Hop til indhold
Jernsvinet

er der nogen, der kender hende

Recommended Posts

Burde sådanne overskrifter ikke udløse en mult a kr. 100,- til konkurrencekassen, da jeg synes vi mangler nogle flere konkurrencer herinde :)

Ligeledes burde folk betale mult for at skrive i trådene at de har sendt en PB (personlig besked) til et andet medlem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jo men hvad bør en kommentar som "følger lige med her" udløse?

Vel ikke en offentlig ydmygelse? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mulkt, en. [mul'd; sj. mul'gd] (tidligere ogs. skrevet Mult. Moth.Conv.M175. LThura. Poet.233. Holb.GW.V.3). flt. -er [ˈmul(')- dər; sj. ˈmul(')gdər] (ænyd. mulct; fra lat. mul(c)ta; jf. mulktere) erstatning ell. (især) straf i form af penge (jf. Pengemulkt); pengestraf; bøde (I); spec. (jur.) om straf, navnlig bøde, som (kan) paalægges en i ell. for en ret optrædende person for utilbørligt forhold i sagen (som fx. trættekærhed, udeblivelse); processuel straf (Nørreg.Privatr. IV.82. Goos.II.506). (ofte i forb. m. præp.- led. m. paa ell. (nu næppe br.) af til angivelse af mulktens størrelse). hand formeener at Verten bør tilfindes ved Mult og Afbigt at giøre ham Reparation, samt betale Processens Omkostning. Holb.GW.V.3. Skulde han være efterladen i sit Embedes Pligter, da straffes han med Mulct af een, eller fleere Maaneders Gage. SøkrigsA.(1752).§131. enhver Indbygger skulde, under Mulct, brygge til Høytiden Mælings Øll. Ruge.FT.193. Man idømmes Mulkter paa 500 til 1000 Rdlr. Birckner. Tr.129. MinSkr.Nr.1339/101880.   (sj.) afstraffelse, straf i alm. *Sveldter Drude (dvs.: sulter gaasepigen) smaa-kree ude, | Faaer hun Dask paa Mund til Mult. LThura.Poet. 233. jf.: For Vaade dømmes en Mand i livsvarig Mulkt. Kierk.VI.241.

fra ODS bind 14, 1933

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 1 minut siden:

Jo men hvad bør en kommentar som "følger lige med her" udløse?

Vel ikke en offentlig ydmygelse? 

"følger lige med her" bør selvfølgelig også udløse et bidrag til konkurrencekassen, så vi pigerne kan få noget at bestille :grin:

Kom bare med flere :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Jernsvinet skrev, for 11 minutter siden:

"følger lige med her" bør selvfølgelig også udløse et bidrag til konkurrencekassen, så vi pigerne kan få noget at bestille :grin:

Kom bare med flere :)

"Er der fundet en vinder", bør udløse to gange mulk plus flaggelering. 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 17 minutter siden:

"følger lige med her" bør selvfølgelig også udløse et bidrag til konkurrencekassen, så vi_ pigerne kan få noget at bestille :grin:

Kom bare med flere :)

Hvad så med åbenlyse stavefejl ? ? ;-);-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
an2n skrev, for 1 time siden:

Hvad så med åbenlyse stavefejl ? ? ;-);-)

Det var ikke en stavefejl, men en redigeringsfejl :wink:

Men jeg synes der er forskel på om folk ellers har gjort sig umage, er mere eller mindre ordblinde - og så dem, der bare sjusker - men med en smartphone eller tablet, kan det være noget omstændeligt at rette, så megen overbærenhed er nok påkrævet. Komma og punktum mv., er der også nogen, der ikke har den store tiltro til, men alligevel forstår de at lave sjove og interessante anmeldelser :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Catia Wild skrev, 1 time siden:

:ph34r: (en anden version af disciplinen "følger lige med her", som endnu ikke udløser en mult)

Pigerne skal selvfølgelig ikke bidrage til drengenes mult kasse, de giver i stedet en freebee til samtlige skribenter i tråden :) Det vil sikkert medvirke til at sætte gang i forum..... og yderlige gang i tildelingen af mult :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skulle vi ikke få rettet stavefejlen: Mulkt udtales typisk mult. Men en mult er et kloset,der omdanner afføring o.s.v. til muld. Udtales på samme måde. Jvf. i øvrigt mit citat fra ODS.

Og ja, der er mange indlæg her på EG, der bærer præg af sjusk, dovenskab og ordblindhed, men efter at jeg har fået sådan en smartophon, kan jeg se hvor let stavefejl opstår og hvor besværligt det kan være at få dem rettet....og så har jeg også opdaget at mange moderne tastaturer ikke skriver alle bogstaver, hvis man er for hurtig eller for blid i sine fingre.

Men ideen med at vi bør komme med mere informative overskrifter end de nævnte og med lidt mere indholdsrige kommentarer er jeg helt enig i.

Det var sikkert endnu en ligegyldig kommentar ;)

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, for 16 timer siden:

Pigerne skal selvfølgelig ikke bidrage til drengenes mult kasse, de giver i stedet en freebee til samtlige skribenter i tråden :) Det vil sikkert medvirke til at sætte gang i forum..... og yderlige gang i tildelingen af mult :D 

Synes der skal gives mult for opfordring til, at pigerne skal give freebee's og så til samtlige skribenter i tråden. Jeg tænker, at der skal give 1 mult pr. indlæg, til den kommentator der nævner freebee's i en tråd. 

Det vil skæppe godt i multekassen (eller whatever :mrgreen: it's called) når tråden bliver lang nok :lol:

Redigeret af Catia Wild

Del dette indlæg


Link til indlæg
Catia Wild skrev, for 12 timer siden:

Synes der skal gives mult for opfordring til, at pigerne skal give freebee's og så til samtlige skribenter i tråden. Jeg tænker, at der skal give 1 mult pr. indlæg, til den kommentator der nævner freebee's i en tråd. 

Det vil skæppe godt i multekassen (eller whatever :mrgreen: it's called) når tråden bliver lang nok :lol:

Skæpper gerne i mult kassen for en freebee :) Hvornår har vi en aftale?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, den Wednesday, November 25, 2015:

plus flaggelering. 

Det lyder kinky!.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 9 minutter siden:

Skæpper gerne i mult kassen for en freebee

Skæppe i kassen for en freebee.. er det ikke en selvmodsigelse?.. Aj, nu gjorde jeg det igen :rolleyes:, hvad koster det at skrive "selvmodsigelse"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den ‎25‎-‎11‎-‎2015‎ ‎12‎:‎46‎:‎56:

Burde sådanne overskrifter ikke udløse en mult a kr. 100,- til konkurrencekassen, da jeg synes vi mangler nogle flere konkurrencer herinde :)

Ligeledes burde folk betale mult for at skrive i trådene at de har sendt en PB (personlig besked) til et andet medlem.

de værste er efter min mening dem, der siger noget i retning af: "Er der nogen der har prøvekørt denne her?"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, for 1 minut siden:

de værste er efter min mening dem, der siger noget i retning af: "Er der nogen der har prøvekørt denne her?"

Ja de kunne godt tage og køre dem ordentlig til, nu hvor de var i gang :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prinz skrev, for 1 minut siden:

Ja de kunne godt tage og køre dem ordentlig til, nu hvor de var i gang :D 

Og lige huske at skifte smørelse, inden næste race mod enden :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den Wednesday, November 25, 2015:

jeg synes vi mangler nogle flere konkurrencer herinde :)

Knallert har vundet for længst!.

Del dette indlæg


Link til indlæg

At idømme folk mult eller mulkt (udtales med stumpt K), kunne også være et alternativ til strafpoint, karantæne og ekskludering, som alligevel ikke nytter, da folk bare kan gardere sig vha. dobbelt- eller tredobbeltprofiler, opfinde en ny IP-adresse mv.

Hovedsagen må være om vi kunne få nogle flere konkurrencer :)

Tidligere var der også nogle piger, der bød ind med gratis præmier i en konkurrence - det blev af uransagelige grunde desværre ikke fulgt op, men det burde ikke afholde pigerne fra at afholde nogle sjove private konkurrencer :grin:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Prinz skrev, for 22 timer siden:

Skæpper gerne i mult kassen for en freebee :) Hvornår har vi en aftale?

Jeg tænker også, at der er godt grundlag allerede for en bugnende mulkpft (whatever) kasse :D - du ringer bare! :wub::P:lol:

Tag det nu roligt med det der retskrivning hysteri, det er sgu da en top sjov tråd, så lad dog børnene (stave som de vil).
Man skriver osse nogle gange "osse" - det er talesprog, men faktsik osse meget brugt på skrift :blink:

Redigeret af Catia Wild

Del dette indlæg


Link til indlæg
Catia Wild skrev, for 34 minutter siden:

Jeg tænker også, at der er godt grundlag allerede for en bugnende mulkpft (whatever) kasse :D - du ringer bare! :wub::P:lol:

Tag det nu roligt med det der retskrivning hysteri, det er sgu da en top sjov tråd, så lad dog børnene (stave som de vil).
Man skriver osse nogle gange "osse" - det er talesprog, men faktsik osse meget brugt på skrift :blink:

Først en freebee hos hexen og nu hos dig..... det tegner til en travl december måned :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...