Hop til indhold
Jernsvinet

Billig P ved lufthavn i Hamburg

Recommended Posts

Overvejer 14 dage til Thailand/Pattaya her midt i januar med afgang fra HAM/Fühlsbüttel, dels er billeterne billigere, dels kan jeg evt. kombinere med et besøg på Fantasy, dels er parkering forhåbentligt billigere end i Billund - men hvor kan man evt. parkere billigst - eller gerne helt gratis, uden at det bliver alt for dyrt eller besværligt at komme til/fra lufthavnen?

Evt. nogen, der er int. i at følges eller mødes i Pattaya? - send venligst PM :)

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg overnatter ofte på Park Inn der ligger ved samme afkørsel på A7 til Lufthavnen.

Jeg booker et værelse for en nat til typisk 60-70 euro.

Så får du et P kort i receptionen der er gratis, fordi du overnatter til den periode du er væk.

Næste morgen er der gratis shutle service til Lufthavnen, tager ca.10 min, du bestiller bare aftenen før, de kører fra kl. 7 også hver halve time.

Når jeg kommer hjem tager jeg taxa til hotel (20 euro) og henter bilen der har sået trygt og godt på overvåget P plads.

Fordelen er prisen, og er frisk og udhvilet når man skal af sted til syden.

P huset i Lufthavnen har næsten samme priser som I Billund, ellers skal du ud på P8 eller P9 se deres hjemmeside, hvor du kan se priser på Parkering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Overvejer 14 dage til Thailand/Pattaya her midt i januar med afgang fra HAM/Fühlsbüttel, dels er billeterne billigere, dels kan jeg evt. kombinere med et besøg på Fantasy, dels er parkering forhåbentligt billigere end i Billund - men hvor kan man evt. parkere billigst - eller gerne helt gratis, uden at det bliver alt for dyrt eller besværligt at komme til/fra lufthavnen?

Evt. nogen, der er int. i at følges eller mødes i Pattaya? - send venligst PM :)

 

Jeg er måske i Thailand i samme periode, jeg rejser dog sammen med en pige. Hvis det passer kan vi mødes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

De sidste par gange jeg har fløjet fra Hamburg, har jeg brugt Holiday det har været Ok. Priserne svinger lidt om det er travle eller mindre travle perioder.

 

Pite

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest storslem

Hej

Jeg var i Bangkok/pattaya i her i december. Fløj med KLM fra Aalborg via Amsterdam, det kostede 4600,- og det er gratis at parkere i Aalborg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej

Jeg benyttede http://www.carkeeper.de/index.php sidst jeg fløj fra Hamby. Den venlige mand tog imod lige ud for afgangsterminalen, og afleverer bilen samme sted ved hjemkomst. Bilen kørte de til deres underjordiske garage, men de har vist også indhegnede udendørs arealer. Det fungerede perfekt og det kostede kun 85 euro for 14 dg (mener jeg). 

God jul 

ollie 

Del dette indlæg


Link til indlæg
storslem skrev, for 51 minutter siden:

- og det er gratis at parkere i Aalborg.

Det er det f.eks også i Karup, men absolut ikke i Tirstrup eller Billund :-(

I Billund kan man så vælge: http://www.billundovernatning.dk/parkering.aspx

ca. 4 km fra lufthavnen, til kun kr. 100,-/uge, men med 2 x taxa á kr. 120,- , så skal det være mere end 1 - 2 uger man er væk, før det rigtig kan betale sig med besværet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan forstå på denne side:

http://killerwal.com/kostenlos-parken-am-flughafen-%E2%80%93-hamburg-fuhlsbuttel/

At Etzerstrasse: https://www.google.dk/maps/place/Etzestra%C3%9Fe,+22335+Hamburg,+Tyskland/data=!4m2!3m1!1s0x47b188510484ed5f:0x45bad48ac548e785?sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwja7pbIxfTJAhXhvHIKHcFEDXYQ8gEIJjAA

skulle være en mulighed og ikke ligger længere væk, end man skulle kunne gå til fods til lufthavnen - nu har jeg så en gammel bil, jeg ikke er så øm over :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Herbertus skrev, den 23. dec. 2015 at 17:01:

Du kan også tage toget fra Flensborg. Jeg mener det er gratis parkere ved banegården, men er dog ikke helt sikker.

Det er ikke gratis at parkere på selve parkeringen ved Flensborg banegård, man kan køre lidt forbi og parkere eller parkere ca 200 m før.

Personligt turde jeg ikke have bilen stående der i flere dage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det hele afhænger af hvornår man skal flyve fra Hamborg og hvornår man ankommer i Hamborg igen.

Man skal ikke satse på at kunne parkere ved Flensborg Banegård mellem 7.30 og 17.00. Her er pladserne oftest fyldt op af pendlere og andet godtfolk.

Jeg ville (hvis flytiderne tillader det) parkere gratis i Kruså. Tage bussen til Flensborg Banegård. Tog til Neumünster. Direkte bus til Hamborg Lufthavn. Hvis der er interesse for det kan jeg godt smide link op med køreplaner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 54 minutter siden:

Jeg ville (hvis flytiderne tillader det) parkere gratis i Kruså. Tage bussen til Flensborg Banegård. Tog til Neumünster. Direkte bus til Hamborg Lufthavn. Hvis der er interesse for det kan jeg godt smide link op med køreplaner.

Man kan parkere ved Fühlsbüttel lufthavn fra omkring € 80,- i 14 dage. Bus til Banegården i Flensburg, tog til Neumünster og igen bus til Fühlsbüttel og tilbage igen koster jo også en del + det ikke mindst tager tid og giver besvær, som man slet ikke gider, når man kommer tilbage fra ferien og en lang flyvetur.

Man kan evt. overtale en til at køre en til lufthavnen, men så skal vedkommende måske også vente og stå parat, når man kommer tilbage igen + bruge benzin 2 gange - og det kan hurtigt koste mere på vennetjenestekontoen end parkeringsudgiften - så måske må jeg bare bide i det sure æble eller tage chancen med at parkere på en villavej i nærheden, hvor jeg dog godt kan forstå beboerne kan være trætte af ikke selv at kunne parkere pga. flyrejsende.

Var man nu flere om at dele p-udgifterne og kørselsomkostningerne - kunne det bedre forsvares ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor langt bor du selv fra en togstation? Tog fra DK-Flensborg og så Flensborg-Hamborg, så kan du slappe af hele vejen - plus du sparer både parkering og benzin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har selv for nyligt undersøgt transport til Hamburg lufthavn. Jeg fandt en billig billet fra Flensburg til kun 20€, hvor normalprisen er 30(tror jeg). Desværre var der ikke forbindelse fra DK til denne afgang, der var ikke andre afgange der passede og det hele strandede på at jeg ikke kunne få nogen til at køre mig til Flensburg. I øvrigt var tog fra DK også dyrere end selve flybilletten.

Mr. Swing hvad koster den direkte bus fra Neumünster?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er foreløbig ingen autobahnafgifter i Tyskland for personbiler.

Tyskerne afventer EU-kommissionens eller om nødvendigt EU-domstolens afgørelse herom.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 1 time siden:

Man kan parkere ved Fühlsbüttel lufthavn fra omkring € 80,- i 14 dage. Bus til Banegården i Flensburg, tog til Neumünster og igen bus til Fühlsbüttel og tilbage igen koster jo også en del + det ikke mindst tager tid og giver besvær, som man slet ikke gider, når man kommer tilbage fra ferien og en lang flyvetur.

 

Nu var mit indlæg mere ment som et alternativ til at parkere ved Flensborg Banegård. For jeg er enig i at det letteste bare er at parkere på de billigste betalings P-pladser ved lufthavnen og betale hvad det koster. Det med vennetjenester skal man huske at det minumum koster vennen 8 timer for at bringe og hente dig.

Neumünster _ Hamborg Lufthavn koster 18 € for en enkelt og 31 € for en retur (lidt billigere hvis man har Bahn Card): Kielius-onlinebuchung

Toget Flensborg-Neumünster koster også ca. 18€ hver vej. Så hvis bussen Kruså-Flensborg koster 6€ for en retur bliver den samlede pris på 73€.

I de næste mange år skal man også huske at der er vejarbejde på motorvejen mod Hamborg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu så jeg af flere af flyafgangene fra Hamburg, mellemlander i Düsseldorf eller Köln og tænkte; at så må det da være billigere at flyve derfra: kortere distance og færre mellemlandinger - nej, Karl Smart - det bliver mærkeligt nok dyrere :roll: - men et sparetrick man evt. kan bruge en anden gang :)

Flyene mellemlander så senere også i Dubai og jeg tænkte - det er en lang flyvetur og fremfor at vente flere timer i lufthavnen på ud- eller hjemturen, kunne jeg jo ligesom også tage et par dages ferie i Dubai - og så flyve videre til Thailand/Hamburg - men det gør også den samlede billetpris lidt dyrere :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 2 minutter siden:

Så hvis bussen Kruså-Flensborg koster 6€ for en retur bliver den samlede pris på 73€.

Og den billigste parkering o. € 80,-, så det er reelt kun kørselsomkostningerne man sparer, mod at få en masse besvær med busplaner, finde stoppesteder, togtider, ventetider osv. :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Stoppesteder er så ikke det store problem. Den tyske bus stopper lige ved der hvor man kan parkere i Kruså. Køre direkte til indgangen til Flensborg Banegård. I Neumünster holder bussen også lige ud for banegården og køre direkte til terminalen i Hamborg. Der er ca. 30 minutters ventetid i Neumünster (så toget kan godt tillade sig at være lidt forsinket).

Mit forslag skal også ses som et alternativ til hvis man ikke har bil, men fx. kan få nogle der skal grænsehandle til at stå for kørslen i Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 31 minutter siden:

Flyene mellemlander så senere også i Dubai og jeg tænkte - det er en lang flyvetur og fremfor at vente flere timer i lufthavnen på ud- eller hjemturen, kunne jeg jo ligesom også tage et par dages ferie i Dubai - og så flyve videre til Thailand/Hamburg - men det gør også den samlede billetpris lidt dyrere :-(

Lige dette kan jeg så bedre forstå, fordi flyselskabet risikere at de skal håndtere en kuffert i flere omgange.

Men det er korrekt at Hamborg desværre ofte indeholder en mellemlanding andet sted i Europa, hvis man vil væk fra Europa.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, den 1/1/2016 at 18:04:

Lige dette kan jeg så bedre forstå, fordi flyselskabet risikere at de skal håndtere en kuffert i flere omgange.

Ja, men ca. kr. 500,- for at håndtere en kuffert? Men der er måske noget med nogle lufthavnsafgifter der undgås, hvis man kun mellemlander?

PS. mht. at flyve fra CPH (Copenhagen), fremfor HAM (Hamburg) - så er der faktisk ikke noget at spare. Derimod er der min. kr. 1000,- i forhold til BLL (billund),

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...