at afspore andre tråde. 

Så kom med Jeres sprognørderi her. Dommeren er ingen ringere end Havnebumsen.

Som eksklusiv gæsteskribent vil Havnebumsen starte.

Efter punktum skal man skrive med stort! Er der sikkert nogle undtagelser for. Men man kan skrive med stort efter punktum. Eller i de fleste tilfælde i hvert fald. jeg har ofte set et stort bogstav efter et punktum BASTA

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Til tider er du genialt morsom. 

Tak for den, du Havnebums. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Oralis voluptatem
Havnebumsen skrev, for 2 minutter siden:

Vi ser alt for ofte anmeldelser og meget andet bliver terroriseret af sprognørderne. Lækre damer og fisse kan overhovedet ikke fange deres interesse såfremt et komma er sat forkert der er sat et t for meget eller skrevet ligge i stedet for lægge. Ja kan der findes en grammatisk fejl kan de fandeme komme op af sofaen og på barrikaderne.

Det er jo næsten synd for dem. Tænk sig øl fisse og hornmusik overgåes af akkusativ... Nå sådan er nogen jo!  Havnebumsen vil gerne favne disse mennesker som den varme Mand Havnebumsen er! Derfor oprettes denne lille konkurrence/ mesterskab så Nørderne virkelig kan udfolde sig uden at afspore andre tråde. 

Så kom med Jeres sprognørderi her. Dommeren er ingen ringere end Havnebumsen.

Som eksklusiv gæsteskribent vil Havnebumsen starte.

Efter punktum skal man skrive med stort! Er der sikkert nogle undtagelser for. Men man kan skrive med stort efter punktum. Eller i de fleste tilfælde i hvert fald.  Jeg har ofte set et stort bogstav efter et punktum BASTA

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Krølle Bølle skrev, Lige nu:

jEG FØLER MIG TRYG VED HAVNEBUMMEREN SOM DOMMER.

 

Tak skal du have! Er ganske kompetent

Del dette indlæg


Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 23 minutter siden:

Vi ser alt for ofte anmeldelser og meget andet som bliver terroriseret af sprognørderne. Lækre damer og fisse kan overhovedet ikke fange deres interesse såfremt et komma er sat forkert der er sat et t for meget eller skrevet ligge i stedet for lægge. Ja kan der findes en grammatisk fejl kan de fandeme komme op af sofaen og på barrikaderne.

Det er jo næsten synd for dem. Tænk sig øl fisse og hornmusik overgåes af akkusativ... Nå sådan er nogen jo!  Havnebumsen vil gerne favne disse mennesker som den varme Mand Havnebumsen er! Derfor oprettes denne lille konkurrence/ mesterskab så Nørderne virkelig kan udfolde sig uden at afspore andre tråde. 

Så kom med Jeres sprognørderi her. Dommeren er ingen ringere end Havnebumsen.

Som eksklusiv gæsteskribent vil Havnebumsen starte.

Efter punktum skal man skrive med stort! Er der sikkert nogle undtagelser for. Men man kan skrive med stort efter punktum. Eller i de fleste tilfælde i hvert fald. jeg har ofte set et stort bogstav efter et punktum BASTA

 Burde du ikke indsætte "som" ? :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
holstebronx skrev, for 11 minutter siden:

 Burde du ikke indsætte "som" ? :ph34r:

Nej, faktisk helst ikke. Men der mangler et komma lidt længere fremme :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... jeg kan ikke nænne, at rette ALLE de fejl, som man retteligt kunne påpege i Hr. Havnebumsens glimrende start på denne tråd. og de nye kommaregler har jeg aldrig rigtig 'fået ind under huden', så skal vi ikke bare lade teksten stå uberørt hen og sige tak fir det glimrende initiativ...

til gengæld, så er jeg pænt skuffet over, at de andre faste skribenter herinde ikke har taget tråden op, hvor Alkoholikeren forsøgte at skubbe gang i en føljeton/fantasi, som garanteret kunne blive fornøjelig læsning hen ad vejen. Come on de herrer - gang i jeres fantasi på skrift, please...

Redigeret af Mizz Skov
fejl trådhenvisning - sorry

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Mizz Skov skrev, for 7 minutter siden:

... jeg kan ikke nænne, at rette ALLE de fejl, som man retteligt kunne påpege i Hr. Havnebumsens glimrende start på denne tråd. og de nye kommaregler har jeg aldrig rigtig 'fået ind under huden', så skal vi ikke bare lade teksten stå uberørt hen og sige tak fir det glimrende initiativ...

til gengæld, så er jeg pænt skuffet over, at de andre faste skribenter herinde ikke har taget tråden op, hvor Alkoholikeren forsøgte at skubbe gang i en føljeton/fantasi, som garanteret kunne blive fornøjelig læsning hen ad vejen. Come on de herrer - gang i jeres fantasi på skrift, please...

Altså Fru Skov, nu må De tage dem sammen! Ovenstående en nænsom tilretning. :mrgreen:

Tal for reminderen om Alkos tråd. Skal nok - be, be.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... åh, tak for korrektionen - du kommer trods alt fra min favoritby af alle. Er pænt træt af, at der ikke automatisk kommer STORT begyndelsesbogstav herinde efter punktum. Nogle gange slipper jeg lidt nemt om ved det - manglende tålmodighed...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Mizz Skov skrev, for 5 minutter siden:

... åh, tak for korrektionen - du kommer trods alt fra min favoritby af alle. Er pænt træt af, at der ikke automatisk kommer STORT begyndelsesbogstav herinde efter punktum. Nogle gange slipper jeg lidt nemt om ved det - manglende tålmodighed...

Hæ, hæ det var for fristende. 

Skøn aften

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Mizz Skov skrev, den 1/8/2016 at 21:20:

... åh, tak for korrektionen - du kommer trods alt fra min favoritby af alle. Er pænt træt af, at der ikke automatisk kommer STORT begyndelsesbogstav herinde efter punktum. Nogle gange slipper jeg lidt nemt om ved det - manglende tålmodighed...

Der skal sættes mellemrum inden de tre prikker efter "tålmodighed" :-D.

Der anvendes udeladelsesprikker, hvor der skulle være anvendt pauseprikker.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, den 2016-01-08 at 19:24:

 Burde du ikke indsætte "som" ? :ph34r:

 

Aarhuselsker skrev, den 2016-01-08 at 19:35:

Nej, faktisk helst ikke. Men der mangler et komma lidt længere fremme :mrgreen:

Jo faktiskt har Holsterbronx ret. Når han skriver præsens istedet for infinitiv burde der være et "som" som binder sammen meningen, Alternativt et "at" tideligere: "Vi ser alt for ofte AT anmeldelser .... bliver

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...