Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg mener det er sådan, at har man et fælles anlæg, ikke kun deles om abonnement, så vil det også blive under samme ip

Redigeret af Vildmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan eksempelvis se din nuværende IP her: http://ipnr.dk/

Jeg gætter på du får tildelt en ny IP, hvis du resetter dit udstyr (modem, router, eller hvad du nu har) ;)

Hvis du feks benytter Tor browseren får du automatisk en ny IP hver gang du åbner browseren. (eller det vil sige, udefra ser det ud som om du har en ny IP).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 1 minut siden:

Jeg mener det er sådan, at har man et fælles anlæg, ikke kun deles om abonnement, så vil det også blive under samme ip

Nej, man har ikke fælles IP. Hver lejlighed har sin egen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Nej, man har ikke fælles IP. Hver lejlighed har sin egen. 

Hvis et firma har 20 lokationer, så har de hver deres, men udadtil, har de en fælles ip

Del dette indlæg


Link til indlæg
Stabilizer skrev, for 2 minutter siden:

en ipadresse tildeles dig ud fra dit abb, præcis dit abb og kun dit medmindre du har et fælles abb i et firma feks

man kan have fast eller statisk som det også hedder ipadresse er det din og kun din alene, en statisk ip-adresse er fast tildelt til din computer

man kan have dynamisk ipadresse. Det er en permanent ipadresse men den er ikke permanent tildelt en fast bruger kører flere internetudbydere med. de internetudbydere tildeler en ipadresse til dig, når du logger på, når du logger af så sætter den tilbage i deres pulje og en anden kan bruge den. Så er de fri for at have så mange ipadresser hos internetudbyderen. 
jeg ved at nogle andre udbydere kun giver deres kunder ganske ganske få (fx 2-3) dynamiske ipadresser via dit abb som du så hele tiden skifter med at have, andre giver dem en del flere men typisk render får man de samme ip-adresser hos de internetudbydere og der har du måske 2-10-20-30 af unikke ipadresser

ipadresser til mobilabb deles af rigtig, rigtig mange, der er få at vælge imellem for udbyderen af disse

 

Så den IP adresse jeg bruger her til aften, er der en anden som bruger i morgen ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Stabilizer skrev, Lige nu:

 

jeg kender ikke dit abb og vil ikke til at undersøge en masse om dig og skrive det her men det kan være tilfældet for nogen ja og ikke for andre, det afhænger af mange ting som jeg skriver før, men dine meget privat ipopl og abb synes jeg vi skal diskutere offentlig, men du må gerne sende mig en pm

 

Nej det var mere sådan teoretisk :)

Jeg har intet at skjule herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg troede man skulle tilmelde sig fast ip-adresse, som måske kostede et gebyr.

Når jeg logger på med samme mobil, får jeg faktisk tildelt samme ip-adresse hver dag!!!!

Det er nok forskelligt fra selskab til selskab.

IP.dk er altid værd at kigge på en gang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 21 minutter siden:

Hvis et firma har 20 lokationer, så har de hver deres, men udadtil, har de en fælles ip

Ét Firma med ét abb som deles ud på 20 arbejdsstationer, på én opkobling, er ikke det samme som 20 lejligheder, med hver deres abb. på den samme opkobling ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 18 minutter siden:

Så den IP adresse jeg bruger her til aften, er der en anden som bruger i morgen ?

Medmindre du har fast IP, så ja.

ISP'en logger hvem der har hvilke IP'er hvornår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 2 minutter siden:

Medmindre du har fast IP, så ja.

ISP'en logger hvem der har hvilke IP'er hvornår.

 

Jeg har Yousee :D det er alt jeg kan svare.

Jeg aner intet om den slags desværre.

Jeg fik bare et lille anfald af paranoia da KingNille kom i vælten, og der før har været folk i unåde omkring IP adresser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, den 25/11/2015 19.59.46:

Nu bliver jeg sgu lige lidt nysgerrig...

Jeg bor i en boligblok hvor de fleste vist har samme internet udbyder.

Har jeg så samme IP adresse om min nabo måske ?

 

I den bebyggelse, hvor jeg bor, har vi samme ip-adresse. Det ved jeg, fordi jeg har tjekket det da jeg besøgte en anden beboer. Jeg går ud fra at det hænger sammen med at beboerafdelingen har skaffet internet til os alle sammen, så der er tale om et fælles abonnement. Det, at vi har fælles ip-adresse, har i et enkelte tilfælde betydet at jeg ikke kunne skrive som anonym på en debatside, fordi min ip var blacklisten. Jeg har også været ude for at jeg blev blokeret, fordi min ip var blevet brugt til spam. Men det er ikke sket særlig tit, så det er til at leve med.

 

Noget andet ville være, hvis der var en anden bruger herinde, Knud Børge, som boede i samme bebyggelse som mig. I det tilfælde ville det ikke være så heldig, hvis det blev oplyst i den åbne debat at Knud Børge og jeg loggede på fra den samme ip-adresse, for så ville både Knud Børge og jeg kunne begynde at gætte på, hvem den anden var, og så ville anonymiteten være pist borte.

En ting er at man bruger sin viden om ip-adresser til holde lidt styr på forholdene herinde, men den viden burde man betragte som fortrolig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er vel lidt som, hvis man på sit lokale netværk, har mere end en computer / enhed, de har alle sammen den samme eksterne ip adresse, der bliver så routet hen til den enhed der har sendt forspørgslen.

Statiske ip addresser, koster som regel et ekstra gebyr, men man kan også opleve at have den samme ip adresse, i ganske lange perioder. tiltrods for at der tale om dynamiske.

Der er også noget der hedder dynamisk dns, der er gratis, så slipper man for behovet for en statisk ip adresse.

Vpn forbindelser, er også nyttige, , men der er meget store forskelle på udbyderne, selvom de alle lover anonymitet, er der nogen af dem der logger al traffik.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...